gbrgeorge

radiator golf 5

15 postări în acest subiect de discuţie

salutare colegi,

am deschis un mic topic in care vreau sa descriu problemele ce le-am avut cu un radiator schimbat si apoi reschimbat

In primul rand, adaug ca radiatoarele de pe skoda octavia 2 de 2 litrii vin si se monteaza perfect si pe golf de 2 litrii. Asa am schimbat si eu radiatorul vechi de la care s-au taiat plasticele prin care curge antigelul si din cauza montarii defectuoase, dupa 2 luni, a cedat si asta lasandu-ma in centrul orasului Bacau fara pic de antigel si cu eroarea in bord. Am completat cu apa pana la un service si a durat pana a doua zi sa soseasca radiatorul nou (pe care l-am cumparat cu 510 RON) iar pe montaj inca 250 ron in care a intrat si 3 litrii de antigel. Acum am observat ca antigelul a scazut sub nivel dar voi completa ptr ca am inteles ca s-au aerisit canalele.

Sunt multumit de manopera facuta si sper ca de data asta sa nu mai am probleme. E un stres foarte mare.

Modificat de gbrgeorge
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Acest topic ramane activ. Este un exemplu de Problema->Rezolvare

Posturile off au fost sterse

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Tot legat de radiator. dupa ce am spalat masina am luat la carpa bara fata si am constatat ca prin grila fata se vede radiatorul pana aici nimik ciudat, numai ca acele gaurele ale radiatorului sunt cam astupate probabil de la viteza combinata cu insecte, la voi arata la fel. racirea motorului nu sufera, drept pentru care nu m-am ingrijorat

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

si la mine arata la fel. se stramba lamelele alea de la insecte dar pana acum nu au fost probleme.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca mai degraba lamelele acelea se stramba de la jetul de apa cu presiune de la spalatorii...'saracele' insecte mai degraba astupa gaurile decat stramba lamelele.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor ! As avea si eu o intrebare celor care au domontat  radiatorul de pe masina? Care este sistemul de prindere al radiatorului?. Din ce am obseravat eu are in parte de jos 2 picioruse care intra in 2 bucse de cauciuc si in partea de sus pe laterale are 2 tampoane de cauciuc care nu imi dau seama cum trebuie fixate de caroserie (la mine sta liber si imi freaca paletele de la ventilator intr-un furtun). 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Radiatorul este prins de trager, cu acele doua tampoane de cauciuc despre care spuneai, iar tampoanele sunt prinse cu 2 suruburi. Trebuie sa dai jos bara deoarece suruburile se prind prin fata. Rezolva cat mai repede, altfel risti sa iti frece furtunul pana il taie.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

la fosta masina am avut intre spoiler si radiator un "gard" dintr-ala tuning de vitan, asta dupa ce a trebuit sa umblu pe langa radiator si am scos la pietricele infipte de puteam sa-mi fac fundatie la casa.

plasa respectiva era neagra (nu prea se vedea) si chiar si-a facut treaba. E drept, aveam in continuare cimitir de insecte dar doar pe plasa iar radiatorul a ramas curat si drept. 

Exista si de plastic, arata mult mai bine insa gaurile sunt ceva mai mari.

O sa dau eu niste treburi jos incepand cu bara si o sa-i pun si asteia o plasa.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

#vtmauto  Multumesc de raspuns. Sti cumva ce suruburi sunt acolo? la mine lipsesc cu desavarsire. Si surubul trece prin tamponul de cauciuc? eu nu am observat nici o gaura prin el. Furtunul l-a taiat deja, asa am observat ca  radiatorul nu ii bine fixat. Momentan l-am legat cu o sarma de tager pana o sa stiu exact cum vine fixat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Tampoanele au un cadru de plastic cu gaura filetata (posibil sa fie puse invers si de aia nu se vad). Suruburile sunt cu cap de Torx30 si filetul este de genul holsuruburilor.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate zice cineva pasii care trebuie urmati pt inlocuirea radiatorului. As vrea sa il schimb acasa. Mulțumesc! 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine este interesat la g5-ul meu l-am schimbat singur am motor 1.6 fsi:

1. Îți iei cheile necesare: un set de torx-uri si imbus/cheie inelară cu cot de 23 sau tubulara cu prelungitor pentru bara de impact, la torx-uri e bine să ai un clichet 1\4 cu prelungitor, capre,lighean.

2. Dai scut jos, dai bara din fata jos\ la GTI e un pic diferit, desfaci prizele de aer către motor si cel către catalizator, ventilatoarele.

3. Desfaci toată surubaraia masca din fata\ bumper-ul va rămâne cu farurile si va veni în fața pentru a crea loc să scoți radiatorul, partea cea mai grea.

4. Desfaci radiatorul de clima de pe cel de racire, cel de clima este prins în 4 șuruburi pe cel de racire apa la 2 șuruburi de sus ai acces, la 2 cele de jos nu ai de asta trebuie desfăcut tot bumper-ul plus bara de impact prinsa in 4 șuruburi, aici vei folosi cheia de 23.

5. După ce ai desfăcut tot iei găleată/lighean ce vrei si pui sub Masina în partea cu furtunile, tragi de siguranță în sus( nu ca taranul să rupi ceva) după care miști sus/jos sau stânga/dreapta, pentru a ieși conexiunea rapida, nu roti pentru că rotești degeaba are canal de ghidare.

6. Pui radiator nou în loc și dacă vrei schimbi si oring-urile le, sunt standard de 32 eu nu le-am schimbat se pot schimba ușor ulterior în caz de ceva. Mare grija sa iei proiecțiile de plastic de sus și de jos de pe radiatorul vechi în caz că nu ai comandat altele noi.

7. Pui totul la loc, mare grija sa vina șuruburile la strângere pe aceleași urme altfel la urma ai să ai diferente la faruri si capota, în service nu au această grija ii doare-n pălărie iar majoritatea comp fiind din plastic ai la jocuri de te doare capul.

8. Acum vine partea interesanta pui antigel 50/50 până la max în borcan, faci câteva aerisiri apăsând furtunul iar mai completezi până îți intră aprox cantitatea din lighean după care pui până la maxim. Acum având totul îi dai o cheie, vezi să ai totul conectat eu uitasem sa pun ventilatoarele.

9. O lași să ajungă la 90 grade după care îi dai pe căldură va scădea apa iar la ,2-3 gradații pe indicatorul de temperatura din bord, verifici borcanul, completezi până la jumătate dintre Min si Max, o mai turezi un pic iar o verifici până vezi că nu mai scade considerabil apa din borcan. Mare grija in acest pas completezi doar până la jumătate între Min si Max.

10. Faci o tură 10-20 km dai maxim pe căldură sii dai talpa să o soliciți dacă ai deal e si mai bine...verifici dacă vine cald, când simți că te frige sau este la fel de cald ca si înainte aerul atunci este aerisita si când nu mai ai fluctuații la indicatorul de temperatura si când pe retur la borcan nu vei vedea bule de aer. După toate astea si când crezi că-i totul aerisit, după o zi de nepornit, motor rece pui apa pana la jumătate dintre Min si Max dacă este peste nu mai pui dar sa nu fie peste semnul de maxim ca atunci trebuie să mai scoți din apa, după care monitorizezi.

Nu stiu daca asta-i metoda potrivita de aerisire dar eu nu am mai avut probleme, sta in 90 orice i-ai face, de curând am fost pe un drum forestier, prin munte si am solocitat-o nu gluma, s-a comportat impecabil. Am schimbat radiatorul deoarece oxidase si curgea, toată treaba m-a costat 250 Ron radiator plus antigel iar munca mea 5,5 ore  dar cu gadileala. 

Sper sa va fie de folos, după schimbare radiator am observat o îmbunătățire remarcabilă prin faptul că ventilatoarele pornesc mult mai rar, răcirea e foarte importantă la motoarele de generație mai nouă, mai ales dacă ai răcitor de ulei, egr, etc. Nu merita sa faci compromisuri la răcire. La un sistem/motor bun, fără probleme de pierdere compresie...etc, apa in borcan nu trebuie să varieze prea mult,iar presiunea să nu fie una exagerată(0,8 bar parcă) este vas de expansiune dar nu trebuie să se umple :))) până da pe afara.

1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Helo

Ce recomandati sa schimb un radiator apa , pe Behr sau Nisenns ?

Multumesc 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent, sunt ok ambele, ca idee, eu am pus AVA (e in jumatate la pret :))..), dupa ~1 an e OK.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ms de raspuns !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.