WNS

Reglajul timoneriei - mk4

149 posts in this topic

Deschid acest topic în urma întrebării adresate de către un colegul 90G_O_L, aici.
Am răsfoit un pic aria dedicată modelelor mk4 şi nu am găsit mare lucru.
Un topic ce se referă la această problemă este articolul de aici: DIY - Reglarea mecanismului de selectare a vitezelor, pentru cei carora le "agata" la schimbarea vitezei, dar întrucât acolo fotografiile au fost compromise, topicul datând de peste trei ani, vă rog să postaţi aici ce informaţii, poze sau explicaţii deţineţi.
 

Nu uitaţi:

Vă rog să rămăneţi la subiectul topicului şi să postaţi numai dacă aveţi ceva util sau folositor pentru cei pe care îi interesează subiectul.
Să nu transformăm şi acest topic într-unul stufos şi greu de parcurs pentru cine este interesat.
Mulţumesc.

întrebări:

  • cum se reglează?
  • unde se poate efectua un astfel de reglaj, recomandări?
  • care sunt costurile?
Edited by WNS
Corectare diacritice nerecunoscute.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intamplarea face ca si eu eram vineri in cautare de aceleasi informatii. Am gasit si eu DIY-ul postat mai sus si am gasit pozele respective in Volkswagen.Golf.Jetta.R32.Official.Factory.Repair.Manual.1999-2005.pdf la pagina 1105-1109.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

pe mine ma intereseaza subiectul asta deoarece am un joc mic(1-2cm) in maneta de la schimbator si ma cam enerveaza.Uneori cand schmb rapuid din a 1 in a 2 agata putin......ma gandesc sa fie si de la acest mic joc...

La inceput credeam ca e din nuca de jos, dar am verificat cu mecanicul ....si mi-a aratat ca se misca la motorjos timoneria putin de tot exact cand se misca maneta de la schimbator.

mi=a mai spus ca e stricata o lameta sau o imbinare de la timonerie si ca nu prea am cum sa gasesc sa o schimb, doarece se schimba cu totul!

acum sunt curios

- se poate remedia jocul acesta, fara sa schimb nimic, doar din reglaj?...

-cat costa toata timoneria daca ar fi sa o schimb?

-unde gasesc un specialist in timonerie, sama ajute?

Edited by 90G_O_L
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare: Acea parte luata din manual, cu descrierea reglarii timoneriei, postate de Al Bundy, nu cumva este numai pentru motoarele Diesel? Pentru ca, la masina mea, m-am pus cu foile astea in fata si tot n-am reusit sa reglez timoneria, pentru ca nu am vazut acel 2 brate cu surub pentru reglaj. O sa fac niste poze, sa vedeti despre ce e vorba.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

_revin cu niste poze in care se vede timoneria jos....murdara si plina de praf( nu am scut la motor,nu am spalat niciodata motorul)

am observat ca la unul din capetele de prindere...garnitura de cauciuc este mancata ...si am dat-o jos

stie cineva se gaseste la magazin sa imi cumpar/???care este codul?

in alta poza e tot o garnitura, dar nu vad codul daca il stie cineva sa mi-l spuna si mie sa il schimb, ma gandesc ca se schimba cu tot cu garnitura care s-a mancat !

oricum nu cred ca jocul este din acea garnitura....eu cred ca are rol doar de a proteja sa nu intre mizerie/praf inauntru

i ...a mai uns cineva sistemul? ...

eu am miscat de el si desi se misca usor sa simte ca nu mai e uns cum trebuie si are o frecare, lucru pe care il mai simt din cand in cand in maneta la schimbarea vitezelor

daca se unge ...cu este indicat sa se unga tinand cont ca acolo se incalzeste f tare si trebuie ceva rezistent la caldura, o vaselina speciala?si cu ce sa curat inainte sa ung..sa nu atace garniturile..

multumesc astept sfatri!

poze

poze

post-16188-1255356614_thumb.jpg

post-16188-1255356657_thumb.jpg

post-16188-1255357391_thumb.jpg

post-16188-1255357399_thumb.jpg

post-16188-1255357467_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai scris si pe alt topic, vaselina siliconica. Daca tii neaprat de ceva original uite codul : G 000 450 02

Edited by marius1982.11
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wns : Nu cred ca nu ai gasit. Problema a fost dezbatuta pe larg aici. Doar trebuie rabdare pentru citit. Multe din posturile de aici ar putea sa repete ce este scris si in link-ul de mai sus. Este intr-adevar utila postarea documentatie pentru reglarea timoneriei intr-o arie mult mai usor de gasit, si sa fie read-only, de ex la DIY.

@nitro: Documentatia nu e valabila la tine. La tine cred ca nu se poate regla, stii ca am incercat mai demult.

@90GOL Garniturile de cauciuc nu ar trebui sa fie unse cu nimic. Totusi cred ca mai sunt si alte jocuri pe acolo. Despre schimbarea timoneriei ai putea sa incerci si dezmembrarile.

Edited by hremus
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu il ajuta, asa cum nu-l ajuta nici ce am postat eu deoarece el are motor pe benzina si alta cutie.

Poate il ajuta asta:"

benzina.doc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa e si a mea, partea cu cutia (DQY), dar la schimbator nu am (sau cel putin nu asa arata) gaurile alea de aliniere. Si nici in manual alta procedura decat ce a lui Cristi nu am vazut.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Fix the gearshift shaft as follows:

Press down the gearshift shaft (in -direction of arrow 1-)."

O intrebare la voi : textul de mai sus este scris in manualul de raparatii pentru golf IV si vreau sa intreb ce inseamna "gearshift shaft" si daca se poate apasa pe el, adica il apas cu mana sau cu ceva cheia tubulara? Ca acolo arata ca se apasa in jos, oare se apasa usor, trebuie forta sa apesi sau trebuie desfacut ceva surub si apoi apasat?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat sa apesi pe el? Daca incercai era de prisos intrebarea ta, merge cu mana foarte usor. Shaft inseamna ax.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drept sa iti spun nu am incercat doar am luat pozele m-am uitat sub capota de pus mana nu am pus deoarece afara astazi toata ziua a nins si a plouat in rafale si de cuviinta nu mi-am scos mainile din buzunar sa ating pe acolo pe la cuplaraiuri, doar atunci cand am deschis si inchis capota.Am privit pozele pe care le-am downloadat din manualul de raparatie si incerc sa imi dau seama de toata operatiune pe care urmez sa o efectuez in momentul in care ne paraseste frigul si crivatul de azi.Dar oricum se multumeste pentru atentionare :rolleyes:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, pana la urma pune cineva o concluzie finala legat de jocul schimbatorului de viteze si eventual o solutie reala daca exista in afara schimbarii intregului ansamblu de timonerie?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

timoneria de la motoarele pd ie diferita fata de cele non pd,are cineva document pentru reglaj timoneria de la non pd?l-as ruga sa posteze,ne-ar ajuta mult ptr cei cu asemenea cutii de viteze :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dat cineva jos o timonerie cu parghii pentru o revizie generala (curatat, gresat, inlocuit vreo bucsa daca se inlocuieste?) ?

Eu din cate am vazut e destul de complicat, cel putin de ajuns la ea. La mine eu i am dat cu spray vaselina cat am avut acces (si pe sus si pe sub masina); merge mai usor dar tot mai agata la 1, si a 2 a (si nici nu revine la pozitia 3-4 de la 1-2 pe axa punctului mort)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am refacut reglajul timoneriei si in momentul de fata cu pedala de ambreiaj apasata, intra foarte usor in vitezele 1 -4 si marsarier insa agata un pic in viteza a 5-a (Motorul oprit, pedala de ambreiaj apasata si apoi bagat in viteza 1, 2 ,3, 4 si la 5 agata) Este normal sau nu am facut cum trebuie reglajul?

Edited by Xpression
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
A dat cineva jos o timonerie cu parghii pentru o revizie generala ......

Partea cea mai complicata e desfacerea scutului termic de sub masina! Am facut o schimbare de pe automat pe manual si pot sa-ti spun ca in acest punct din lucrare iti trebuie cea mai multa rabdare si multa spray de desfacut suruburi :D

Pentru 90G_O_L : Pe mine m-a costat timoneria 3 milioane de la dezmembrari dar am luat la pachet tot ce inseamna transmisie manuala (cutie, volant, placa de presiune, timonerie, etc.) si per total am iesit mult mai ieftin decit daca le cumparam separat! Eventual te pot ajuta cu niste preturi de la mine din zona!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

un document pentru reglarea timoneriei la o cutie cu 6 trepte are cineva?nu am acel blocaj de pe axul la cutie,la schimbator el este.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi mult colegu ,dar la asta cu 6 trepte nu are boltu de blocat..........

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
mersi mult colegu ,dar la asta cu 6 trepte nu are boltu de blocat..........

urmaresrte filmul pana la sfarsit si o sa vezi care e...si eu am cu 6 trepte si boltul este "prin apasare-tragere" nu "prin rotire"

Edited by Alexandru P
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

daaa,am vazut,mersi mult,chestia ca la mine lipseste boltul. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca se discuta mai mult despre diesel. videoclipul este folositor dar nu si pentru mine. motorul de pe masina mea (1.6 16v BCB) nu are timoneria asemanatoare. stie cineva cum se regleaza la asemenea cutie. am sa incerc sa mai caut si eu video si daca gasesc poztez aici, dar daca stie cineva ceva si poate fi de folos as fi recunoscator. multumesc!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

postez din nou deoarece am de facut niste observatii.

deci problema la timoneria mea este ca am un joc in maneta de la schimbator de 2cm inainte si inapoi. se pare ca aceeasi problema o are si "90G_O_L''

astazi am desfacut capota si m-am uitat cu atentie la bratele timoneriei. jocul din maneta se prelungeste in timonerie (deci nu e problema de la nuca) si ajunge prin brate intr-un singur loc, unde la mine se pare ca s-a dus garnitura respectiva de tot. voi atasa o poza luata de la '90G_O_L' ca sa ma pot face inteles. si va rog spuneti-mi daca se poate lua garnitura separat si de unde?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
salut

pe mine ma intereseaza subiectul asta deoarece am un joc mic(1-2cm) in maneta de la schimbator si ma cam enerveaza.Uneori cand schmb rapuid din a 1 in a 2 agata putin......ma gandesc sa fie si de la acest mic joc...

La inceput credeam ca e din nuca de jos, dar am verificat cu mecanicul ....si mi-a aratat ca se misca la motorjos timoneria putin de tot exact cand se misca maneta de la schimbator.

mi=a mai spus ca e stricata o lameta sau o imbinare de la timonerie si ca nu prea am cum sa gasesc sa o schimb, doarece se schimba cu totul!

acum sunt curios

- se poate remedia jocul acesta, fara sa schimb nimic, doar din reglaj?...

-cat costa toata timoneria daca ar fi sa o schimb?

-unde gasesc un specialist in timonerie, sama ajute?

salut 90G_O_L - ti-am trimis aici poza de care vorbeam prin measje.

timonerie1.jpg

deci acel surub incercuit cu rosu trebuie sa il verifici tu. scoate-l de acolo si vezi daca bila din capul sau este rigida, daca nu e atunci trebuie schimbat arul ce o actioneaza sau eventual iei piesa cu totul de la dezmembrari (ai grija sa fie mai rigida). bafta!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.