gabryell23

Porneste foarte greu la cald

41 posts in this topic

Salutare, leonul meu 1.9 tdi 105 cp porneste greu la cald, electromotorul se invarte de 5-6 ori si se zguduie toata masina cand porneste. La rece nu am nicio problema, porneste din prima. Dupa ce porneste si sta la relanti incepe sa se tureze singur pana la 1000 rpm si ramane acolo. Aveti idee care ar putea fii cauzele?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am citit tot topicul(apropo mi-a fost de mare ajutor si iti multumesc) am gasit 2 posibile rezolvari:

1 Electromotorul schimbat, reparat etc. - spre care inclin si eu ca fiind cea mai sigura pe termen lung.

2 Resoftatare ECU- care vad ca este o rezolvare "miraculoasa" si de care multi sunt foarte multumiti, dar care nu stiu cat de safe este pe termen lung.

Ce nu am gasit in niciun post, problema cu turarea motorului singur la relanti.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu turarea motorului la relantii am patit-o si eu in week-end dupa ce am urcat o panta si am turat-o mai tare ramasese turata pe la 1000 rpm la relantii. Am asteptat putin, am mai calcat o data acceleratia si si-a revenit. Nu stiu de ce a facut asa poate ne explica altcineva. Bafta!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat, am gasit un mecanic meserias care si-a dat seama imediat ca nu era strans cablul de la masa, ca atare dupa ce la strans nu am mai avut nicio problema, relantiul a revenit la valoarea normala si masina porneste ok la cald. Am incercat si varianta cu rescrierea hartilor de pornire si pot spune ca are un super efect, masina pornind mult mai bine. La mine insa s-a revenit la harta originala pt ca intre timp s-a depistat problema cu masa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost ieri cu masina la un mecanic ,am puso pe vag-com si imi dadea erorile:

1-Senzor arbore cu came(intrerupt sau .......)

2-Debitmetru

3-Senzorul 23 de vacum..ala la mijlocul capotei catre parbriz.

4-Senzorul 24 tot de vacum langa 23

5-Senzor temperatura lichid de racire

6-..........

7-..........

Am ajuns la comun acord ca pompa din rezervor nu baga suficient debit de motorina si da peste cap tut lantul de senzori.

Am mers la Arad la un shrot la intrare de catre Deva ,am cumparat o pompa ,am montato,si tot greu imi pornea masina si nu tragea zici ca era SDI.

Mecanicu zice acuma sa ii aduc toti senzorii respectivi si sa ii inlocuim pe rand sa vedem cari buba.

Tinand cont ca numa debitmetru ii vo 600 lei restul de senzori erau iarasi o gramada de bani,m-am gandit hai sa incerc la alt mecanic in Lugoj. zis si facut,ieri seara am plecat la lg,a puso pe Vag com si asta zici ca ii imposibil sa se buseasca atatia senzori odata,nu are cum ,ceva ati stricat voi.

Verifica tabloul de sigurante ,surpriza siguranta 34 de 10A (management engine) lipsea!!!!!!,am inlocuito,motorul porneste la sfert de cheie

Dar tot nu tragea masina....se uita la mufa de la intercooler aia de langa vasul de lichid de parbriz,misca ceva p la ea ...si trage masina!

Toata problema la mine a fost o siguranta de 10A care ii 50 de bani!

Iar mecanicu celalat ma pune sa schimb pompa si sa iau senzori de milioaneee.!

Succes

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aveam aceeasi problema cu Altea: pornea foarte greu la cald. Am fost la Voinea, am facut o modificare in soft si de atunci nu mai am nici o problema, porneste la sfert de cheie si la cald si la rece. Recomand aceasta operatiune in detrimentul schimbarii electromotorului: operatiune curata, rapida, cu un pret mult mai mic (eu am platit 200 lei).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut aceeasi problema cu Altea....tot din soft s-a rezolvat...din cate am inteles este o problema a electromotorului care se uzeaza.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine la fel s-a rezolvat, inainte facea la fel, insa acum porneste la fel.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am o problema asemanatoare: fostul proprietar de la care am cumparat leonul a facut resoftare la voinea pt problema cu pornirea la cald. Acum porneste la sfert tot timpul, insa se aude o bufnitura infundata la pornire, aproape de fiecare data cand pornesc. Acum cateva luni am schimbat bateria si timp de aprox 2 sapt nu s-a mai auzit bufnitura, dupa a revenit. M-am interesat la electrician sa schimb platoul cu carbuni si dupa ce a vazut electromotorul a spus ca e valeo si ca nu se poate schimba, ca daca ar fi fost bosh s-ar fi schimbat usor. Daca cineva s-a mai lovit de pb asta, as fi foarte recunoscator sa-mi dea un sfat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua ,

Intr-o zi m-a sunat un prieten ca a inceput seat ul ( 1.9 105 Cp ) sa ii porneasca greu ... m am uitat pe forum si i-am zis sa curete electromotrul ... l-a curatat si porneste mult mai bine, insa acum 2 zile masina i s-a oprit cand statea de semafor. A luat-o cu platforma si a dus-o la mecanici . Am fost cu el si am lucrat impreuna cu electriceanul ( am vag-com ) . Avea eroarea p1501 - fuel pomp relay - short to ground. Am vazut ca minusul ii vine de la calculator si am inceput sa scarpinam . Nu ii venea - din cauza unor contacte . In fine am refacut tot si am pornit-o ... a mers ce a mers s-a incalzit motorul si apoi a inceput turometrul sa oscileze si s-a oprit . Am pus iar testerul aceeasi problema . Am masurat iar are - dar nu are + ul pe contact. Am incercat sa intru pe centrala electrica cu vag ul dar surprize ... incarca datele la prima esantionare dar la a 2 a incarca alte date si tot asa dupa cateva esantionari primesc raspunsul : No response from the controler .

Masina acum porneste ca i-am furat un + din alta parte . Dar de fiecare data cand pune contactul toate ceasurile se reseteaza ( kilometrajul mic , ora , data .. )

Avetii idee ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusul e la masasi plusul vine de la calc.

Legat si de resetarea ceasurilor, trebuie masurat daca exista plus in mufa de la ceasuri fara contact. ceasurile se alimenteaza din panoul cu sig si relee de langa baterie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor ,am o problema (seat leon 2008 1,9 tdi 105 cp resoftat tip motor BXE ) asemanatoare cu cele de mai sus. Porneste cam greut la cald si se tureaza in timpul mersului ---- 860 RPM (valori normale ) pana la 920 valori anormale asta cand sta pe loc. Colac peste pupaza mai porneste si ventilatorul aproape de fiecare data .

Pe dignoza nu-mi da nici o eruare . (VAG 805)

Debitmetrul este in parametri

Senzorul de motorina este ok

Senzori de de temperatura ok

Astept sfaturi si pareri ...

Edited by catalin B.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@catalin B., intrebare: ai climatornic? daca da se pare ca pe modul auto ar fi normal sa iti porneasca electroventilatorul chiar si iarna,.. poate datorita modului auto cand cupleaza compresoru de clima, iti creste usor turatia ..?

-de cand iti face asa masina?(ma refer la variatii in turatie si pornire ventilator, partea cu pornitu greu la cald s-a mai discutat in sectiunea TDIForum, vezi poate gasesti sfaturi acolo)

http://vwforum.ro/topic/32491-probleme-cu-pornirea-la-cald-motor-tdi/

-Esti sigur ca VAG idiagnoza iti mai arata ceva util dupa resoftarea motorului?ce fel de resoftare s-a facut?

Edited by stegosaurus
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar dc stai pe modul auto nu va pleca compresorul de clima deci nu va porni nici electroventilatorul de clima, sub 4 grade nu mai pleaca compresorul

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvare pornirii la cald este sa mergeti la TCM Turbo, pentru 200 Ron masina va porni bine si la rece si la cald. Orice masina are mici greseli de proiectare, spre exemplu la aceste masini nu au luat in calcul si o uzura a motorului si faptul ca el nu mai porneste la fel dupa 10-20...100 mii km, iar senzorii daca nu dau anumiti parametrii(de fabrica) nu ii dau motorina.

Pentru problema lui Catalin B.: http://vwforum.ro/topic/69749-seat-altea/page__st__60__p__1839690#entry1839690 - cred ca este aceeasi problema cu incarcarea alternatorului.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sigur e 200 ?

mie mi a cerut 300 .. si nu m-am dus ...

:(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze pentru greseala. In mod normal era 400 si cred ca au redus la 300. Mie mi-au cerut 200 pentru ca am facut resoftarea la ei. Dar merita, fa-o pentru ca altfel, pornirea greoaie, iti va uza prematur mai multe piese: baterie, electromotor, tampoane motor si numai una dintre aceste componente este mai scumpa de 300 Ron. Repet, investitia este foarte rentabila.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

"..... ECO te costa 1000RON .Pornirea la cald reparata costa normal 400RON dar ca o faci odata cu ciptuning te va costa 250ron => total 1250ron".... raspunsul acesta l-am primit eu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca vreau doar chestia cu pornirea sa inteleg ca trebuie sa platesc 400 ron?

Mi s-a intamplat si mie de cateva ori sa imi porneasca foarte greu cu motorul cald.

Edited by tetea
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate si mai ieftin. pornirea grea la cald se manifesta la fiecare pornire cu motorul cald, daca apare sporadic, este de la altceva. A ta fiind din 2007 nu cred ca are aceasta problema.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am rezolvat`o undeva in zona stadionului national si m a costat 3oo ron se numea tcm turbo acum 2 ;uni si nu mi a mai facut probleme de atunci, doar mi au resoftat calculatorul de bord.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un golf 4 TDI si de ceva vreme masina imi pornea foarte greu cand era motorul cald, in sensul ca tineam cam 6 secunde, poate si mai mult la
automat pana sa porneasca motorul. Nu am fost de acord cu resoftarea, lasand asta ca ultima solutie. Am mers si am curatat electromotorul si
am schimbat platoul cu carbuni. Acum porneste si la cald si la rece fara probleme.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ne spui si cand reapare problema.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care au probleme cu pornirea groaie la cald...il recomand cu placere pe colegul nostru cristi (Al Bundy). Mi-e mi-a rezolvat problema, iar acum masina porneste perfect. 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.