Jump to content

Diferenta ulei Romania-Germania


mocris
 Share

Postare recomandată

Sa inteleg ca oarecum esti in domeniu(in tema)?.Cunosti sigur ca uleiul pe care scrie made in EU este importat de la un unic producator,acelasi care produce si pt.DE si F,etc...doar este imbuteliat la noi,H ,CZ sau alta tara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu lucrez pentru importatorul Castrol, dar intradevar am o firma de distributie piese auto si moto (in special consumabile) si am ales pentru fiecare tip de consumabila sa ma axez pe un singur mare producator (ex Castrol, Ferodo, NGK etc) ... astfel interesat fiind am ajuns sa cunosc destul de bine tot ce tine de logistica acestor firme de la fabrica la consumator.

Cu ocazia acestui topic am dat si cateva telefoane ca sa completez eventuale lacune ale cunostintelor mele.

Cele mai mari farbici sunt in Germania, India si SUA

De cand Castrol a fost cumparat de BP si a intrat in vigoare Uniunea Europeana nimeni nu mai stie sigur un ulei Castrol vandut in Europa in ce fabrica a fost exact produs (sau aceste informatii nu sunt disponibile oricui - oricum BP are facilitati de productie in peste 30 de tari - iar Premium Lubricants sunt o filiala a BP in Romania).

Dar

In momentul de fata Castrol nu mai imbuteliaza in Romania nimic, totul este importat deja imbuteliat. Insa am aflat acum, chiar nu stiam, nu mai exista un monopol Premium Lubricants. Se importa si separat. Porsche Romania importa separat uleiul Castrol si mai exista cel putin un mare en-gros-ist de piese auto care a semnat contract de import cu un alt mare dealer european de Castrol. Am constat insa aceiasi paranoia de care vorbiti voi chiar si printre firme de acest nivel :) ... importatorul oficial Premium Lubricants spune ca nu baga mana in foc pentru ceea ce vand ceilalti mari distribuitori care nu cumpara de la ei ... dar eu cred ca aici este doar rautate ca au pierdut un monopol (eu vand ulei venit pe filiera Premium Lub dar nu am deloc aceasta opinie). Am fost impreuna cu un reprezentant al firmei respective care importa Castrol separat la un targ moto la Milano si nu a semnat contracte decat cu firme de top sau dealeri regionali ai concernelor de piese si consumabile.

Una peste alta, ca sa impacati si paranoia cred ca daca veti cumpara doar de la service-uri recunoscute RAR si de la magazine serioase platitoare de TVA care acorda garantie nu aveti de ce sa va faceti griji in privinta calitatii uleiurilor Castrol.

Modificat de mau77mau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc ulei Mobil Rally formula 5W50.

Am folosit 3 schimburi de ulei cumparate din Germania - in general din supermarket gen Praktiker, Bauhaus, Metro etc...

Apoi am mai folosit inca 3 (acuma am cumparat al-4-lea bidon) schimburi de ulei cumparat din Romania (de la importatorul Star Lubricants).

Nu am simtit nici o diferenta - si oricum, sunetul, consumul de ulei, culoarea uleiului nu ar fi fost un indiciu clar si obiectiv. Teste de ulei nu am facut.

Pilitura nu am observat pe busonul magnetic al baii de ulei :D. Deci din punctul meu de vedere, ca utilizator, uleiul este fix la fel deci deocamdata merg in continuare pe ulei luat din Romania pentru ca e mai comod asa si pentru achizitie si pentru contabilitate.

Oricum, situatia s-a schimbat enorm fata de de perioada 2000 in calitatea lubrifiantilor si carburantilor.

Calitatea carburantilor din Romania a crescut simtitor. Mai ales la sortimentele de top, nu cred ca cineva poate sa simta diferenta. Adica MOL Evo5 (pe care o folosesc in Romania pe langa Petrom 99+) nu mi se pare ca ar fi inferioara unei benzine de >98 de dincolo. Fie ea Shell V-Power, Aral Ultimate 100, OMV 100 sau ce mai exista pe dincolo.

Ce difera foarte mult, inca, este stilul de condus. Una este sa faci 800km dintr-o bucata pe autostrada cu motorul cald si in parametrii optimi, si alta e sa faci cate 10km pe zi in stilul smuls si aruncat.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles, PoRo este distribuitor si apoi reprezentanta isi pune adaosul. Adica e pe dos fata de nemti.
Insa am aflat acum, chiar nu stiam, nu mai exista un monopol Premium Lubricants. Se importa si separat. Porsche Romania importa separat uleiul Castrol si mai exista cel putin un mare en-gros-ist de piese auto care a semnat contract de import cu un alt mare dealer european de Castrol. Am constat insa aceiasi paranoia de care vorbiti voi chiar si printre firme de acest nivel :)

Hmmm... deci am avut dreptate cu PoRo. Din ce-am inteles, uleiul vine din Austria.

De acord si cu R&D - nici eu nu am simtit diferente fata de uleiul de afara. Inclin sa cred ca aceasta nebunie e data si de goana dupa profit, mult mai mult decat de calitatea uleiului. Oricum, data aviatoare o sa intreb la PoRo cat e litrul de ulei la piese de schimb. Daca e rezonabil, iau de la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In olanda am vazut cea mai mare rafinarie, (si singura) pe platforma industriala rotterdam, care apartine de shell.Acesta produce materie prima pentru mai multi producatori de uleiuri, o situati identica ca la carburanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva preturi din Germania, din supermarket, pentru Castrol si Liqui Moly.

Castrol era "manufactured in the EU" iar Liqui Moly "made in Germany".

post-10390-1266489729_thumb.jpg

post-10390-1266489748_thumb.jpg

post-10390-1266489773_thumb.jpg

post-10390-1266489863_thumb.jpg

post-10390-1266489899_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Probabil ca nu e valabil pt toate marcile sau sortimentele dar eu sunt convins ca exista diferente de parametri, ca sa nu zic de calitate, intre anumite uleiuri de aici si cele din alta parte.

Prima data cand am sesizat ceva a fost acum cativa ani si anume ca motorul devenea putin mai zgomotos dupa primul schimb, atunci cand se inlocuieste uleiul cu care a venit masina de la mama ei cu cel din service. Am cumparat ulei doar de la Porsche sau din magazinul Augsburg, Castrol 505.01 si mai nou 507.00 recomandat de VW pt motoarele TDI, iar "senzatiile" mele au fost urmatoarele:

- pana sa se incalzeasca motorul era ceva mai zgomotos ca inainte

- crestea zgomotul tachetilor in sarcina la regim subturat

- cand afara era mai rece, se auzea turbina cum fluiera usor (parca plangea :dry: ) in primele minute de la pornire, desi inainte in aceleasi conditii nu se auzea.

Totul a culminat in ianuarie 2010 cand am facut prima revizie la Tiguan si motorul TDI-CR a inceput sa se auda asemanator cu cel PD de pe Golf. Revizia am facut-o la reprezentanta, uleiul a fost de la ei si am increderea ca nu s-a facut nicio manarie! Ce a fost banuiala pana in acel moment a devenit certitudine pt mine, era a doua masina la care am sesizat diferenta. Nu va inchipuiti ca era un zgomot insuportabil, puteam sa merg asa in continuare si ma acomodam cu timpul fara sa mai bag de seama, dar de data asta i-am pus si pe altii sa asculte atent si inca doua persoane mi-au dat dreptate printre care si un bun prieten mecanic de meserie. Cand parerea unanima a fost ca nu poate sa fie decat de la ulei, am facut pe draq si in mai putin de o luna am facut rost de ulei de la o reprezentanta din Germania, acelasi 507.00 recomandat de producator, 4 litri au costat ~ 100 euro. Bineinteles ca au mai fost si alte cheltuieli, am schimat si filtrul, dar a fost ambitia mea sa ma conving si am avut dreptate. Imediat motorul a revenit la sunetul rotund pe care-l avea in urma cu o luna iar tachetii nu se mai aud ca la PD chiar daca ii chinui intentionat.

Imi permit sa contrazic si ideea vehiculata aici "nicio firma serioasa NU va accepta sa scoata pe piata acelasi produs avand calitati diferite", cu doua exemple pe care le cunosc:

1. lucrez de multi ani in IT si stiu ca firmele mari din domeniu intotdeauna au avut produse care se numeau la fel dar se diferentiau prin calitate in functie de zona in care urmau sa fie vandute.

2. VW, ca de altfel si ceilalti producatori, produce dupa standarde diferite in functie de piata destinatie. Acum 5 ani mi-am comandat un Golf si cand a venit am constatat cateva lucruri care m-au lasat cu gura cascata. Cel mai dureros a fost ca parbrizul avea un defect de turnare, o banda verticala de sus si pana jos, chiar pe mijloc, ca si cum parbrizul ar fi fost facut din doua bucati lipite apoi de un maestru sticlar. Chiar si cei de la Porsche se uitau mirati si nu aveau cuvinte. Ulterior cand am calatorit in Germania, am fost la o cunostinta care lucra la VW si mi-a confirmat rapid uitandu-se la cateva detalii si imbinari ca masina nu ar fi ajuns la vanzare pe piata lor. De altfel a avut amabilitatea sa-mi tipareasca pe baza codului VIN cateva pagini cu caracteristicile masinii si undeva in acel pomelnic scria Produktions Programm fur Rumanien...

Indiferent de produs, nici nu trebuie un efort deosebit pt asa ceva, este suficient ca producatorul sa faca rabat la doua chestii:

1. toleranta parametrilor materiilor prime sau componentelor - asta inseamna costuri mai mici de productie.

2. controlul calitatii - va rezulta o cantitate mai mare de produse finite prin micsorarea cantitatii de rebuturi, reziduri sau produse clasificate inferior in mod normal.

Totul se desfasoara planificat la un mare producator si la cati bani sunt bagati in planificare se pot identifica usor situatii in care profitul generat e mai mare decat costurile suplimentare aferente diversificarii functie de zona de desfacere. Iar daca si distributia e bine controlata, variatiile aceluiasi produs chiar nu se vor intalni intre ele in aceeasi zona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi trebuie sa completez ca nu am constatat nicio diferenta la schimbarea uleiului la alte doua masini pe care le-am avut si condus de noi, e vorba de Octavia 1,6MPI si Peugeot 307 1,4 benzina. La astea am bagat ulei Aral cumparat chiar si de la supermarchet si au mers la fel de bine/praf ca si inainte.

Asta ma face sa trag concluzia ca motoarele mai complicate, cu turbina, raport mai mare de compresie, care necesita ulei superioar calitativ, scot mai bine in evidenta diferenta parametrilor uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau era acelasi tip de Aral,de aceeasi provenienta.Am inteles de la cei care au postat ca au folosit,ca ar fi printre putinele uleiuri care se mai aduc originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Heh .. Castrolul ala B4 pentru diesel e mai scump comparativ cu Italia.

Aici e cam 8 Eur litrul, acelasi Made in EU.

Am urmarit cam o pagina de topic dupa care m-a luat minunarea ... nu pot sa cred ca inca se mai merge pe principiul "pentru RO e naspa si pentru export e cool"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Ca o comparatie la calitatea produselor in diverse tari am cumparat sapun Palmolive (cu ulei de masline) din turcia, grecia si romania,

Sapunul din turcia si romania este identic ambalaj si continut.

Cel din grecia are alta culoare si alt ambalaj.

Ca pret cel din Ro circa 40 centi iar in Grecia 60 centi.

Similar este la ... cola.

Revenind la ulei am optat catre un ulei german lowcost, care sunt sigur ca nu e piratat.Nu cred ca se sinchiseste cineva sa vanda un ulei care costa in jur de 100 lei /5 litri, piratat.E adevarat ca pretu e la prima mana, deci nu mai apar alte costui fata de cele initiale.Intrucat praful din Ro te obliga sa schimbi intre 10-15 000 km, nu vad de ce nu as utiliza ceva modest dar german, ambalat la (ex)rafinaria Fina, de catre SWD..... Totodata din experienta utilizari acestui ulei (marci) la BMW si la Logan, rezultatele sunt bune in exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Este diferenta dintre orice produs comercializat in Ro fata de alte tari, asa ca de ce uleiul de motor ar face exceptie?

Exemple, un pachet de tigari cumparat din Franta, Germania, Grecia, etc. are un gust mult mai rafinat, ca si cum s-ar folosi numai produse de prima mana, la noi, are un gust agricol, ca si cum s-ar folosi si multe rebuturi, probabil ce nu se foloseste afara este numai bun pentru noi.

La fel o marca renumita de suc de portocale, in Grecia, Franta, Germania, etc. are un gust mult diferit fata de ceea ce cumparam noi din magazine.

La un mare lant de cafea si fast food, gasim cafea cu gusturi putin diferite, la fel dupa cum o servim in alte tari fata de cea din tara noastra.

Din pacate nu ne-am nascut in locul potrivit ca sa mai avem si mari pretentii, de orice fel ar fi ele.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.

Dupa ce am citit tot topicul as dori sa imi expun parerea si totodata sa o si argumentez.

Astfel, ii sustin in mare masura pe cei care sunt adeptii ideii ca difera produsele de la o tara la alta.

Ca si exemple puteti foarte usor sa probati ceea ce am scris mai sus printr-o simpla comparatie intre 2 placi de baza "teoretic" identice. Ma refer acum la modele low cost si companii foarte mari (nu dau nume pentru a nu risca sa ofensez pe cineva). Astfel, pe 2 placi de acelasi model (acelasi cod) pe cea made in Taiwan existau mai multe componente decat pe cea Made in China si nu glumesc. Pe cea din China lipseau diverse cipuri (controllere) - se vedeau locurile pe placa de baza dar ele lipseau cu desavarsire, condensatorii erau diferiti (cea din Taiwan ii avea mai mari si fara acea floare in cap) .. s.a.m.d. Ca si performate erau diferente dar daca nu stiai la ce sa te uiti nu sesizai diferenta. Pe scurt cea din China era mai lenta si mai instabila.

Acum pot sa va garantez ca un producator auto face masini diferite in functie de tara de destinatie. Din punct de vedere logistic nu este foarte greu. Si luand-o logic este absolut normal. Pentru tarile nordice unde temperaturile sunt foarte mici pui un alternator mai puternic, alte izolatii si asa mai departe ca sa o pregatesti pentru conditii mai grele de utilizare. Pe cand una din sud nu necesita astfel de componente probabilitatea ca sa apara temperaturi foarte scazute fiind extrem de mica. Nu are rost ca si producator sa folosesti varianta cea mai scumpa de productie in toate tarile, ci limitezi costurile la strictul necesar astfel incat sa respecti cerintele.

Totodata difera furnizorii si aici e de fapt problema. Teoretic toate piesele sunt conforme cu cerintele specificate de companie dar difera materialele utilizate. Aici intervine costul de achizitie. Un producator cu renume va cere un pret ceva mai mare dar va avea si un comportament mai bun in timp, pe cand unul mai mic nu va avea tehnologia necesara sa produca la acelasi nivel. Repet ambii furnizori sunt agreati de compania care le cere produsul respectiv. Inca ceva, cerintele respective sunt realizate in anumite conditii standard, pe care ambii furnizori le respecta, dupa acele valori comportamentul poate fi total diferit in functie de furnizor si materialele folosite de el.

Inca ceva. Exista norme de omologare. Pe langa standardele companiei fiecare tara are normele ei pe care trebuie sa le respecti ca si producator. De aici apar din nou diferente de calitate, pe care bineinteles producatorul le respecta (daca poate sa produca si mai ieftin nu cred ca va zici nici o companie NU).

Toata aceasta polologhie din punctul meu de vedere se aplica si la uleiuri. Nu uitati ca totusi suntem considerati o tara de lumea a 3-a ... si produsele destinate noua sunt tot pentru aceasta categorie.

Daca la neamt a cazut o pisa si se dovedeste a nu fi vina lui da compania in judecata si castiga fara probleme, la noi nici macar nu iei in calcul varianta asta doar daca te gandesti cati ani vei pierde, cati bani investiti in asta cu sanse de a pierde procesul "cu dreptatea in mana", asa ca isi permit si ei mici rabaturi de la calitate si nu cred ca nu le speculeaza. Vorba pentru care suntem noi asa de consacrati ... "las ca merge si asa".

Cam asta ar fi.

Weekend placut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu uleiul de provenienta diferita am observato si eu. Antepenultimul schimb de ulei la masina mea a fost LiquiMolly 10W60 adus din Germania cu care am facut 18000km fara sa am nicio bataie la prima pornire din zi. La fel cu penultinul schimb - Aral Megatronic 10W50, tot din Germania. Si cu asta am facut vreo 17000km fara trancaneli la prima pornire. Acum 2 saptamani am schimbat uleiul, punand 10W40 Aral Tronic luat din Romanica. De a doua zi, la prima pornire din zi se aud tachetii hidraulici cloncanind pana ajunge uleiul la ei. Deja sunt in cautare de ulei adus din Germania. Inafara de calitatea diferita a uleiului...nu gasesc nicio alta explicatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

In anglia si scotia exista magazine Primamark, unde cu o lira cumperi 3 perechi de ciorap, cu 5 lire o pereche de pantaloni, etc, similar cu produsele Tex din romania care se gasesc la carefour, dar nu se compara la calitate.Produsele din anglia sunt mai bune, desi au preturi similare cu cele din Romania.

Revenind la ulei am vazut acolo, in scotia o popularitate a legendarului ulei Gulf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dany19940, nu ma bucur pentru tine sau altii care au auzit tachetii dimineata dupa ce au facut revizia, dar ma bucur ca mai sunt si altii care pun in intrebare calitatea uleiului.

Desigur fenomenul nu poate fi generalizat pentru toate marcile/tipurile de ulei si in plus se mai adauga un alt fenomen greu de combatut pe meleagurile noastre, produsele contrafacute!

Trebuie sa intelegem ca fenomenul exista si sa nu ne mai apuce minunarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema tinde sa se generalizeze si la alte produse si, mai rau de atat, nu avem niciun mod de a lupta impotriva lor. Chiar daca reclami pe undeva...nimeni nu ia nicio masura. Traim in Romania.....si asta ne mananca toti banii si anii !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Heh .. Castrolul ala B4 pentru diesel e mai scump comparativ cu Italia.

Aici e cam 8 Eur litrul, acelasi Made in EU.

Am urmarit cam o pagina de topic dupa care m-a luat minunarea ... nu pot sa cred ca inca se mai merge pe principiul "pentru RO e naspa si pentru export e cool"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma alatur si eu celor patiti cu produsele de slaba calitate.

Am cumparat un bidon de castrol la 5 l din vitan,made in EU cu timbru RAR,sigiliu ala de la castrol pe el si toate cele. L-am pus in motor.La pornire dimineata se auzeau tachetii ingrozitor.

L-am schimbat cu singurul ulei care se mai merita sa-l cumpar din RO,si anume aral high-tronic 5w-40.

Diferente:

-motor mult mai silentios si la pornire si in turatie

-consum de ulei in 3000 de km 0

Am mai sesizat diferente(Romania vs Austria) la cola,mc donalds,benzina..etc.

In concluzie sunt de parere ca exista diferente intre majoritatea produselor,indiferent cat de mare este concernul care le produce/importa/imbuteliaza.

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Problema tinde sa se generalizeze si la alte produse si, mai rau de atat, nu avem niciun mod de a lupta impotriva lor. Chiar daca reclami pe undeva...nimeni nu ia nicio masura. Traim in Romania.....si asta ne mananca toti banii si anii !!!

Este extrem de simplu de rezolvat problema asta (a uleiului contrafacut, sau de o calitate indoielnica pe anumite piete) "in doi timpi si trei miscari".

Si anume ,folosind numai ulei Liqui Moly, sigur nemtesc, din sursa unica, egal calitativ si pe raftul din Germania, si pe cel din Romania, si pe cel din Guineea-Bissau.

Se foloseste in multe zeci de procente(cred ca peste jumatate, din ce-am vazut si auzit) din atelierele de reparatii germane, ca ulei "de service" , si se pune "din butoi", (si) la masini pretentioase.

Nu vad nici un incovenient in folosirea lui regulata.

Decat a alerga dupa brand-ul "nu-stiu-care""no.1 in the World", "adus sigur 100% din Germania",etc.etc.... :rolleyes:

Nu?

Drumuri bune!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce anume Liqui Moly asta e imun la falsificare ? Ca nu inteleg. Adica daca iei un bidon de Castrol e contrafacut, pe cand cu un bidon de Liqui mergi la sigur !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Este absolut imun , nu la falsificare, ci la "sortarea productiei dupa calitate in cadrul multinationalelor", chestie de care se vorbeste copios si cu argumente pe aici.Adica,virgula, Castrolul, perfect autentic altfel, este mai prost "pentru Romania" si mai bun "pentru Germania", ca si VW-ul insusi, din pacate.

Liqui Moly, nu.Ghici de ce!

Tot pe "aicea" scrie.Ai un indiciu :icon_thumright:

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am renuntat la castrol tot din ideia ca e contrafacut sau mai prost pentru noi din est.ma uimit un prieten care foloseste Motul,ulei facut in franta.diferenta a simptito dupa 50 km de mers.mai putin zgomot la relanti si in mers la turatii.

masina e logan 1.5 dci .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde ce motul a bagat. si depinde cu ce comparam. un mobil1 0w40 de exemplu e peste un motul "normal". evident nu ma refer la gama 300v de la motul de exemplu, care sunt cu adevarat uleiuri bune, dar si pretul pe masura undeva la 70-80ron/l.

de exemplu un motul x-cess 8100 5w40 (un ulei normal, ieftin, semi-sintetic de la motul) desi e produs in franta e mai slab decat un mobil1 0w40 care e facut in turcia. Apropo pt Mobil1 din cate stiu toate uleiurile chiar si cele de top (cum e mobil1 0w40) sunt facute in turcia.

Apropo, era cineva mai sus care se plangea ca a luat teapa cu un ulei din vitan. Ce naiba chiar asa am ajuns sa cumparam uleiuri de acolo? cu toate timbrele si abtipildurile din lume provenienta acelor produse e fff dubioasa. si treaba asta era de asteptat mai ales cand te uiti ce preturi au (mici). in general ce e ieftin e prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are si motul 0w-40, plus cele pe specificatii vw(is curios cat de bune or fi). 300v n-are specificatiile mele de exemplu :huh: . iar de cand am auzit ca repsol merge mai bine la moto, nu mai cred in motul. :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!