Jump to content

Folie geamuri pt protectie solara


cristip
 Share

Postare recomandată

Salutare. Am si eu o mica dilema. Am cumparat de curand un Golf V si pe geamurile din spate si luneta am folie aplicata dar nu am omologare... Pot face ceva in afara sa o dau jos si sa pun alta? Adica pot merge la un atelier care monteaza sau la RAR sa o omologhez? Din ce stiu pe spate se poate pune si de 5% transparenta deci mai mult ca sigur folia mea este in regula, doar ii trebuie acte... Ce ma sfatuiti sa fac? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru folia spate din ce stiu nu ai nevoie neaparat de omologare.

Atat timp cat ai oglinzi retrovizoare exterioare poti pune si colant opac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu stiam ceva de genul dar nu sunt sigur 100%. La vechea mea masina aveam, mi-e cam teama sa circul asa cu ea ca amenzile sunt mari...si mai ales in perioada asta stiu ca stau ca vulturii sa dea amenzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru folia spate din ce stiu nu ai nevoie neaparat de omologare.

Atat timp cat ai oglinzi retrovizoare exterioare poti pune si colant opac.

asta mi-a spus si cel la care fac ITP-ul de ani buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, de curand am fost la RAR cu masina, i-am intrebat pe domnii de acolo daca imi pot omologa folile si mi-au zis ca ei nu se ocupa cu asa ceva, mi-au recomandat sa merg la o firma care monteaza folii si sa incerc sa ii conving sa imi dea un certificat de omologare, din spusele domnului de la RAR primesti amenda daca nu ai omologare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de reply-uri. Am vorbit ieri cu un "amic" care monteaza folii si mi-a zis ca nu se baga sa imi dea certificat pe foliile care le am eu montate ca cica daca nu sunt in regula si am ceva control ii ia licenta... Desi cum a zis mai sus si colegul, se poate monta folie de orice transparenta, chiar si opac. O sa merg zilele astea la cateva centre sa ma rog de ei si poate cu ceva banuti rezolv si eu.

Din ce stiu trebuie puse si ceva timbre pe geam. Alea trebuie puse peste sau pe sub folie?...

Modificat de jordyz0r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi si am vorbit la un atelier care monteaza folii. Ma costa 80 ron un ceritificat. L-am intrebat de timbre si mi-a zis ca nu sunt obligatorii. Chiar a avut clienti care au cerut sa nu ii fie puse. Mi-a zis ca sunt destui respinsi la rar si apoi vin la el sa le dea certificat de omologare pentru folii. Persoane care, ca si mine, au luat masina cu folii montate in afara tarii. Sa speram ca nu o sa am surprize daca m-o opri cineva sa comenteze ca nu am timbrele in geam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor... foarte multe postari, pareri. Intamplator am un atelier de montaj folii auto autorizat... sa va povestesc putin cum e cu foliile:
- folia trebuie sa fie omologata in romania de importator, importator care o vinde catre atelierul de montaj
- atelierul trebuie sa fie autorizat rar, pe omologarea oferita de atelier apare si nr de autorizatie a atelierului, daca nu are, omologarea nu este valabila
- nu se poate omologa o folie montata anterior in alta tara pe masina pt ca nu se stie ce fel de folie este
- timbrele sunt obligatorii conform legii pe toate geamurile foliate
- pe spate se poate monta folie omologata cu orice trabsparenta
- pe fata ansamblul geam + folie trebuie sa aiba 75% sa mai mult transparenta
- transparenta se masoara cu un aparat special fara care firma nu poate fi autorizata pt montajul foliilor pe fata, dar poate monta pe spate
- nu este legala montarea foliilor pe parbriz
In consecinta:
-nu montati folii la ateliere fantoma
-nu se pot omologa folii montate in alte tari sau care nu au omologare
-cei care cumpara omologari de pe net etc dau banii pe prostii, nu sunt valabile
- omologarile se pot verifica la firma care a eliberat certificatul (pe langa omologare firma trebuie sa tina o anumita evidenta cu transparenta geamurilo etc)
-foliile neomologate sau din bazar sunt doar niste bucati de celofan colorat care nu ofera protectie solara, care se decoloreaza in timp si care au un lipici de proasta calitatw
Inca ceva pe rarom.ro se poate verifica daca o firma este autorizata rar pt montajul foliilor. Daca vreti sa va montati folii... incepeti de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor...

-nu se pot omologa folii montate in alte tari sau care nu au omologare

...

Am masina cumparata din Germanica cu folie pe geamuri,  doar pe geamurile spate si pe luneta. Am primit de la fostul proprietar o hartie (galbena parca) care este, cica, omologarea din Germania. Am fost la RAR,am trecut o gramada de granite cu vama, nici macar nu m-au intrebat de geamuri sau hartie.

Concluzia mea: daca e decent, adica, cum am zis, doar pe geamurile spate si pe luneta, n-are treaba nimeni cu tine.

Modificat de cristobob
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat timp cat nu ai omilogare pentru folie esti pasibil de ridicarea certificatului. Totul e sa intalnesti politistul potrivit in momentul nepotrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut! Am achizitionat masina in urma cu 1 an si ceva si ma intreb daca am sau nu omologare folii pe spate ( foliile dau doar o tenta de inchis, nu sunt din alea foarte inchise)?

Asta e tot ce am in acte.

20160213_133432.jpg

20160213_133503.jpg

20160213_133526.jpg

Cel de la care am luat-o mi-a spus ca folia este pe masina inca din fabrica, dar imi e greu sa cred.

Si mai am si xenon pe faza scurta. V-as fi recunoscator daca mi-ati zice daca exista sau nu omolagarea sa in acte.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. CIV-ul tau e absolut normal, fara nicio omologare speciala. Cam la toate masinile sunt trecute mentiuni suplimentare referitoare la anvelope sau cantitatea de CO2 emisa.

2. Folii montate de fabrica nu exista. Fabrica monteaza geamuri colorate, nu infoliate. Pentru a fi omologate e nevoie sa ai un timbru pe fiecare geam si un certificat de conformitate in care e specificat tipul foliei, transparenta si firma autorizata care le-a montat.

3. Xenonul China de pe faza scurta nu se poate omologa, in plus te poate lasa fara talon la un control sau te poate costa ITP-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am timbru doar pe geamul spate de pe partea soferului ( am combi) ca cei de la atelier au spus ca se vede urat pe toate geamurile dar mi au dat o hartie stampilata cu ce fel de folie are fiecare geam si omologarea ei.

E ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic nu e ok.. si eu am procedat la fel pe o masina si nu am avut probleme. Dar cum am spus, acel timbru ar trebuie sa fie pe fiecare geam pe care e aplicata folia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am timbre pe toate geamurile, doar pe cele de pe partea stanga (si am folie pe toate geamurile, inclusiv cele din fata) si nu am avut niciodata probleme.

Nu am cerut eu sa fie lipite doar pe acele geamuri ci asa le-au pus cei de la avia motors.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Timbre trebuie sa fie pe toate geamurile foliate. Asa precizeaza normativele rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Poate s-a mai discutat, insa din ce-am cautat nu am gasit cu exactitate raspunsul la chestiunea care ma framanta.

Evident(din moment ce scriu aici), auto pe care il conduc are folii pe toate geamurile. Azi m-a oprit politia, talon luat, povestea clasica.

Bun, aici intervine intrebarea mea. Din cate stiu, orice contraventie trebuie probata. Geamurile mele nu sunt 100% opace ci maxim 50% (din cate retin, poate mai putin- deci minim 50% transparente). Trebuie sa mentionez ca asa a venit masina din Germania, deci nu i-am montat eu nimic suplimentar-pe fata si la RAR nu au spus nimic domnii de acolo- evident, nu sare in ochi. Dar astazi fiind mai innorat, a parut ca este mai putin transparenta decat este de fapt.

Bun. Urmeaza sa contest procesul verbal in instanta, fiindca nu mi se pare corecta abordarea politistului. Adica, in felul asta, poate sa retina orice talon, pentru ca i s-a parut lui ca nu sunt geamurile ok. Pai daca transparenta trebuie sa fie minim 75% pe fata, de ce nu o verifica inainte sa ia talonul? Ca pana la urma, aia ar fi proba indubitabila ca are dreptate. La fel cum la radar are dovada video, la alcool are alcool-testul, etc...

Aici ce dovada poate sa aduca in sprijinul lui? Da, stiu, fiind organ constatator se presupune ca faptele mentionate in pv sunt reale si contravenientul trebuie sa-si dovedeasca nevinovatia, dar asa oricand te poti trezi cu sanctiune fara temei legal.

Deci, revin, cum se face dovada in instanta a faptului ca geamurile laterale fata nu au avut o transparenta de minim 75% (cat e limita legala)? Adica poate au fost 73 sau 76 sau 30... cum poate politistul sa constate fara mijloace adecvate (in afara de organul vizual propriu- care sincer, nu stiu cata acuratete poate avea in cazuri de acest gen) daca este sau nu legal sa circul cu geamurile infoliate si in special daca transparenta lor este mai mica sau mai mare de 75, astfel incat sa poata retine talonul?

Multumesc,

 

 

Modificat de Flaviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Legea din Romania prevede in acest moment ca geamurile din spate si luneta masinii pot fi complet intunecate. Folia trebuie sa aiba 70 la suta transparenta pentru geamuri laterale fata si 75 la suta pentru parbriz.

Geamurile masinii vin inca din fabrica, inclusiv geamurile din fata, cu o opacitate de aproape 20 la suta asa ca orice folie, mai putin cea transparenta antiefractie, va crea o opacitate peste limita legala!

De aici plus lipsa hartiilor doveditoate pentru folie = amenta + talon retinut. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, eu i-am spus agentului ca nu am folie pe geamurile din fata si ca nu este folie pe ele, iar din cauza vremii (innorat) par mai inchise decat sunt de fapt.

Intrebarea nu tinea de partea legala, ci de posibilitatea ca agentul sa se insele (in cazul de fata si in alte cazuri) si te trezesti cu talonul retinut. Dpmdv singura solutie prin care iti poate demonstra ca are dreptate ar fi fost masurarea transparentei geamurilor. RAR are sigur un aparat de genul asta. Dar cu ochiul mi se pare cam gresit.

Deci revin, cum se dovedeste in instanta ca geamurile nu aveau 75% transparenta? Sau la fata locului, bineinteles... ca pana la urma despre asta vorbim. Ca ai n-ai folii, alea sunt povesti, dpmdv. Ai 75% transparenta? Da. Perfect, poftim actele. Sau, nu, nu este. Foarte bine, talonul retinut. Totul legal, cu probe.

Asa mi se pare si mie ca agentul consumase bauturi alcoolice si astepta spaga, iar din cauza ca nu i-am dat mi-a retinut talonul, ca sa-mi arate cat de smecher poate fi el si ca sa ma puna pe drumuri la rar, instanta, etc.. Deci, cum se ramane cu proba in instanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Nu ai cum sa dovedesti ca aveai/nu aveai folie in momentul retinerii certificatului de inmatriculare. E cuvantul tau vs cuvantul lui. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand o sa te duci la rar cu dovada de circulatie ca sa iti aprobe sa iei certificatu inapoi vezi ce zic aia daca sunt bune geamurile care le ai acuma sau nu...daca nu sunt bune probabil trebuie sa cauti alte geamuri pe fata..chiar sunt curios ce o sa zica...daca geamurile tale sunt bune si ti-a luat certificatu pe nedrept...nu stiu sincer daca merita sa te judeci pentru cat costa amenda si treburile pe la rar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta e. Ca sa poti fi amendat trebuie sa ai proba. Pe cuvantul meu contra cuvantului lui nu se poate merge/da amenda.

Da, sunt de acord, daca verifica la fata locului si se mentiona ca s-a facut test cu apartul x si a iesit 74,9 transparenta sau mai putin, deci nu 75%, sa-mi dea amenda, retina talonul, etc....

Ar fi fost foarte util aici raspunsul unui coleg jurist/avocat care s-a confruntat cu astfel de situatii.

Iar cu mersul la rar... sincer, iar mi se pare o prostie. Putem extrapola putin. Te opreste, iti verifica acte, totul ok, dar i se pare ca ai mai multi cai/ suspensia mai jos decat era din fabrica/ masina a suferit modificari care nu sunt standard si iti retine talonul. Pai cum si-a dat seama? Chiar si la cele evidente, trebuie sa fie si un inspector RAR, sa constate ca nu se pupa cu ce era cand ai luat itp, etc... Altfel, cum?

La fel, pot spune ca a cerut spaga si din cauza ca nu i-am dat, mi-a luat talonul, doar ca sa ma puna pe drumuri pt ca nu i-am dat banii solicitati. Plus ca duhnea a alcool ca daca-mi punea fiola imi iesea si mie de la cat a baut el. (exagerez, evident)

deci, dpmdv nu merge cu observarea "cu ochiu"

le: pe proces scrie doar ca nu am folii omologate. eu i-am spus ca nu am folii.

Modificat de Flaviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate,cat a fost amenda?si eu am pe fata folie (aia cea mai slaba) nu e de fitze e doar pentru faptul ca m am saturat sa fiu bronzat doar pe mana stanga.

Eu unu daca voi fi oprit,si vad ca vrea sa mi l ia,trag de ele le dau jos...

A doua zi le pun inapoi...sunt foarte utile,cum ziceam de la bronzul de "tractorist" pana la protectie impotriva spargerii geamului,fie de un eventual furt,fie impotriva gemuletelor care pot sa ti sara pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amenda a fost 945 + retinerea talonului. Daca o platesc e jumate, adica 472,5 lei. Evident ca o platesc si apoi imi recuperez banii (asta a recomandat avocatul), pt ca (asta e inca o aberatie) daca nu o platesc si o contest, iar ulterior pierd din varii motive, nu mai am posibilitatea sa platesc jumatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!