lautrec

Ce trebuie verificat cand cumperi o masina SH?

790 postări în acest subiect de discuţie

Nu sariti pe kilometri. Eu am 64000 din '99 si sunt reali. A avut-o la inceput o femeie, iar eu fac cam 700km / luna.

Bineinteles, nu trebuie sa fim naivi si sa credem pe toata lumea cu kilometrii lor; ideea este sa verifici cat poti de atent, chestii de genul celor amintite de Zorro Classic. Daca ai si un instrument de diagnoza este excelent.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si sa nu te grabesti sa iei decizia,gandeste-te bine inainte ca sa nu-ti para rau dupa aceea!!! :D

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu mai deschid un nou topic off forum, intreb tot aici pt ca e vorba despre aceeasi masina:

Imediat dupa pornirea motorului, cand e cald, apare pe computerul de bord mesajul de verificare al franelor iar dupa apasarea pedalei se stinge aparand "Coolant Level". Am verificat nivelul lichidului de racire si e peste minim, si la rece si la cald. Trebuie sa mentionez ca acest mesaj a inceput sa apara (sau am obsevat eu ca apare) imediat dupa ce am deschis capacul vasului cu lichid de racire. L-am deschis sa ma aflu in treaba, fara nici un motiv. Cu motorul rece, mesajul apare doar dupa 1-2 km.

Ce poate fi?

mersi

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cu, capacul deschis daca esti la minim trebuie sa completezi...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu este la minim nici la rece si nici la cald.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

reforumulez: daca nu esti la maxim trebuie sa completezi.... in alta ordine de idei e posibil sa fie ceva cu "senzorul", cu mufa de la vasul de expansiune. Daca te uiti in vas cu, capacul deschis se vad cele 2 tije metalice scufundate bine in lichid?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

la masina asta nu sunt nici un fel de tije, nici senzor nu se vede.

iar maxim nu e trecut pe vas. doar o sageata ce arata pana unde trebuie sa fie la rece si e cu 2 cm peste.

ceea ce ma intriga este faptul ca a inceput sa apara mesajul "coolant level" doar dupa ce eu am deschis capacul si l-am pus la loc, fara sa fac nimic altceva.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand tre sa remarc ca sunt 6 oameni care 'cetesc' threadul tau :D

in al doilea rand aceeasi probl am avut-o si eu la citromobil. Trebuie schimbat capacul (acolo era senzorul meu -- depinde unde e al tau) sau modificat cu computeru sa nu mai sara in sus (cel putin la citroen se putea).

Cel mai bine mergi in service sau intrebi pe forumuri speciale pt opel.. parca erau cateva..

domnu gougle cred ca abia asteapta sa te ajute :P

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

fa o poza la vasul de expansiune de sus cu capacul deschis... dar sa se vada si ce e prin jur

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

mersi. acum nu am cablul de descarcare dar dimineata ma prezint cu poza. cat despre forumurile de opel.... mai bine intreb la cei cu dacii pt ca am sanse mai mari sa stie :) am intrebat deja pe opel.masini.ro si singurul rezultat e ca unul din moderatori a vrut sa stie de ce intreb de opel daca in semnatura am golf si altul a zis ca mai sunt si alte topic-uri despre astra si se inchide. adica un topic despre asta trebuie sa cotntina tot ce se refera la ea :banghead:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

acum doar am reusit sa ajung pe la birou....

sper ca am prins in ea ce trebuia

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

am facut si poze de sus dar nu se vede nimic in interior

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ceva sincer! In Germania o mare parte a targurilor de masini este manipulata de turci si de romani care sunt de fapt cei mai cocrecti oameni. Ideea e ca acel kilometraj dat de noi romani isteti inapoi poate fi dat si acolo bine merci. Probabil ca o sa ma intrebati de cartea de service? Ei bine... acea carte de service este eliberata de acel vanzator voinic contra unei sume cuprinse intre 50-100 de euro.

Un prieten de-al meu si-a luat o astra cu 160.000 de km de acolo si acel vanzator i a propus daca nu doreste carte service, cat si km preferentiali contra sumei de 100 de euro. El a fost de acord si accum are masina cu carte service de la mama ei si cu 90.000 km in bord.

Inca ceva ce am observat si mi-a sarit in ochi: la romani e moda cu kilometrajul dus la 87.000 de km sau 78.000 de km. Cred ca acecasta suma este o chestie de psihic. Dacac intrati pe autovit si vedeti cate masini se vand cu 87.000 de km in bord o sa-mi dati cu siguranta dreptate.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sal everyone.

In legatura cu threadu deschis "ce trebuie sa verificam cand ne cumparam o masina SH" am sa fac o lista cu cam tot ce trebuie avut in vedere. Pentru detalii suplimentare PM.

Ceea ce o sa va scriu in continuare se datoreaza in special meseriei pe care am avut-o in cadrul celui mai mare vanzator/ cumparator de masini SH din Centrul Europei.( Closing Buying Manager) = adik ma ocupam cu cumpararea masinilor si testarea lor.

O sa incep cu descrierea de la exterior. Primul rand te uiti daca masina a fost revopsita, cat de bine si apoi dc?. Revopsirile se pot descoperi privind cu ochii intr-un unghi de 45 grade fata de lumina, consistenta vopselei. Masina e revopsita daca contine mici fire de praf de impuritati sub vopsea (lucru care nu se intampla din fabrica cu exceptia Daciei :icon_confused:, deoarece acolo e un mediu perfect steril. Orice masina revopsita se vede oricat de bine ar fi facuta.). Cel mai bine pentru detectarea impuritatilor este la imbinari pentru cei ne-intruiti ( spre exemplu pe aripa din spate cu usa deschisa - deoarece in general se revopseste toata aripa.).

Probleme mai mari sunt cu masinile care au fost rasturnate, accidentate si apoi taiate. Prin taietura ma refer la faptul ca un pilon (aripa la hatchback a fost atat de tare "burdusita" incat a fost nevoie sa fie taiata si inlocuita. ATENTIE acest lucru este periculos deoarece rezitenta cockpitul (frame-lui) nu mai este aceeasi. Deci la impact aveti cu 20-30% mai putine sanse sa supravietuiti. In acelasi timp la viteze mari masina resimte mai multe vibratii (practic datorita frame-ului care nu mai e dintr-o "sg bucata". CUM depistam asa ceva?

Cand cumparati o masina SH nu va fie frica ca din prima sa-i inlaturati chederele de la usi si portbagaj ( acelea de cauciuc peste care se inchid usile). Sa nu va fie frica ca nu se rup si se pun la loc foarte usor. Cum trebuie sa arate o masina normala, buna, noua? Odata indepartate chederele intalnim partea de cockpit sudata in puncte care trebuie sa fie continua si sa arate la fel pe ambele parti. Daca aceasta secventa de punce de sudura din fabrica este intrerupta inseamna ca a fost taiata si SA NU o cumparati.

Referitor la km? In Germania si in majoritatea celorlate state (inclusiv Belgia) se circula in MEDIE cam 50.000km pe an. Inca un pont pt tine - in Olanda si Belgia sunt cei mai multi dealeri care vand masini NUMAI peste 200.000 km. De km iti poti da seama daca sunt reali dupa cat de uzat e volanul, pedalierul, mansonul de la schimbatorul de viteza precum si husa de la schimbator. Dar cel mai bine dintre toate e sa te uiti la volan (in general acesta se inlocuieste cel mai greu). Si sa mai iei in considerare ca o masina din Ro cu 60.0000 km arata ca una din Ger sau etc cu 100.000.

IARASI daca vreti sa cumparati o masina din tara (aducsa de dincolo ) ssa nu va intepi referitor la anul de fabricatie caci RAR-ul romanesc e un mare p.rc. ADik in generala masini de productie 2000 dincolo apar pe cartea de identitate de la noi ca fiind 2001. CUM verificati adevaratul an al productiei. PE 99% din masini pe toate suprafetele vitrate e inscris codul anului de fabricatie. Adik pe fiecare geam in parte e un scris in stg jos cu un cod plu ...9 (adik 1999), sau ....1(2001). Acest an de fabricatie este de asemenea inscris si pe centurile de siguranta. In partea de jos a centurilor ( in partea lor fixa) pe interior este de asemeni insemnat anul de fabricatie. Si de asemeni pe burta masinii ( in caz ca aveti sansa s-o puneti pe rampa) este inscriptionat codul (pe o bucata de plastic fixa dinspre partea dorsala).

TESTAREA SISTEMELOR (partii tehnice a masinii).

ABS- stie toata lumea sa-l testeze (franezi brusca pe suprafata cu aderenta redusa si iti inpinge pedala inapoi)

ESP - tot pe o suprafata cu aderenta redusa bracat puternic si apasat pedala la fund ( si se aprinde intermitent becul de ESP la bord semn ca functioneaza si de asemeni simti cum masina iti taie din gaz si te mentine pe traiectorie. Ceea ce se intampla de fapt este: rotile de la interiorul curbei iti sunt incetinite pe cand cele dispre exteior accelerate.

ASR - ii dai gaz si dai drumu la ambriaj si nu are voie sa plece cu scart...iti taie gazul ca sa ai aderenta maxima ( daca aveti de optat intre o masina care are ASR si una cu ESP luati cu ESP ca practic acesta inglobeaza intr-o anumita masura ASR)>

AC - aer conditionat. Toata lumea stie ca trebuie sa bage frig in masina. Dar daca afara sunt 16 grade cum testati functionalitatea lui??? Il porniti il lasati 3 min si apoi va duceti sub capota la teava de aer si trebuie sa fie bocna si condensata. DACA nu functioneaza cum va dati seama care e motivul. Motivele pot fi 2. Sa nu mai aiba freon sau sa nu mai mearga com presorul ( sa nu cupleze). In momentul in care actionati AC motorul trebuie sa scada in turatie si sa se auda un click. (cupla care "cupleaza"). Daca nu-l auziti il puteti si vedea. In general in partea cu curelele de distributie in partea inferioara exista o "rotita" argintie care mai are o "rotita" cu dinti pe deasupra si care in mom in care dati drumul la AC se "pupa" se imbina si se rotesc impreuna.

TO BE CONTINUED TONIGHT...,mai am de scris circa 7 pagini dar have to go...o sa continui.

1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si....sa continuam.

Imi cer scuze de pe acum pentru lipsa de continuitate sau de inteligibilatate dar sunt multe de spus si e greu sa-ti pui ordine in ganduri in scris.

Era sa uit. Ca tot am vb de ASR si ESP ceva mai sus...acestea inbraca diferite denumiri cum ar fi ASC sau DSC in cazul BMW.

Cum ne dam seama daca pe o masina quattro functioneaza sistemul de tractiune 4x4 daca ESP nu e decuplabil?? Trebuie s-o suim pe rampa pentru a observa cele 4 roti care se rotesc.

Mi-am amintit de ceva. Am dat peste o gramada de oameni care vor sa vada cum functioneaza un motor (masina stand pe loc) si se apuca sa-i dea spritzuri puternice. Adik vrum vrum vruuum cu pedala la fund. Atentie asa se "testeaza" cat de cat un motor pe benzina si NUMAI dupa ce atinge temperatura aceea de 90 grade. La masinile TD pt a-ti da saema daca functioneaza bine motorul si turbina (in cazul in care nu te misti cu masina) se accelereaza gradual pana pe la 3000 ( ca pe la 2100 - depinde de masina - intra in functiune turbo) si se asculta motorul precum si incarcarea si discharge-ul turbinei.

TREBUIE verificat vasul de expansiune ( vasul in care se afla lichidul de racire, antigel) cu o bucata de hartie (in cazul in care nu se vede prea bine in el cu ochiul liber) sa NU existe urme e ulei (chiulasa spart, bloc etc).

De asemeni trebuie scos si "busonul" de ulei"...lasat liber sa stea ( dar in pozitia desfacut pe orificiul sau) pentru a vedea daca masina dezvolta destulta presiune. Esential este ca masina sa NU fumeze prin acel orificiu ( ca de asemeni sa nu dea fum albastru pe teava de esapament. A NU SE CONFUNDA cu fumul negricios pe care il da orice tdi de generatie noua in momentul in care ii aplici un kick-down=pedala la fund).

Si daca tot suntem in compartimentul motor trebuie sa nu uitam si dupa busituri (reparate frumos sau facute in spatele blocului). Ne uitam la piulitele care prind aripile, capota de restul caroseriei sa nu aiba vopseaua sarita (semn ca au fost demontate) si un lucru important. In grupup VAG "chitul" care se aplica la imbinarea ditre aripi si contr-aripi caroserie etc ( cam tot "maclavaisul" de la imbinaturi) este de culoare galben pal-maroniu. (se verifica cu o surubelnita).

Tot cu o surubelnita se verifica ( in cazul in care masina nu poate fi ridicata pe rampa) si suprafata portbagajului ( plafonul din spatiul rotii de rezerva) pentru a vedea urme de chit ( lovitura). Se zgarie cu surubelnita pentru a vedea consistenta vopselei si avedea cum sare praful de chit (daca e cazul :icon_confused:).

Apropo domnilor admini sper sa nu va suparati pt posturi atat de lungi...dar le-am crezut necesare si utile.

Sa vorbim putin si despre controalele de la bord ( orga de lumini :( ).

Cred ca toate lumea stie ca nu trebuie sa apara nici un eculet care inseaman check engine sau ceva de genul asta. ATENTIE la airbag. Am intalnit cateva situatii in care puteai sa juri ca e airbag inauntru dar lipsea. Prima metoda de cercetare a existentei lui este pipairea compartimentului (din volan sau de pe bord), se poate si cracana putin coverul sau pentru a-l vedea. Atentie la lumina martor de airbag de pe bord. In momentul in care pui contactul se aprind o serie de lumini printre care si martorul de airbag. Acesta TREBUIE SA SE STINGA INDIVIDUAL. Smenarii leaga contactul de airbag pe un alt contact si deci se stinge odata cu acela( in general pe cel de bujie incandesenta). Iarasi becul de airbag NU se stinge mai repede de 3 sec.

Atentie la masinile care au TPM (tyre pressure monitoring) gen Megane II. Daca becul va indica ca aveti probleme cu acest sistem si ziceti las ca-l rezolv eu o sa va usture la buzunar (gen 900 Euro).

In cazul in care optati pt o cutie automata( tiptronic, steptronic - dupa marca) TREBUIE sa aveti in vedere urmatoarele:

- in momentul cand treceti din P=parking in R=reverse in D=drive Nu trebuie sa existe fenomenul de kicking (lovire, smucire a masinii)

- masina daca este lasata cu fata in jos pe o panta de circa 10 grade in R masina trebuie sa stea pe loc(sa nu se miste nici in fata nici in spate. Lucru valabil si pentru situatie inversa...masina cu spate pe rampa si pusa in D.

- trebuie sa verificati ca functioneaza si modul de de schimbare secventiala. Atentie de asemeni daca functioneaza sistemul S=sport. Turatia la care schimba masina este cam cu 300 rot/min mai mare decat in D.

Nu trebuie sa uitam de PLANETARE. Daca aveti posibilitatea sa efectuati un test -drive duceti-va intr-un loc liber (parcare), cuplati treapta 1 de viteza, bracati maxim si rulati cu circa 10-15km/h. Nu trebuie sa se auda nici un clonc-clinck (zgomot). Rulati inspre stg cat si inspre dr ca sa testati ambele planetare. !!! Nu procedati in acest mod la masini gen BMW, sau altele cu tractiune spate caci acestea nu au planetarele la sistemul de directie.

De asemeni daca ridicati masina ope rampa verificati si simeringul de la planetare sa nu curga ulei. Simeringul se afla la imbinarea planetarei cu cutia de viteze. Planetara este "bara" care se invarte si asigura invartirea rotii. Aceasta se imbina cu cutia de viteza iar acolo la imbinare se afla simeringul. Sa NU curga din acel "burduf" ulei.

VERIFICAREA seriilor (motor si caroserie) pt a testa ca nu-s furate. Seria sasiu ( pentru masinile din grupul VW acestea sunt situate la baza parbrizului sub capota pe banda metalica. Se ridica plasticul care acopera aceasta "banda metalica" care acopera filtrul de polen. Se verifica banda metalica unde este inscriptionata seria WvW..... astfel:

- trebuie sa nu o banda continua sa nu fi fost taiata( se verifica cu o surubelnita cu care se zgarie deasupra si sub serie pentru a vedea continuitatea benzii de metal care este acoperita de vopsea. De asemeni trebuie pipait si pe partea inferioara a benzii deaoarece stantarea se imprima si pe partea cealalta. Este de dorit sa se foloseasca o olginda de inspectie mecanica.

In cazul masinilor de teren seria de sasiu este inscriptionata chiar pe sasiul masinii (in partea inferioara spate). In cazul acestora de obicei si seriile sasiu sunt inscriptionate in puncte. Pentru aflarea locului exact unde sunt situate seiile e bine sa folositi un program specializat gen Autodata.

Seriile motor (cu exceptia Daciilor sau etc) sunt insriptionate in puncte. De obicei acestea se regasesc la imbinarea dintre blocul motor si cutia de viteza si sunt mai accesibile de sub masina. In cazul motoarelor in V acestea se regasesc de obicei in fanta dintre cele doua parti a cilindrilor. Partea metalica pe care este inscriptionata seria este "turnata" din fabrica, face corp comun cu restul. Nu este aplicata ulterior.

Mai departe scrie in carte...adik o sa mai scriu zilele urmatoare.

Sper sa fie de folos cat mai multor forumisti postul meu....pt cei care ii deranjeaza sry :(

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am mai facut un pic de timp asadar sa-i dam bataie.

Sa vb in cele ce urmeaza de axul cardanic, diferential si tacheti. Stiu ca nu sunt situate in aceeasi parte a masinii dar asta e dezordinea din capul meu :icon_confused: .

Pentru masinile cu tractiune spate (sau integrala) "bara" care transmite miscarea de rotatie de la cutia de viteze la rotiile tractoare se numeste cardan. Acesta in partea dorsala a masinii are o imbinatura (joint), care (sper sa ma exprim pe intelesul tuturor) Nu trebuie sa aiba joc, sa existe toate suruburile din gaurile jointului iar diferentialul spate sa nu aiba scurgeri.

Sa vb si despre bucsaraie. Daca cand mergeti pe un drum cu dennivelari multe si nu foarte mari si se aude un zgoomot pe partea fata/spate verificati bucsele de bara stabilizatoare.

Cauciucurile mai ales pentru masinile de teren (forjate bine de tot in teren accidentat) sunt tocite pe interior mai pregnant. Unghiul de cadere este afectat.Iar pt masinile off road reparatia costa destul de mult.

Pentru cei care opteaza pt o masina cu motor si pe gaz.....renuntati. Gazul imbacseste motorul. Ce castigati pe mere dati pe pere.

In episodul urmator o sa va povestesc cate ceva si despre acte si formalitati.

Toate bune....sofati prudent :(

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sal everyone.

AC - aer conditionat. Il porniti il lasati 3 min si apoi va duceti sub capota la teava de aer si trebuie sa fie bocna si condensata.

Foarte utile informatiile! :)

Poti sa spui la care conducta te referi cand spui ca trb. sa fie bocna?La pozitia 6 din desen (cea dintre vaporizator si condensator)?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac o poza la masina mea ca sa-ti arat exact (fac poza si o editez in paint)..ca din pacate pe schema ce ai anexat-o tu e cam dintr-o parte si nu-mi dau seama

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar la acea parte de teava...sry pt reply de mai dv da nu citisem atent ce-ai scris :huh: si nici poza pana n-am marit-o....oricum am fost si am facut o poza jos la masina indicand si locul in care se alfa in general acea teava ( nu intotdeauna).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

De mentionat ca la sistemul A/C daca nu mai exista freon in instalatie nu mai porneste nici compresorul datorita unui senzor de presiune deci daca vi se spune ca instalatia nu are freon ca pierde este recomndata o umplere pentru verificarea compresorului care este cea mai scumpa piesa din acest ansamblu. La unele tipuri de masini (opel astra) se pot anula elementii defecti din condensorul a/c (radiatorul de a/c) si instalatia functioneaza dar nu la capacitatea maxima. Concluzia este ca masina nu poate fi demontata pentru verificare si ea va fi achizitionata pe sistemul vazut/placut/cumparat si apoi mai vedem. Nici cu zgariatu cu surubelnita nu faci treaba ca te rupe omu cu bataia daca nu o cumperi dupa ce ai zgariat toata masina. La o privire suficient de atenta se observa daca este umblat la un element sau altul idea este sa nu va grabiti. Cel mai important lucru dupa mine este ca masina sa nu fi suferit avarii grave deoarece exista posibilitatea descentrarii caroseriei si de aici o serie intreaga de probleme, o aripa putin infundata sau zgariata si apoi revopsita nu afecteaza cu nimic tinuta de drum a autoturismului dar o lovitura in lonjeroane sau stalpii centrali este alta poveste. Este bine ca masina sa fie urcata pe rampa si inspectata pe dedesupt cu maxima atentie, acolo se vad eventuale lovituri fatale caroseriei care de cele mai multe ori nu pot fi asunse cu dibacie deoarece antifonarea facuta de fabrica are o consistenta si uniformitate ce nu pot fi reproduse dupa efectuarea eventualelor reparatii. Prin scoaterea chederelor de la usi (pe portiunile unde se poate) care dealtfel sunt usor de remontat, se oserva rapid daca un element cum ar fi plafonul, a fost inlocuit, si asta ne spune despre masina ca in proportie de 90% a fost rasturnata restul de 10% raman pentru lovitura dura din lateral ( si este schimbat si stalpul central eventual prag), sinucigasi sau copaci cazuti pe ea. Pentru depistarea km cu duiumu se pot inspecta si discurile de frana care daca prezinta uzuri serioase ( in principiu placuta de frana formeaza un sant pe suprafata care calca si lasa o bavura pe raza mare a discului ce poate fi asimilata cu grosimea lipsa) cu siguranta masina a rulat la greu doar daca nu a fost condusa de un tip extrem de prudent sau pasionat excesiv de frane. Daca un om a investit o suma serioasa ca sa schimbe volan, scaune, discuri de frana doar ca sa creeze impresia unei masini mai putin rulata, atunci tu ca viitor posesor esti un om fericit ca nu mai ai pe cap si schimbul pieselor respective. In cazul accidentelor foarte dure sar si airbagurile , cel din volan se rezolva relativ simplu prin schimbarea lui (volanului) dar cel din bord de obicei se repara pentru ca bordul este o piesa suficient de scumpa, aici se poate verifica deoarece plasticul care acopera airbagul nu mai poate fi montat ca de fabrica oricat de specialist este omul. Din punct de vedere mecanic orice poate ceda oricand deci daca nu are motorul sau cutia de viteze sparte si lipite cu cine stie ce, si caroseria se prezinta in parametri normali, masina poate fi achizitionata (parerea mea).

Lucruri care conteaza:

caroseria - cum se prezinta vopseaua, lufturi intre diversele elemente, imbinari

interior - grad de uzura, intretinere, toate elementele la locul lor si functionale

motor - zgomot la functionare, senzori bord ok, eventuale scurgeri, cantitatea eventual si culoarea gazelor pe esapament, eventuale interventii cu sudura (bloc motor, chiulasa)

directie - zgomote suspecte, manevrabilitate

franare - zgomote suspecte, elasticitate, eficienta, senzori bord ok

suspensii - jocuri, elasticitate, dac se pot vedea arcuri si amortizoare sa nu prezinte spire rupte si scurgeri

De retinut la o masina SH luati in calcul si schimbul distributiei (la cele pe curea), a curelelor si a filtrelor + ulei, practic o revizie cu verificarea nivelului tuturor lichidelor si inlocuirea consumabilelor, distributia este un lucru extrem de sensibil si duce la defectiuni majore ale motorului daca cedeaza cureaua, consider ca nu trebuie mers pe incredere chiar daca pe cartea de service scrie ca sunt schimbate, pentru linistea dvs schimbati distributia integral.

Modificat de boty
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Haide sa va povestesc ceva !

In toamna am vandut o masina ( de origine asiatica )unei companii specializata in cumparare si revanzare de masini second-hand companie din Cehia care se lauda ca este cea mai mare de genul acesta din S-E Europei . Ideea este ca m-am dus cu masina la ei si mi-au zis " Domne noi vrem sa o testam ! " Zis si facut ! Au inceput cu vopseaua:capota si spoiler fata revopsite . Corect si le-am spus si motivele ! Au deschis usile din fata, capota, portbagajul , au pornit motorul, au pornit A/C-ul si mi-au zis sa mergem intr-o parcare sa-i testeze franele, planetarele etc. M-am urcat in dreapta iar la volan s-a urcat unul dintre ei . A forjat-o , a infranat-o a chinuit-o un pic dupa care ne-am intors la sediu. Mi-au zis sa astept pentru ca trebuie sa vorbeasca cu seful in legatura cu pretul. Am uitat sa precizez ca la toata operatiunea au participat trei "experti".

Cand s-au intors mi-au zis pretul si mi-au insirat problemele !

Intai va spun realitatea si dupa ai ce au concluzionat " expertii"

Masina avea 4 ani si avea peste 60.000km , a fost achizitionata din Romania, de noua, mergea foarte bine fara nici un fel de problema. O masina chiar resistenta pentru Romania dar ce probleme avea masina ?

Probleme reale:

-capota revopsita

- spoiler fata revopsit

- spoiler spate revopsit

- parbriz schimbat ( din cauza unei pietre )

- usa spate stanga blocata( probabil sarise vreo clema sau vre-un arc in interior )

- pragul de pe dreapta infundat pe o portiune de 20 de cm fara sa sara vopseaua( din cauza unui sloi de gheata)

- cauciucuri tocite rau de tot care necesitau o imediata schimbare

Cand am intrebat de ce mi-au dat pretul respectiv mi s-a spus:

- capota si spoiler fata vopsite

- parbriz probabil schimbat

Punct .

Adica sa nu deschizi tu toate usile, sa nu vezi pragul al infundat ! Incredibil fratioare!

Am scris toate astea pentru a arat ce inseamna neatentia. Nu este o lauda pentru mine ci o crtica pentru asa zisii " experti".

Atentie ! Te chiorasti la vopsea si uiti sa vezi cum se deschid toate usile ! Rusinos ! Parerea mea !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca nu au vazut? Daca la analiza au considerat ca se pot remedia usor si cu costuri minime? Mai mult poate ca in starea acea masina aducea un profit bun fara interventii. Si ca paranteza daca este vorba de acea firma la care ma gandesc si eu, au experti in alte domenii dar la auto sunt pe dinafara clar, la ei functioneaza pretul de piata nu starea masinii, este vandabila si face profit egal acceptat. Interesant este daca puneai tu cauciucuri noi si o bibileai nitel ce pret obtineai la o vanzare directa ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bune aceste sfaturi si foarte folositoare celor care nu se pricep prea bine si se duc sa cumpere o masina SH.

As avea si eu o intrebare - vreau sa-mi iau un golf 4 variant si vreau sa stiu cum se pot verifica nr de km. Am citit ce ati scris voi aici despre uzura dar am inteles ca exista un cod cu ajutorul caruia se poate verifica la reprezentanta istoricul masinii - este cumva seria de sasiu ?

Ce reprezinta mai exact cartea de service si cum trebuie sa fie ? Nu am vazut niciodata asa ceva dar imi inchipui ca ar trebui sa fie un istoric cu toate operatiunile(reparatiile) efectuate la masina si acolo scrie data si nr de km la care s-a efectuat reparatia.

Am vazut un golf 4 din 2001, alb, 1.9 tdi 101 cp, AC simplu, jante aliaj, 114000 km la care vinzatorul cere 6700 euro neimatriculata + taxa care cica ar fi pe la 1400 euro.

Ceea ce m-a frapat printre altele a fost ca mi-a zis ca are carte de service si ca ar fi dat 200 euro pe ea - in mod normal stiu ca nu se plateste, numai daca vrei sa ti-o dea asa cum vrei tu, adica modificata sa corespunda la un anumit nr de km.

Va rog sa-mi spuneti daca ceea ce gindesc eu este corect si ce ar mai trebui sa verific.

Alt lucru care m-ar interesa ar fi cam ce niveluri de echipare exista la golf 4 si ce diferente exista intre ele si mai ales cit valoreaza acestea.

De citeva zile de cind am descoperit acest minunat forum citesc si invat dar inca mai am foarte multe lucruri de aflat.

Multumesc anticipat celor care au bunavointa sa-mi raspunda cu sfaturi sau link-uri ajutatoare si tuturor celor care isi impartasesc cunostintele in cadrul acestui forum.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Deci,daca a CUMPARAT cartea de service,e clar ca e falsa.In consecinta tot ce e trecut in ea e dubios.Daca TM-ul din Nickname inseamna Timisoara,da si tu o fuga pina la noi cu seria de sasiu,sa vedem ce istoric de germania are.Iar taxa e pe la 1600 cu Euro3.Brief macar are?

Modificat de homeboy
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

eu personal am cumparat 2 masini la second-hand si pe amandoua le-am dus la Autotest si pot spune ca ca era sa fac o investitie proasta daca nu erau ei

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.