Jump to content


Photo

SUPAPA N75


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 rades

rades
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:vw
  • Model:golf4 alh2001
  • Motorizarea:19 tdi 90 cp

Posted 09.09.2009 @ 20:23

:excl: salut!
caut de o groaza de vreme ceva legat de supapa n75 si din pacate nimic,totusi e o boala la vw,ce se intampla,undeva in 3000 de turatii,de obiceii in viteza a 4a,ii taie acceleratia,pana nu repornesc nu se mai accleereaza,clientu e disperat pentru ca spune ca il lasa de cele mai multe ori in depasiri:(,mi da pe vag codul de eroare pentru supapa,am verificat toate vacumuurile si nimic,banuiam debitmetr,lam schimbat,nimic,la fel face,un coleg mia zis ca e posibil sa trebuiasca curata turbina(geometria)spune el ca din cauza asta nu lucreaza supapa,nush ce sa mai cred,urmeaza zilele astea sa ii schimb si supapa,dar nu sunt lamurit,nu stiu ce sa fac,idei?pareri?a mai patit cineva?

#2 Mihai.Nechifor

Mihai.Nechifor
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3bg\Polo 9N
  • Motorizarea:AWX\AZQ

Posted 09.09.2009 @ 20:49

Am intalnit eu eroarea la un golf 4. era pe intermitent. Nu inteleg daca ti-a aparut eroarea de N75 de ce nu ai schimbat-o?

#3 rades

rades
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:vw
  • Model:golf4 alh2001
  • Motorizarea:19 tdi 90 cp

Posted 09.09.2009 @ 20:53

"Ppentru ca am schimbat debitmetru,(am pus alt tip)nu a mers cum trebuie,dar nu a mai "dat in nas",in schimb azi iam schimbat debitmetru nou si facela fel,eroarea e aceasi,daca ai avut problema la golf 4,ai schimbat valva?cum ai procedat?

#4 clpos

clpos
  • Oraş:Zărneşti
  • Maşina:VW
  • Model:B5.5
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 09.09.2009 @ 21:02

un coleg mia zis ca e posibil sa trebuiasca curata turbina(geometria)spune el ca din cauza asta nu lucreaza supapa,nush ce sa mai cred,urmeaza zilele astea sa ii schimb si supapa


exact. cam spre asta duce ideea. daca tot ai schimbat debitmetrul ce nu ai imprumutat n75 de la un vw sa vezi daca mai face, macar elimini n75 din schema? si oricum ai deschis topic degeaba. sunt o groaza de topic-uri dedicate turbinei("Probleme turbina", Loguri turbina, etc) :
http://vwforum.ro/in...showtopic=41003
http://vwforum.ro/in...showtopic=26880

Edited by vicius_the_one, 09.09.2009 @ 21:05.


#5 rades

rades
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:vw
  • Model:golf4 alh2001
  • Motorizarea:19 tdi 90 cp

Posted 09.09.2009 @ 21:06

greseala mea!da cum se face ca daca alimentez direct supapa si in turatie mare imi inchide clapeta de acceleratie?care stie sa-mi explice cum lucreaza exact supapa si ce legatura are cu geometria variabila?si curatirea ei?sa ma indrume cineva la topicul unde se vorbeste despre supapa si curatirea turbinei,nu ma descurg sa gasesc si rabdarea e 0.va multumesc

Edited by rades, 09.09.2009 @ 21:07.


#6 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 09.09.2009 @ 22:02

Rades mi-a cerut acordul pentru deschiderea acestui topic. Asa ca daca se va discuta STRICT despre supapa in sine si functionarea ei, va ramane topic separat. Daca se va combina cu detalii despre turbina, se va uni cu unul existente.

#7 msanyix

msanyix
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 10.09.2009 @ 16:26

N75 este tot timpul "alimentat" cu vacum. In functie de ce-i comunica ECU schimba presiunea negativa in actatorul turbinei sau inchide clapeta de Shut-Off valve.

Rades - citeste putin prin topicurile la care ti-a dat link vicius the one si iti dai singur seama. Apropo confuzi Shut-off Valve-ul cu clapeta de acceleratie.

:icon_thumright: Consider inutil topicul, nu prea ai ce sa faci la N75 daca se strica il schimbi, in plus fata de asta cred ca este cea mai discutata piesa pe intregul forum

Edited by msanyix, 10.09.2009 @ 16:37.


#8 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 10.09.2009 @ 17:57

Daca N75 comanda si turbina si shutoff, atunci N239 ce mai comanda ?
http://vwforum.ro/in...showtopic=48937
N75 comanda doar actuatorul turbinei care actioneaza geometria variabila. Daca e nevoie de mai multa presiune, supapa da drumu la mai mult vacuum si trage mai mult de paletii geomatriei variabile.

#9 radu sarbu

radu sarbu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Vw Passat
  • Model:2007 bmp
  • Motorizarea:2,0 140 cp dsg

Posted 10.09.2009 @ 19:38

Sal all, eu cand am avut probleme cu N75 , Cipos mi-a scos un furtunas( de la vacuum) si cu o surubelnita a ciocanit usor supapa pana si-a revenit. A fost si este inca o masura de compromis. Se pare ca se defecteaza din cauza prafului acumulat. De la acea interventie a lui Cipos a mai facut figuri o singura data( am remediat-o singur atunci ). Dar preventiv am una noua in portbagaj. :rr:


Va pupa tata si :Driver: Safe

Edited by radu sarbu, 10.09.2009 @ 19:39.


#10 Cata`lin

Cata`lin
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volskwagen
  • Model:Passat
  • Motorizarea:2.5 v6 180hp

Posted 15.09.2009 @ 23:31

vand ai avut probleme cu supapa n75 masina iti mai tragea ?

#11 dukku

dukku
  • Oraş:Călăraşi
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 C5
  • Motorizarea:2.5 TDI

Posted 17.09.2009 @ 07:41

Indiferent cum ramane blocata (pe inchis sau pe deschis) masina nu mai trage intrucat fie nu are suficient vacuum fie ramane pe vacuum deschis si cand ECU sesizeaza ca turbina o tine tot intr-un spike ia masuri si "decreteaza" LIMP mode

Vedeti in attach ce maimute are in "supapa" asta .

Attached Files


Edited by dukku, 17.09.2009 @ 07:45.


#12 aliosha

aliosha
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat b5 2000
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 15.01.2011 @ 20:17

salut la mine nu mai ajunge curent suficient aveti idee dc ca nu stiu ce sa-i fac si supapa este buna este noua

#13 maniac18

maniac18
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat b5.5 variant
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 cai

Posted 16.01.2011 @ 03:38

eu am desfacut echivalentul la valva asta la un bmw 320. e destul de usor de desfacut si curatat in caz ca asta e problema

#14 F l o r i n

F l o r i n

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2010, CBAB
  • Motorizarea:2.0TDI 140CP

Posted 16.01.2011 @ 13:11

salut la mine nu mai ajunge curent suficient aveti idee dc ca nu stiu ce sa-i fac si supapa este buna este noua


Ce inseamna curent suficient, din punctul tau de vedere? N75, e comandat de catre ECU, in functie de cat vacuum este necesar.

#15 aliosha

aliosha
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat b5 2000
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 16.01.2011 @ 14:53

la alta passat la supapa ajunge 10,5 volti si la mine doar 8 volti si nu-mi merge supapa

#16 octavian4

octavian4
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B5
  • Motorizarea:1.8T 150CP

Posted 16.01.2011 @ 22:49

Deci. N75 cand nu e alimentata cu, curent... sta deschisa.
Eu am scos-o de pe masina, am dat-o cu degripant pt ca era blocata pe deschis, adica nu mai cupla. Dupa 30-50- min si-a revenit...
Se aude cum cupleaza si nu mai lasa sa treaca aerul.
Am conectat 2 fire la baterie si am tot cuplat-o de cateva zeci de ori... Si acum cupleaza.
In schimb masina cand bag piciorul in acceleratie se zgaltaie foarte rau de zici ca se rupe... Banuiala mea era ca de la N75, cel putin asa arata diagnoza. Nu s-a rezolvat nimic in functioararea masinii chiar si dupa degriparea lui N75. Tot zgaltaie!
Are cineva idee de ce?

Edited by octavian4, 16.01.2011 @ 22:50.


#17 aliosha

aliosha
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat b5 2000
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 21.01.2011 @ 17:44

se poate ca la un passat din 2000 1,9 tdi 116 cai motor ajm sa aiba doar 8 volti la supapa n75 si la altul la fel dar motor atj 10,5 volti?
mai este vrun releu pt supapa asta sau este alimentata direct din calculatorul masinii?
supapa este noua si pe alta masina merge si de la alta masina la mine tot nu merge aveti idee

#18 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 22.01.2011 @ 09:16

Octavian4, zgaltaitul ala poate avea o gramada de cauze: injector defect, oring-uri obosite, filtru de motorina infundat, etc...
Schimba N75, nu te increde in faptul ca ai deblocat-o. Nu poti fi sigur pe ea.

Aliosha, supapa e alimentata direct din ECU, fara vreun alt releu. Tensiunea e variata in functie de multi factori. Deci cauza e in alta parte.

#19 jashem

jashem
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:passat,Lupo3 L
  • Model:passat,Lupo 3L .
  • Motorizarea:1,9 tdi 101cp

Posted 05.03.2011 @ 21:27

ma puteti lamuri si pe mine care e N75-ul asta ? daca se poate si cu poze..... este important pt mine sa stiu despre ce e vorba pt ca mi sa spus ca am si eu probleme si ma uitam ca prostul...fara sa inteleg. merci anticipat :)

#20 F l o r i n

F l o r i n

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2010, CBAB
  • Motorizarea:2.0TDI 140CP

Posted 06.03.2011 @ 16:03

Uite in pozele astea. Ca sa il vezi la tine (fata fiind montata), te uiti pe sus, pe langa capacul distributiei

Posted Image Posted Image

Edited by F l o r i n, 06.03.2011 @ 16:04.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)