Jump to content

Diferenta ulei Romania-Germania


mocris
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor,

Am cautat pe net ceva raspunsuri, dar nu sunt complet lamurit asa ca, daca e cineva care sa ma poata ajuta cu o explicatie.

De ce acelasi ulei ca denumire, norma VW si caracteristici la noi este 30-40 de ron iar in DE este 23-30 de euro?

De unde vine diferenta asta de pret?

Presupun ca pur si simplu e alt ulei...

Si atunci...ce punem noi in masini si ce pun ei?

Un prieten imi zicea ca uleiul de la noi e facut din ulei ars rerafinat iar cel de la ei e facut asa cum ar trebui sa fie.

Voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca si la masini exista diferente destul de mari nu?

o fi alte masini?

poate e mai scump in germania sa vinzi un litru de ulei decat este la noi, salariul vanzatoarei, transportul si depozitarea sunt mai scumpe sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

transportul n-are cum sa fie mai scump,iar adaos comercial de 100% nu cred sa puna ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Acelasi ulei este la noi contrafacut, in procentaj covarsitor, la ei e original - exceptia parca e Aral

2. Adaosurile uriase la noi vs adaosuri relativ fixe si de bun simt la ei

Asa cum in lumea moto s-a creat in romania un "trend" - zic eu nejustificat si prostesc pentru produsele Motul, asa si in sfera auto sunt marci de uleiuri care sunt preferate de proprietarii din Ro - numai ei stiu de ce. Ei bine exact acestea se falsifica la greu, eu imi voi aduce ulei de afara pentru primul schimb.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta asta de pret vine din calitate (costurile prelucrarii, materie prima, utilajele folosite, spcialistii care se ocupa de asta s.a.m.d.)...a apus era cand se putea face ceva bun cu 2 lei...nu te gandi ca au adaosuri enorme, pur si simplu e alta calitate si alta tehnologie de producite care costa, si drept dovada au si rezultate (tinand cont de regimul in care se folosesc masinile acolo si de sutele de mi de km parcursi fara prb) atata tot. Nu cred ca este vre-un coleg pe acest forum care sa fi folosit ulei din DE si din RO sa nu fii simtit diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei bine, treaba nu sta chiar asa. Eu am folosit ulei made in Spania (Repsol - cu asta a venit masina) apoi Castrol franzusec, belgian, nemtesc si romanesc.

Castrol Edge 5w-40 la 5L made in BE costa 54 Euro si duminica l-am vazut si in Germania la 63 Euro bidonul de 5L.

Sunt situatii cand pretul difera:

1- il cumperi de la supermarket din Germania, Franta sau Belgia, la preturile de mai sus

2- il cumperi de la dealer pentru completare si costa 23 E/litru.

3- daca la acelasi dealer faci revizia, pretul uleiului iese la 13 E/litru.

Eu zic sa nu mai aruncati cu pietre in Romania, pentru ca nu sunt mari diferente intre preturile RO, DE, BE, FR.

Nu am simtit nici o diferenta la calitate, cred ca nici nu ai cum.

"Contrafacut" e prea mult spus, nu cred ca-si permite vreun producator sa-si bata joc de marca Castrol.

E ca si cum ai spune ca la McDonald's in Romania mustarul e iute iar in Germania e amar (sau invers)

Nu mai plecati urechea la toate balivernele.

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor si multumesc pentru raspunsuri.

Nu cred nici eu ca ar fi contrafacut.Uleiul pe care il cumparam la noi e aceeasi marca, norma, producator etc....

Ideea mea era ca diferenta asta de pret e posibil sa se regaseasca in calitatile uleiului respectiv, in materia prima din care e facut, dupa cum zicea AB05ZYC, dar nu stiu daca e adevarat sau nu.

La urmatorul schimb de ulei am sa fac un efort si am sa iau 5L din DE si sunt curios sa vad daca se va simti ceva, desi nu cred ca sunt eu un asa fin conducator auto, incat sa imi dau seama...dar mai stii...

Eu cred ca uleiul respectiv ajuta mai mult motorul,ii prelungeste viata, datorita calitatilor pe care le are.

Daca e asa o sa tot iau.Daca nu, nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut pana acum Castrol Edge 5w 40 adus din Germania! Ce fromos scria pe bidon doar in germana si nu in toate limbile posibile :coffee_lol: ! Acum gata cu Germany am incercat cel de pe piata autohtona ! Mi a crescut consumul de ulei si de motorina in primul rand asta nu m ar deranja f. mult dar parca motorul se aude altfel nu ca inainte! Tin sa mentionez ca la uleiul din Germania completam 200 de ml la 10 000 de km atat ! de la schimb la schimb ! Acum trebuie sa fac schimbul iarasi am gasit ceva belgian pe piata dar are un pret dubios de mic si nu stiu...? daca e importat continutul sau bidonul :D ? Din cel din Germania mi a mai ramas putin de completat si am facut comparatie cu cel din Romania ! Diferentele optice nu sunt, miros nu, am pus si in 2 pahare sa vad culoarea e la fel! Totusi daca stie cineva unde se gaseste ulei original de germania chiar daca totusi costa mai mult sa mi spuna si mie sau sa mi lase un PM eu il aleg pe acela oricand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan8411: pune si tu o poza cu bidonul made in DE, eventual si cu ala romanesc.

Eu am poza cu bidonul Belgian (vezi codul de bare si codul de pe plastic)

Cat de dubios e pretul de care ziceai?

post-10390-1265298405_thumb.jpg

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor ati auzit de efectul "Placebo"? Unor bolnavi li se dau niste medicamente ce nu au niciun efect dar le sunt prezentate drept senzationale si se vindeca... Cam asa este si cu uleiul din Germania, Belgia ori Franta... Noi romanii suntem inclinati sa credem ca orice e adus de afara este mai bun. Nu este nicio diferenta intre Castrolul luat din Germania si cel cumparat de la noi! Niciun mare producator nu-si permite sa foloseasca standarde de calitate diferite!

Singurul argument viabil pe care-l puteti prezenta este analiza chimica a doua mostre din acelasi tip de ulei comercializat in Romania si altundeva.

Referitor la contrafaceri - acestea exista peste tot in lume, atat in Romania cat si in Germania. Piata din Statele Unite este invadata de produse contrafacute in China. Si uleiul se contraface... Ne putem proteja de riscul de a lua asa ceva cumparand de la comercianti seriosi ori de la reprezentante auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu poti sa iei de unde vrei...eu n-am zis nu lua de la cutare sau cutare(n-am dat nume) am zis doar o problema care mi se pare suspecta.Daca tu iei cu 90 ron 5 litri si crezi ca e castrol , e treaba ta,eu n-am cum sa cred ca nu e contrafacut.

Eu pt masina mea am luat edge 5w40 si am gasit cel mai ieftin la 170 ron 5 l.iar pe bidon scria numai in germana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor ati auzit de efectul "Placebo"? Unor bolnavi li se dau niste medicamente ce nu au niciun efect dar le sunt prezentate drept senzationale si se vindeca... Cam asa este si cu uleiul din Germania, Belgia ori Franta... Noi romanii suntem inclinati sa credem ca orice e adus de afara este mai bun. Nu este nicio diferenta intre Castrolul luat din Germania si cel cumparat de la noi! Niciun mare producator nu-si permite sa foloseasca standarde de calitate diferite!

Singurul argument viabil pe care-l puteti prezenta este analiza chimica a doua mostre din acelasi tip de ulei comercializat in Romania si altundeva.

Referitor la contrafaceri - acestea exista peste tot in lume, atat in Romania cat si in Germania. Piata din Statele Unite este invadata de produse contrafacute in China. Si uleiul se contraface... Ne putem proteja de riscul de a lua asa ceva cumparand de la comercianti seriosi ori de la reprezentante auto.

Ce efect placebo colegule cand vezi cu ochii tai ca uleiul din RO dispare de pe joja si cel din DE nu!? Ce efect placebo cand pornesti masina dimineata si 2-3 sec iti bat tacheti si alte cele si cu cel din DE nu! Mergi 1000 de km pe autostrada cu ce ulei vrei tu din RO si cand scoti joja e apa!!! ei cu cel din DE asta nu se intampla. Tot ce am scris mai sus iti zic 100% sigur ca e testat de mine nu din auzite. Nu vreau sa creez controverse dar diferentele sunt...si stati voi linistiti ca tot ce fac nemtii pt ei e de o calitate superioara fata de ce fac pt export. La fel e si cu calitatea masinilor, sunt facute pt ei si pt retul...Nu imi zi tu ca la ei la 40.000 de km merg in sevice ca le-a cazut volant, la 50.000 injectorul sau la 60.000 a cazut turbo...asa ceva nu ai sa vezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu m-am facut inteles: am mers si cu ulei romanesc si nici vorba sa-l pape mai repede, sau mai mult sau sa fie apa pe joja :Driver:

Iar capitolul masini pt vest vs est, s-a tot discutat pe alte topic-uri.

Daca ar fi totul mai bun acolo, in DE, ar trebui sa fie coada dimineata, la poarta fabricilor (fie de ulei sau de auto) si sa-si cumpere lumea produsele de cea mai buna calitate.

Hai, sa fim seriosi.

Intra pe forumuri nemtesti si o sa vezi acolo probleme garla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer vorbind, e imposibil sa compari doua uleiuri identice vandute pe piete diferite si sa spui care e superior. Daca s-ar face analize de calitate periodic, atunci da...

Eu in anii trecuti cumparam ulei din Germania. Apoi am avut nevoie de factura pt. contabilitatea firmei, deducere de TVA etc. Este mai usor sa iau uleiurile din Romania. Tot Mobil rally formula 5W50 am luat si nu am vazut/sesizat nici o diferenta. Nu pot afirma ca e mai bun sau mai prost.

O experienta interesanta am avut in 2004. Am cumparat 5 litri din Germania. Castrol Dynatech 5W40. La schimb, am vazut ca aveam nevoie de 5.5 litri, era primul schimb care il faceam la masina din semnatura. Asa ca am mai cautat un litru. Nu am gasit nici la repr. Castrol din Cluj, se uitau la bidon ca la un OZN. In Romania nu aveau decat TXT Softec 5W40. Am pus de ala... Nu stiu daca Dynatech iesise dein productie si am luat ceva ramas prin Germania, sau in Romania nu s-a vandut niciodata asa ceva, dar chiar si cei de la importatorul din Bucuresti care au fost apelati telefonic nu stiau de el.

Apoi am trecut pe Mobil 5W50 luat intai din Germania iar ultimele 2 schimburi din Romania fara sa simt vreo diferenta.

Oricum, din 2002 s-au schimbat bine in calitatea carburantilor din Romania. Atunci pentru o motorina euro3 trebuia sa bati orasul dintr-un capat in altul. Si cu uleiurile e mai bine acuma. Va aduceti aminte de uleiurile unguresti Carrier :frigbaitata: ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit Castrol belgian la 150 de roni 5l! suspect de ieftin! Cred ca pe cel care il am acum in motor o sa il schimb peste 2000 de km deci la 7000 de km nu mi place ! Apropo in Cluj sau Alba nu stie nimeni undeva Castrol edge 5w 40 cu eticheta in Germana ? Nu pot sa pun poze momentan dar cel din Germania avea exclusiv informatii in limba germana nici o boaba de engleza, romana sau chineza! Am fost f. multumit de el cum il bagam asa iesea ca si vascozitate! La schimb si ma uitam f. atent si mecanicul se uita la el si zicea ca nu are 15000 de km!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roger poate tu nu ai inteles, cand am zis ca e apa pe joja am vb la figurat adica ca si-a pierdut proprietatile si era fluid ca apa, ceea ce cu ulei din DE nu se intampla...in RO nici mie nu imi scade uleiul considerabil pe joja pt ca masina e folosita in alt regim, dar cand merg pe autostrada cel putin 1000 de km cu ulei de aici e zapacit, la figurat vb sa nu mai fie neantelegeri e apa pe joja, si il consuma mai repede ca pe cel din DE...ma repet nu vreau sa creez dispute dar asta e punctul meu de vedere din experienta personala nu din auzite, ca tu ai un alt punct de vedere ok ti-l respect dar nu sunt de acord cu tine. Nu stiu ce s-a discutat legat de calitatea masinilor din vest si cele din est dar si aici iti zic tot din experienta ca am avut G5 Plus luat din RO cu 0 km si probleme garla :40.000 volant, 50.000 injectoare, 60.000 turbina si am scapat de probleme ca am dat-o, in schimb inainte de G5 am avut Passat B5 luat SH din DE la 140.000 km reali si am folosit-o pana la 300.000 fara sa schimb injectoare, turbo sau altceva costisitor, in toti ac km ce am schimbat la motor a fost debitmetru si kit-ul de ambreiaj atat! Dupa toate astea poate sa imi zica mie cine ce vrea ca sunt la fel din punct de vedere calitativ, ca eu am alta parere si nu mi-o schimba nimeni. Iar legat de "coada la poarta fabricii" eu unul cand o fi sa fie (daca o sa mai fie ca acum nu se poate) sa imi iau iar masina noua fi sigur ca mi-o iau din DE fara sa stau pe ganduri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am inteles subtilitatea, iar parerea mea este contrara cu a ta si tot din experienta.

Masina din semnatura merge 80% pe autostrazile din vest, la diferite viteze, mai mici sau mai mari. Indiferent daca bag ulei nemtesc sau romanesc, consumul de ulei este acelasi - cam 400 ml la 15.000 km.

Avea 0 km cand am luat-o, iar luna viitoare facem revizia de 120.000. Nu caraie, nu maraie, nu scoate fum.

Despre acel versus de calitate s-a discuatat aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca pentru tarile mai "eftine" trebuie si niste produse mai "eftine" asa ca... poate nu se respecta in totalitate compozitia chimica a uleiurilor poate nu se aditiveaza asa cum se fac pentru DE, BE, FR etc. dar uleiul este acelasi si o marca de prestigiu nu se va murdari prea tare pe maini cu produse foarte proaste sau sa accepte contrafacere. se poate sa fie o diferenta de calitate, insa eu nu cred majora intre uleiul RO si uleiul DE al aceleiasi marci; sustin ideea ca vanzatoarea, transportul, depozitarea produselor la ei e mai scumpa - salariile trebuie sa fie mai mari asa ca...?

Vorba aceea: "Dai un ban, da' sti ca nu-l mai ai!"

Salutare tuturor numa' bene!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era mai bine daca uleiul Castrol costa 60 de euro litrul dupa unii :icon_thumright: Bai nici cand este ieftin romanul nu e multumit... ca de ce nu e mai scump ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roger vad ca esti un mare sustinator al produselor vandute in RO . Sa inteleg ca te ocupi si comercializarea acestor produse ?!

Da, m-ai prins: vand fan...romanesc.

Daca nu cat costa la noi un bidon de Castrol EDGE 4L 150 ron sau Aral 4L 133Ron toate 5w-40 PD ca exemplu . La urmatorul schimb daca tot esti asa de increzator in aceste produse de la noi poate facem o afacere . Eu iti aduc uleiul (sigilat binenteles ) cu productie in Germania pentru Aral si UE probabil si Germania pentru Castrol si ma aleg eu cu banii ?!

Care e afacerea?Unde e intrebarea? Care e propunerea?Reformuleaza te rog, sau pune semnele punctuatie corect. Nu am inteles nimic.

Ai vazut pe cineva la noi fiind anchetat sau macar deranjat pentru contrafacerea de produse ?! La ei se mai fac si astfel de controale la noi se doarme sau nici macar nu stiu daca exista un astfel de departament

Ai vazut tu controale in Germania? Dar in Romania?

Intrucat nu putem sa ne porcuram aceste produse din alta parte sfatul meu este ca achizitionarea acestor produse sa se faca de la un comerciant cat mai mare

De acord.

Ce ma facut pe mine sa cred ca cel produs in DE este de o calitate mai buna ar fi ; ma deplasez destul de des in Arges Campulung . De fiecare data cand folosesc ulei de la noi cand ajung aproape de Arges plecat din Bucuresti imi apare acel martor de nivel de ulei .Viteza constanta este de 160-180 km/h (cu exceptiile de rigoare)

Asta spune multe despre tine. Pe langa faptul ca mergi ilegal, mai citeste un pic Regulamentul forumului.

Extras:

4. b) Nu sunt acceptate discutiile explicite privind orice tip de activitate ilegala sau imorala (viteze peste limita legala, curse ilegale

Multa sanatate.

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie noi nu avem ce au nemtii la ei in bidoane sau cel putin asta e parerea mea! Interesant cum de a aparut bidonul belgian la 5l la pret foarte bun! daca nu gasesc bidon de Germania o sa incerc pe cel din Belgia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
o marca de prestigiu nu se va murdari prea tare pe maini cu produse foarte proaste sau sa accepte contrafacere.

Nicio firma serioasa NU va accepta sa scoata pe piata acelasi produs avand calitati diferite.

Nici macar in doua tari diferite, daramite in aceeasi tara.

Si asta in primul rand pentru ca exista concurenta muuult mai mare si mai agresiva la nivelul de top al firmelor mari, iar o asemenea "eroare" poate aduce dupa sine oricand un test legal/oficial efectuat la solicitarea contraconcurentului. O astfel de actiune ve duce sigur la scandal public si in final la falimentul colosului si nimeni nu doreste asta.

In plus, la ce vanzari are de exemplu Castrol la nivel mondial, crede cineva ca va sta managerul de vanzari sa-si bata capul cu vanzarea aceluiasi produs, dar avand calitati diferite?

Stiti ce ar presupune asta? Care ar fi costurile suplimentare? Cine si-ar permite asa ceva?

Faptul ca la ora asta exista contrafaceri pentru aproape toate produsele de pe piata (nu doar uleiurile auto) e recunoscut de toata lumea.

Piata din USA este coplesita de contrafaceri.

Ele exista si pe piata occidentala.

De ce nu ar exista si la noi? Tocmai aici, unde legea = bani, unde si imposibilul este posibil sa nu existe contrafaceri?

Asta insa NU are nimic de-a face cu firmele respective (Castrol, Aral, & stuff).

Ba da, dar doar datorita faptului ca acestea acumuleaza pierderi importante datorita existentei pe piata a produselor contrafacute. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat din RO Mobil 1 0W40 Turbo Diesel - Made in Belgium.

Asta am in motor si sunt f. multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegilor care nu pot accepta ca uleiul din Romania este la fel cu cel comercializat in Germania le recomand achizitionarea acestuia chiar din Germania... :( Acolo este tara perfecta, acolo nu sunt produse contrafacute, nimeni nu insala pe nimeni, toti sunt corecti si cinstiti... Chiar puteti crede asa ceva? Banul misca totul! Poti gasi foarte bine ulei contrafacut prin China sau cine stie pe unde, pe care sa scrie in germana si sa-l iei din Germania.

In ziua de astazi, in conditiile globalizarii, este destul de greu sa gasesti un produs original, la un pret de chilipir.

Daca doriti sa cresteti sansele ca uleiul cumparat sa fie original (este la fel cu cel comercializat in Vest) achizitionati-l de la reprezentantele auto sau de la mari magazine de piese auto. Acesti comercianti, chiar daca au preturi mai mari, au contracte de furnizare cu producatorii oficiali! Daca il luati din targ sau de la un prieten "de incredere" si va bucurati ca ati economisit 5-10 lei la litru va fi mai rau mai tarziu...

Si inca ceva - nu vand si nu stiu pe nimeni care vinde uleiuri auto... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce o iei asa personal? "Colegilor care nu pot accepta ca uleiul din Romania este la fel cu cel comercializat in Germania le recomand achizitionarea acestuia chiar din Germania... " Lumea pur si simplu si-a spus parerea inclusiv eu, e normal sa fie pareri pro si contra dar e chiar asa greu sa-i respectati omului punctul de vedere? Nu a zis nimeni ca in DE nu este ulei contrafacut, dar daca il cumperi de unde trebuie este net superior celui de la noi si cand spun asta ma bazes pe cele enumerate mai sus de catre mine si am facut si un mic test si anume: am pus pe aragaz o tabla de inox pe care am incalzit-o. Am turnat ulei pe partea incinsa si surpriza!!! Castrol cumparat din RO nici macar nu a stat in acea zona incinsa ca instatnt a sarit in cautarea unei zone mai reci, iar cel din DE a plecat si el dar mult mai lent si intre timp tabla a devenit rosie. Este un test simplu si la indemana oricui si se poate face de catre oricine, asa ca cei care sustineti ca uleiul din RO are aceleasi proprietati si aceasi calitate convingeti-va singuri. Nu contest nimic din ce ati zis voi ca nu isi risca nimeni numele sa comercializeze un ulei prost, dar uleiul din RO nu e atat de prost sa nu poata fi folosit ci mai slab calitativ ca cel din DE atat tot, iar pe langa asta la noi nu are folie protectoare sub dop si se poate contraface sau inmultii cu altceva mai usor ca la ei...

P.S.: faceti testul!

Modificat de AB05ZYC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!