Jump to content

Chip Tuning TDI/TSI (Tiguan 5N & 5N2)


Vlad F Buc
 Share

Postare recomandată

Dedic acest topic discutiilor pe marginea acestui subiect.

Vad ca domnul Andy are deja ceva caluti in plus la TDI si poate au mai facut si altii astfel de interventii.

Diferente dupa tuning putere/consum/etc ?

Cat a costat interventia si unde?

Ce probleme pot sa apara in urma unui astfel de tuning? mai ales ca garantia se pierde.

La ce trebuie sa fim atenti cand ne decidem sa facem acest pass?

Sfaturi si sugestii de la cei care sunt mai experti in problema, eventual oferte deja existente pe piata de la noi sau de afara.

Hai sa vedem ce iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interventia in urma careia Tiguanul meu a primit ceva caluti in plus a fost facuta Vineri la pranz, la Dragos Voinea. Costul operatiunii se poate afla daca il contactati pe forum aici sau la telefon. Interventia s-a facut la atelierul lui de langa Autovit.

Mai am aproximativ 5 luni de garantie la masina, am aproape 20,000 km rulati, si nu am avut nici un fel de problema pana acum care sa necesite interventie la motor, asa ca m-am decis dupa mai multe discutii sa incerc o suplimentare "soft" de putere. Din cate am inteles am castigat pana in 30 de cai in plus, si aprozimativ 40Nm la cuplu.

Am incercat sa ma programez undeva la un test dyno pentru a face anumite masuratori, insa peste tot unde am vorbit (3 locuri) mi s-a spus ca nu exista un aparat dyno 4x4 performant care sa poata face un test corect pentru o masina cu 4x4 permanent ca aceasta (la care nu se poate decupla manual sistemul de tractiune integrala).

Ca prima impresie, dupa doar 40km rulati: sensibil mai nervoasa, trage la fel de bine de la 1,800 turatii, insa pare ca impinge mult mai bine de la 3,000 turatii in sus. Nu am avut unde sa incerc 3,500-4,000, insa undeva maine sau Joi voi face un drum mai lung si sper sa revin cu detalii. Cat despre consum, BC-ul arata 9.5% azi dupa 11 km facuti in oras de la ora 10:00, din care destul de mult stationat in trafic... Dar pana nu fac cel putin de 2 ori test plin-plin oras si afara, nu ma pronunt la consum...

Modificat de Andy_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la un test in mers cu VAG-ul: cifrele nu sunt foarte concludente, pentru ca nu am verificat datele inainte de schimbarea soft-ului, si se stie ca numarul de cai putere difera semnificativ la volant fata de ce pun rotile pe drum. La test insa se vede un cuplu de 370Nm constant in acceleratie, treptele de viteza 3, 4 si 5, cu valori putin mai mici in 6, pe plaja de turatie intre 2,500 si 4,000. Maximul obtinut a fost de 380Nm in viteza a doua, la o plecare de pe loc putin mai "in forta"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu as dori sa imi pun chip pe motoru de 150 cp, ce recomandati? Am gasit undeva la vreo 350euro si promite 195 cp si 290nm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce probleme pot sa apara in urma unui astfel de tuning? mai ales ca garantia se pierde.

Salut

Daca esti interesat de cresterea puterii pt masina ta, fara sa pierzi garantia, poti apela la serviciile tunerului oficial VAG - ABT Sportsline !

Pt detalii, te astept pe topicul dedicat , pe forum, sau sa folosesti link-urile din semnatura mea !

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exagerate preturile ABT, no offence

resoftarea se poate face "invizibila" cu un cost suplimentar si la tunerii mai putin oficiali - desigur cu pastrarea garantiei

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Sant perfect de acord cu tine, preturile de la ABT sant destul de mari pt Romania, dar eu am raspuns unui om care credea ca se pierde garantia in urma resoftarii !

Iar in privinta resoftarii "invizibile", am anumite indoieli, in sensul ca daca cineva chiar crede sau vrea sa verifice daca este umblat la soft, se poate demonstra acest lucru, asa cum exista programe noi, care spun in legatura cu km reali ai unei masini, nu numai daca au fost dati inapoi ci si nr reali de km !

Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni, traim intr-o economie de piata, si fiecare isi alege furnizorul de servicii, asa cum crede ca e mai bine pt el, in functie de buget, tipul de masina etc !

Numai bine !

Tiguan_1.4_TSI_150_CP.pdf

Modificat de Vali@NVT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La varianta cu motorizare benzina, 2.0, 170 CP, cutie automata - ce costuri ar fi si caracteristicile in noua varianta de "herghelie". de asemenea intrebarea este daca ai reprezentant in zona Oradea?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali cat costa acest upgrade in Romania?

Ceva preturi de criza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La varianta cu motorizare benzina, 2.0, 170 CP, cutie automata - ce costuri ar fi si caracteristicile in noua varianta de "herghelie". de asemenea intrebarea este daca ai reprezentant in zona Oradea?

Multumesc.

in locul tau m-as duce pe o remapare REVO care au si reprezentant in Oradea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali cat costa acest upgrade in Romania?

Ceva preturi de criza?

Salut

Pretul pentru resoftarea ta este acelasi cu cel din Germania, adica 1490 euro.

Membrii forumului beneficiaza de o reducere de 5%, adica 1415 euro si manopera montaj gratuita, care in DE este - 60 euro.

mh1 - Din pacate ABT nu ofera inca o solutie pt motorul tau, softul este inca in teste, lansarea lui fiind preconizata la inceputul lunii septambrie !

Nu avem dealeri pe parte de soft in nici o zona din Romania, interventiile de resoftare se fac numai la sediul nostru, asta e politica ABT-ului, pe care noi o respectam. Numai echipamentele care ne permit resoftarea motoarelor / calculatoarelor de ultima generatie - EDC17, MED17, ne-au costat aproape 4000 de euro.

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Pretul pentru resoftarea ta este acelasi cu cel din Germania, adica 1490 euro.

Detalii legate de consum dupa softare ai? Un raport fata de valorile pe care le zice in carte. Ex: consum urban 10% dupa softare 12% ca sa pot sa fac o comparatie cu realitatea care este de 14% la 16-17% sau ceva de genul asta. Cred ca ai prins ideea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Date oficiale referitoare la consumul dupa resoftare nu exista, dar ce pot sa-ti spun, bazandu-ma pe feelig-ul clientilor nostri si pe testele noastre si ale inginerilor de la ABT, consumul obtinut dupa resoftare, chiar scade daca se pastreaza acelasi regim de mers.

Dar, tot din experienta proprie, tinand cont ca vei beneficia de un aport de putere crescut si de cu totul alte senzatii, vei fi tentat sa exploatezi la maxim noile resurse ale motorului, fapt care se traduce intru-un consum crescut fata de consumul actual !

Oricum, date exacte despre consum in Romanica nu pot fi date, datorita combustibilui de foarte proasta calitate, indiferent de numele furnizorului si a conditiilor de trafic, care stim cu totii cum este. Cand am fost in DE anul asta, cu un A6 3.0 TDi, cum am terminat motorina din RO si am alimentat in DE, mi-a scazut consumul mediu cu aproape 1 L, iar motorul era mult mai silentios si avea cu totul alta viata.

Sper ca ti-am fost de folos !

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred totusi ca pt aia 1500 euro imi vad linistit de drum cu ei mei 140 de ponei.

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am vorbit cu cei de la Superchips si nici ei nu aveau inca varianta finala de resoftare pentru motorizarea de pe masina mea (2.o , 170 CP). Despre pret spuneau ca va fi undeva in jurul a 500 E.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la ABT, am intrebat la Porsche Bucuresti Nord, mai precis tipului care mi-a vandut masina relatiile dintre ei si ABT, specific problema resoftarii si pastrarea garantiei. raspunsul dat este: garantia oferita de dealer se pierde, insa este preluata de ABT.

astept un raspuns oficial si de la ABT prin Vali@NVT aici daca se poate.

si daca imi poate preciza costul componentelor urmatoare pt tuning exterior: tobe quad si eleron din kitul ABT pt tiguan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi interesant un pret si la extensiile de aripi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Va multumesc pt interesul aratat fata de serviciile noastre, la intrebari v-am raspuns pe topicul dedicat !

Sa nu o luati in nume de rau, dar din cauza timpului limitat, nu pot sa urmaresc topicurile pe care am intervenit, singurul topic pe care il verific aproape zilnic, fiind cel de mai sus, din sectiunea " Oferte si servicii exclusiv pt membrii".

Numai bine !

Modificat de Vali@NVT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
un mic upgrade de cipat undeva in jur la 500 de euro pt a aduce masina la 210 HP.

Motorul de 1.4 TSI de 150CP dus la 210CP? Am inteles bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... exista kit pt 210hp la 1.4 TSI.

Ideea e simpla, kiturile de la ABT au si garantie. Daca crapa motorul din cauza softului atunci esti acoperit, nu 4 ever dar fro 50.000km tot ai garantie.

Exista si la noi kituri ieftine, dar cati bani dai atata face. Parca nu as avea incredere intr-un pusti care sa-mi puna nu stiu ce soft a downloadat el de pe net.

Astfel de kit nici gratis nu as pune pe masina.

Cam asta zic eu ca este diferenta, pe de alta parte daca stau bine sa ma gandesc ajungi cam la aceiasi bani, cu fro 2000 euro cumperi un motor sh.

Dar ce te faci daca ia foc masina pe autostrada pe la 180km/h? Ca dehh cu astfel de kit nu o sa mergi cu 150.

Personal pt stilul meu de condus 150hp sunt suficienti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca softurile mai "ieftine" nu sunt dowloadate de pe net. Sunt 4 firme foarte bune, multi dintre userii de aici au fost de la ele. Revo, Superchips, APR, TCM.

Aceste firme nu fac softul dupa ureche, din cauza asta inca nu exista soft pt 1.2 TSI (motor nou) sau 2.0 TSI 170, deoarece sunt in teste ca ele sa fie cat mai sigure si tu sa nu ai prob cu masina. Eu cel putin nu stiu pe nimeni care a avut prob cu masina dupa soft (aici ma refer la motor) ambreaju poate sa cada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1.4 TSI de 150CP dus la 210CP? Am inteles bine?

Salut

Eu vorbesc de tara unde locuiesc eu FI , adik sincer sa iti spun atat costa cipatul facut la 1.4 TSI in jur de 500 de euro. Cei care fac cipatul nu sunt copii de pe net cu un laptop si o mufa .... sincer. Softul exista si este valabil aici.

Cipatul ridica de la 150 CP la 210 CP si am inteles ca si consumul scade.

Depinde de tine oricum , cum doresti.

Afirmatia mea facut nu se referea in Romania....

Drago ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehh chestia asta cu "consumul scade" nu o sa o cred pana nu vad cu ochii mei.

Nu stiu cum poti sa cresti puterea unui motor numai din soft fara sa ii cresti si consumul.

Logica mea se opreste aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tsi de 150 de cai are si compresor?se poate ajunge,la puterea respectiva,dar se inlocuieste si turbo.

brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehh chestia asta cu "consumul scade" nu o sa o cred pana nu vad cu ochii mei.

Nu stiu cum poti sa cresti puterea unui motor numai din soft fara sa ii cresti si consumul.

Logica mea se opreste aici.

Sincer pe principiul asta am mers si eu la inceput :-)

De fapt am stat cu cativa oameni cipati de vb si toti au spus ca dupa cipa consumul scade cv de genul 0,4 - 1.0 L la suta, si asta datorita faptului ca masina are mai multi caluti si raportul de accelerare vs masa masini este mai echilibrat.

Un alt gand care ma nelinisteste ar fi daca unele din componentele motorului nu se defecteaza dupa cv timp avand in vedere raportul este diferit de putere, dar cel mai indelungat cipat pe care il cunosc personal este de aproape 2 ani si nu au aparut probleme..... ramane de vazut.

Ok deci ofertele care le-am gasit pt cipat 1.4 TSI :

- Cip comandat de pe internet la pretul de 700 de euro cu tot cu manual de instalare care ridica de la 150 CP la 180 CP. Se ofera garantie cv de genul 2 ani sau 100.000 km. Oferta este din Germania.

- Cipat aici in FI la pretul de 550 euro ridica puterea de la 150 CP la 180 CP.

Ceea ce ma cam uimeste este de c pe situl de unde se poate comanda cipul de 700 de euro , pt versiunea de 4 motion cipul ridica de la 150 la 180 si pentru versiunea cu tractiune doar pe fata cipul ridica de la 150 la 190 pretul cipului fiind la fel.

Putin off topic : pretul de achizitie pt "rear skirt with 4 crommed muflers" de la ABT este de 1800 euro. A mai incercat cineva asa cv si daca a gasit la un pret mai rezonabil ?

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!