Jump to content

Probleme la Scirocco?


keystone
 Share

Postare recomandată

Salut, am avut un Scirocco 2.0 TDI 170 cp cu DSG din 2010 pe care i l-am vandut unui prieten. Acum masina are aproximativ 230.000 km. Singura problema care o are: tremura volanul la viteza peste 110 km/h. Nu este de la roti, am pus N seturi de diferite dimensiuni, cu cat sunt mai late cu atat tremuratul este mai puternic. La service nu a fost gasit nici un fel de joc pe partea de suspensie si directie. Se presupune ar fi capul de planetara dinspre cutie de la planetara de pe partea dreapta, sau chiar planetara cu totul, dar cum nu este sigur 100% nu am vrut sa ne apucam sa schimbam, fiind destul de scumpe piesele, aproximativ 1500 lei capul de planetara si 3700 lei planetara cu totul.

Aveti vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fie din planetare.

Din pacate, nu-ti putem zice noi 100% sigur, cand pana acum nu s-a reusit diagnosticarea corecta, pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!!

Sunt posesorul unui Scirocco 2.0tsi si ieri, pe autostrada, mi s-a aprins in bord check si apoi EPC si masina a inceput sa mearga in 3. Astazi am fost cu ea la service, mi-a pus testerul si aparea misfire. Am schimbat bobina de la pistonul 3 si toate bujiile (apropos bujiile aratau intr-un mare fel) dar masina are aceleasi simptome. Ulterior, mecanicul a verificat compresia pe cilindrul 3 si acul nu s-a miscat deloc, deci compresie 0. Urmeaza ca marti sa se apuce sa desfaca motorul, sa ma astept la piston topit? Ce implica asta?

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Curios cazul tau. De obicei treaba asta se intampla pe 1.4 tsi 160 cp. Daca nu ai compresie, cel mai probabil e piston spart, mai ales daca zici ca a inceput sa mearga si in 3.

Daca masina are toate reviziile facute in reteaua VW, chiar daca nu mai e in garantie, vei beneficia de kulanz si iti vor deconta o mare parte din cheltuieli (unii au avut chiar 90% - @Luciosu spune tu cum sta treaba aici :D ) 

Daca nu, tre' sa o faci pe cont propriu. La mine a fost aceasta situatie si am avut noroc ca pistonul topit nu a zgariat decat foarte putin camasa blocului motor, astfel incat au slefuit acolo si au pus piston cu o cota putin mai mare si aia a fost. Toata lucrarea facuta la service VW a costat vreo 1500 de euro.  In cazul in care a facut stricaciuni mari, trebuie bloc motor nou etc etc.. preturile ating sume ametitoare.

Da'ne maine de veste ce iti spun oamenii de la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am si eu o nelamurire in legatura cu motorul meu. Nu stiu daca este o problema sau asa trebuie el sa mearga.

Este vorba de un motor 2.0 TDI 170 cp cod motor: CBBB

Cand pornesc motorul sta o secunda la 900 de ture dupa care scade la 800.

Dar cel mai ciudat lucru mi se pare in momentul in care merge la relanti pe loc motorul merge la 800 de ture. In schimb plec cu masina de pe loc nu conteaza ce viteza am, oricum ar fi in momentul in care scot pe liber dar masina este inca in miscare motorul sta undeva la 900-1000 de ture. Apas frana iar in momentul in care rotile se opresc complet scade si turatia motorului inapoi la 800 de ture.

Stie cineva daca este normal? Sau este o problema pe undeva?

Modificat de FakeML
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am revenit cu noutati. Chiulasa a fost desfacuta, pistoanele sunt ok, insa supapele nu. Mecanicii spun ca at fi distributia sarita de la punct, dar mie mi se pare ciudat avand in vedere ca masina pornea, mergea fara fum etc, doar ca mergea in 3. Pana acum am de schimbat supapele si distributia, dar Mi-au zis ca mai au de verificat axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat si eu ca tot romanul o masina din germania, pe numele ei mic, un Scirocco din 2010, 1.4TSI 160hp, cod motor CAVD.

Si am urmatoarele 3 situatii despre care nu sunt lamurit complet. Am citit cat m-a dus capul sa caut dar cu siguranta mi-a scapat ceva si nu sunt singurul care s-a lovit de situatiile ce le voi descrie. Sper sa ma poate sfatui cineva, sau macar sa ma directioneze undeva sa ma pot documenta detaliat.

1. Pornirea grea a motorului la rece (motor rece). Daca afara e aberant de cald, gen cum a fost saptamanile trecute (34 grade la soare), trebuie sa tin contactul pus 4-5 secunde ca sa porneasca. In toate nepriceperea mea, e ca si cum s-ar dezamorsa pompa de benzina, deoarece daca pun contactul de de 2-3 ori inainte si las pana se opreste sunetul pompei, porneste mai usor. Nu usor cum ar fi normal, dar mai usor. Se intampla preponderent la temperaturi exterioare ridicate. Daca plec dimineata la 12-13 grade, parca porneste mai lejer. 

La pornire, uneori, motorul sta sub turat la 500-600rpm, ca si cum ar muri, cu martorul de EPC si engine malfunction aprinse. Dupa cateva secunde daca apas acceleratia, isi revine la ~1100 rpm dupa care se calmeaza la 700 rpm.

2. Dupa revizia facuta zilele trecute, cu resetarea intervalului de service la 15k km sau 372 days, nu mai afiseaza in bord OIL TEMP. Inainte de aceasta resetare a intervalului de service, cred ca ea era configurata pe service flexibil cu ulei longlife. Desi pe tester arata temperatura uleiului, pe bord nu mai afiseaza, si nici nu arata vreo eroare (bord sau tester).

3. La ralanti, are un tremurat usor si constant (ca si cum nu merge liniar motorul).

Revizia de care vorbesc nu a fost facuta in service VW iar testerele folosire sunt ultime generatii de testere de la Wurth si Bosch (nu pirat sau din surse mai gri, daca ajuta informatia asta).

Ca si piese schimbate acum, pot enumera, bujii, ulei (5w50), filtru ulei, filtru combustibil, filtru aer, filtru polen, bobina de inductie la cilindrul 1 (imi arata misfire pe cilindru 1), cuzinetii de biela.

Multumesc.

Modificat de myxcon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei 5w50? Cel mult 5w40, daca nu chiar 5w30 pt motoarele TSI.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa mi-a recomandat mecanicul meu, in ideea ca  motorul merge la temperaturi mai ridicate si sa pot sa-l alerg linistit pana da inghetul.

Modificat de myxcon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w50 nu are nicio treaba cu norma recomandata de VW. Niciun ulei 5w50 nu respecta norma 504 00/507 00. Trebuie ulei 5w30.

Asta inseamna mecanic care face dupa ureche si mai mult strica.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luni la prima ora ma duc sa rediscut cu el pe subiectul uleiului, era un Mobil1. La celalalte probleme ma poti ajuta cu un sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un test de compresie si verifica distributia. Exista un topic cu problemele TSi-ului cu compresor si turbina.

Sugerez sa schimbi uleiul 5w50 cu 5w30 si, pana la rezultatele testelor de mai sus, sa eviti sa mergi cu masina.

Afisarea temperaturii uleiului probabil este debifata din setarile BC-ului, verifica ce este bifat sa afiseze si ce nu.

Verifica si restul bobinelor, de obicei cand cedeaza una, urmeaza si celelalte.

De asemenea, ar fi util sa postezi o diagnoza cu codurile de eroare - daca exista vreunul.

 

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spui ca ai inlocuit bobina pe cilindrul 1 pentru ca aveai missfire. Intrebarea este daca mai ai in continuare missfire?

confirm si eu ca fost posesor de Scirocco cu acelasi motor, sa faci un test de compresie si sa verifici distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru alergat poți folosi Millers Oils 5W40.

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, mike. said:

Fa un test de compresie si verifica distributia. Exista un topic cu problemele TSi-ului cu compresor si turbina.

Sugerez sa schimbi uleiul 5w50 cu 5w30 si, pana la rezultatele testelor de mai sus, sa eviti sa mergi cu masina.

Afisarea temperaturii uleiului probabil este debifata din setarile BC-ului, verifica ce este bifat sa afiseze si ce nu.

Verifica si restul bobinelor, de obicei cand cedeaza una, urmeaza si celelalte.

De asemenea, ar fi util sa postezi o diagnoza cu codurile de eroare - daca exista vreunul.

 

Verificarea distributiei implica, si corecteaza-ma daca gresesc, ceva mai mult de munca, nu? Adica nu e o chestie care poate sa o faca doar vizual.

Anterior a mai fost schimbata bobina pe cilindrul 2.

Afisarea este selectata in BC dar arata OIL Temp si cele 3 liniute. Pe tester arata ~85 grade dar in bord nimic.

Nu am alte erori pe raportate.O sa fac mai tarziu un autoscan cu vcds-ul de acasa si o sa pun log-ul. 

1 hour ago, Luciosu said:

Spui ca ai inlocuit bobina pe cilindrul 1 pentru ca aveai missfire. Intrebarea este daca mai ai in continuare missfire?

confirm si eu ca fost posesor de Scirocco cu acelasi motor, sa faci un test de compresie si sa verifici distributia.

Bobina a fost inlocuita ieri, nu am mai verificat de misfire de atunci.

 

O informatie despre cum se efectueaza testul de compresie? Sau ce presupune, cum, unde, ce, etc? Nu ca as am incredere in mecanicul meu, dar prefer sa ma duc informat.

 

Pe testerul de la Bosch mi-a dat la o scanare pe motor, misfire la cilindrul 1. In VCDS stiu sa ma uit la misfire doar la masuratorile in timp real si in timp real am pandit de cateva ori un misfire si nu am avut noroc.

Modificat de myxcon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un tester de compresie care se infiletează în locul bujiilor, rând pe rând, și pornind motorul cu siguranța pompei de benzină scoasă (doar cât să învârtă de câteva ori).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la treaba cu uleiul 5w50, am mers ultima saptamana cu el si nu pot sa zic ca am simtit vreo diferenta in mers fata de cand aveam 5w30 in ea. Este chiar atat de periculos incat sa un mai misc masina pana luni?

Am atasat un log VCDS.

Log-SCIROCCO-WVWZZZ13ZBV000614-128180km-79647mi.txt

Modificat de myxcon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, MyKe said:

Pentru alergat poți folosi Millers Oils 5W40.

this!! nanodrive

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa-i un test de compresie pentru ca vad ca tot ai misfire pe cilindrul 1. Ca unul patit deja, recomand asta intotdeauna la motorul asta pe Scirocco, mai ales cand e vorba de misfire + cei doi martori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea este cea de dinainte de schimbarea de cilindru. Am uitat sa ii dau clear. Cilindrul l-am schimbat în 15, vineri. Eroarea e din 14. Cel putin nu s-a repetat. 

Asa am decis sa schimb bobina, când am văzut eroarea. Luni fac și testul de compresie. Ce cifre sau ce indicatori sunt normali / optimi ca rezultate la testul de compresie.? Sau cum se interpretează? 

Modificat de myxcon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se ia în considerare cea mai mare valoare de presiune din manometru afișată după 5-6 rotații de motor, aia e compresia pe cilindrul respectiv.

Depinde, ideal ar fi minim 12 bar.

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei, ideal ar fi schimbul tuturor bobinelor...si a bujiilor.. nu doar 1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajutati cu o informare de ce e atât de grav uleiul 5w50? Din câte înțeleg eu este un ulei mai gros. Este vorba de mobil 1 life peak 5w50 cu normele 501 505. 

On 9/17/2017 at 4:27 AM, Bogdan_wrc said:

de obicei, ideal ar fi schimbul tuturor bobinelor...si a bujiilor.. nu doar 1

Bujiile au fost schimbate toate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bobinele TOATE sunt la fel de importante...

 

este un ulei prea gros pt zi cu zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!