Jump to content


Photo

Reglajul timoneriei - mk4


  • Please log in to reply
90 replies to this topic

#1 WNS

WNS

    Moderator

  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Audi-A4-2007
  • Model:B7- Multitronic
  • Motorizarea:2.0TDI -140HP

Posted 12.10.2009 @ 13:07

Deschid acest topic în urma întrebării adresate de către un colegul 90G_O_L, aici.
Am răsfoit un pic aria dedicată modelelor mk4 şi nu am găsit mare lucru.
Un topic ce se referă la această problemă este articolul de aici: DIY - Reglarea mecanismului de selectare a vitezelor, pentru cei carora le "agata" la schimbarea vitezei, dar întrucât acolo fotografiile au fost compromise, topicul datând de peste trei ani, vă rog să postaţi aici ce informaţii, poze sau explicaţii deţineţi.
 

Nu uitaţi:

Vă rog să rămăneţi la subiectul topicului şi să postaţi numai dacă aveţi ceva util sau folositor pentru cei pe care îi interesează subiectul.
Să nu transformăm şi acest topic într-unul stufos şi greu de parcurs pentru cine este interesat.
Mulţumesc.

întrebări:

  • cum se reglează?
  • unde se poate efectua un astfel de reglaj, recomandări?
  • care sunt costurile?

Edited by WNS, 17.03.2013 @ 10:28.
Corectare diacritice nerecunoscute.


#2 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 12.10.2009 @ 13:28

Uite , e luat din manual.

Attached Files



#3 fadrianradu

fadrianradu
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:BMW
  • Model:520d
  • Motorizarea:2.0d N47

Posted 12.10.2009 @ 13:52

Intamplarea face ca si eu eram vineri in cautare de aceleasi informatii. Am gasit si eu DIY-ul postat mai sus si am gasit pozele respective in Volkswagen.Golf.Jetta.R32.Official.Factory.Repair.Manual.1999-2005.pdf la pagina 1105-1109.

#4 90G_O_L

90G_O_L
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF 4 BCB
  • Motorizarea:1.6 16V 105Cp

Posted 12.10.2009 @ 15:14

salut
pe mine ma intereseaza subiectul asta deoarece am un joc mic(1-2cm) in maneta de la schimbator si ma cam enerveaza.Uneori cand schmb rapuid din a 1 in a 2 agata putin......ma gandesc sa fie si de la acest mic joc...
La inceput credeam ca e din nuca de jos, dar am verificat cu mecanicul ....si mi-a aratat ca se misca la motorjos timoneria putin de tot exact cand se misca maneta de la schimbator.
mi=a mai spus ca e stricata o lameta sau o imbinare de la timonerie si ca nu prea am cum sa gasesc sa o schimb, doarece se schimba cu totul!
acum sunt curios
- se poate remedia jocul acesta, fara sa schimb nimic, doar din reglaj?...
-cat costa toata timoneria daca ar fi sa o schimb?
-unde gasesc un specialist in timonerie, sama ajute?

Edited by 90G_O_L, 12.10.2009 @ 15:17.


#5 nitrogen

nitrogen
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV AZD 2001
  • Motorizarea:1.6 16V 105 CP

Posted 12.10.2009 @ 16:00

Am si eu o intrebare: Acea parte luata din manual, cu descrierea reglarii timoneriei, postate de Al Bundy, nu cumva este numai pentru motoarele Diesel? Pentru ca, la masina mea, m-am pus cu foile astea in fata si tot n-am reusit sa reglez timoneria, pentru ca nu am vazut acel 2 brate cu surub pentru reglaj. O sa fac niste poze, sa vedeti despre ce e vorba.

#6 90G_O_L

90G_O_L
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF 4 BCB
  • Motorizarea:1.6 16V 105Cp

Posted 12.10.2009 @ 16:24

_revin cu niste poze in care se vede timoneria jos....murdara si plina de praf( nu am scut la motor,nu am spalat niciodata motorul)

am observat ca la unul din capetele de prindere...garnitura de cauciuc este mancata ...si am dat-o jos
stie cineva se gaseste la magazin sa imi cumpar/???care este codul?
in alta poza e tot o garnitura, dar nu vad codul daca il stie cineva sa mi-l spuna si mie sa il schimb, ma gandesc ca se schimba cu tot cu garnitura care s-a mancat !
oricum nu cred ca jocul este din acea garnitura....eu cred ca are rol doar de a proteja sa nu intre mizerie/praf inauntru
i ...a mai uns cineva sistemul? ...
eu am miscat de el si desi se misca usor sa simte ca nu mai e uns cum trebuie si are o frecare, lucru pe care il mai simt din cand in cand in maneta la schimbarea vitezelor
daca se unge ...cu este indicat sa se unga tinand cont ca acolo se incalzeste f tare si trebuie ceva rezistent la caldura, o vaselina speciala?si cu ce sa curat inainte sa ung..sa nu atace garniturile..
multumesc astept sfatri!


poze

poze

Attached Files



#7 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 12.10.2009 @ 17:38

Am mai scris si pe alt topic, vaselina siliconica. Daca tii neaprat de ceva original uite codul : G 000 450 02

Edited by marius1982.11, 12.10.2009 @ 17:46.


#8 hremus

hremus
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 2003
  • Motorizarea:1.9TDi AXR 74Kw

Posted 12.10.2009 @ 18:25

@wns : Nu cred ca nu ai gasit. Problema a fost dezbatuta pe larg aici. Doar trebuie rabdare pentru citit. Multe din posturile de aici ar putea sa repete ce este scris si in link-ul de mai sus. Este intr-adevar utila postarea documentatie pentru reglarea timoneriei intr-o arie mult mai usor de gasit, si sa fie read-only, de ex la DIY.

@nitro: Documentatia nu e valabila la tine. La tine cred ca nu se poate regla, stii ca am incercat mai demult.
@90GOL Garniturile de cauciuc nu ar trebui sa fie unse cu nimic. Totusi cred ca mai sunt si alte jocuri pe acolo. Despre schimbarea timoneriei ai putea sa incerci si dezmembrarile.

Edited by hremus, 12.10.2009 @ 18:37.


#9 ninu

ninu
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B5.5 AVF
  • Motorizarea:TDI 96kw/310Nm

Posted 12.10.2009 @ 19:06

Buna, am si eu un link video, il postez dar nu sunt sigur ca ii ceea ce se cauta, il postez dar nu vreau sa fiu sanctionat, va rog doar sa il stergeti.
Merci
P.S ii ultima video de pe pagina:

#10 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 12.10.2009 @ 20:47

Nu il ajuta, asa cum nu-l ajuta nici ce am postat eu deoarece el are motor pe benzina si alta cutie.

Poate il ajuta asta:"

Attached Files



#11 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 12.10.2009 @ 21:52

Cam asa e si a mea, partea cu cutia (DQY), dar la schimbator nu am (sau cel putin nu asa arata) gaurile alea de aliniere. Si nici in manual alta procedura decat ce a lui Cristi nu am vazut.

#12 sinn3r

sinn3r
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI 170CP

Posted 13.10.2009 @ 13:44

"Fix the gearshift shaft as follows:
Press down the gearshift shaft (in -direction of arrow 1-)."
O intrebare la voi : textul de mai sus este scris in manualul de raparatii pentru golf IV si vreau sa intreb ce inseamna "gearshift shaft" si daca se poate apasa pe el, adica il apas cu mana sau cu ceva cheia tubulara? Ca acolo arata ca se apasa in jos, oare se apasa usor, trebuie forta sa apesi sau trebuie desfacut ceva surub si apoi apasat?

#13 marius1982.11

marius1982.11
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+ ALH

Posted 13.10.2009 @ 17:24

Ai incercat sa apesi pe el? Daca incercai era de prisos intrebarea ta, merge cu mana foarte usor. Shaft inseamna ax.

#14 sinn3r

sinn3r
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI 170CP

Posted 13.10.2009 @ 22:08

Drept sa iti spun nu am incercat doar am luat pozele m-am uitat sub capota de pus mana nu am pus deoarece afara astazi toata ziua a nins si a plouat in rafale si de cuviinta nu mi-am scos mainile din buzunar sa ating pe acolo pe la cuplaraiuri, doar atunci cand am deschis si inchis capota.Am privit pozele pe care le-am downloadat din manualul de raparatie si incerc sa imi dau seama de toata operatiune pe care urmez sa o efectuez in momentul in care ne paraseste frigul si crivatul de azi.Dar oricum se multumeste pentru atentionare :rolleyes:

#15 AB05ZYC

AB05ZYC
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V
  • Motorizarea:1900

Posted 14.10.2009 @ 01:44

Salut, pana la urma pune cineva o concluzie finala legat de jocul schimbatorului de viteze si eventual o solutie reala daca exista in afara schimbarii intregului ansamblu de timonerie?

#16 marianu

marianu
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:audi
  • Model:A4 b8 tdi 2009
  • Motorizarea:2.0 120cp

Posted 14.10.2009 @ 07:47

timoneria de la motoarele pd ie diferita fata de cele non pd,are cineva document pentru reglaj timoneria de la non pd?l-as ruga sa posteze,ne-ar ajuta mult ptr cei cu asemenea cutii de viteze :icon_thumright:

#17 urski

urski
  • Oraş:Târgovişte
  • Maşina:vw
  • Model:golf 3, SDI
  • Motorizarea:1.9, AEY, 64 cp

Posted 14.10.2009 @ 14:47

A dat cineva jos o timonerie cu parghii pentru o revizie generala (curatat, gresat, inlocuit vreo bucsa daca se inlocuieste?) ?
Eu din cate am vazut e destul de complicat, cel putin de ajuns la ea. La mine eu i am dat cu spray vaselina cat am avut acces (si pe sus si pe sub masina); merge mai usor dar tot mai agata la 1, si a 2 a (si nici nu revine la pozitia 3-4 de la 1-2 pe axa punctului mort)

#18 Xpression

Xpression
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV AXR 2004
  • Motorizarea:1.9 TDI 101 CP

Posted 18.10.2009 @ 19:58

Am refacut reglajul timoneriei si in momentul de fata cu pedala de ambreiaj apasata, intra foarte usor in vitezele 1 -4 si marsarier insa agata un pic in viteza a 5-a (Motorul oprit, pedala de ambreiaj apasata si apoi bagat in viteza 1, 2 ,3, 4 si la 5 agata) Este normal sau nu am facut cum trebuie reglajul?

Edited by Xpression, 18.10.2009 @ 20:05.


#19 highwayman

highwayman
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon S
  • Motorizarea:1.6 16V 105CP

Posted 19.10.2009 @ 17:33

A dat cineva jos o timonerie cu parghii pentru o revizie generala ......



Partea cea mai complicata e desfacerea scutului termic de sub masina! Am facut o schimbare de pe automat pe manual si pot sa-ti spun ca in acest punct din lucrare iti trebuie cea mai multa rabdare si multa spray de desfacut suruburi :D

Pentru 90G_O_L : Pe mine m-a costat timoneria 3 milioane de la dezmembrari dar am luat la pachet tot ce inseamna transmisie manuala (cutie, volant, placa de presiune, timonerie, etc.) si per total am iesit mult mai ieftin decit daca le cumparam separat! Eventual te pot ajuta cu niste preturi de la mine din zona!

#20 marianu

marianu
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:audi
  • Model:A4 b8 tdi 2009
  • Motorizarea:2.0 120cp

Posted 03.02.2010 @ 15:33

un document pentru reglarea timoneriei la o cutie cu 6 trepte are cineva?nu am acel blocaj de pe axul la cutie,la schimbator el este.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users