Jump to content

Trebuie refacuta geometria la roti?


Extreme
 Share

Postare recomandată

Trebuie refacuta geometria rotilor dupa schimbarea arcului fata?

Nu am fost eu cu masina la service, iar cine a fost a uitat sa intrebe:(. Mecancul nu a zis ca ar treebui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu s-a schimbat capul de bara sau bratele nu vad de ce ar trebui refacuta geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da

Pt schimbul de amortizor si brete (indiferent de brate) nu se face geometrie, au prinderi fixe cu conditia ca aceasta sa fi fost buna de la inceput.

Modificat de Borisake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 50 ron ar merita, oricum la 6 luni e bine de verificat geometria, asa ca e alegerea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cred ca am sa o refac. Multumesc pentru promptitudine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu arunci banii pe fereastra, mai gandeste-te....

Eu am schimbat 3 brate inferioare si ambele bielete antiruliu (fostului proprietar nu-i placeau drumurile normale) si nu am facut geometria. In plus am pus si 2 cauciucuri noi pe fata....

Masina se comporta impecabil, nu trage stanga sau dreapta, nu scartaie in curbe, nu uzeaza anvelopele... iar la 180km/h merge la fel de bine ca una noua.

Ce vreau sa spun de fapt, e ca, la cata hotie exista in Romania, sa nu te mire daca vreodata, un mecanic iti va recomanda sa faci geometria rotilor pt. ca ai schimbat un arc. Pun pariu ca acel mecanic nu face nicio diferenta intre unghiul de cadere, unghiul de convergenta a rotilor si unghiul de fuga.

Modificat de Allex '77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

daca scimb rotile de la 205/55 r16 si pun 195/65r15 sau175/80 r14, trebuie sa fac geometria la roti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca are treaba, decat daca schimbi capetele de bara atunci trebuie facuta geometria.

Modificat de Sor1neL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut pe toti cei prezenti,sunt nou pe forum si nu stiu exact cum se face sa pot deschide un nou topic,de curand am achizitionat un passat fab 2003,cu motor de 2.5tdi-150cp au cam asa ceva,full cu piele ,incalzire scaune etc,si nu.mi functioneaza clacson,comenzile volan si pilot.ul automat,am facut o constatare si est dusa banda de sub volan,unde as putea gasi acea banda,caci e urat sa detin cu atatea dotari si sa nu le am functionale.

va multumesc tuturor,si va rog sa ma scuzati pentru inceput

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noua, e foarte scumpa. Incearca la cei care dezmembreaza - oricum, o sa iti vanda banda cu totul - cu G85 - senzor pozitie volan. Pretul ei SH trebuie sa fie in jurul a 200 lei. Cauta la userul Sapsu - mai mult ca sigur are.

Dupa inlocuire trebuie recalibrat G85-ul, cu VagCom-ul.

P.s. - banda poti incerca sa o repari. Eu am reparat cateva, dar nu poti sa stii cat va tine.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

am un passat din 2001 break 130 cai am probleme cu directia masina e instabila mai ales cand trec pe langa tiruri la 100 120 la ora pleaca singura intr-o parte am tras cu mana de roata dar nu se simte nimic si cu a treia pe la 60 70 daca pisc acceleratia si o las se aude un cloncaanit pe fata .SI SE APRINDE ESP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intai verifica-i amortizoarele...mergi sa iti faca un test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se face testul la amortizatoare costa mult/?n-aas fi crezut ca amrtiz au treaba cu directia !!pe fata dreapta de cand am luat-o se auzea un zgomot ca si cum ceva era olarit saca si cu atingea ceva ,in aprilie 2011 am schimbat cap de planetara ,rulment si capat de bara dar acel zgomot tot se auzea ce-i drept mai putin, in vara am luat o groapa mare si am indoit cercul si cred cca s-aa bulit si rrulmentul ca iar se aude da acum mai tare acum as vrea sa schimb port fuzeta cu totu ca sa nu am am alte surprize

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are, ca nu ai stabilitate buna, daca sunt uzate rau si nici la franare nu te ajuta...se mareste distanta de franare. Cat costa - depinde de fiecare service - oricum, in jurul la 80-100 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum zice si colegul Florin, verifica arcurile/amortizoarele, masina cum sta pe curbe? vezi sa nu ai vrun arc rupt! la 60 cand ii dai masina da sa patineze pe sosea? ca asta ar fi un motiv al aprinderii esp-ului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adevarul e ca in curbe sta nasol se comporta ca o barca totusi cateodata zici ca s/a slabit o roata asa urat fuge nu cumva sa fi fugit unghiul de fuga ca am luat o groapa si parca acum sta volanul cam spre stanga. cred ca ar fi indicat sa fac comvergenta mai intai si sa vad rezultatul oricum amortizatoarele tre sa le schimb oricum mersi mult pentru sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul de fuga nu are cum sa fi fugit. In fapt el nu este reglabil la nici o masina de serie. El este unghiul ascutit dintre verticala si axa pivotului, masurat in plan longitudinal si privind vehiculul din lateral. Se mai numeste si unghi de inclinare longitudinala a pivotului.

La masinile noastre se poate regla doar paralelismul rotilor (convergenta). In cazul tau trebuie sa faci intai presiunea in roti, apoi se face un test de amortizoare (dar este posibil sa se observe uzura acestora si constatand daca prezinta scurgeri de ulei) si se inlocuiesc cele uzate, dar si alte piese ale articulatiei rotii daca prezinta uzura. Se verifica oricum strangerea bratelor, fixarea casetei de directie. Ulterior se face reglajul paralelismului rotilor. Exact asta trebuie sa faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ungiul nu iti fuge, dar vezi sa nu ai vrun brat stramb de la roata cu pricina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se intampla sa mai iei o groapa, o bordura si se poate deregla. Sunt semna cand este dereglata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai e cam nasol ca nu prea gasesyi mecanici buni majoritatea o iau pe bajbaite daca nu-i asta poate e altul si tot asa pana schimbi tot si tot nu merge bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mai sus ma refeream la convergenta , m-am pronuntat gresit oricum euaveam o bataie pe dreapta fata inca de cand am cumparat masina(defapt eu eram convins ca e pe fata)anul trecut de paste am schimbat cap planetara si rulment dreapta fata insa bataia persista ce-i drept mai putin in timp s-a accentuat si am ajuns la concluzia ca ori e fuzeta ori portuzetaieri am cumparat portfuzeta completa si azi m-am dus hotarat la mecanic sa o schimb, ridic masina pe elevator si mecanicul un nene cu multa experienta incepe sa ia masina la puricat si ce sa vezi .:fata dreapta nu avea nici joc si nici nu facea zgomot fata stanga joc la bratul superior spre spate spate stanga totulok mai putin cercul(jantade aluminiu)care era cam stramba.,dreapta spate rulment praf sa nu mai zic ca desteptii aia de italieni unde am pus cauciucurile noi pe fata in aprilie 2011 le-au pus invers adica cu sageata spre spate :ceuameni: sa nu mai zic caq cercurile sunt in colturi si sigur o sa le inlocuiesc cu unele normale. in concluzie.: :banghead: ast coment

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentul sau capul de planetara nu bat. Rulmentul huruie proportional cu viteza, iar capul de planetara cloncane in viraj, numai in accelerare. Frecventa cloncanitului este proportionala cu viteza de invartirea a rotii (cloncane de trei ori la o rotatie completa a cauciucului).

Fuzeta nu cloncane ca nu are cum - e doar o piesa metalica ce nu poate capata joc. Portfuzeta de asemenea e o bucata de metal care nu poate capata joc. Portfuzeta se poate deforma sau rupe in cazul unui accident, dar nu poate să bată.

Singurele articulatii care pot capata joc sunt rotulele suspensiei (pivotii) sau bucsele bratelor. De aemenea mai pot aparea zgomote la amortizoare, si la sistemul de directie, esapament, scut, printeri motor si cutie viteze, subcadre etc.

Te rog frumos incearca sa scrii corect, e foarte obositor de citit si mai ales de inteles mesajul tau.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut o examinare mai atenta a cauciucurilor(bridgestone 195/65/15) puse pe fata si am observat ca dupa nici 2000 de km cu ele , cel de pe partea dreapta dinspre exterior este sa zic pe jumatate din anvelopa cu vreo 2 mm mai tocit ca partea din interior a acesteia. Am ridicat masina pe cric, miscat roata int-ext prins de partea de sus si jos a acesteia si am gasit un joc destul de mare.Cauciucurile au fost noi, ce piesa credeti ca este responsabila cu tocirea inegala a cauciucului, sa stiu de ce piese sa ma pregatesc.Bratele par in regula nu aud "bubuieli" pe drum de tara. Sper ca m-am facut inteles, astept cu nerabdare raspuns..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Controlul uzurii articulatiilor suspensiei se face mai usor de catre doua persoane. Una misca roata iar cealalta pune un deget pe burduful rotulelor pe care il apasa un pic pentru a simti exact imbinarea dintre axul pivotului si nuca. La bucse e mai simplu, dar tot in doi e mai bine. Daca ai rampa sau elevator e foarte simplu de detectat care roata are joc si in ce articulatie. La bratele superioare nici macar nu e nevoie sa ridici roata pe cric sau sa o dai jos. e suficient sa impingi si sa tragi de partea superioara si vei vedea daca are joc.

Tocitul cauciucurilor se datoreaza exclusiv paralelismului dereglat. O data cu uzura cauciucului creste semnificativ uzura rulmentului rotii.

Ordinea e: verificare articulatii suspensie, directie, arcuri rupte, amortizoare. Ulterior, dupa inlocuirea pieselor defecte se trece la reglajul directiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!