Jump to content

Ulei motor


FLO-RIN
 Share

Postare recomandată

Salutare.Am si eu o dilema:am un Polo 9N 1.2 din 2002, adus din Germania acum 2 ani (105000 km atunci si 125000 km acum)si nu mai stiu cu ce ulei sa-i fac schimbul.Dupa ce am luat masina,am facut schimbul de ulei si filtre si i-am pus ulei Castrol Longlife3 5W30 pentru ca in cartea de service scria ca ultimul schimb de ulei a fost facut cu Longlife2 si am vrut sa pastrez acelasi tip de ulei dar cautand prin caracteristicile tehnice ale motorului de 1.2 am vazut ca VW recomanda un cod de ulei care corespunde cu Castrol Magnatec 5W40(ce-i drept nici nu cred ca exista Longlife in 2002).Intrebarile mele sunt:

- este bine sa pun tot Longlife sau sa-i pun uleiul recomandat de VW(Magnatec 5W40)?

- stie cineva care este diferenta dintre uleiurile Longlife si celelalte(in afara de faptul ca se schimba la 20.000)

- este adevarat ca la motoarele (benzina)cu peste 100000 km trebuie pus un alt tip de ulei sau e doar reclama unui producator de ulei(Mobil)

Va astept parerile voastre.Multam'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SergiuD

    26

  • dan 48

    15

  • FLO-RIN

    13

  • Snake_CMC23

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Castrol SLX Professional 5W-40 pentru un schimb la 15000km sau Castrol SLX Professional PowerFlow LongLife III 5W-30.Ideea e ca la un mers in trafic bara la bara,carburant care nu este in parametri optimi,conditii meteo extreme se justifica un ulei de generatie superioara mai ales ca diferenta de pret nu este asa mare iar beneficiile sunt evidente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Reanvii acest topic deoarece se apropie schimbul de ulei si sunt in ceata. Masina din semnatura are 137600 km si am bagat numai ulei Castrol SLX Professional PowerFlow LongLife III 5W-30(503 00) din 2007 si pana acum. Ulei schimbat anual chiar daca nu am facut decat 6300 km in 2007 si 6000 km in 2008 iar in 2009 decat 3200 km. Din discutiile de pe alte topic-uri am inteles ca nu este indicat sa folosesti ulei LL daca faci km putini. Vw recomanda norma 502 00, dar nu mai gasesti ulei numai cu aceasta norma. Castrol recomanda pentru masina mea Edge 5W-30 (504 00/507 00). Sunt tentat sa trec la Castrol SLX Professional 5W-40 chiar daca nu este full sintetic pentru ca: are cel mai ridicat continut de fosfor: 0.096(bun pentru supape), cel mai mare TBN: 10.3 si vascozitatea la 100 gr.C 13.7.Vreau sa stiu cati folosesc acest tip de ulei, de cat timp si daca este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la masina din semnatura si la 5-6000 km/an am folosit ulei Aral 5W-40 si a fost ok.

La ultimul schimb, am folosit Castrol Magnatec 5W-40. :(

Modificat de john_doe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

John doe, faci 5-6000km, pe an, eu fac 10000km.

Tu schimbi la an sau la Km ?

Ca eu am aproape 11000km si 1 an si 3 luni.

In ea este mobil 1, si vreau sa-i pun tot Aral 5-40w Tronic.

De ce te intreb, caci unii zic ca schimba la 15000km, la revizie.

Astept pareri. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi mi-am schimbat si eu uleiul si am pus Castrol Magnatec 5w40 plus filtru ulei Mann.Curios este insa,ca dupa schimb,a aparut o bataie pe sub motor,nu se aude tare dar e enervanta.Daca cineva cu experienta mai mare stie despre ce e vorba sa imi spuna si mie.Oricum,nu e ingrijorator,pentru ca nu cred ca are treaba cu schimbul de ulei,dar o parere in plus nu strica...La motor,tot normal,nici un martor aprins,deci... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fie scutul de la motor(daca ai)....poate ca nu s-a fixat bine sau..... vreo aparatoare de noroi ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar strica Dane mai multe detalii despre conditiile de manifestare: pe loc, in mers de la anumite viteze/turatii, ce scut motor ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai indicat la noi este Castrol EDGE 5W30 pentru benzina si 5W40 pentru diesel (PD).

Acum fiecare schimba uleiul cand ii vine goanga :))....eu personal schimb la 15 mii fix....nu ma apuca anul cu acelasi ulei in masina.

N-are rost sa bagam long life in masini in preaminunata noastra tara.

Modificat de Snake_CMC23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu il schimb dupa goanga,am resetat intervalul de service acum vreo 2 saptamini ca nu am acces la laptop-ul omului cind vreau eu,ci cind e el disponibil,si acum mi l-am schimbat eu.Scutul motor nu l-am demontat ca nu e nevoie,motor BME si are decupaj pt baia de ulei.Zgomotul este ceva de genul unui pacanit usor in ritmul de functionare al fiecarui piston,cu mentiunea ca se aude in partea de jos la motor,in fata,mai exact pe linga fulia vibroken-ului.La 1100 rot/min se aude ca un huruit peste zgomotul normal al motorului.Se aude atit in stationare cit si in mers,indiferent de treapta de viteza.Distributia nu are ce sa aibe ca masina are 35.000 km,nu sint elemente plastice desprinse pe la motor,martorii din bord nu arata nimic,Vag-com nu arata nici o eroare,efectiv se aude bataia si atit.Masina merge absolut normal,motorul trage,asa ca nu stiu ce sa cred.Daca nu o sa dau peste vreo cauza externa,mai in vara o sa dau baia de ulei jos si gata.Mie mi-e teama ca sunetul pe care il aud sa nu cumva sa se auda din carterul de ambreiaj,avind corp comun cu motorul,s-ar putea sa fie ceva ca uneori mi se mai auzea un zanganit usor pina calcam pedala de ambreiaj,si atunci disparea.Asta e de la rulment,cind e rece afara.Ce nu reusesc sa inteleg este cum de la asemenea masini se aglomereaza brusc o gramada de probleme.Va multumesc.

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@StefanAdryan : eu schimb la an, nu la kilometrii.

Ptr. ca dupa 1 an, uleiul isi pierde proprietatiile de lubrefiere.

Ar trebui sa schimbi la 15.000 Km sau 1 an , oricare dintre cele 2 conditii se implineste prima.

Dupa parerea mea, chiar si daca as face 15.000 km intr-un an, nu as astepta pana atunci, ci undeva dupa 10.000 km as face deja schimbul.

P.S. Citeste bine eticheta de pe bidonul de ulei : daca scrie ca e imbuteliat la Satu Mare, sau Constanta ( sau oriunde altundeva in Romania ), mai bine nu il cumpara.

Aralul 5W-40 pe care il cumpar eu este fabricat si imbuteliat in Germania. Si poate ca conteaza si aspectul acesta :lol:

Modificat de john_doe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu le e greu sa puna in bidoane care au eticheta de Germania pe ele :).

Daca vrei sa vezi unde e facut te uiti pe codul de bare dar si de acolo o sa ai probabil certitudinea ca e facut bidonul in Germania sau nici atat.

Asa ca mergem ca la ruleta la noroc...fie Aral, fie Castrol, fie orice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat uleiul , am pus Aral 5-40w, scrie Germania + filtru Mann, caci mai am un bidon din 4, ca nu a avut la bidon de 4 litri.

John doe, unde scrie ca dupa 1 an

Modificat de StefanAdryan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba asta cu schimbatul proprietatilor au luat-o toti dupa intervalul de service care e la VW....un nr. de km sau un an.

Asa sunt setate marea majoritate a masinilor.

S-a gasit unu sa arunce o vrajeala si au inghitit-o toti, eu zic ca tot atunci cand si-a facut norma de kilometrii ar trebui schimbat....desi ai putea sa il tii mai mult de 15 mii in masina fara nici o problema dar nu are rost sa risti .... ca pentru un bidon de ulei care costa 150-250 RON se pot intampla lucruri mai grave.

Eu am 128 de mii de km cu masina si reviziile facute numai la 15 mii. Este in regula si nu am avut nici o problema cu ea.

A implinit anul acum vreo saptamana si m-a anuntat dar mai avea vreo 1500 de km pana la revizie .... asa ca o sa ii fac revizia pana in Paste ca o sa fac si restul de km.

Daca o sa se intample ceva ca nu am schimbat uleiul la 1 an o sa va anunt :P.

Modificat de Snake_CMC23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai important este numarul de kilometrii pe care il faci cu uleiul,nicidecum cat sta in motor.Poate ca si uleiurile se uzeaza moral,dar dupa ceva ani buni.

Eu folosesc ulei Longlife,pe care unii il folosesc chiar si 30.000 km,eu il schimb pe 17.000 sau 2 ani si pana acum totul a fost ok:nu consuma ulei,motorul toarce fain si nicio problema cu pornirile,cu toata iarna asta grea care a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt, uleiul isi pierde proprietatile in timp, pus in motor, isi va pierde proprietatile de ungere mult mai repede decat pe raft.

de ce?

pt ca in motor uleiul ajunge sa fie contaminat de sulfati, vapori de benzina, etc; si mai intervin si variatiile de temperatura.

La cat costa un schimb de ulei, eu zic ca merita sa`l faci macar odata pe an...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ StefanAdryan :

sunt de acord cu ceea ce a scris bluewmaster.

Mai multe detalii despre schimbul de ulei - in cazul utilizarii masinii pe distante scurte, de max. 16 km, cum e si cazul meu - gasesti aici : http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil in sectiunea Maintenance

Modificat de john_doe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In rafinarea petrolului se folosesc acizi (parca acid sulfuric) pentru separarea diferitelor tipuri de combustibil, acizi care nu pot fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

am un polo din 2004 cu 95000 km si as dori sa ii schimb uleiul pe care il are acum cu un Castrol EDGE 5W30. Ce ma sfatuiti, ce stiti este ok uleiul? Este mai bun decat un Magnatec?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand Magnatec.

Macar pentru acea pelicula de ulei, care ( dupa cum spune producatorul ) ramane pe cilindrii, si ajuta la o pornire mai ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am un Polo Gti 2007 , si folosesc ulei Motul v300, un ulei foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine cei de la Autocenter-ul din Iasi m-au sfatuit de fiecare data sa pun Mobil sau Castrol. Pana acum am mers doar pe Mobil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
barbulescu marius

eu folosesc castrol edge turbo diesel si fac schimbu la 15000 sau 1 an depinde care varianta apare prima..si de fiecare data schimb toate filtrele ca la ce praf e la noi nu merita sa schimbi filtru de aer ,polen sau combustibil cum zic ei la 30000 sau 2 ani..Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, eu schim uleiul la 15000Km (fiecare revizie). Am un Polo 1.2 47kW din 2007. Am parcurs pana acum 105000Km. Am folosit numai Castrol (diferite nume) 5W40.

Pana acum nu am avut probleme, dar dupa 300Km (drum pe autostarda) de la ultima revizie (la 105000Km) s-a aprins martorul de motor.

Acum caut pe cineva sa-mi citeasca erorile din Comp.

Asta este povestea mea cu 5W40! Toate bune!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol Magnatec 5w40 la fiecare revizie pana acum, nicio problema. Reviziile le fac anual, nu fac 15000km intr-un an, mers preponderent urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!