Jump to content

Probleme cu pornirea la CALD - motor TDI


polar
 Share

Postare recomandată

Alte pareri, tin sa precizez ca in momentul cand am dat la automat si face in felul descris mai sus nu porneste orcat ias da la automat se zglataie motorul da sa pornesca dar nu porneste ca sa porneasca mai dau o data sau de doua oari la automat eventual un mic sprit la pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea face la fel in zilele foarte calduroase.Unii spun ca ar fi din electromotor, unii ca ar trebui facute niste adaptari in ECU...Dar nimeni nu stie exact!In cazul tipului meu de motor nu se rezolva cu nicio adaptare din calculator.Electromotorul l-am dat jos si l-am cosmetizat pentru ca nici macar carbunii nu erau prea tare uzati.Ciudat e ca a mers bine vreo 2 zile dupa cosmetizare!Si foarte ciudat e si faptul ca,la mine a inceput sa faca dupa ce am schimbat volant si kit-ul de ambreiaj.Tot atunci am schimbat si distributia, insa nu are nicio legatura cu asta.Avansul imi sta pe 0.00,ceva rarisim, iar daca n-ar fi pusa bine distributia ar porni foarte greu la rece!Eu tind sa cred ca electromotorul, din nu-stiu-ce cauze,nu da turatie suficienta, pentru ca atunci cand dau la cheie, parca se aude cum scapa bendixul de pe rotile zimtate ale volantei.Dar intrebarea este de ce da turatie cat trebuie cand este rece si scapa cand este calda?Mie imi face de un an jumate asa, numai vara cand este foarte,foarte cald.M-am obisnuit si nu ma doare capul pentru ca la a 2 a cheie porneste impecabil si nu scoate gram de fum.Deci sigur nu e nimic de la motor sau injectoare.Unii au scapat de simptom dupa ce au schimbat bateria.Ramane de vazut cand isi va da duhul si va trebui schimbata cu una noua!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar bateria de pe al meu passat este cam mica 55a cateodata daca invarte mai mult sa sti ca scapa bendixul la electromotor este o posibilitate sa nu invarta cu putere motorul e de analizat, am sa schimb si distributia poate o fi pusa aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie efectuata o readaptare pentru pornire usoara.se schimba niste valori din mapa de pornire si ai rezolvat problema. poate porneste si fara electromotor dupa aia. :)

asa face toate.

LA non PD nu ai un de face adaptarea asta. CApul hidraulic e pe duca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Nu se poate face adaptarea dar se poate corecta din soft (la unele motoare de 90 si 110 fabricate in jurul anilor '99 - 2000)

Acest lucru nu cred ca e valabil in cazul lui cta

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am si eu aceeiasi problema motor 1.9 tdi cod afn porneste greu la cald dar daca daca inseriez o rezistenta cu sonda de apa care da temperatura motorului la ecu porneste usor.diferenta cu care trebuie sa-l pacalesc este de la 85 de grade reale ale motorului sa cobor sub 30 de grade si atunci porneste usor ce ar trebui sa fac ca sa rezolv problema in mod corect?multumesc pentru orice raspuns care ma ajuta

Modificat de booby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

acea rezistenta va pacali ECU mereu ca e rece motorul . Nu e solutia buna. Incearca modificarea din soft . Suna la acest domn din Drobeta turnu severin Mircea Birzan - 0733.027.772 sa te ajute cu reparatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua ,

Intr-o zi m-a sunat un prieten ca a inceput seat ul ( 1.9 105 Cp ) sa ii porneasca greu ... m am uitat pe forum si i-am zis sa curete electromotrul ... l-a curatat si porneste mult mai bine, insa acum 2 zile masina i s-a oprit cand statea de semafor. A luat-o cu platforma si a dus-o la mecanici . Am fost cu el si am lucrat impreuna cu electriceanul ( am vag-com ) . Avea eroarea p1501 - fuel pomp relay - short to ground. Am vazut ca minusul ii vine de la calculator si am inceput sa scarpinam . Nu ii venea - din cauza unor contacte . In fine am refacut tot si am pornit-o ... a mers ce a mers s-a incalzit motorul si apoi a inceput turometrul sa oscileze si s-a oprit . Am pus iar testerul aceeasi problema . Am masurat iar are - dar nu are + ul pe contact. Am incercat sa intru pe centrala electrica cu vag ul dar surprize ... incarca datele la prima esantionare dar la a 2 a incarca alte date si tot asa dupa cateva esantionari primesc raspunsul : No response from the controler .

Masina acum porneste ca i-am furat un + din alta parte . Dar de fiecare data cand pune contactul toate ceasurile se reseteaza ( kilometrajul mic , ora , data .. )

Avetii idee ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Minusul e la masasi plusul vine de la calc.

Legat si de resetarea ceasurilor, trebuie masurat daca exista plus in mufa de la ceasuri fara contact. ceasurile se alimenteaza din panoul cu sig si relee de langa baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu pornirea la cald acum este cam clar, inginerii nu au prevazut in detaliu si acest aspect, trebuie resoftare si se rezolva, insa daca porneste dimineata tot asa mai lung putin si atunci cand este motorul rece, cine este de vina? bateria? consumatori falsi? stiu ca la diesel este nevoie de un amperaj putin mai mare decat la benzina pentru pornire, sa fie aici problema sau este ceva mai complicat, diversi factori implicati, etc.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat de lung pleaca dimineata, ai de verificat bujii ( asta dc temperatura de pornire este sub 10 grade), avans, filtru motorina, baterie, electromotor si pana la a trage aer fals la sistemul de injectie

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai frig a fost saptamana asta dimineata undeva la 14-15 grade celsius, insa tot apare la scanare ceva eroare la cilindrul 3, am luat bujie noua, dar mecanicul a zis ca nu trebuie schimbata ca inca lucreaza, cu toate ca nu ar trebui parca sa lucreze deloc incadescentele la temperaturi pozitive. as cumpara si o baterie de 61A noua insa daca nu este din cauza asta nu ar fi chiar acum momentul ca trebuie sa cumpar si niste anvelope noi de iarna.dar apoi daca nu mai porneste deloc degeaba am anvelope noi.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am tot uitat pe aici si nu am gait ceva care sa fie la fel cu problema mea legata de pornire. Am o octavia 2, 1.9 TDI din 2007, aproape 30k km. Masina pana acum a mers ceas dar azi dupa ce a mers tatal meu cu ea porneste greu. Mai precis cand a venit acasa am luat cheile sa o bag in garaj si dau la demarator nimic, mai pun o data contactul si tin mai mult demaratorul si porneste. Bag masina in garaj(precizez ca a mers foarte bine si normal) ma uit mai bine pe bord, nu era nimic aprins apoi dau iar la demarator si suprpriza iar porneste greu masina(trebuie sa tin contacul cam 2-3 secunde). I-am dat cateva talpi crezand ca s-a adunat fum dar nuprea era.

Dupa vreo ora ma duc sa o pornesc si parca pornea mai bine acum. Ramane sa vad ce o fi si maine cand va fi motorul rece ca acum era incins. Precizez ca ieri am bagat motorina si azi s-au parcurs cam 20-30km cu masina in oras, nu am mers eu dar aseara mergea bine dupa ce am alimentat. Sa fi fost motorina proasta? Sa fac plinul de la alta statie si sa vedem cum evolueaza? Eu ma gandesc ca putea fi de la bujii dar in cazul asta de ce sa faca probleme la cald?

Precizez ca urmeaza revizia cam in 2 luni. De la ultima am cam 8000km facuti si sunt cam 15000 cu filtrul actual de motorina.

Cristi, cam cat de mult te-ai gandit pana ai spus sa puna vaselina pe borne? Nu de alta dar ar putea citi cineva prostia care ai spus-o si o faca pe bune, poate ai vrut sa spui spray de contacte :).

Problema de mai sus e tipica la non-pd, cum defapt am si eu. La mine cica s-ar rezolva cu o mica modificare a softului. Necesita rescrierea ECU. Ce am testat cu rezultate pozitive la pornire, insa in mers prost, a fost sa recodez motorul pe cutie automata. Am auzit ca ar putea fi si pompa de injectie, dar ea asa face de 50k km de cand am cumparat-o, nu ar trebui sa faca tot mai prost?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius nu gasesc postarea de unde ai dat quote dar,

Cristi sa referit la vaselina de borne, ceea ce se gaseste in comert, si este chiar mai indicat decat contact spray- ul .

Vaselin de borna impiedica formarea oxidatiilor la borne iar contact spray-ul curata kontactul de eventualele oxidatii restabilind contactul, ambele nu sunt rele dar eu am optat tot pentru vaselina de borna deoarece efectul protectiv este mult mai indelungat la vaselina de borna decat la contact spray.

Dupa cate am auzit si trait aceste problema se leaga de imposibilitatea invartirii motorului cu 280 rpm la demarare , si ECU nu injecteaza daca nu se atinge a ceasta viteza.

La mine sa rezlvat cu un platou de carbuni noi si o curatare/reungere a demarorului, dar am auzit si cazuri cand o baterie noua a rezolvat problema am auzit si de codare ca pentru cutie automata sau resoftare, cred ca scopul scuza mijloacele.

A uitasem al meu e Sharan PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

@marius1982.11

Pornirea mai grea cu motorul cald se intalneste la motoarele PD de 1.9 si 2.0 fabricate dupa 2004 ( Golf 5, Octavia 2, Touran, Passat) dar si la unele modele NON-PD fabricate in jurul anilor 1998-2000 (de 90 si 110 cp)

Acest fenomen apare de regula la motoarele mentionate mai sus dupa un numar mai mare de km (150.000km). Dar am intalnit si o Octavia 2 cu acest simptom care avea doar aprox. 80.000km.

Rezolvarea acestui "defect" se poate face prin mai multe metode in functie de tipul motorului.

Prin recodare pentru cutie automata (asa cum spune si tengola), prin readaptarea unor parametri sau prin resoftare (modificarea hartii de pornire).

1. Recodarea pentru cutie automata rezolva oarecum pornirea defectuoasa la cald dar aduce unele deficienta in functionare la trepte mici de viteza (tr. a I a si a II a).

2. Readaptarea unor parametri se foloseste la motoarele fabricate dupa 2004 (EDC16). Personal am observat ca aceasta metoda are rezultate bune doar la motoarele 1.9...la motoarele 2.0 rezolva problema cam 50-60%...REPET e o parere personala.

3. Cea mai buna metoda este corectarea hartii de pornire si rescrierea fisierului. Pentru EDC16 este relativ mai simplu pentru ca aceasta citire/scriere se face prin OBD. Mai greu e la acele motoare 1.9 TDI non-PD fabricate pana in 2000 la care citirea / scrierea nu se poate face prin OBD ci doar "pe masa" prin inlocuirea memoriilor originale.

Inca odata mentionez ca acestea sunt pareri personale. Daca gresec undeva va rog sa ma corectati :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dat fiind ca ai spus ca fenomenul apare dupa 150.000 km, 100% este o problema "hardware" si nu "software". Mai exact, daca harta de pornire a fost buna timp de 150.000 km, sigur nu ea e problema.

A, ca modificand harta de pornire rezolvi problema pornirii la cald rapid, nu contest. Dar e un work-around la problema reala, parerea mea.

Si intrebarea mea ar fi: pentru cat timp se rezolva problema? Atat cat dureaza pana se consuma de tot carbunii aia din electromotor si sa ai din nou problema pornirii la cald? Sau cum e? Prelungeste destul de mult viata electromotorului incat sa-si merite banii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar aici este o combinatie "HW si SW". Cand apare un anumit grad de uzura la diferite componente ale motorului si combinat cu aceasta, hai sa-i zicem, eroare de software, rezulta pornirea grea la cald. Atunci cand se corecteaza din soft, problema se rezolva pentru totdeauna.Nu se va mai solicita electromotorul si bateria mai mult decat e nevoie.

Si am mai observat ca prin aceasta resoftare la G5 (...vad ca ai acest model) dispare si zgomotul ala ca o lovitura in momentul pornirii motorului...asta in functie de cum se modifica harta respectiva.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cand am schimbat, carbunii erau cam la jumatate poate chiar mai putin de jumatate, si am fost foarte tare dus in eroare de alte doua chestii.

Deoarece fenomenul a aparut dupa schimbarea filtrului de motorina , am banuit prima data dele 2 ringuri de cauciuc de la termoventilui de pe filtru, apoi cercetand motorul mai atent ( cel mai bine se vede noaptea cu o lanterna cu led) am descoperit o mica infiltrare de diesel la capacul pompei tandem ( nu ma intrebati de unde am luat garnitura ca nu vand pontul) , am remediat dar... ni asta nu a rezolvat problema, apoi a urmat urmatorul pas carbunii care au adus reolvarea problemei, si au trecut deja luni bune, cam 10 luni, si porneste perfect la cald. Eu cred ca trebuie intai recurs la solutii simple si apoi la cele mai complexe.

Cand am schimbat carbunii eram 80 90 % ca acest schimb de carbuni nu sunt rezolvarea problemei deoarece cei vechi erau destul de buni ( pacat ca nu am facut foto) dar uimirea a fost mare sa constat ca ei au fost de vina.

Si eu vad reolvare problemei din soft ca folosire usii din spate, dar nu imi permit sa o critic datorita situatiei financiare din Romania, deoarece este o solutie cred eu ieftina.

Bafta baieti...tre sa dispar ca se arde carnea pe gratar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va spun ca si eu am avut probleme cu pornirea la cald si anume

La rece pornea la sfert iar la cald pornea dupa mai multe invartituri, ce am incercat eu sa fac pentru remedierea problemei au fost urmatoarele

mentionez ca masina in momentul in care am cumparat-o pornea destul de binisor la cald , am descoperit de ce dupa ca mi-am cumparat vag si am vazut ca indicatorul din motor arata 90 si defapt vagul arata 24. am gasit pe fir la senzorul de temperatura o rezistenta, am decuplat rezistenta si masina a inceput sa porneasca mai greu la cald , astfel am luat prin eliminare sa vad dc rezolv problema

Am pus cand era motorul fierbinte apa pe capul hidraulic - fara nici un rezultat

Am schimbat totul in electromotor, bucse perii - fara nici un rezultat

am schimbat bateria si filtrele, mufa de la filtru de motorina cu cele 2 oringuri - fara nici un rezultat

Ramas in pana de idei am procedat la remedierea problemei prin corectie de soft , din ianuarie si pana acum nu am mai avut nici o problema porneste la sfert atat la cald cat si la rece

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar acum merge Cris Nu? e vezi scopul scuza mijloacele, prin ce metoda rezolvi este egal ... restul e Hobby, e placere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati pus pe ganduri cu resoftarea asta la harta de pornire :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu poti incerca o readaptare.

Daca nu te "satisfac" rezultatele vezi ca ai un MARE meserias in Cluj care te poate ajuta cu resoftare... si nu numai...

:offtopic:

@pop cristian

Ai mai schimbat memoriile ???

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian ma crei ca nu am mai avut timp

Oricum dupa multe adaptari facute , iti spun sincer iulian cred ca le-am nimerit dat fiind ca fumul a scazut considerabil de mult, apare doar la kick down si in foarte multa forta sau in cele mai multe cazuri la dealuri cand de lene sa il schimbi il chinui la deal sa demareze, pentru moment ramane , a mai contribuit si faptul ca cel care a promis ca le lipeste mia tras clapa si sa facut ca ploua

Da tengola merge si sunt foarte foarte multumit ca am scapat de batai de cap, totul multumita lui iulian alias cuiuda, multumesc inca odata cu aceasta ocazie

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... totul multumita lui iulian alias cuiuda, multumesc inca odata cu aceasta ocazie

Nu mie trebuie sa-mi multumesti ci celui care ti-a facut rescrierea fisierului...datorita distantei dintre noi eu am fost un fel de intermediar :lol:

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!