Jump to content

Schimbare placute frana


omu_negru84
 Share

Postare recomandată

rog pe cineva care a schimbat placutele de frana pe fata si spate sa imi spuna daca este o operatie grea si daca pot sa ma apuc singur sau e musai sa o duc la service. e vb de masina din semnatura care are frane pe disc si pe spate. scuze daca s-a mai vb despre asta pe forum, eu nu am gasit.ms :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DEY_tm

    9

  • v@sy

    5

  • CVA G3

    5

  • Changeme

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

rog pe cineva care a schimbat placutele de frana pe fata si spate sa imi spuna daca este o operatie grea si daca pot sa ma apuc singur sau e musai sa o duc la service. e vb de masina din semnatura care are frane pe disc si pe spate. scuze daca s-a mai vb despre asta pe forum, eu nu am gasit.ms :vaidecapulmeu:

Daca esti un om practic, nu e atat de greu. Gasesti aici toata teoria la sistemul de franare:http://89.41.184.28/vw/manual%20vw/ Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat de 2 luni discuri+placute si pot sa iti spun ca in afara de suruburile intepenite de la etrier si sigurantele "ciudate" de la placute a fost o joaca de copil.DAR FII FOARTE ATENT CACI FRANELE SUNT VITALE! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat de curand pe fata cu ajutorul unui prieten. Nu este deloc complicat. Cel mai greu a fost sa desfac placutele de pe etriere care sunt ruginite :P

Dar asa cum s-a zis si mai sus...ai mare grija pentru ca e vorba de frane.

Poti schimba pe rand placute si faci test. Schimbi disc+placuta din stanga, pui roata la loc si testezi frana fara sa umbli la cele din dreapta. Si tot asa...

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, mersi de sfaturi, maine ma apuc revin cu detalii. in principiu cunosc procedura (am mai schimbat la dacie :)) dar mi-era frica sa nu "lucru" ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

m-i se termina franele si as vrea sa le schimb dar intrebarea este: schimb doar discurile or si placutele, ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de uzura discului.Daca are 'umar' mare atunci necesita schimbare disc+placute.Este o fisa cu limitele de uzura tot pe un topic cu tema despre frane.Check it!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, mersi de sfaturi, maine ma apuc revin cu detalii. in principiu cunosc procedura (am mai schimbat la dacie :() dar mi-era frica sa nu "lucru" ceva.

Ai grija la tablitele pentru zgomot ( sunt niste tablite subtiri car se pun sub placute, pe fata) o sa le vezi cand dai o placuta jos. trebuie puse la loc perfec.Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tablitele alea mi-au dat dureri de cap, azi mecanicul mi-a aratat ca la el nu mai bate nimic nici pe piatra cubica (o scotea din viteza si apasa f putin frana), placutele alea is de groaza, maine imi vine un set de 4 noi noute (13 ron), habar n-am cum dar o sa le fac cum trebuie, ma mai ajuta un prieten care le are cu mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista rezolvare la placutele de frana cu tablite in loc de arc? Se vor decali tablitele in primii 100 km si v-a zdrangani iar. Dupa 1000 km se va toci placuta in sine si v-a face mai rau. La mine zica ca trece tramvaiul 14 cand merg pe piatra cubica. E un zdranganit de zica ca-mi cad toate suruburile si piulitele de pe masina, mi-a fost rusine cand m-au intrebat prietenii daca i-mi cad rotile. Ma intreb daca exista si varianta cu arc pentru modelul de etrier pe care il avem noi. Cine vine cu un diy?

http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Campi...ntbrakepads.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am placutele de 30000km si nu zdrangane inca. (nici nu au fost cine stie ce firma)

Inainte de astea si eu schimbasem vreo 2 seturi de tablite si tot zdranganeau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine rezolvarea a fost sa pun cate 2 tablite (una peste alta) altfel chiar si cu cele cumparate din comert tot masaj la picioru de lemn.SUGESTIEmai bine cautati in dezmebrari sigurantele respective decat sa le cumparati noi, sunt foarte casante si o sa va treziti cu ele fisurate cum am patit eu, de proba am incercat sa indoi u "urechiusa" sa ii zic asa, iar rezultataul a fost dezastruos, in loc sa fie tabla dreapta s-a rupt de la indoitura. pot spune ca am 2 raduri de tablite second care sunt foarte maleabile, de 15000 km si nu am probleme. sper ca am fost de ajutor. sa auzim de bine

Modificat de electrobeat85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca asa trebuie si sa fie otelite, la fel ca un arc.Daca sunt maleabile s-au decalit si nu mai sunt bune.Aveti mare grija ca ele pot fi puse in 2 pozitii, in doar una dinte ele isi fac treaba si nu lasa placutele sa bata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, au o anumita pozitie in care isi fac treaba. Pe ambalajul astora de le-am luat eu (ATE, Made in Denmark) e o poza funny cu un om si un mecanic si peste om trece o linie, semn ca trebuie puse de un meserias, sunt curios cata dracie de munca o sa faca si iar cat o sa ma rupa (pentru ca ma duc la un service din oras).

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa si cum se pun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am schimbat si eu placutele iar in setul lor au fost si sigurantele;placute LPR.Tablitele se pun cu acel 'cui/arc' spre partea interioara.Doar asa isi fac treaba.Am stat langa mecanic si i-am spus cum se pun.Am verificat sa aud daca nu zdrangane si intr-adevar, tablitele acelea isi fac treaba deocmadata; este liniste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am desfacut pe astea ce le-am cumparat azi, 2 sunt un model si 2 sunt alt model (2 sus si 2 jos), daca imi dau seama singur cum trebuie puse sa nu mai faca placutele joc ... chiar is bun. Sper sa reusesc

Atasez si cateva poze. Scuzati calitatea lor, dar se vede diferenta din avion :D

Numai bine

post-58504-1273615020_thumb.jpg

post-58504-1273615040_thumb.jpg

post-58504-1273615057_thumb.jpg

Modificat de DEY_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scris eu mai sus.Acel 'cioc' trebuie pus in interior atat sus cat si jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, dar ce trebuie sa impinga/sa tina, il potrivesc eu si il pun, ma gandesc ca trebuie sa intre putin fortat, nu? Intreb pentru ca le-as pune eu daca nu e chiar atata filosofie, mai scapa niste lei.

Numai bine si multumesc de sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa pui sigurantele trebuie sa dai jos placutele.Se procedeaza in felul urmator.Se pune siguranta de jos(cu ciocul pen interior), apoi se pune o placuta, se aseaza siguranta de sus(cu ciocul pen interior), dupa care se aseaza si cealalta placuta si gata.Se pune la loc etrierul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greseala mea era ca puneam placutele si dup'aia puneam sigurantele, le puneam numa' sa fie, iti dai seama ca nu aveau nici un rol. Multumesc de explicatie, cand ajung acasa la sat ma pun incetisor si imi fac singur.

Poate sunt OFF TOPIC, imi cer scuze, care aveti vopsiti etrierii si "butucii". Cu ce vopsea ati dat, cu de-aia rezistenta la caldura? Cum ati pregatit suprafata pentru vopsire?

Multumesc

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

untouchablle

am si eu o intrebare. Am schimbat recent placutele de frana. Am facut cam 100 de km cu ele sa zic si m-am gasit intr-o zona mai retrasa sa ii dau 1** de km/h :)). A trebuit sa franez pentru ca incepea o portiune cu gropi. Am franat normal nu brusc si am realizat ca franele mele nu tineau bine :)). Dupa ce am incetinit am simtit miros de ars foarte puternic. Am oprit si am observat ca iesea fum din roti, etrieri in special si se auzeau pocnituri :|. M-am speriat, nu stiam ce sa fac asa ca am lasat-o 10 minute sa se raceasca :)). E normal sa faca asa ? etrierii sunt schimbati recent tot cu unii second hand pentru ca cei vechi erau blocati.

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i normal deloc. Probabil ti-au ramas etrierii blocati. Nu-i recomadat sa pui frane violente cu placutele noi in primele sute de km, dar nici asa sa iasa fum.

Avand in vedere ca etrierii sunt second hand eu zic sa verifici daca burdufurile de cauciuc de la glisoare mai sunt intregi si sa ungi glisoarele cu vaselina siliconica (vaselina normala cam ataca cauciucul in timp).

Si daca tot o sa desfaci verifica si burduful de la pistonas daca este in regula (vezi sa nu cumva sa apesi frana pana pui la loc placutele si etrierii).

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!