Roger

Formular Constatare Amiabila

77 postări în acest subiect de discuţie

In urma postului lui Marius de aici, m-am gandit sa deschid acest topic in care sa discutam doar despre acest formular:

1- de unde se procura acest document?

2- exista variante si in alte limbi, sau bilingve?

3- ce probleme pot aparea si unde trebuie sa ne adresam in cazul in care una dintre parti are numere de inmatriculare din alta tara?

4- in cazul in care un auto inmatriculat in Romania este implicat intr-un accident in alta tara, unde exista deja implementat acest sistem (ex, Franta, Belgia), sau nu, la ce ajuta acest formular?

5- dupa accident unde ma duc?

6- sunt acceptate NUMAI formularele autocopiante, sau merg si print-uri?

Postez si doua variante de formular din Franta si Belgia.

Constat_Amiable_bilingue.pdf

Constat_Europeen_d_Accident.pdf

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Exista si un site specializat Visit My Website

Modificat de Antoniadis
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pe acel site nu am gasit referiri la cele spuse de mine, in special la punctele 2, 3, 4.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

2 -Nu sunt in alte limbi

3 - pe spatele politei Carte verde a celuilalt automobil ai un nr de telefon cu prefix de capitala :icon_thumright:. Acolo o sa iti raspunda o duduie care o sa te trimita la societatea de asigurari care e de caraula in ziua aia pe carte verde .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

3A ==== sa zicem ca din vina mea, lovesc alta masina inamtriculata in Bulgaria. Folosesc formularul? Detalii?

3B ==== sa zicem ca sunt lovit de o masina din Bulgaria si e vina lui. Folosesc formularul? Detalii?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

1-Daca se intampla in Romania si e vina ta mergi si ceri de la societatea de asigurari (la oricare societate poti cere ca nu-s formulare cu regim special) un constat amiabil pe care il completati amandoi dupa care ii dai o copie bulgarului si una o pastrezi tu . In afara de constat faceti schimb si de copii de pe documente (permis, certificat de inmatriculare,polita RCA ,permis ,buletin/carte identitate). Daca repari masna ta pe casco vei avea nevoie.Bulgarul va merge cu ele la societatea ta de asigurare .

2- Daca vinovat e bulgarul sunati la numarul de Bucuresti de pe spatele cartii verzi a bulgarului iar de acolo vi se va indica societatea de asigurari din Romania la care trebuie sa te prezinti cu copiide pe documentee enumerate mai sus + constatul amiabil completat .Daca nu aveti constat la voi il completati cand ajungeti la firma de asigurari ca va dau ei.

De aici incolo procedura de despagubire este identica cu cea de RCA.

Daca societatea de asigurari respectiva va ia cu chestii de genul ca trebuie sa asteptati confirmarea politei sunati la biroul de carte verde (acelasi nr de telefon care v-a indrumat catre ei) si vor "discuta prieteneste" cu cei de la frma de asig respectiva.

Procedura de despagubire trebuie sa fie IDENTICA cu cea de pe RCA. Faptul ca te desagubeste pe carte verde nu implica alte termene de solutionare a daunei intre tine si ei. Ulterior se vor face decontari intre asiguratori .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
[...] In afara de constat faceti schimb si de copii de pe documente (permis, certificat de inmatriculare,polita RCA ,permis ,buletin/carte identitate). Daca repari masna ta pe casco vei avea nevoie.[...]

Aceasta prevedere este obligatorie ?

Si daca raspunsul e afirmativ e prevazuta in vreun act normativ aceasta obligatie ?

Multumesc.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Constatul amiabil tine loc de PV-ul de la politie .

Pentru deschiderea dosarului de dauna sunt necesare acele copii conform Ordinului 20 din 07.11.2008.

Ideea e ca se aplica aceeasi lege pentru asigurari ca si pana acum(amendata de constatul amiabil desigur) . Dosarul de dauna trebuie sa cuprinda acele hartii .

Latrer edit:

am dat un search pe Google si am ales una care mi s-a parut mai simpla .

http://www.uniqa.ro/uniqa_ro/cms/romanian/...lista/index.jsp

Modificat de dukku
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sunt constient ca fotocopiile acelea sunt necesare pentru dosarul de dauna. Numai ca nu cred ca e indicat sa impart fotocopii dupa actele mele de identitate la necunoscuti.

De exemplu, daca lovesc din vina mea un "minoritar" si complectam amandoi acest formular, sunt obligat sa-i dau si fotocopii dupa actele mele ?

Nu mi se pare deloc in regula sa-i dau copii dupa actele mele. Cu datele acelea o persoana rau intentionata iti poate creea multe neplaceri. Nu cred ca este legala o astfel de obligatie.

Pe mine ma interesa cine are obligatia sa procure si sa le depuna (fotocopiile)la dosarul de dauna ? Cel care beneficiaza de asigurare, asiguratul sau reprezentantii firmei de asigurare ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Reprezentantii firmei de asigurare iti vor solicita fotocopiile pentru a-l putea despagubi pe cel pe care l-ai pagubit . La producerea respectivului eveniment va prezntati impreuna la asigurator si acolo ii prezinti asiguratorului aceste documente .

E normal sa nu dai copiile documentelor oricui insa la noi se practica asa intrucat la asigurator se prezinta de obicei pagubitul cu copiile .Practica estegresita insa este omniprezenta .

La cererea CSA , de anul acesta la incheierea politei RCA se completeaza un acord de prelucrare a datelor cu caracter personal prin care te arati de acord cu prelucrarea informatiilor cu caracter personal asadar e perfect legal .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca ar fi mult mai sigur si normal ca la incheierea politei RCA sa depun fotocopii dupa aceste documnte, iar in cazul unui accident produs din vina mea, compania de asigurari sa foloseasca copiile depuse de mine la incheierea politei.

Am incheiat o polita RCA saptamana trecuta. Te asigur ca nu am semnat niciun acord de prelucrare a datelor cu caracter personal.

Acest lucru poate avea vreun efect negativ asupra valabilitatii politei RCA ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu poate avea nici un efect negativ faptul ca nu ai semnat.

Ideea ta nu este rea referitor la copia dupa actele tale facute de asigurtor la inchierea politei insa da-ti seama ca daca tu inchei polita la Bucuresti si dauna are loc la Arad sau in Bulgaria ar fi un efort in plus sa le dea de urma.

Cine stie... poate peste cativa ani nu va mai fi nevoie de copii dupa acte, polite si altele ci o simpla introducere a CNP-ului in baza de date sau a seriei de sasiu sa puna la dispozitia celor avizati toate informatiile necesare .

Dealtfel formularul de constat amiabil se inmana odata cu cartile verzi si in anii anteriori , chiar inainte de a intra in UE si modul de instrumentare a dosarelor de daune in vest banuiesc ca era la fel ca cel descris in post-urile anterioare.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Distanta nu ar trebui sa fie o problema, documentele se pot scana, introduce intr-o baza de date (care cred ca exista si in prezent) si orice inspector de daune ce are nevoie, indiferent ca este la Arad sau Constanta, le poate printa foarte usor. :lol:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si daca masina-i pe firma ??? Ce faci, depui copie dupa actele tuturor posibililor soferi din firma??

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Si daca masina-i pe firma ??? Ce faci, depui copie dupa actele tuturor posibililor soferi din firma??

daca masina e pe firma,(cazul meu)se face o imputernicire a unuia dintre soferi.oricum,nu se mai plateste amenda,nu se mao dau puncte.asa ca nu e nici o problema.cu imputernicirea,respectivul reprezinta firma in toata relatia cu asiguratorul,indiferent daca este vinovat sau pagubit.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da, de ce nu? In felul asta nu ar mai fi necesare nici acele imputerniciri care se solicita de catre asigurator. Pt ca ai declarat de la incheierea politei pe cei care vor conduce masina.

Mai ales ca nu mai suntem in anii '90 cand administratorii firmelor schimbau angajatii ca pe sosete. :icon_thumright:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mai intervine o problema.

Dupa ce completezi constatul ai 2 exemplare da?

Pagubitul merge cu unul dintre ele la asiguratorul tau .

Acolo primeste si autoriz de reparatie pe care de obicei o dadea politia; dar tu ce faci?

Cazul 1- daca ai casco mergi la societatea de asigurari la care ai casco si iti deschid dosar pe baza exemplarului tau din constat dupa care iti elibereaza autorizatie de reparatie .

Cazul 2- nu ai casco - mergi cu pagubitul de mana la aceeasi societate sa iti dea si tie o autorizatie de reparatie intrucat ai nevoie de ea la service .

In ambele cazuri trebuie facute celebrele copii .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt 10 soferi pe 2 masini si firma nu vrea sa plateasca in plus la asigurare? atunci se face imputernicire! si sunt si asiguratori idioti care vor imputernicire .ca ei asa stiu!

---pt dukku--- tocmai am avut eu un eveniment neplacut.procedura a fost asa:

-am fost la RCA pt constatare amiabila

-am dat declaratiile pe faimosul formular nou

-au facut pozele

-au deschis dosar

-ne-au dat la fiecare cate o constatare(formular tipizat de la ei) pt pagubele produse

cu constatarea se merge la service si se deschide dosar de dauna

P.S.

am uitat: copiile pt taloane,asigurari si alte maruntisuri(permis,buletin),au fost facute de ei si am vazut ca nu se mai dau autorizatii de reparatii .repararea masinii se face in baza actului de constatare a asiguratorului. si inainte,cand mergeai la politie,se dadea aut.de reparatie de catre politie si cu ea mergeai la sigurator si primeai aceasta constatare a lor cu care se mergea la service

Modificat de mbgd
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

In momentul de fata normele pe RCA s-au cam aliniat la legislatia UE . Deci cam toti sunt idioti .

P.S.

Stai sa vezi ce mai injuram daca ne aliniem la cele germane conform carora - daca erai in zona cu limitare de viteza si reiese ca ai depasit limita de viteza cu un anumit nrumar de km/h peste nu te despagubeste

Sau erai in sezon de iarna si nu te despagubeste pentru ca aveai anvelope de vara .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Totusi nu trebuie sa uitam ca viteza de deplasare nu se poate stabili asa usor, pe baza declaratiilor celor implicati sau a unor martori. Iar o expertiza tehnica costa de cele mai multe ori mult mai mult decat reparatia unei masini.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
daca erai in zona cu limitare de viteza si reiese ca ai depasit limita de viteza cu un anumit nrumar de km/h peste nu te despagubeste

Scuze, dar asta e o aberatie! De unde ai preluat o astfel de informatie?

Nu se poate stabili in urma unor declarati scrise, viteza cu care a circulat un vehicul.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar , este o mare abertie sa deduci viteza cuiva din declaratii.

Am pomenit eu ceva de declaratii din care sa reiasa viteza? Vezi ca citezi ideea colegului si faci referire la textul scris de mine .

Incerc sa citez dintr-un articol din wikipedia .

In any case, it is important to note that an advisory speed limit (German: Richtgeschwindigkeit) of up to 130 km/h always applies, above which one's insurance company may withhold any claims.

Iata si sursa :

http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn

Modificat de dukku
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si cum se stabileste/sau se va stabili viteza de deplasare de catre companiile de asigurari ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Habar n-am :)

Probabil ca exista niste experti ai societatilor de asigurari care fac asta si care la ei costa mai putin decat la noi .

In unele state din vest companiile de asigurare beneficiaza de anumite prerogative date de lege prin care pot face mai multe investigatii.

Nu lua de sigur ce spun . E doar o presupunere referitor la modul de constatare .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca un expert sa stabileasca viteza de deplasare este necesar ca el sa dispuna de mai multe date privind accidentul, iar aceste date se obtin in urma unor cercetari ce se efectueaza imediat dupa producerea accidentului (acestea impun in general niste masuratori privind configuratia drumului si pozitia exacta a vehiculelor dupa impact, precum si starea tehnica a vehiculelor). Iar acest lucru este imposibil de realizat in cazul accidentelor usoare (soldate numai cu avarii), chiar daca companiile de asigurari ar dispune de o armata de experti.

Alta metoda prin care sa se poata stabili viteza de deplasare si care sa aiba valoare juridica nu exista. De aceea parerea mea este ca nu se va putea realiza asa ceva oricat si-ar dori companiile de asigurari.

Nici in Germania nu cred sa existe o asa prevedere legala in cazul tamponarilor.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.