s_c

Cumparare masina de la un samsar

267 postări în acest subiect de discuţie

Exista posibilitatea sa iau o masina de la un samsarus (samsar pe fata, fara dubii). Urmeaza sa ma duc maine la Computest in Vitan sa fac o verificare completa (dupa ce valiauto a vazut-o azi si singura problema de care ne-am putut da seama ar fi - poate - ceva pe la lantul de transmisie catre a 2-a axa cu came).

Intrebari:

1. cum ma asigur (cine ma asigura) ca nu e furata?

2. ce acte trebuie sa primesc si ce operatii trebuie sa faca el inainte de a-mi da (pt. a obtine) respectivele acte? Care este momentul in care ii pot da banii (ce trebuie sa iau de la el contra banilor respectivi... evident, cu exceptia masinii )

Treaba e urgenta, a.i. va rog raspunsuri clare, explicite si la obiect. Multumesc mult!

Edit: masina e adusa din Germania si are numere de zoll

Edit 2: tipii de la Computest sunt (oare) "mana in mana" cu "sam" sau sunt cinstiti?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

dupa cate stiu eu, ti-as recomanda sa faci IDENTIFICAREA la RAR, chestie pe care oricum trebuie sa o faci/faca respectivul pentru o a inmatricula definitiv.

spune-i ca ii cumperi masina daca iti arata certificatul de identificare sau cum ii zice (de fapt copia).

am impresia ca trebuie programare in prealabil, dar daca vrei sa fii sigur, mai poti astepta cateva zile.

deci poti fi sigur ca seria de pe masina e cea originala. acuma, ca a fost sa nu furata e foarte greu de spus. dar cred ca sint verificate la scoaterea din spatiul UE in momentul in care se trece granita....

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

faci identificare RAR [adica te duci cu masina la RAR cu proprietarul ei, si cei de la RAR verifica toate seriile sa fie conforme cu cartea masinii, sa nu fie batute peste, sudate, etc.. si iti dau o hartie cum ca seriile corespund si o verifica dupa serii daca nu e furata] poti verifica dupa serii si la politie sa nu fie furata dar nu cred.. apoi fa-i o scanare si vezi daca zice calculator de vro problema.. incearca sa te uiti atent la detalii si sa te interesezi de trecutul masinii.. si in rest, bafta..

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

RAR-ul stiu ca face cartea de identitate a masinii "in alb" (fara nici un proprietar, doar cu datele masinii si cu foliile de securizare aplicate). Dupa aceasta eu sunt trecut ca prim proprietar atunci cand fac inmatricularea (predand brief-ul si numerele de zoll). E corect? La cartea de identitate va referiti cand spuneti "identificare" sau e vorba de altceva?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu.

e vorba despre un certificat care ..... certifca faptul ca seriile de pe masina sint ok, adica alea cu care a fost tatuata cand s-a nascut.

apoi pe baza seriilor respective masina poate sa fie verificata daca a fost sau nu furata, asta depinzand si de nivelul de acces al politiei romane la baza de date cu masini furate din UE.

ma gandesc ca daca seriile sint ok, nu e cazul sa-ti faci probleme, masina a fost cred verificata in germania (sau de unde e), in momentul radierii.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dar cand emite cartea de identitate, RAR nu face automat si verificarile acestea?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mai intai o sa-ti faca identificarea, dupa care iti dau cartea de identitate. Verifica si tu calitatea vopselei pe la imbinari, vezi daca centurile de siguranta functioneaza, vezi daca masina are "linie". In rest bafta la cumparat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Seb, NU te duce la Computest in Vitan. Aia sunt mana in mana cu samsarii. Cunosc un omulet care e samsar de Dacii dar mi-a povestit ca-i stie pe aia si acolo lucrurile sunt aranjate!

Ca nu e furata te asigura RAR-ul cu conditia sa NU mergi la un aranjament de-al samsarului; pur si simplu te duci ca omul de rand; Vei primi un soi de certificat care oricum o sa-ti trebuiasca la inmatriculare. Mai poti cere si o a 2-a opinie: faci o copie dupa actele masinii ce contin datele ei de identificare si te duci la Politie pentru verificare. Cei de la politie te vor indruma oricum la RAR. Treaba cu banii e destul de aiurea; Cand am vandut masinile, am cerut banii fix inainte sa predau actele la ghiseu. Dupa predarea actelor, masina era a noului propietar si nu am vrut sa risc nimic. Asadar, e posibil sa-ti ceara banii inainte de a preda actele la radiere/inmatriculare. Fiind samsar ar trebui totusi sa accepte sa-i dai banii imediat DUPA depunerea actelor.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot sa zic... la "linie" ne-am uitat eu, tata si valiauto si nu pare "ciocanita".

Despre Computest: tipul a zis ca merge oriunde vreau - PoRo, Midocar... Eu am ales Computest pt. dyno si pt. chestia cu masuratul vopselei. Am auzit de la mai multi ca tipii sunt f. rigurosi, dar n-am de unde sti daca sunt mana in mana cu samsarii si daca / ce pot "manari". Pana la urma graficele si masurile se fac in timp real, cu mine de fata - ma gandesc ca ma prind daca incarca niste date existente in baza si nu le genereaza in timp real.

Ce se poate falsifica/ascunde acolo?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu uita si de trecutul dpdv tehnic/service al masinii.

Verific-o la reprezentanta din .ro (confirmare kilometraj).

Dar nu vrei sa ne spui ce fel de masinuta este?

Ne tii in suspance ....

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, n-am vrut sa dau nastere la OT (please!): A4 / 2002 / 120.000km / 1.8T motor AVJ / 14.800E negociabil. Masina e pt. tata, nu pt. mine :D

Se pot verifica km (istoria de service) la PoRo? Cum?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Aveti mare grija cu mnasinile de genul asta pentru ca pot fi furate si inca nedeclarate peste granitza ca fiind furate, V-o spun in cunostinta de cauza. Ideea e ca masina putea fi furata de 7 zile sa zicem, si politia romana inca nu are actualizate bazele de date cu toate masinile furate din occident.

In cazul unei rude, masina circula de vreo cateva luni si numai dupa aceea s-au gandit si cei de la politie sa-i faca o vizita pe acasa, ca sa-i zica ca, vezi d-le, din pacate masina e furata - cu toate ca era facut RAR si inscrisa :D

Asa ca ... puteti trage singuri concluziile --- cazul a fost REAL !!!!!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Se pot verifica km (istoria de service) la PoRo? Cum?

<{POST_SNAPBACK}>

Daca masina are carte service, se verifica in baza de date ultima revizie rezultand astfel numarul de km.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine fa-le o intrebare chiar lor - daca ofera acest serviciu. Eu inclin sa cred ca nu.

Ce vroiam sa te intreb : are carte de service ? Daca da, eu as lua legatura cu cei de acolo - service-ul / firma de la care a fost luata pentru a verifica cartea si eventual si istoria masinii ( proprietar, evenimente , etc ).

Nu stiu daca se poate asa ceva, dar mi se pare cea mai sigura cale prin care ai "radiografia" completa si exacta.

Cartea de service mi se pare sfinta. Cu conditia sa nu fie falsificata.

Despre posibil furt ce sa mai zic. Ati auzit de masini "furate" la intelegere cu proprietarul de acolo...Imediat cum e vinduta aici, e declarat furtul acolo, proprietarul adevarat incaseaza asigurarea , masina este gasita aici si te trezesti ca-ti este confiscata... desi inainte de a o cumpara aceeasi politie da OK-ul.

Daca este lucru cunoscut, imi cer scuze. Oricum poanta asta am auzit-o pentru masini de lux cu preturi adecvate...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Scuze , sebica si dogarel mi-au luat-o inainte. Asa-i daca stai cu un reply deschis o ora, pina-l trimiti e depasit. Scuze.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Scuze , sebica si dogarel mi-au luat-o inainte. Asa-i daca stai cu un reply deschis o ora, pina-l trimiti e depasit. Scuze.

<{POST_SNAPBACK}>

Don't worry ... asa macar, poate, se inteleg mai bine anumite aspecte !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Se pot verifica km (istoria de service) la PoRo? Cum?

<{POST_SNAPBACK}>

pentru masina mea am cerut si am primit un istoric de reparatii de la autoworld din cluj. acolo poti vedea toate interventiile autorizate facute la masina. in cazul tau masina ar trebui sa aiba ultima revizie (schimb de consumabile) la 11*.*** km. daca ultima este la 140 mii de ex ai certitudinea ca nu sunt reali km. tot de acolo poti afla si daca a fost accidentata (in cazul in care reparatia s-a facut la sevice autorizat vw). daca a fost inlocuit radiatorul sigur nu ein cauza ruginii...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Update:

1. la PoRo nu mi-a raspuns nimeni

2. am fost la Computest - sunt foarte multumit de cum a decurs testul: doi ingineri tineri, au testat f. temeinic, au facut dyno (142 sau 143CP din 150 din fabrica, cu motorul fierbinte), au facut tot felul de teste (nu le mai reiau, sunt descrise detaliat pe site-ul lor). Sunt impresionat de bancul de testare si de seriozitate. 99.99% nu erau "mana-in-mana" cu samsarul.

Singurele probleme depistate sunt aripa dr. sp. vopsita si un clampanit la motor care nu prea se stie ce e (probabil intinzator de lant de distributie - defect comun la 1.8T). Restul (suspensii, directie, scurgeri, putere, inspectie vizuala, vopsea, lonjeroane strambe, noxe, lambda...) sunt foarte bune.

Tot cu baietii aceia am iesit si la un test cu VAG-COM (al lor :banghead: ). Am verificat iarasi toate modulele si sunt ok - imi aminteam eu ceva aiurea de ieri dar era ok, nu vazusem bine :banghead:

3. actele par in regula, sunt toate, inclusiv autentificarea de la RAR

In concluzie am batut palma, am dat avans si maine / poimaine facem restul.

Inca o data, recomand calduros o testare acolo la o astfel de tranzactie. Persoana care mi-a examinat masina se numeste Ing. Catalin STAN.

Happy end! (sper :rolleyes: ) Multumesc pt. sfaturi (si lui Voinea pt. cupon :angry: )

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Singurele probleme depistate sunt aripa dr. sp. vopsita si un clampanit la motor care nu prea se stie ce e (probabil intinzator de lant de distributie - defect comun la 1.8T).

Intreb si eu ca prostul...1.8T nu are curea de distributie? Despre ce intinzator de lant e vorba?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Are curea de distributie, dar sincronizarea intre cele 2 axe cu came se face printr-un lant.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

da stiu ca n-ai stat mult pe ganduri, sa fie intr-un ceas bun si fara evenimente (neplacute). sa ne povestesti cum e senzatia cu cei 143cp.

eu vroiam sa-ti mai spun ceva (despre bani) dar e tardiv. sper ca ai mai negociat putin, acolo.

da cat a facut acel computest cu tot cu dyno?

despre istoria service a masinii scria cineva (nu mai stiu nick-ul) din provincie ca s-a dus la Tess Brasov cu seria masinii i-au dat toate interventii (inclusiv km). m-ar interesa sa obtin si eu aceste informatii pt. dieselutza.

sa va traiasca, bine.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Testul a costat 2.500.000lei (250RON) si am avut un cupon de discount de la Voinea => in final a costat 1.800.000lei. Nu s-a cerut si nu s-a dat nici un fel de spaga.

Masina costa in final 14.500E

Pentru intretinere o sa verific si cartea de service, mai ales ca nu mi-e clar ce scrie in cea a masinii (habar n-am ce inseamna service de 60.000 & co - inteleg ca e vorba despre un long-life service, dar din pacate mai mult nu prea mi-e nici mie clar)

Cu senzatiile mai dureaza... masina e pt. tatal meu, eu trec la 1.6 generatia a 2-a :flower: (dar o sa-ncerc s-o mai iau, la drum lung :flower: )

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

man, o ultima interventie.

din ce stiu eu la benzinare se schimba distributia pe la 60kkm (la cielo sigur, poate mai tarziu la audi). asta ar putea fi explicatia din caietu de service (la 60kkm).

daca e asa (sper ca nu!), atentie ca ai 120kkm, deci tre sa vezi de o distributie noua (explic. zgomot intinzator distributie)

verifica musai caietu de service & good luck

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Are o revizie facuta la 120.000 (masina are 128 or something). Nu stiu ce scrie in revizia aceea (dar banuiesc... sper ca si si distributia). Repet insa, cureaua de distributie nu are nici cea mai vaga legatura cu lantul pentru a 2-a axa cu came - prima este in fata motorului, al doilea este in spate :flower:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Intrebare: cand se cumpara masina SH adusa din afara, ce acte trebuie sa aiba omul care o vinde, ca eu sa fiu sigur ca nu am nici o problema ulterior (in special sa nu fie furata sau mai stiu eu cum).

Daca are facut RAR-ul si vama este totul OK sau mai trebuie sa verific eu undeva?

Daca da, unde ce si cum?

Vorbesc aici doar de partea legala nu de cea tehnica pentru care m-am cam lamurit ce verificari trebuie facute pt. masina care o vreau eu.

Multumesc anticipat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.