voinageo

Golf 5 TSI - index probleme

1.003 postări în acest subiect de discuţie

Ca un posesor de Golf GT TSI 170cp, de aproape 3 ani, am zis sa fac un index cu problemele aparute pana acum, sa fie de ajutor pt. cei care poseda motoare TSI sau GT-uri. Din pacate eu si inca altii de pe forum (netflow , istef etc.) se pare ca am fost "pionierii" in domeniul asta :). Tot din pacate inca expertiza la motoarele TSI nu e asa de mare pe piata si in concluzie multe service-uri isi dau mai mult cu parerea.

Si acum sa o luam metodic :) . Ordinea este cea cronologica in care au aparut problemele.

1.

Simptome: Probleme la relanti la temperaturi scazute, manifestate prin variatia turatiei motorului , la unele masini (nu in cazul meu) chiar motorul moare la relanti.

Solutie: Update de software. Se pare ca a fost o problema cu ceva setari la parametrii motor la relanti. Interesant ca initial turatia de relanti era la 800rpm dupa update de soft (primavara 2008) care a rezolvat problema turatia de relanti e la 700rpm. Un punct negativ pe VAG e faptul ca exact aceiasi problema a aparut la Golf 6 TSI 160cp in 2009 !!!. Se pare ca inginerii VAG au uitat ca la TSI-urile 170cp au avut exact aceiasi problema cu 1 an mai devreme. Evident ca in primavara 2009 a aparut un software update pt. golf 6 care a rezolvat problema.

2.

Simptome: Probleme la schimbare in viteza a doua la masinile cu cutie manuala in 6 trepte: Carait urat si problema la a schimba din treapta 1 in treapta 2 cand turatia e la peste 3000rpm.

Solutie: Defectiune cutia de viteze: sincron treapta a doua. Se pare ca este o problema "cunoscuta" de VAG care a afectat un lot destul de mare de cutii de viteze manuale care au fost puse pe masinile Golf 5 GT. Se poate ca GT Sport sa nu aiba acesta problema deoarece era vorba de un lot de cutii care aveau acesta defectiune din fabricatie. Din pacate e ceva destul de costisitor dar din fericire cum problema apare dupa primii 20.000km majoritatea au "prins" problema in garantie. A fost si cazul meu fericit.

3. Simptome: Martor aprins (cel galben de langa ECP) "probleme sistem de evacuare" si pierdere putere motor. Mai precis in jur de 3600rpm se simte o cadere brusca de putere la motor (indicatorul boost pica si el brusc). Dupa un test pe Dyno am constatat ca maximul de putere al masinii era pe la 135cp deci destul de consistent "tuningul", cu minim 35cp mai putin.

Solutie: : Defectiune ventile/valve comanda circuit turbo. Valvele in cauza sunt N249 cod OEM 03C906283 pret 248.69 RON si N75 cod OEM 03C906283B pret 109.87 la dealer Autoworld Cluj (curs EUR in jur de 4.23). La mine am avut "fericirea" sa mi se strice ambele la unii doar una din ele dar garantat va muri si cealalta. Se pare ca au ceva probleme de fiabilitate aceste valve, durata lor de viata fiiind pana la 30-40.000 de km maxim. La mine au "murit" (suspectez ca N75 mai devreme cu vreo 1-2 luni) cam pe la 35.000km.

Deci cam atat pana acum, sper ca am cuprins tot. Din pacate am vazut la un moment dat pe un forum german o lista asemanatoare pe cand mi se stricare sincronul de la cutia de viteze si speram sa nu apara si la mine punctul 3. Dar din pacate se pare ca nemtii sunt metodici si la defectiuni :)

PS: Daca mai aveti ceva de adaugat va rog continuati lista. Asta mai ales ceilalti colegi de GT care au mai multi km ca mine :D Sper ca lista de sus sa fie lista COMPLETA ;)

Modificat de voinageo
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu lista ta cu precizarea ca eu am TSI 140 si echipare CL - deci se pare ca toate problemele sunt legate de grupul moto-propulsor de tip TSI ( 140 sau 170 ).

Sincronul plus up date de soft facute in garantie si valva N249 da semne sa moara acu cand nu mai am garantie iar la dealer in pitesti are acelasi pret - 249 Ron - eu inca nu am schimbat-o dar urmeaza .

In plus de lista asta la mine a mai fost si un defect de fabricatie - la mansonul de etansare ( simering ) de la palier la arborele cotit catre carterul CV a fost prins incorect in canelura alezata in baia de ulei si incepuse sa scape ulei in carterul CV si apoi sa se prelinga in exterior pe la imbinarea CV cu carterul inferior al blocului motor - solutie - demontat CV, baie ulei si schimbat simering toate in garantie .

Sper ca lista sa nu se continue .

PS : si eu mai am 3 luni si facem 3 ani de TSI ... :icon_thumright:

Modificat de rfh
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salut.posesor de gt,am 53000km.nici o alta defectiune,in afara treptei a doua ,carait.am citit pe aici ca cineva a pus un ulei mai gros la cutie si s-a rezolvat.parerea mea sau cum percep eu treaba:zgomotul la treapta 2 apare dupa ce se incalzeste uleiul din cutie.adica daca plec dimineata la servici,cam in primele 5-10 min,poti sa faci orice cu cutia,nu zice nici pas.apoi,dupa ce sa zic ca s-ar incalzi si fluidiza uleiul,incepe caraiala,dar nu tot timpul.eu as schimba uleiul din cutie,macar pe motiv ca oricum la 2 ani sau 60000km ar fi recomandat sa il schimbi.ce asputea sa risc?nimic.macar daca nu se rezolva nimic,ma aleg cu un ulei nou cu toate proprietatile la el.stiti ceva de uleiul cu specificatia G052512A2?stiu ca e api gl4,iar eu am api gl5.as putea incerca acest ulei fata de cel standard,se poate strica ceva?multumesc.in rest masina e de vis,chiar si dupa ce te obisnuiesti cu ea si ai dori mai mult... :icon_thumright: &respect all

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu sincronul de la treapta a doua e ca, din cate am inteles de pe un forum german, ar fi fost ceva defectiune de fabricatie a cutiilor manuale dintr-o anumita serie. Sugestia mea e ca daca e in garantie, e mai bine sa faci reparatia cand incepe sa caraie. Poate sa se rezolve si cu "uleiul mai gros" :) dar eu nu as recomanda. La mine caraia usor initial si am ignorat problema dand vina pe stilul de condus. Dupa inca vreo 3000km deja am patit sa nu imi intre in viteza (sa agata parca) si atunci deja m-am ingrijorat. Din pacate problema mergea din rau in mai rau deci nu cred ca un ulei mai gros ar fi reparat ceva defectiune clar mecanica. Just my 2 cents :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Voinageo,sunt iesit din garantie!deci,daca se poate,idei,ce trebuie cumparat,cat costa,si un cost probabil al manoperei.multumesc

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu stiu deoarece la mine cum am prins garantia nu a fost problema cu costul. Stiu doar ca la reprezentanta e destul de mult, deoarece mecanicul mi-a zis ceva de genul "Noroc ca ai prins asta in garantie :D ".

Idea e ca in mare trebuie sa consideri:

- dat jos cutie viteze

- demontat cutie viteze

- cumparat angrenaj treapta 2

- schimbat angrenaj treapta 2

- remontat cutie viteze + ulei cutie viteza

- pus cutie viteze.

Operatia in sine de reparat a durat vreo 3-4 zile la mine. Asta de cand a venit angrenajul de la treapta a 2-a in service.

Modificat de WVWZZZ
Nu mai da Quote la postul anterior. Foloseste Add Reply sau Fast Reply. Citeste, te rog, regulamentul. Multumesc.
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

O completare la cele 2 valve. Din "intamplare" am manualul de service la TSI (ruseste) si am scos diagrama cu cele 2 valve si ce sunt ele asa cum apare in manual.

N75 = Magnetic valve limiting boost pressure.

N249 = Turbo recirculation valve.

tsiturboflow.th.jpg

PS: Am versiunea tradusa de google a documentului. Un mesaj privat si il trimit pe mail daca are cineva nevoie.

Modificat de voinageo
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit un fisier foarte tare cu descrierea totala a motorului TSI de 103 si 125 kw, constructie si functionare, in limba engleza, pe cine intereseaza, PM, l-as pune aici dar are 2.62 MB si nu ma lasa forumul. Are inclusiv poza postata de voinageo. Cine doreste sa dea PM.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Postez eu fisierul lui poe

Dat fiind ca diferentele intre 103 si 125kW sunt doar de soft, as dori sa adaug in discutie si motorul de 140cp

Daca initiatorul nu este de acord, rog PM

ssp359_1.4l_TSI_Engine_with_Dual_charging.pdf

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

M-ar interesa daca aceste 2 valve (N75 = Magnetic valve limiting boost pressure si N249 = Turbo recirculation valve) sunt si pe motorul TSI de 122cp. Ma puteti ajuta? Sper sa nu fie problema generala la TSI :(!

Modificat de rex
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da sunt si pe 122 :(

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult! Ai verificat cumva in ETKA?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu aici :(

untitled.bmp

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

tutu0581 mersi

Valvele N75 si N249 au fost schimbate cu altele mai bune, sau piesele inlocuite sunt identice cu cele noi. Adica N75 si N249 au suferit un upgrade?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Aha deci N75 este asa numita supapa de "Waste gases" pe care o gasiti in literatura de specialitate - vezi teoria motoarelor Gruenwald.

@rex - din ce am citit eu valvele au suferit modificare deci cum spui tu "upgrade" iar mecanismul de actionare este altul . Daca ar avea cineva poze cu vechile si noile valve ne vom da seama imediat ...

1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

De ex, DV-ul a suferit o modificare(upgrade), iar daca si aceste valve au suferit modificari sunt convins ca inlocuirea lor e indicata.

O varianta de a afla daca sunt upgrade sau nu e sa comparam codul pus de voinageo cu codul acestor valve din ETKA dupa seria de sasiu a unui coleg cu GT (adica masina mai veche de 2 ani).

LE: din cate vad N249 este de fapt DV. Aici este intr-adevar un upgrade. Eu am schimbat acesta piesa! DV-ul nou face boost mai mare!

LE2: Bun... deci am dat tel la Autoworld unde mi-au spus ca 03C906283B nu e pentru masina mea. Pe masina mea N75 este 06F 906 283 F (din fabrica). Cei de la Autoworld mi-au spus ca acel cod nu e pentru motorul meu, dar eu am deschius capota si asa l-am luat :) . Deci ii clar ca cei de la reprezentanta nu ma pot ajuta! Asa ca cer ajutorul vostru :). voinageo ai cumva codul vechi pt N75?

Modificat de rex
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am chiar piesele vechi :D Daca nu uit vin cu ele miercuri la intalnirea de la Auchan.

PS: Codurile pe care le-am mentionat eu sunt bde la piesele noi. La cele vechi nu le am acum dar cred ca ceva coduri sunt pe piese.

Modificat de dudu
Nu mai da Quote mesajului anterior! Foloseste AddReply sau FastReply! Citeste Regulamentul! Multumesc
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vlad trimite-mi VIN-ul masinii si iti spun maine exact ce ai pe masina si daca s-au schimbat codurile.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salut. Problema valvey se pare ca a aparut din nou si la mine. Am mai avut odata problema pe la 25k cand mi-au inlocuit acea valva dar se pare ca problema a reaparut la 52k:(. Credeti ca o fi mai bine sa cumparam valva de la porsche si sa o montam altundeva??

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Scuze de :cool:

tutu0581 ai PM

voinageo te rog sa vii cu piesele la intalnire pentru a vedea daca mi se potrivesc sau nu :)

Din pacate nu am ajuns ieri sa vin pe la meeting ;). Am mai avut alte treburi una din ele si o vizita la dyno :lol:

Chiar arata bine graficul dupa schimbarea valvelor.

BEFORE & AFTER :)

post-6921-1251374378_thumb.jpg

post-6921-1251374400_thumb.jpg

Modificat de voinageo
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
salut. Problema valvey se pare ca a aparut din nou si la mine. Am mai avut odata problema pe la 25k cand mi-au inlocuit acea valva dar se pare ca problema a reaparut la 52k:(. Credeti ca o fi mai bine sa cumparam valva de la porsche si sa o montam altundeva??

Care e codul valvei care e acuma pe masina ? Banuiesc ca e interesant sa vedem daca e din noua sau veche generatie ? Poate la tine a schimbat-o pe prima valva care a venit cu masina tot cu modelul ala care moare pe la 30k.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

06F 906 283 F asta este codul de pe masina mea.Se pare ca este acelasi cod indiferent de anul fabricatiei.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Care e codul valvei care e acuma pe masina ? Banuiesc ca e interesant sa vedem daca e din noua sau veche generatie ? Poate la tine a schimbat-o pe prima valva care a venit cu masina tot cu modelul ala care moare pe la 30k.

unde il gasesc??eu momentan nu sunt in ro, dar ajung sambata si poate ne vedem la o intalnire:)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai simplu e sa te uiti pe factura. Altfel, din cate am vazut, la tsi 140/170 valva e in spatele motorului si e mai greu (daca nu imposibil) de citit codul de pe ea. La TSI 122 e in fata si se citeste usor.

tutu0581 Din cate am vazut N75 difera la TSI 122 si 140/170, iar acel cod este numai pentru noi :ceuameni:.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cred ca cel mai simplu e sa te uiti pe factura. Altfel, din cate am vazut, la tsi 140/170 valva e in spatele motorului si e mai greu (daca nu imposibil) de citit codul de pe ea. La TSI 122 e in fata si se citeste usor.

da asa ar fi cu siguranta cel mai simplu dar problema este ca ei mi-au schimbat valva cand masina era inca in garantie. o sa incerc sa ma uit pe manualul de service daca nu e trecuta acolo am sa ii intreb pe cei de la porsche.:)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.