AndreiO2

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?

2,055 posts in this topic

Salut am zis ca ar fi util un topic dedicat exclusiv parerilor despre uleiurile pentur TDI PD norma 505.01. Daca exista rog sa fie sters de moderatori.

Intrebarile ar fi urmatoarele

1. Exista vreun ulei care sa ajute la scaderea consumului de motorina sau e doar placebo ? (in special la relanti si cand e mai rece motorul)

2. Exista vreun ulei care chiar sa faca motorul sa mearga mai "rotund" mai "uns" ? (sa fie mai putin zgomotos de exemplu decat cu alt tip, sa isi diminueze vibratiile)

3. Exista uleiuri care sa imi dea probleme la pornirea la rece (-15 - -20 grade Celsius) mai mult decat altele ?

Ce parere aveti de urmatoarele tipuri de ulei si pe care le-ati recomanda pentur TDI PD . Am ales principalele 3 brand-uri folosite ca nume si preferinte pe acest forum:

a. Mobil Synt S Special V 5W-40 (din asta am acum a fost destul de OK dar parca as incerca si altceva, de aceea intrebarea)

b. Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40

c. Aral Tronic 431 5W-40

d. Castrol TXT 505.01 5W-40 (l-am pus dar nu stiu daca se mai gaseste)

Multumesc anticipat si va astept cu un pareri de cei care au experimentat cel putin 2 din aceste tipuri de uleiuri si pot spune daca e o cat de cat sesizabila la masina functie de cele 3 puncte de mai sus sau e doar pur placebo (costurile oricum sunt cam acolo deci nu e asta problema)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte buna initiativa Andrei. Mai bine mai tirziu decit niciodata sa avem si noi o discutie legata de uleiurile pentru TDI PD-uri.

Intrebarea din titlu e de 100pcts+. Multa vreme am cautat si eu o ierarhizare calitativa a uleiurilor, nu neaparat pentru PD. Am sperat ca trebuie sa fie undeva ceva asemanator cu testele de la anvelope de pilda -note per criterii, media generala si hopa the best is... Aiurea, n-am gasit nimic. Daca a reusit cineva sa gaseasca asa ceva poate ne zice si noua.

In ceea ce priveste intrebarile. Uleiurile care respecta 505.01 stiu ca sint fie 5W40 fie 5W30 - mai nou. Noi ar trebui sa luam 5W40, pentru clima noastra.

1. Uleiurile din generatiile noi afirma la unison ca mentin motorul curat si asigura economie de motorina. Cita economie asta nu stiu.

2. si 3. Zgomot, mers mai rotund si pornire la rece tin in primul rind de viscozitatea uleiului. In clasa 5W40 viscozitatea la rece, adica cea la 40C, variaza functie de marca aproximativ intre 75 si 90. Un ulei ce are aceasta viscozitate de 90, e predispus a da o pornire mai grea fata de unul la 75.

La fel viscozitatea la cald, cea la 100C, variaza in functie de marca intre 13,x si 14,x. Teoretic cu cit viscozitatea e mai mica cu atit si ungerea e mai slaba putind duce la marirea zgomotelor si/sau a vibratiilor.

Totusi eu nu cred ca sint sesizabile diferentele (pornire, vibratii, zgomot) pentru marci de uleiuri aflate in aceeasi categorie de viscozitate. Daca sint, sint mici. Mai repede diferentele, daca apar, le-as pune pe seama cu totul altor probleme (uzura / dereglaj motor, injectoare, pompa sau sistem alimentare cu probleme). Sau poate chiar poti sa te-ntrebi daca uleiul nu este cumva contrafacut.

Desi din lista de uleiuri pe care o propui n-am folosit decit Mobil si asta pentru putin timp (cu el am cumparat masina dar l-am schimbat repede), as alege Castrol EDGE.

TXT cred ca ai dreptate, este deja istorie (l-am mai gasit "doar" pe castrol Elvetia, Norvegia si...Africa de Sud), iar Aral nu stiu ce poate desi este un ulei de generatie mai veche.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrey eu o sa bag Aral tronic 431 am inteles ca e un ulei foarte bun deci parerea mea e sa incerci aral tronic 431.

Am incercat castrol edge nu sunt deloc multumit de el parca e galagios fata de Agip pd care il aveam inainte acum sunt banii tai faci ce vrei cumperi ce vrei dar eu am cumparat aral tronic 431.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aral Tronic 431 Mobil S Special V Castrol Edge

Clasa SAE 5W-40 5W-40 5W-40

Densitate la 15

Edited by AndreiO2
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi nu uitati ca acum la aceeasi viscozitate poti avea mai multe tipuri de ulei.

Ex: 5w 40

-ulei semisintetic,

-ulei sintetic,

-full sintetic.

evident ca ultimul este cel mai bun, dar si mai scump.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei asa mai merge decit "am auzit eu ca...". Nu critic , e si asta un punct de vedere. Si eu multi ani n-am iesit din ce zicea mecanicul pina mi-a pus un ulei care a facut spume. Morala a fost ca primul a facut spume uleiul, al doilea eu, iar mecanicul nimic ! Atunci am zis ca nu ma mai iau dupa nimeni, macar daca se intimpla ceva atunci mi-am facut-o singur.

Bine, aici nu se pune problema de contrafacaturi. Poate in cel mai rau caz un mic botez... Dar ideea e sa alegem ce-i mai bun dintre cele bune (totusi niciunul nu este prost).

Andrei vezi ca la EDGE a aparut "New Formulation" care are parametri usor diferiti fata de ce ai zis tu mai sus. Cred ca ai avut valorile de la precedentul EDGE.

Uite despre ce-i vorba: http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds.nsf...B2?OpenDocument

Deci V40 = 82, V100 = 13,9 iar VI = 174 parca. De HTHS nu zic nimic, dar sustin ca respecta A3/B3, A3/B4 si C3 ceea ce inseamna un HTHS > 3,5.

Despre Aral 431 as zice mai repede ca a fost un ulei foarte bun acum citiva ani. Intre timp insa s-au intimplat multe: au aparut noi marci, au fost dezvoltate noi standarde si norme. Ca idee, asa cum zicea si Cristi, a aparut full sintetic-ul la "clasa" 5W-40!

Aruncati un ochi si aici la ce a zis colegul pisicutza privind alegerea unui ulei - ia ca exemplu la un moment dat chiar PD-ul:

http://vwforum.ro/index.php?showto...t=0&start=0

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit pana acum Mobil synt S special V 5w40. Am auzit de la diverse persoane ce se ocupa cu comercializarea uleiurilor, ca nu se mai fabrica, fiind inlocuit de 5w30.

Am vazut ca sunteti de parere ca 5w40 ar fi mai potrivit pentru clima noastra decat 5w30. De ce? Valorile 30 si 40 reprezinta vascozitatea la rece. Eu cred ca este foarte bine ca uleiul sa fie cat mai putin vascos la temperaturi mici. Porniri usoare, ungere mai buna pana se incalzeste. Incalzire mai rapida a motorului.

Am sesizat in topic-uri destinate discutiilor despre revizii, ca de ceva vreme, foarte multi colegi au bagat 5w30, la reprezentante, si nu numai.

Nu fac aici lobby pentru 5w30, dar ma intereseaza contra argumentele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

gHapciu: 30 si 40 reprezinta vascozitatea la cald! in rest teoria ta e buna.

eu sunt de parere ca cel mai mult conteaza sa ne protejam motoarele de pornirea la rece, din cate stiu acolo e problema!

e adevarat ca nici vascozitatea la temperaturi inalte nu e de neglijat, dar la uleiurile bune din zilele noastre nu cred ca e o problema.

eu am vazut o diferenta mare de vascozitate la rece(aici vorbesc de -5 grade celsius), intre 5 si 0 .

ma refer la 2 bidoane de ulei unul 5w40 si unul 0w30 lasate afara iarna, iar dimineata facuta analiza.

de atunci merg pe 0w30 de la Mobil si sunt foarte multumit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar 0W-30 nu respecta 505.01 asa-i?

Eu din cite stiu uleiuri care sa respecte aceasta norma sint doar 5W-40 si 5W-30.

gHapciu - Mobil Synt S Special V 5W-40 a fost inlocuit de Mobil Syst S Special V 5W-30.

In ceea ce priveste viscozitatile si eu stiam ca si adifox insa m-am uitat la doua 5W-30 si uitati ce zic ei:

Elf Solaris LSX 5W-30 are viscozitatea la 40C de 70 iar la 100C de 11,9 ceea ce inseamna un indice de viscozitate de 168.

Mobil Syst S Special V 5W-30 are viscozitatea la 40C de 66,9 iar la 100C de 11,6. Idiotii nu dau si indicele noroc ca am un calculator de pe net si mi-a iesit ca ar fi de cca 171.

Adica sustin ei ca si viscozitatea la rece ar fi mai mica decit la 5W-40 (la asta eu n-am vazut sa fie sub 80).

Poate pentru ca daca n-ar fi fost asa, indicele de viscozitate ar fi iesit din scala si uleiurile astea ar fi intrat in categoria "prea bune" :P

Edited by Viorel C
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze, nu stiu la ce ma gandeam. Ai dreptate, prima valoare este la rece, si cea de-a doua este la cald... :P

Oricum, treaba sta in felul urmator: Daca la rece, este clara treaba, avem nevoie de o vascozitate cat mai mica, pentru o pornire usoara, uzura mica, consum, incalzire mai rapida, etc, la temperatura de 100 de grade se complica un pic treaba.

In ce sens?

Trebuie sa ne decidem asupra a ceea ce dorim de la uleiul respectiv. Este stiut faptul ca uleiul mai vascos, protejeaza mai bine motorul, si reduce zgomotul, insa cu pretul unui consum ceva mai mare, si a unei puteri usor reduse, avand in vedere ca pistoanele se misca mai greu in uleiul mai vascos.

Cu cat vascozitatea scade, pistoanele se misca mai usor, si de aici rezulta un castig la putere, si un consum mai bun, insa zgomotul creste, si protectia oferita componentelor in miscare, scade. De asemenea, fiind mai subtire, se si "arde" mai usor, consumul de ulei fiind mai mare.

Bineinteles, nu vorbesc despre diferente majore, ci chiar relativ greu de sesizat de utilizatorul neexperimentat.

Si revenim la intrebarea initiala acum, ce punem in PD-ul nostru?

Pai daca vrem sa scoatem totul din el, clar un ulei xW30, care are vascozitatea la cald mai mica. Daca insa vrem sa protejam motorul, si ca acesta sa fie silentios, ne orientam spre un ulei mai vascos la cald. 505.01 sa fie.

Eu m-as orienta spre W40, pentru ca poate da motorului meu o viata mai lunga.

Vin eu si intreb acum, (desi poate e mai potrivita intrebarea pe alt topic): Ce fac daca nu mai gasesc Mobil Synt S Special V 5W-40, si sunt nevoit sa pun 5W-30? Ca oricat de mult las la scurs uleiul din motor, tot mai rama cateva grame in el. Ce efect va avea amestecul uleiului nou cu cele cateva picaturi din el?

L.E. Tot nu am inteles de ce pentru clima noastra este mai bine 5W40?

Edited by gHapciu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 1300 km cu Mobil Synt 5W30 care respecta norma 505.01 (scrie pe cutie cu rosu). Vreau sa spun ca papa din uleiul asta mult mai mult decat papa din celalalt. Si zic asta pt ca verific period joja si nu-mi place ce vad. Mai ales dupa drumuri mai lungi pe afara cand merg ziua, e cald rau si cam in 2500-2700 ture.

Parerea mea e ca din cauza vascozitatii mici se arde mult mai repede uleiul asta. Un asa W30 trebuie pus iarna cand e frig, nu vara. Asa ca vreau sa-l schimb si sa pun un Castrol EDGE 5W40.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna am si eu o intrebare in legatura cu uleiurile pt TDI

Care ulei ar fi mai bun cea sintetica sau cea minerala ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident sintetic.

so19105: Exact la asta ma gandesc si eu... Ca il mananca mai repede, dar asta nu depinde de temperatura exterioara. Pentru ca fie vara, fie iarna, (si la 30 grade, si la 0 grade), uleiul tot la 100 de grade ajunge. De asta si zic, nu inteleg cum e cu uleiul dupa clima respectivei tari...

LE: Colegu Bertt, vezi ca tu nu ai PD, asa ca informatiile de pe acest topic sa le citesti doar in scop informativ. E un topic, trebuie sa fie tot pe prima pagina, in care gasesti informatii despre uleiuri pentru motorul tau. Daca nu ma insel, e motorul cu pompa rotativa.

Edited by gHapciu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Evident sintetic.

so19105: Exact la asta ma gandesc si eu... Ca il mananca mai repede, dar asta nu depinde de temperatura exterioara. Pentru ca fie vara, fie iarna, (si la 30 grade, si la 0 grade), uleiul tot la 100 de grade ajunge. De asta si zic, nu inteleg cum e cu uleiul dupa clima respectivei tari...

LE: Colegu Bertt, vezi ca tu nu ai PD, asa ca informatiile de pe acest topic sa le citesti doar in scop informativ. E un topic, trebuie sa fie tot pe prima pagina, in care gasesti informatii despre uleiuri pentru motorul tau. Daca nu ma insel, e motorul cu pompa rotativa.

Ok mersi mult pentru raspunsul dat !

Pai si pe mine tot aia ma bate gandu sa pun Ulei de tip sintetic desi am auzit ca e mai scump fata de cel mineral

din cae am auzit e cva de genu cel mineral 50 ron litrul

si trebuie cam vreo 5

iar cel sintetic e vreo 80 ron si ajungi undeva la 400 ron

iar de temperatura nu stiu nimica daca rezista la temperaturi scazute sau nu :P ma refer - 30 cum sunt celalalte tipuri ....?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar rezista... Doar ca fiind un motor ceva mai batran, l-ai ajuta cu un ulei mai calitativ. Preturile alea cred ca sunt exagerate. Ia fa tu o cautare pe aria de anunturi, si vezi daca ai auzit bine :) Hai sa ne mutam pe celalat topic, sa nu il poluam pe asta.

Eu personal sunt foarte interesat de problema asta, si imi doresc sa pastram acest topic cat mai concis. Nu mai da quote la mesajul anterior, daca nu ai ceva anume de extras din el. :)

Poate se indura un moderator sa ne mute si noua posturile in topicul de ulei pentru NON-PD.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , astazi am facut si eu schimbul de ulei avand pana acuma Mobil si am preferat sa i-au Aral 431 deoarece era singurul pe care scria Made in Germany , find la acelasi pret cu Castrol . Aral a fost si recomandat de cei mai multi pe unde am fost , deci recomand aral .:rolleyes:

Preturi daca conteaza :

Aral 431 - 35 lei / L

Castrol EDGE - 35 lei / L

Mobil S 30 lei /L

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc castrol edge 4w40. Ce va sugerez eu sa nu mai faceti experimente cu motorul masinii. De ce?

Pt ca in momentul in care ai un tip de ulei in motor si motorul asta a mers numai cu tipul asta de ulei, si iei decizia sa schimbi marca de ulei cu unu care zici tu ca e mai bun faci cea mai mare gresala pt ca atunci cand dai drumul uleiului uzat din motor acesta nu se scurge 100% si amestecul de uleiuri diferite ca proprietati face spuma, iar spuma nu ii face bine deloc motorului. Puteti intreba si pe la service. Si acum la urma urmei daca neamtul a pus castrol sau mobil prima data in motor lasa-l frate asa ca sunt convins ca stie el mai bine de ce a pus asa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar azi am fost cu o masina de la munca la service, si cat am asteptat pe acolo, am schimbat impresii cu un patron/sef de service/mecanic de acolo ;) I-am explicat ca nu vreau sa pun 5w30 in motor, iar el mi-a recomandat castrol. L-am intrebat daca trebuie sa fac un flush la motor, si mi-a zis ca nu e cazul nici daca pun Castrol, nici daca pun tot mobil, dar w30. Uleiurile sintetice nu mai au obiceiul asta de a face spume. Poate daca amesteci 2 uleiuri cu norme diferite.

drilling, aici imi permit s anu fiu de acord cu tine. Daca neamtul a stiut mai bine, de ce nu a pus in toate acelasi ulei? Si scapa de o treaba. Eu cred ca neamtul a stiut ca trebuie sa puna 505.01, si a pus ce a avut, sau ce a fost mai accesibil.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si eu uleiul cu Aral Super Tronic LL 3 5w-30 norma 507.00 Motorul e mult mai silentios fata de Aral 431 poate si pentru ca e nou uleiul

Sincer eu prefer sa pun un ulei LL decat unul obisnuit Uleiul LL e garantat 30.000 de km daca faci jumate 15.000 eu zic ca e bine pe cand uleiurile cu norma 505.01 e garantat 15.000 , jumate ar fi 7500 dar de obicei multi il tin 10.000 deci mai mult de jumate din viata uleiului Diferenta de pret intre cele 2 uleiuri este de 5 lei/litru si macar sti sigur ca uleiurile LL sunt sintetice si nu lasa mizerie in motor

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca pe cei 15.000 km uleiul cu norma 505.01 ofera o protectie mai buna decat LL?

Nu pot spune ca anvelopele all-season sunt mai bune decat cele de vara doar pentru ca pot sa ma duc cu ele in toate 4 anotimpurile... Da, este un avantaj faptul ca pot sa le folosesc tot anul, dar acesta vine la schimb cu alte neplaceri (aderenta scazuta fata de anvelopele dedicate, uzura accelerata, zgomot mai mare).

Uleiul LL are un singur avantaj. Poti sa-l folosesti 30k km. Dar daca nu il folosesti 30.000km, nu mai are absolut nici un avantaj. E la fel de sintetic ca si 5W40, sigur nu este mai ieftin, si pe interval de service scurt ofera protectie mai slaba decat un 505.01.

Edited by r&d
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe interval de schimb scurt LL 507.00 ofera protectie mai buna decat 505.01, lucru demonstrat pe tdiclub cu teste la ulei. Problema la LL pe termen scurt apare din detergentii cu care este aditivat acest ulei si care sunt mult mai puternici decat 505.01.

Eu unul pentru 15.000 nu as recomanda 507.00 decat la cei cu DPF(oricum nu au alta optiune).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema la LL este ca au trebuit sa reduca vascozitatea la cald pentru a pastra stabilitatea uleiului in timp.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fiu mai detaliat:

Un test complet de ulei trebuie sa contina 3 componente:

1. (cea mai importanta in opinia mea) - Rata de uzura(degradare) a motorului (Wear rate analysis). Se compara prezenta particulelor metalice in ulei. Este foarte importanta cantitatea de particule metalice prezente in ulei dar si rata cu care aceasta cantitate creste de la esantion la esantion. Pentru asta este necesara prelevarea si analiza esantioanelor in mod regulat, la intervale scurte pe tot timpul folosirii unui ulei (sa zicem la fiecare 1000km).

2. Starea uleiului (Oil Condition Analysis) - aici se masoara strict pierderea proprietatilor de lubrefiere a unui ulei. Se verifica intervalul la care un anumit ulei isi pierde proprietatile, si modul in care aceste proprietati se deterioreaza in timp (stabilitatea uleiului). Cele mai multe laboratoare determina doar acest lucru.

3. Gradul de contaminare al uleiului (Oil Contamination Analysis) - prezenta in ulei a altor substante (apa, antigel, combustibil, mizerii). daca analizele se fac suficient de des, poate fi o metodfa f. simpla pentru a prevedea defectele infaza incipienta.

Aceste teste le fac doar PRODUCATORII DE MOTOARE. Firmele producatoare de uleiuri sau laboratoarele independente fac doar pct.2, eventual si 3.

Si acuma, comparand intre doua uleiuri facute de acelasi producator, dar cu vascozitati diferite, 5W40(sau 5W50) vs 5W30 se observa urmatoarele lucruri.

Pe perioade scurte (10-15k km):

- wear rate este mai mare la motoarele care folosesc un ulei mai subtire, cu cat temperatura exterioara este mai mare. Practic, peste 30 grade celsius, nu se mai recomanda W30.

Aici este recomandabil 5W40 (sau 50), pentru protectie mai buna oferita.

DAR

Pe perioade lungi(20-50k km):

- wear rate creste puternic la uleiurile 5W40,( sunt mai instabile, W50 sau W60 si mai tare)

- uleiul 5W30 isi pastreaza aporximativ aceleasi caracteristici ca si in intervalul precedent.

Concluzie, 5W30 realizeaza o protectie constanta a motorului pe intreg intervalul. Mai slaba la inceput decat 5W40 dar 5W40 se degradeaza mai repede, asa ca dupa 20k km , 5W30 care isi pastreaza proprietatile ajunge sa asigure o protectie mai buna.

Sper ca m-am facut inteles....

Ca si concluzie pe care o trag eu : Folositi ulei LL doar daca faceti service LL. Altfel, va alegeti doar cu dezavantajele: ulei scump, protectie mai slaba.

Edited by r&d
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Concluzie, 5W30 realizeaza o protectie constanta a motorului pe intreg intervalul. Mai slaba la inceput decat 5W40 dar 5W40 se degradeaza mai repede, asa ca dupa 20k km , 5W30 care isi pastreaza proprietatile ajunge sa asigure o protectie mai buna."

De aici rezulta ca motoarele care merg pe LL pana in 20.000 km nu sunt protejate suficient sau cel putin o protectia mai mica decat 5w40? Daca e asa insemna ca durata de viata a unui motor cu LL sa fie mult mai mica. Eu unul nu cred in concluzia ta, cel putin asta e parerea mea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pe 15k km 5W40 protejeaza motorul mai bine decat 5W30 in special pe perioada calda! Cu cat exact mai bine, este discutabil si nu vreau sa bag procente din burta ca in publicitatea la pasta de dinti cu ... pana la 50% mai bine. :vaidecapulmeu:. dar cert este ca asigura protectie mai buna.

Nu sunt protejate suficient... asta eu nu am zis-o. Suficient, pentru producator, si chiar de dorit este ca masina sa-si dea duhul cat mai repede dupa perioada de garantie. Dar fiind un topic despre CEL MAI BUN ULEI, unde oamenii cauta si diferenta dintre acelasi ulei facuti de producatori diferiti (Castrol sau Aral sau Mobil) mi-am permis sa aduc lamuririle necesare. Pentru unii nota 8 pe scara de la 1 la 10 este suficient. Altii cauta doar 10. Deci termenul de "protejate suficient" tine de proprietar. Eu ma rezum la a zice ca pe interval scurt, uleiurile pentruinterval scurt protejeaza MAI BINE decat cele LL.

Durata de viata a unui motor cu service in regim LL exploatat la fel cu unul cu service normal va fi mai mica. Cu cat? Nu pot sa-ti spun. Poate o sa apara probleme la 400k km fata de 600k km si pentru unii nu conteaza. Poate o sa apara mai repede...

Oricum LL va avea castig de cauza in viitorul imediat pentru ca:

1: - masinile sunt consumabile

2: - e cool sa fii "green", si macar de fatada. Un schimb de ulei folosit in locul a trei schimburi suna bine, cel putin pe termen scurt. Esti "environmentally friendly". Desi, tot ca parere personala, per total, ca sa schimbi masina la fiecare 3 ani poluare produsa este mai mare decat sa o schimbi la 12 ani.

In schimb, unde o masina produce bani si costa de la 300.000 euro in sus, si trebuei sa lucreze in conditii grele si sa fie durabila cu adevarat, Long Life are cu totul alta semnificatie. Folosesti cele mai bune filtre si lubrifianti pentru a maximiza viata masinii, nu altceva. Sa-ti dau un exemplu, uleiul Caterpillar 0W30, este folosit doar in sezonul rece, pana la 30gr. Celsius. Peste, ori folosesti 5W40 sau clasicele minerale 15W40 care ofera protectie foarte buna (problema mare la ele este stabilitatea maimica, deci intervale mici de schimb si interval de temperatura inferior situat undeva la maxim -10grade celsius )

Edited by r&d
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.