BMA

legat de mersul la punct mort

101 postări în acest subiect de discuţie

salut. M-am contrazis cu cineva legat de mersul la punct mort. In sensul ca te apropii de semafor, vezi de la distanta ca e rosu. Scoti din viteza si mergi cu masina la punctul mort. este bine sau nu ? si de ce ?

eu consider ca

1. folosirea franei de motor scade consumul, deoarece injectia este taiata complet sau partial, pe cand la mersul cu ea scoasa din viteza consuma ca la ralanti.

2. masina scoasa din viteza este controlata mult mai prost decat cu ea in viteza.

Va rog sa scrieti cat mai multe pareri si faturi legat de mersul in conditiile mai sus. e bine sau nu? , si de ce ?

multumesc

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

EU cand vad ca e rosu spre exemplu o las pe liber pt ca e mai comod..stiu ca fara frana de motor solicit mai mult frana de serviciu dar nu accord prea multa importanta acestui aspect.Nu mi s-a parut niciodata ca masina raspunde mai prost daca e pe liber..o sa fiu mai atent pe viitor si nu stiu ce control iti trebuie cand mergi drept spre semafor cu viteze mai mici de 30km/h .. :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

eu n-am pomenit de 30km/h

nu conteaza viteza. poti avea 60 la ora cand vezi semaforul daca esti pe un bulevard liber. la 40-50 km/h scoti din viteza si mergi la liber ? eu las in frana de motor. cand ajung la semafor daca e inca rosu debraiez si ma opresc, daca nu reiau acceleratia.

verde poate sa vina cand ai 20 la ora, ce rost avea scoaterea la punct mort ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da..si la viteze de 40-50km/h scot din viteza daca vad ca urmeaza un semafor pe rosu si daca se face verde cuplez treapta corespunzatoare si accelerez.Chiar nu-mi place cum se aude motorul in frana de motor (asta cand nu cobor o panta si e nevoie) si prefer sa-l menajez lasand-ul la relanti.

Modificat de But_Fns
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

totul e legat de distanta pana la stop, viteza initiala

in functie de ele alegi cum sa parcurgi spatiul ramas cuplat sau nu in treapta de viteza

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Da..si la viteze de 40-50km/h scot din viteza daca vad ca urmeaza un semafor pe rosu si daca se face verde cuplez treapta corespunzatoare si accelerez.Chiar nu-mi place cum se aude motorul in frana de motor (asta cand nu cobor o panta si e nevoie) si prefer sa-l menajez lasand-ul la relanti.

in cazul asta folosesti mult frana de picior ceea ce duce la uzura prematura a discurilor si placutelor. foloseste frana de motor.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine gandit.

Eu cand ma apropii de un semafor sau alt obstacol, folosesc frana de motor pana ajung la o viteza de aproximativ 20-30km/h sau turometrul pe la 1000-1100 rot/min. Asta insemnand, daca e nevoie, retrogradarea pe rand in treptele inferioare de viteza.

Ajuta FOARTE mult la protejarea placutelor de frana, a discurilor si scade consumul (pe perioada franei de motor consumul fiind 0). Deci... numai avantaje.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea (un benzinar convins) e ca frana de motor e buna din mai multe puncte de vedere: consum, protrjarea franelor etc... (si vorbesc doar despre motoarele pe benzina) dar daca as vorbi de un diesel as prefera punctul "mort" decat zgomotul de frana de motor.

p.s. conduc zilnic cel putin 2 benzinare si 2 dieseluri.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce zgomot vorbesti?

E mult mai zgomotos in ralanti decat in frana de motor.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc sa exprim o opinie la aceasta chestie printr-o intrebare:de ce s-a mai inventat ABS-ul?Acum alta poblema:la majoritatea masinilor cu o cilindree in jur de 2l, in treapta a treia, pe la 50 km/h motorul are cam 2000rpm, retrogradand in treapta a doua turatia va sari pe la 3000rpm. O fi bine pt motor? Eu zic ca nu. Eu unul folosesc frana de motor mai ales in sezonul de iarna(polei, zapada), la coborare, in rest(mai mereu) chestia cu punctul mort. Si la Passat-ul din semnatura, la acest stil de condus, placutele spate au peste 50k km, cele fata vreo 50k km, iar discurile sunt in regula.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cat de rau sa se uzeze franele la franari usoare la 40 km/h? Eu zic ca se uzeaza cand apasam puternic, la viteze de peste 80, pe serpentine cand se incing etc. E enervant sa tot retrogradezi la viteze. Cand ajungi la 20 la ora bagi a I-a? Eu o las in viteza chiar daca e subturata (nu cred ca dauneaza daca nu accelerez) si cand ajung la viteza mai mica de 50-40 las pe liber (daca stiu ca nu se va face verde curand, in cazul asta o tin pregatita in viteza). Prefer sa se uzeze discurile decat pinioanele la cutia de viteze si ambreiajul :cool:

Modificat de GildedBullet
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Luci G. ar insemna ca masinile noastre ar trebui sa fie praf toate, in occident 90% se foloseste frana de motor

Eu folosesc frana de motor, masina e in cuplu daca vrei sa continui accelerezi si mergi mai departe

Cand vad alti soferi, de la 80 la ora o scoate din viteza si dai cu frana

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca frana de motor trebuie folosita cand e cazul....eu o folosesc in deosebi pe zapada/polei si cand am de coborat pante in zona muntoasa...de curand mi s-au incins franele destul de tare (nu puteai sa pui mana pe janta si mirosea groaznic in masina ) dupa ce am coborat in Bulgaria o zona deluroasa numai in frana de pedala si condus mai sportiv....dupa ce am schimbat stilul de condus intr-unul mai calm si frana de motor franele s-au racit si au revenit la normal...

in oras mi se pare aiurea sa pun frana de motor in linie dreapta cand e uscat,manevre in plus si uzura suplimentara in tot sistemul de transmisie,mai ales ca urasc din tot sufletul cutia manula,inainte avnd automata cca 2 ani

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Despre ce zgomot vorbesti?

E mult mai zgomotos in ralanti decat in frana de motor.

:biggrin: dieselul trepideaza mai mult in ralanti, dar zgomotul e mai mic.

acum sa nu se inteleaga faptul ca daca am 80km/h si trebuie sa franez incep sa dau a4, a3, a2 si dupa aceea franez ci pur si simplu la 1000 ture scot din a5 si frana.

Modificat de martinje
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sunt adeptul folosirii franei de motor. In special iarna si cand adopt un stil de condus dinamic (nu indraznesc sa spun sportiv). Avantajele sunt multiple: scade consumul, protejeaza franele si scade timpul de reactie la accelerare. Insa admit ca este mai comod sa rulezi pe punctul mort.

Modificat de szaki
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc de cate ori pot frana de motor. Consumul e mai mic, franele sunt folosite mai putin si deseori inseamna o debraiere/ambreiere in minus.

Bafta.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Zabin, am vreo 8 ani de cand tot umblu prin occidentul asta, e vorba de alt trafic acolo, ai 20 semaoare consecutive, ai prins verde la primul, ai toate sansele sa treci de toate. Pe cand la noi ai verde la primul abia ai reusit sa ajungi in a treia, ca tre sa te opresti la urmatorul, asa ca aplica frana de motor cum vrei tu. Cineva inainte a afirmat ca daca aplicam regula punctului mort ni se vor face praf sistemele de franare, iar eu, prin exemplul meu am vrut sa arat contrariul. Si imi mentin parerea nefiind de acord cu frana de motor, decat in cazuri speciale cum deja au mai fost enumerate. Nu stiu, dar consider frana de motor o tehnica comunista a condusului urban de zi cu zi.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sal all..si 80/h sa am si vad semaforul rosu ...scot din viteza..asa m-am obisnuit. Si nu vad nimic rau in asta...Nu mi se pare ca as consuma mai mult placutele de frana ...si in plus dupa o zi intreaga de schimbat vitezele in Bucuresti....va spun sincer IMI ESTE LENE sa mai fac si frana de motor :screwy:

Asa ca...

Va pupa tata si :biggrin: Safe

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu spune nimeni ca trebuie sa faci frana de motor 4-3-2. Cand ma apropii de semafor, fac aceleasi miscari lenese ca si tine (respectiv o scoatere din viteza) doar ca eu o fac mai tarziu decat tine :screwy:.

Precizez ca eu nu sunt "impotriva" scosului la liber, ci doar am prezentat argumentele pentru care fac un lucru. Ca sa fiu impotriva a ceva, ar trebui macar sa prezint argumente contra.

Luci, care e treaba cu "tehnica comunista"? :biggrin: Poti sa dezvolti un pic?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Prefer sa se uzeze discurile decat pinioanele la cutia de viteze si ambreiajul :Driver:

Total de accord! Prefer sa fac schimbul de placute mai devreme decat in timp sa imi agate cand bag in viteze de la atata mestecat in motorina.Frana de motor isi are rostul la mers sportiv,pe serpentine,iarna si in situatii de trafic speciale.Dar cand mergi pe drum drept de ce sa tot ambreiez/debraiez inutil?

Dar fiecare are dreptul de a conduce cum doreste.Ce am scris mai sus este strict o parere personala si vreau sa fie luata ca atare.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Masina trebuie sa fie intotdeauna intr-o treapta de viteza... Ai mai multa stabilitate, consuma mai putin cu frana de motor. Plus ca poti reactiona cu promptitudine daca este cazul sa accelerezi. Plus ca placutele, discurile de frana si ambreiajul se uzeaza mai putin. Nu-i inteleg pe cei care o scot din viteza si merg din inertie. Probabil ca nu au avut un instructor auto prea priceput. Recomand celor care doresc sa invete sa conduca bine o masina cartea marelui automobilist roman Petre Cristea - "Arta de a conduce automobilul". Aici veti gasi raspunsuri pertinente si argumentate.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

victor iti dau dreptate,instructorul meu mi-a spus asta din prima zi de condus(imi amintesc asta parca ar fi fost ieri)

nu vad de ce sa o scot din viteza si sa merg din inertie,diferenta la consum e infima iar zgomotul nu e deranjant.

si sa fim seriosi cat mananca un diesel?

personal nu merg la consum,ritmul mi-l impun in functie de ce am de facut si unde trebuie sa ajung

taximetristii fac in felul acesta...si e deranjant sa-l ai pe unu in fata ta care aplica ''mersul la liber''

Modificat de TIBI_84
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

conducerea autoturismului nu e o arta....asa cum nici cand iti faci nod la cravata nu e o arta....toata lumea o face,e ceva mult prea comun si accesibil tuturor

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare pentru cei care scot masina din viteza si o lasa sa lunece usor: De ce cutiile automate nu au fost programate sa faca acest lucru? Cumva pentru a proteja tacanitul de la volan? adica sa nu i se opreasca motorul si sa ramana cu o frana ineficienta? Poate va da de gandit. Mie DA!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cutiile automate nu au fost programate asa pt ca ai posibilitatea sa o lasi in N :icon_cheesygrin: :icon_cheesygrin: :icon_cheesygrin:

Modificat de But_Fns
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.