Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

nu are nevoie de nici o segmentare mergea foare bine si inainte are 240000km facuti de mine si in ultima perioada am mers in Germania foarte mult si am observat ca 5w40 se facea apa de ploaie si un  prieten ma indrumat sa schimb cu 10 w60 de puturoasa nu am simtit nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ai incercat sa maresti vascozitatea la cald de ce nu ai pus un 5w50 sa te ajute bine si la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu calin.g . De ce oare majoritatea se gandesc sa treaca la un ulei mai vascos si aleg tocmai 10wxx ??. Cresteti cifra de dupa W. In plus tehnic vorbind un 5w50 e un ulei premium.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.castrol.com/ro_ro/romania/products/cars/engine-oils/castrol-edge/product-range.html

Ce parre aveti?


De acord cu calin.g . De ce oare majoritatea se gandesc sa treaca la un ulei mai vascos si aleg tocmai 10wxx ??. Cresteti cifra de dupa W. In plus tehnic vorbind un 5w50 e un ulei premium.

Si 10 w60 nu ti se pare un ulei premium?

Modificat de psl auto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai contrafacut ulei de pe planeta, nu e full sintetic cu toate ca scrie pe bidon,  ai atatea optiuni bune enumerate de colegii de mai sus, castrol este de evitat, alaturi de alte cateva branduri de uleiuri.

 

 

Apropo, hai ca experimentez pe motorul meu de la urmatorul schimb cu un ulei mai atipic:

 

Ce alternative am in aceasta privinta?: 

 

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/NAXXENCVLMOMobil_Delvac_1_ESP_5W-40.aspx

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as baga cu 10 in fata decat daca ar consuma 2l la 10000 km. Pana atunci, 5w e foarte bun. Cu 10w ii grabesti uzura la pornire, in sezonul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia e Mishutz. @psl auto nu vad nimic prea premium la uleiul ala. iar valorile ptr viscozitatile cinematice sunt f. mari comparativ cu ce a fost proiectat motorul sa mearga. indexul e abia 173. din punctul asta de vedere premium si full sintetic se traduce cu un index de min 180. singurul avantaj al uleiului ar fi cenusa. e un full saps cu care tdi-urile fara dpf se simt bine de unde si sunetul schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut .Credeti ca am gresit ca am bagat 10W60 de la Castrol?Tin sa spun ca sa schimbat total sunetul motorului .

 

dar faptul ca 10w60 nu are norma PD 505.01 nu deranjeaza pe nimeni? 

 

In plus 10w60 este un ulei de cursa scurta, are prea mult aditiv de VI ce se va consuma rapid, la ce regim de forfecare are pe camele de PD, nu rezista mai mult de 5000 km. Nici atat.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  andrei_221 e adevarat nu are certificare 505.01 dar daca sa zic se pune problema ca masina mananca ulei peste limite si nu vrei sa desfaci motorul un timp vei folosi un ulei mai gros care in cazul pompe duze sa fie cat mai bogat in zddp, un ash cat mai mare. nu cred ca exista vreun ulei w50 sau w60 cu aprobare 505.01.

  Ce zici in schimb despre degradarea rapida sunt de acord

Modificat de kennzo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in 99% din cazurile de consum de ulei , PD nu consuma ulei pe la segmenti sau semeringuri de supape. Doar pe la turbo.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord si cu asta. Probleme de regula sunt cu turbina care incepe sa-ti bage ulei in intercooler . Am mai intalnit cazuri de garnitura cablaj pompe duze uzate prematur as zice.simeringuri axe etc. Dar am intalnit si cazuri in care motorul e inculpatul ( 2 pe anul asta) exceptand aici chiulase fisurate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi consumul de ulei la gama de motoare VW model PD este din constructie, nu neaparat toate consuma pe la turbo. Masina mea de noua are un consum constant de ulei in jur de 500 ml de la un schimb la altul. Spun asta pentru ca acelasi furnizor de turbo Garrett este folosit si de alte marci pe CR si nu completezi gram de la un schimb la altul. PD-ul prin concept este mancator de ulei, unele mai mult, altele mai putin vorbesc de motoarele cu uzura mica sub 100k. Acelasi lucru se observa si la generatia noua de benzinare TSI, TFSI .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu ce a spus colegul de mai sus in legatura cu consumul de ulei. Consumul de ulei mai poate fi influentat si de stilul de condus cat si de clima sau zona geografica in care este utilizata masina. La masina mea consumul de ulei este undeva 200-300 ml ulei la aproximativ 12k km sau un an indiferent daca am folosit 5w30 (507.00) sau 5w40 (505.01).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un consum de maxim 400-500ml la 10 000km, ulei 5w40 norma 505.01, insa la ultimul schimb, i-am cam dat tare la masina (transfagarasan/ autostrada cu 170-180km/h, plus condus sportiv... 3500-4000 rpm si am completat in primii 3500km de la revizie aprox 300ml. 

 

Pot sa spun sigur ca am urme de ulei pe la furtunele laterale de la intercooler, ca le vad periodic la revizie/mentenanta insa nu apare ulei pe scut/sau sub masina, iar  de fum in spate nici nu poate fi vorba,n-am fum niciodata, nici la prima pornire, nici cu pedala la podea.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nush ce sa zic...depinde de la caz la caz. A mea 91k km nu a consumat gram de noua (ssi a vazzut cam doar revizzii la 15 000 nu mai repede).

De ce istoria asta ca un dieseel (sau mai ales PD) consuma din constructie ulei? Nu stiu aia din fabricaa saa puna segmeenti buni sau sa alezeze bloccu motor bine? Sau simeringurilee nu se potrivesc laa fix?

Mi se pare ciudat. Stiu ca multi vor veni sa zica: pai scriie si in ccartea tehnica de conssum de ulei, dar nimeni nu vine cu o explicatie pluzibila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul nu se consuma pe la semeringuri sau segmenti la PD, cum se spune este efectul motorului de "forfecare" creat de pompe-duse, de aceea se si innegreste instantaneu in cateva sute de km. In acest tip de motor uleiul aste grav solicitat de aceea are si norma speciala ca altfel nu rezista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuibusel, nu stiu tu cu 91k km, dar eu am 283 000km :)).

 

 

si apropo, cand vorbim de consum de ulei avem nevoie de un reper, verificarea uleiului banuiesc ca stii cum se face, dar am sa o repet totusi pentru cine citeste ulterior acest topic.

 

 

Uleiul se verifica cu motorul cald, la 10-15 minute dupa ce ai oprit motorul,pe o suprafata perfecta plana. Exista mai multe zone delimitate pe joja, eu stiu ca am un motor problematic deci nivelul uleiului meu (reperul) este mereu sub prima indoitura de pe joja din partea superioara, si nu la zona hasurata, asa cum fac multi. Si inca o mica/mare prostie pe care o fac multi, au un bidon de 1 litru cu ulei, si asa isi iau reperul. verifica joja, lipeste o parte, completeaza 200ml si spun ca e ok, de aici a rezultat un consum de 0.2 litri, problema este ca trebuie sa completezi pana sus la reper, deci posibil sa ai si tu un consum nesminifcativ insa e acolo.

 

 

Deci daca ai fi cu nivelul la minim ai avea de completat undeva la 0.8- 1litru ulei. Spor la soferit.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect intre min. si max. sunt 800 ml daca iu pui 300 sa stingi becul asta nu inseamna ca ai completat corect, adica pe nivel max. de altfel de referinta si in cazul meu.Si eu tot de la indoitura fac calculul la completare deja cand e pe jumatatea zonei hasurate am si completat , dupa care nu mai este cazul ca fac schimbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deenman, dar faptul ca uleiul nu scade deloc de sub maxim e bun ca reper pt. verificarea uleiului?? :huh:

Am facut atat verificarea la cald cat si cea la rece in 91k km si nu a scazut pana acum niciodata.

 

Oricum eu ma refeream la postul lui calin.g. unde zicea ca PD-urile consuma din constructie. Deci cei 283 000 de km ai tai sunt irelevanti in punctul meu de vedere.

 

@calin.g

Dai mai multe detalii te rog legate de forfecarea pompe-duse  te rog? 

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum spuneam și mai demult, dar nu mai știu dacă tot pe topicul asta, și al meu motor consuma ulei din prima zi după ce a ieșit din fabrica. Ba chiar pana pe la 30-40k km consuma mult mai mult, acum mai consuma doar cam cat e intre maxim și maximul zonei hasurate... (revizii la 10k km, mașina are 105500km)

Iar cu 5w30 mi-a consumat cam 1L între schimburi și era mai gălăgios motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare pentru un Bora AJM pd 116 cai, fara dpf care este mai bun

Castrol Edge 5w30 FST

sau

Castrol Edge 5w40 Turbo Diesel FST?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ajm nu ai de ce sa pui 5w30. Un 5w40 cu norma 505.01 eventual si porsche e cea mai buna solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a-ti folosi intr-un motor TDI PD (cod AVF) un ulei low spas 5w30?
sau se recomanda mid saps?
 nu am filtru de particule dar sunt nehotarat daca sa bag 5w40 sau 5w30, oare 5w40 protejaza mai bine axa cu came?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!