Jump to content

Aprinderea Automata A Farurilor La Pornirea Motorului


MasinaPoporului
 Share

Postare recomandată

MasinaPoporului

Astazi, in urma sfaturilor si indrumarilor lui Al Bundy am reusit sa imi fac sa se aprinda farurile cand pun contactul si comutatorul sa fie in pozitia 0. Cand dau pe pozitii se aprind doar pozitiile iar cand dau pe faza scurta raman si pozitiile si faza scurta, deci se comporta normal. Asta imi usureaza munca sau mai bine zis ma ajuta sa nu uit sa aprind luminile de intalnire atunci cand o portiune de drum imi cere asta(drumurile europene, atunci cand tragi la un popas si cand pleci uiti sa le aprinzi si nenea militian te asteapta mai incolo).Cine vrea sa isi mai faca il pot indruma cum m-a indrumat si Al Bundy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Indicat ar fi sa faci o descriere completa a procedurii de la bun inceput, iar daca cineva doreste sa-si faca aceasta modificare, gaseste deja informatia postata aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Ca sa nu mai editez postul de mai sus o sa scriu din nou:

1. Se scoate comutatorul de lumini apasand pe el in pozitia 0 si rotind in pozitia 2(pozitii aprinse) dupa care se trage de el:

2mw9h6p.jpg

2la7u5x.jpg

2. Se leaga un fir de pinul 3(sunt numerotati pe mufa). Nu am avut un conector si am facut o improvizatie acolo.

24e7xvq.jpg

3. Firul legat de pinul 3 se leaga la siguranta 21(sau 22 ca si aceasta raspunde de faza scurta).Eu pe traseul firului am pus si o siguranta de 7.5 A.

nphwcw.jpg

Si totul e gata.Spor la mesterit.

P.S: astept pareri despre riscuri... :vaidecapulmeu:...si cat de curand o sa incerc si Comming Home Light cu un releu temporizator montat pe inchiderea centralizata care sa alimenteze farurile un anumit interval de timp. :)

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai inainte sa facem aceasta modificare..care ar fi riscurile ?

daca exista bineinteles

Modificat de croccifixio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Nu cred ca ar fi un risc pentru ca ce am facut eu e pur si simplu alimentarea farurilor tot din blocul de lumini pe contact doar ca nu stiu ce se intampla atunci cand farurile sunt aprinse si cand pornesc ele se sting pentru 1 secunda.Afecteaza durata de viata a becurilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu cred. Masinile vandute in tarile nordice, au aceasta modificare din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E logic si normal ca durata de viata a becurilor sa scada, asta pt ca le folosesti mai mult. Bine, exprimarea corecta este ca in timp vei depasi mai repede durata lor de viata.

Faptul ca farurile se sting pt o secunda nu se datoreaza acestei modificari. Chiar si inainte de aceasta modificare daca aveai farurile in functiune si porneai motorul acelasi lucru se intampla. La pornire calculatorul masini decupleaza din consumatori pe perioada pana masina porneste. In functie de starea in care se afla bateria si numarul consumatorilor decuplati creste sau scade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Stiu ca se stingeau si inainte farurile...dar nu am stiut ca sunt decuplate, :biggrin: am crezut ca se sting din cauza bateriei pentru ca avea nevoie de un curent mare la pornire(caracteristica bateriilor cu plumb este de a oferi un curent mare pe o durata de timp mica). Eu farurile ca mergeam 1 km sau 100 km le aprindeam manual, deci nu mai conteaza durata de viata...acum imi este mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideia nu e rea dar modul in care ai realizat " instalatia " :biggrin: firul ala se poate incalzi din cauza contactelor imperfecte si poate sa-ti distruga fie blocul de lumini fie blocul de sigurante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

off...maine...o sa incerc altceva dar nu prea am cum. Imi trebuie un conector(papuc) care sa intre acolo. Nu stiu unde as putea gasi. Poate la o mufa de casetofon. Am sa incerc. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu incerci sa pui siguranta intr-un locas liber din panou?Si refa circuitele prin spatele panoului de sigurante si prin spatele mufei de la comutatorul de lumini. Legi noile firele direct pe firele de la pinul 3 si de la siguranta 21...sunt multe variante de izolat acele imbinari...Parerea mea :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Ar fi o idee...dar si la siguranta pusa intr-un locas liber ii lipsesc conectorii...la fel ca si la firul pus de mine. Oricum eu am facut ceva primitiv. Sunt bune parerile voastre si metodele. :icon_thumright: Trebuie sa fac rost de conectori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am procurat papuci de la o mufa cu vreo 10 pini si vreo 10 cm de fir. Am luat-o de la dezmembrari pe o bere, am desfacut mufa/plasticul si am scos papucii unul cate unul. Acelasi tip de papuc este si la sigurante si la blocul de lumini si la mufa de la far.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Am gasit mufa asta, am scos si o tija galbena ce tine conectorii dar tot nu vrea sa iasa:

2yn555e.jpg

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti mai multe detalii aici :http://vwforum.ro/index.php?showtopic=11384&st=180 la postul 190

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are un clips care il blocheaza . Cu ceva subtire (penseta , surubelnita ) trebuie bagat pe langa conector si va iesi . Clipsul este doar pe o parte , baga pe ambele parti si trage usor de fir si va iesi .

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Rezolvat dupa ce am facut bucati mufa... :) ...sunt perfecti conectorii. Nu o sa mai fie contact imperfect.

w0ruxd.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ar fi minuntat daca s-ar putea aprinde faza doar cand este seara, cu ceva senzori daca ar exista...

Nu ai incercat asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta ideea ta. Felicitari pentru asta.

Cred ca pana la a cumpara un astfel de senzor poti incerca cu o lampa de gradina.

http://www.casesigradini.ro/oferte/f/32/Co...RADINA-ATERA-3W

Sunt si mai ieftine la magazinele de profil. Poti lua de acolo doar partea cu senzorul.

Cred ca acel senzor functioneaza ca un simplu intrerupator.

Poate colegii cu mai multe cunostinte de electronica ne pot ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu vreau sa fac aceasta modificare, insa cu diferenta ca vreau sa porneasca farurile dupa cateva secunde de la pornirea motorului si sa am si un buton de anulare in caz ca tin motorul pornit si nu vreau sa arda farurile.

In acest fel se elimina dezavantajul de a opri farurile pentru 1-2 secunde la pornirea motorului, cu efecte mai grave asupra xenon-ului.

Mai multe aici. Inca n-am gasit o solutie viabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mirceateodor Senzorul de lumina e facut sa comande un led ,cativa mA, si nu va putea duce nici macar un releu.

@MasinaPoporului E mult prea mult ce e acolo. Se poate face un senzor lumina cu cativa lei(2-3), nu e asa complicat.

Problema cu senzorul de lumina este ca daca este legat direct (eventual un releu) catre faruri acesta pe de o parte va aprinde farurile la intuneric dar le va si opri cand simte lumina. Pentru a elemina acest neajuns se poate lega intre senzor si comanda farurilor un circuit flip-flop (set-reset). iesirea acestui circuit va comanda farurile, iar senzorul se va lega pe set.

@c o s m i n : Tot pe set se poate lega printr-o dioda iesirea unui temporizator. Comanda temporizatoruluise poate lua de pe releul electromotor. Cand dai sa pornesti , comanzi temporizatorul, iar dupa un anumit timp se comanda circuitul SR, si acesta va aprinde farurile. Switch-ul de pornit-oprit se poate pune ori pe alimentarea circuitului SR, ori pe alimentarea releului care comanda farurile(daca este cazul). Se poate renunta la temporizator dar se vor aprinde farurile imediat ce ai dat cheie.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, variante ar fi. Mai analizez metoda cea mai simpla si eficienta. Nu vreau sa-mi atarne tot felu de relee si cabluri prin bord. De-asta vreau sa includ releul respectiv in blocul cu relee de sub bord.

Am vazut pe un A4 comutator de faruri cu o pozitie in plus. Vad ca si pe A3 este asa ceva. Important e sa dea o tensiune pe un pin in pozitia respectiva.

productlicht8p.th.jpg touaregeurolightswitch1.th.jpg dscn2303.th.jpg

sau si mai frumos asa :lol: : 2a6sgub.th.jpg

La un astfel de comutator ma gandeam ca ar fi potrivit ca sa iti porneasca automat farurile doar cand comutatorul e lasat in pozitia respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa se si intampla, farurile pornesc automat numai cand comutatorul e in aceea pozitie.

La unele modele pictograma aceea este inlocuita de mesajul "auto".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Avem o pista. :icon_thumright:

Prima parte s-a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!