Jump to content

Cum aparam masina de soare?


mihai01
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Am cautat la repezeala ceva la subiect dar nu am gasit, asa ca am deschis un nou topic. In caz ca exista, totusi, o discutie pe aceasta tema, rog sa ma indrumati si pe mine si, eventual, un moderator sa stearga acest topic.

Am masina neagra (black magic pearl) si am parcarea in soare - am primit recent un loc de parcare in fata blocului:)

Problema este ca nu e niciun pic de umbra, bate soarele in ea de la rasarit pana la apus. Azi am intrat in ea sa-i indrept parasolarul care cazuse si m-am tampit in 5 minute ce cald era in ea. Tabla pe exterior ardea, bordul ardea, fetele de usi ardeau. Am deschis usa din dreapta din interior si pur si simplu m-am fript la degete de la "clanta". Pe langa interior, ma gandesc la vopseaua care se coace de la soarele asta.

Ce as putea sa fac? Care ar fi solutia pentru toti cei care se lovesc de probleme asemanatoare?

Un strat de ceara ar fi util impotriva soarelui? Ma gandssc ca in 2 zile se topeste toata de la soare. O husa auto protejeaza vopseaua? E buna doar din panza sau exista si un materialmai special, tratat tocmai impotriva soarelui? Sau altceva?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am aceeasi problema.tot neagra e si app toata ziua in soare:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea e "Black Magic Pearl" dar mereu incerc sa o feresc de soare. Cand nu se poate, asta e, mai ramane si in soare.

Nu cred ca o afecteaza soarele atat de mult. A mea are 8 ani si nu am vazut pana in momentul de fata nici o coaja pe ea.

Mai degraba ma feresc de cauciucuri. Am inteles ca soarele le ataca mai repede, se coc si e riscand cand pleci la drum lung ca nu se stie cand poate sa-ti faca explozie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si masina mea e neagra,dar nu m am gandit niciodata sa nu parchez undeva numai pt faptul ca e soare.

Singurul lucru care ma deranjeaza dupa ce masina a stat in soare este temperatura extrema din interior(de ordinul zecilor de grade:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golful meu este argintiu si dupa cateva ore de stat in soare frige volanul si nu se poate respira inauntru. deci cea mai buna solutie sa o feresti de caldura e sa o tii in garaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu de ce a fost deschis topicul asta ,dar in fine, eu folosesc parasol pt parbriz, am gasit in cora 5 lei buc, si pt luneta si pt geamurile laterale , destul de bune zic eu , cel mai bine isi face treaba cel pt parbriz, in special ca nu mai e asa cald in masina daca o lasi in soare ,

stie cineva daca are efect husa aceea totala, prelata cred ca se numeste pt masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e foarte buna ideea deschiderii acestui topic. Si a mea e neagra si fara AC! Prin urmare cand e cald prefer sa nu o mai folosesc deloc. I-am pus folie pe spate si luneta si o sa ii mai pun si parasolar sa vedem ce se schimba.

Ar fi interesant ca in functie de temperatura sa se deschida automat cativa mm geamurile.

Parbrizul atermic ce face mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare buna ideea acestui topic aici. Puteti sa-mi sariti in cap, dar mi se pare mai mult topic de aria discutii generale>ingrijire auto. N-are nici o treaba cu golfIV&bora. Sunt multe masini negre, argintii, verzi, albastre si toate se comporta la fel pe timp de vara, asa ca toate trebuie protejate.

Eu o protejez parcand-o la umbra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea e neagra, se incinge la soare, folosesc doar un parasolar ca sa protejez bordul. Decat sa o parchez sub copaci si sa se gaineteze pasarile prefer sa o las in soare. Daca am avea garaj nu cred ca am mai discuta. Ar mai fi o varianta cu perdelute (tot pentru interior). Husa de masina cred ca e o idee proasta daca masina ramane intr-un loc public, nu cred ca rezista 2 nopti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o protejez parcand-o la umbra sub copaci daca e posibil sau aproape de ziduri cat mai inalte posibil.Parcatul langa ziduri are si riscuri.O data a inceput o vijelie si mi-a picat de pe acoperisul cladirii o bucata dintr-o tigla si mi-a indoit usor plafonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru interior cred ca niste parasolare in parbriz si in luneta rezolva cat de cat problema. Dar ce facem cu vopseaua? Tabla aia incinsa la 60 de grade vara coace vopseaua de n-ai aer. Am inteles ca ar fi ceva huse care apara masina de razele ultra-violete. Sau ceva huse facute din acelasi material ca si parasolarul - folie din aia stralucitoare - care reflecta soarele. A auzit cineva de asa ceva?

PS: din pacate, in ultima vreme masina sta destul de mult in fata blocului si chiar nu am umbra aici! Credeti ca nu m-am gandit s-o trag la umbra? Dar umbra e doar pe strada si n-am loc de ceilalti vecini, iar locurile de parcare unde este si masinuta mea bagata sunt non-stop in soare. Blocurile din jur sunt destul de departe ca sa acopere cumva iar copaci oha, a taiat primaria tot si a turnat betoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa fim seriosi... Prelata peste tona de praf de pe masina??? Dauneaza vopselei mai mult decat soarele ... Si apropo, daca mergi multe drumuri , relativ scurte , ce faci stai jumate de ora sa lipesti toate tziganiile de stanioale pe geam, cand de fapt tu lasi masina 10 min in soare, apoi pleci iar???? Pentru protectia vopselei, recomand ceruire periodica cu ceara solida profi care are protectie la razele UV. Daca totusi sta mai mult in parcare(cu zilele) se pot pune parasolare in geam, sau un cearceaf alb peste bord. Si spalata periodic, pentru ca praful e periculos.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu, e garajul, sau umbra unui pom, ceva parasolar in parbriz.Bordul la G4,e foarte rezistent. Daca dupa 9 ani, nu a crapat inca , eu zic ca mai rezista 5-6 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cel putin nu am auzit pe nimeni sa se planga ca i-a distrus ceva soarele la o masina gen golf, pasat...au materiale foarte rezistente la radiatia solara.

Iar pt protectia vopselei sant multe produse pe piata, unele chiar foarte bune. Eu folosesc http://www.sonax.store.ro/sonax.php?id=1014 plus ceara solida 1-2 ori pe an si ceara lichida la fiecare spalare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

E "distractiv" titlul topicului;in chestia asta nu stiu daca a aparut ceva revolutionar.

Raman solutiile consacrate:garajul,umbra,parasolarul,husa.

Daca aflati ceva nou,va rog sa anuntati. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam la o solutie... pt cei care locuiesc la curte ...se pot cumpara curturi din acelea cu 4 picioare care nu ne costa mai mult de 1 milion (pavilioane din panza alba de la magazinele mari nu dau nume) ...problema este cand apar rafalele de vant pt la ia pe sus cu tot cu masina :)) ...eu o sa imi iau cateva pavilioane ca astea pt ca am impresia ca sunt mai bune decat prelatele (prelata creaza condens)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu o feresc de soare,parchez pe unde e umbra,chit ca e mai departe.o sa-mi iau si eu parasolar de parbriz totusi,chiar si pt 15 minute e bun,il pui si il iei imediat.acasa sta in garaj.

in trecut,la dacie,ii rupsese scaunele,chiar si buretele din ele,bordul si volanul crapat,iar vopseaua din albastru inchis devenise bleu,foarte deschis..deci nu e de glumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sincer nu o feresc foarte mult de soare. :cheers:

nu cred ca soarele ste cel mai mare dusman al vopselei sau al caroseriei.

ce-i drept vara folosesc un parasolar de aluminiu si 2-3 parasolare de panza care se prind cu ventuze.

cum am mai spus si in alte topic-uri folosesc o ceara lichida cu care dau masina dupa spalare si intr-un final o las la soare sa ma bucur de luciu caroseriei.

doar cand ploua, ninge sau ingheata afara....masina o tin in garaj.

fac asta de ceva vreme si chiar da rezultate...se poate vedea in poza cum vopseaua originala de pe masina mea din 91' inca luceste.

aaaa......omis sa spun ca in trecut am lucrat si eu la o spalatorie auto si de acolo am invatat multe lucruri care acum imi sunt foarte folositoare.

post-46846-1265994821_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce fel de lucruri, daca nu e cu suparare poti sa si dai ceva detalii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai detalii foarte mulkte nu cred ca ar trebui sa dau pentru ca am vazut aici pe forum ca foarte multa lume stie cum sa isi ingrijeasca masina. :D

plus ca fiecare are metoda lui proprie...

eu cred ca masina nu se spala cu buretele...niciodata, asa cum face foarte multa lume acasa sau mai stiu eu in ce locuri.

masina se spala doar cu jet de apa si pe cat posibil sa se evite si detergenti si aici ma refer la spume active care cu timpul afecteaza foarte mult lacul si incet incet nu va mai fi lucioasa vopseaua ci mata.

am vazut masina noua care era spala de 2 ori pe saptamana la spalatorie cu spuma activa si dupa aprox 6 luni culoarea nu mai era aceias...isi pierduse din luciul initial.

si aici nu ma refer la zgarieturi care oricum se fac din cauza nisipului si a pietrelor care se gasesc pe carosabil

multi o sa zica ca o masina nu se poate curata fara spuma sau sampon dar multi nu realizeaza ca o masina nu trebuie sa arate ca dupa razboi cand o duci la spalatorie cu noroiul sau praful uscat de 3 saptamani pe caroserie.

trebuie sa recunosc ca atunci cand ploua 2-3 zile si sunt noroaie sau vand ninge nu prea ai ce sa faci.

dar vad foarte multa lume care circula cu masina de parca ar participa la competiti off-road si au pretenti ca masina sa fie ca noua dupa fiecare spalare si daca se poate si fara zgarieturi.

pe langa toate aspectele astea este indicat sa se foloseasca ceara lichida sau pasta pentru a proteja vopseaua.

eu folosesc o ceara lichida care se gaseste in praktiker si care nu este foarte scumpa, se aplica foarte usor....si rezista cam 5 spalari.

eu unu dau masina cu ceara dupa fiecare spalare pt ca imi place sa am grija de masina si cred ca pozele care le-am postat in alte topic-uri vorbesc de la sine.

acuma fiecare stie cat de mult tine la masina care o are in dotare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

daca nu o speli cu buretele atunci cu ce? da detalii ... nu te sfii :P ... secretosule :P ... asa mai invatam si noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Zice Bogdan sa nu spalam cu buretele.Da' ceara lichida cu ce o aplici ma rog? Cu buretele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu o speli cu buretele atunci cu ce? da detalii ... nu te sfii ;) ... secretosule ;) ... asa mai invatam si noi

Manusa de microfibre sau de blana naturala de oaie.

Zice Bogdan sa nu spalam cu buretele.Da' ceara lichida cu ce o aplici ma rog? Cu buretele?

Este altceva. Cand aplici ceara nu este nevoie de ridici particulele de mizerie si sa le incapsulezi pentru ca masina este deja curata.

Dezavantajul buretelui este suprafata sa plana care nu poate prelua mizeria in interior. Ea ramane pe suprafata buretelui si continui sa o plimbi pe masina, mai ales daca nu clatesti buretele foarte des (cum ar fi dupa ce ai spalat 1/4-1/3 dintr-un panou).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se spala cu "bureti" sau manusi speciale, cu apa din abundenta, clatire cit mai des...

Pe vremuri erau perii speciale pt asta cu firul f moale si despicat...iar la final se stergea cu piele de caprioara...

Acelasi lucru valabil si pt partile din sticla, parbriz, luneta , geamuri.

Pt astea folosesc un "T" ca la benzinarii, si un flacon cu solutie de parbriz pt iarna...am facut provizii pt vara-toamna :)

Cel de iarna pe baza de alcool degreseaza mai bine...

Niciodata decit in caz de necesitate folosesc stergatorul pe parbrizul murdar...

Se zgirie si sticla, se strica si stergatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!