sebus

Filtrul de particule

31 postări în acest subiect de discuţie

Am vorbit cu o cunostinta facand planurile pentru a petrece sarbatorile de iarna la el acasa, in Germania. M-a intrebat daca masina mea e prevazuta cu filtru de particule pentru Diesel (in germana "partikelfilter") in caz contrar fiind nevoit sa platesc o taxa de 25 EURO/zi ceea ce ar duce la o nerentabilitate a drumului cu masina. Dieselurile din Romania au venit prevazute cu asa ceva si daca da, stie cineva pentru ce motorizari?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

n-am auzit de asa ceva....probabil acest lucru e valabil pentru masinile inmatriculate in Germania.

daca stau bine sa ma gandesc, nici pentru alea. 365x 25 euro = 9125.

ma ia gura pe dinainte....

filtru de particule este o inovatie relativ recenta, parca la peugeot prima data....

am inteles ca un diesel euro 5 va avea musai asa ceva. nu e ieftin, dar aduce nivelul de noxe emise de un diesel la nivelul unui benzinar....

Modificat de oaspetele
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat: incepand cu anul acesta masinile non Euro 5 inmatriculate in Germania vor plati suplimentar 800 EURO in plus la texele anuale. Cele care tranziteaza Germania sau "sunt in vizita" platesc 25 EURO/ zi. Alta varianta ar fi sa montezi filtru Euro 5 (costa cam 1900 EURO)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ce zvon de la coltul blocului mai e si asta? Masinile non-euro5??? De anul asta 2005 A.D??? taxe de tranzit???

Mai citeste sau mai intreaba, ca suna a Petre Ispirescu...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ce zvon de la coltul blocului mai e si asta? Masinile non-euro5??? De anul asta 2005 A.D??? taxe de tranzit???

Mai citeste sau mai intreaba, ca suna a Petre Ispirescu...

<{POST_SNAPBACK}>

Tu esti sigur ca este zvon? daca esti de ce nu dai amanunte. Daca ai adetalii trebuia sa le pui in post nu sa adaugi comentariu doar de dragul de a scrie ceva aici. Apropo eu stau la casa.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

cins sta la granita intre Austria si Germania ca sa verifice euro x la masinile diesel care tranziteaza tara ??

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cins sta la granita intre Austria si Germania ca sa verifice euro x la masinile diesel care tranziteaza tara ??

<{POST_SNAPBACK}>

dusmanii :salut: :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Tu esti sigur ca este zvon? daca esti de ce nu dai amanunte. Daca ai adetalii trebuia sa le pui in post nu sa adaugi comentariu doar de dragul de a scrie ceva aici.  Apropo eu stau la casa.

<{POST_SNAPBACK}>

Da-mi un exemplu de masin EURO5 inmatriculata ca atare in Germania, in anul 2005 AD si retractez tot ce am scris... altfel sunt satul de intoxicatii de genul asta...

Euro5-2010

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai, ca era vorba de masinile non-euro5. Asta include si cele pe benzina. Nici macar noul Passat nu e Euro5. Inseamna ca aproape toate masinile trebuie sa plateasca!? Si unde se plateste taxa aia? Si inca o chestie de unde stiu nemtii cate zile stau in Gemania?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Este valabil doar pentru masinile Diesel si reprezinta o taxa de poluare impusa de Ministerul Mediului. Mai aflu amanunte

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Te rugam sa mai afli amanunte... dar Euro 5 nu are nici o masina ... asta ar insemna taxe pe orice motor diesel (si de ce doar diesel???). Posibil sa fie taxa pentru camioane...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa deschid alt topic si atunci va intreb aici:

Cum se conduce corect o masina cu DPF?

Am aceasta nelamurire pentru ca am auzit mai multe pareri care spun ca masina trebuie tinuta in mers, la turatii de peste 2000 rpm. Este acesta un adevar si daca da, care sunt motivele pentru care se procedeaza asa? Treptele de viteza in care se merge turat, includ si treapta a doua? Sotului meu i se pare ca masina este extrem de zgomotoasa in treapta a doua la peste 2500 rpm si daca muta in a treia, turatia scade sub 2000 rpm. Ce e de facut ca sa nu mai existe aceasta senzatie de supraturare si acest zgomot neplacut? E bine sa mergi normal (in stilul tau), pana iti apare senzorul in bord si apoi sa ii faci o autocuratare? Cate astfel de operatiuni se pot face unui DPF pana la inlocuire?

Multumesc frumos!

Ps: poate ma ajuta cineva si cu modul in care se face autocuratarea DPF-ului, pentru ca am manualul in germana si nu inteleg.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Din ianuarie conduc si eu- o masina cu filtru de particule . In prima faza m-am speriat si eu de acesta , chiar am gasit cum se poate elimina , am gasit firma care il curata , am gasit filtru nou pentru schimbare . Eu schimb intre 2200 - 2600 in functie de viteza in care ma aflu . Din a 2-a in a 3-a nu o duc la 2500-2600 , schimb mai repede . Ce pot spune eu si ce am observat este ca regulat filtru de particule se curata fara sa apara martorul in bord , cu ajutorul vcds-ului urmaresc gradul de infundare si niciodata nu a fost peste 20 % , de multe ori l-am prins pe 0 %.

Din cate am inteles eu acel martor apare atunci cand gradul de infundare este mare iar in acel moment trebuie iesit cu masina din oras si tinuta peste 2000 de ture aproximativ 15 minute pentru asi face curatarea .

Problemele apar atunci cand se umbla mult in oras , subturat .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

e relativ ok sa mergi si sub 2000rpm...sa zicem...dar din cand in cand, trebuie sa o tii mai sus in ture ca sa arda toate depunerile din filtru si sa le elimine. Insa mersul subturat are si alte aspecte negative, nu doar filtrul de particule. De ex. turbina care sufera daca masina e accelerata mai tare sub 2000-2200 rpm

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt la a doua masina cu DPF. Curatirea incepe sa o faca cand turatia motorului la relanti este de aprox. 1000 rmp. Cand vedeti asta, inseamna ca-si face curatirea. Indicat ar fi sa mergeti cu ea la o plimbare pana si-o termina (pana cand turatia revine la normal). In cartea de la Polo imi scrie sa o tin constant in treapta a 2-a sau a 3-a intre 2500-3000 rpm pentru aproximativ 15 minute. Din pacate la mine nu functioneaza lucrul acesta. Am mers si 20 minute pe autostrada cu a 3-a si nimic..In schimb, daca o tin in a 3-a sau a 4-a la peste 3000-3500 rpm, in maxim 5 minute de mers isi termina curatirea (mers pe autostrada, normal). La passat la fel. Curatirea o faceam mergand turat. De ce asa turata ? Pentru o temperatura cat mai mare in DPF, astfel incat sa poata sa arda depunerile.

Daca se aprinde becul (am patit-o o singura data la Polo) atunci neaparat trebuie mers cu ea pe autostrada/dn/european..etc, unde puteti merge constant cu turatii mai mari pana cand se stinge becul.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva daca skoda octavia combi 1.9 tdi bxe 2007 are filtru de particule?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cand ii pui contactul si se aprind toti martorii nu ai martor de filtru' de particule? Asa ai putea sa iti dai seama daca ai sau nu.

Nu vreau sa deschid alt topic si atunci va intreb aici:

Cum se conduce corect o masina cu DPF?

Am aceasta nelamurire pentru ca am auzit mai multe pareri care spun ca masina trebuie tinuta in mers, la turatii de peste 2000 rpm. Este acesta un adevar si daca da, care sunt motivele pentru care se procedeaza asa? Treptele de viteza in care se merge turat, includ si treapta a doua? Sotului meu i se pare ca masina este extrem de zgomotoasa in treapta a doua la peste 2500 rpm si daca muta in a treia, turatia scade sub 2000 rpm. Ce e de facut ca sa nu mai existe aceasta senzatie de supraturare si acest zgomot neplacut? E bine sa mergi normal (in stilul tau), pana iti apare senzorul in bord si apoi sa ii faci o autocuratare? Cate astfel de operatiuni se pot face unui DPF pana la inlocuire?

Multumesc frumos!

Ps: poate ma ajuta cineva si cu modul in care se face autocuratarea DPF-ului, pentru ca am manualul in germana si nu inteleg.

Mie cand mi s-a aprins martorul de la filtru' am iesit cu masina pe A1 si am mers cu treapta a IV-a la o viteza constanta de 90km/h cu turatia pe undeva la 2500rpm, cam asa. Am mers asa maxim 20min si s-a regenerat filtrul. Trebuie mers constant cu o viteza si turatia la 2500-3000rpm.

Modificat de STOE
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

intre 2000 si 2500 rpm.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de la masina la masina. La mine scrie 2500-3000 rpm in treapta a 2-a sau a 3-a pentru aprox. 15 minute, dar nu functioneaza treaba..

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

In bord apare faptul ca am filtru de particule, asta e clar.

Eu intrebam care este modul corect de a conduce o masina cu DPF, in ceea ce priveste turatia corespunzatoare diferitelor trepte de viteza si care este procedeul de autocuratare a filtrului. Inteleg ca pentru a se curata filtrul este necesara parcurgerea unei distante pe o perioada de 15 - 20 minute cu o viteza constatnta, obtinuta la o turatie situata in jurul a 2500 ture, in treptele a doua sau a treia. Din drumurile pe care le-am facut cu masina pana in prezent, am constata ca motorul se tureaza foarte tare daca este tinut in treapta a doua, la 2500 rpm si zgomotul rezultat este destul de neplacut. Probabil treapta a treia si ~ 2500 rpm este modul ideal de a curata filtrul... cred!

Oricum, pana in prezent nu sunt probleme, masina merge excelent si probabil daca se va incarca DPF-ul, voi proceda intr-unul din modurile descrise aici pentru autocuratare.

O zi buna!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt turatii si proceduri diferite...la CR sau TDI - precum si criterii care trebuie sa se intruneasca, ca sa intre in procedura... eu i-am raspuns lui Stroe.

Daca toate componentele sunt ok si se intrunesc toate conditiile - nu ai treaba cu el.

Stilul de condus e mai putin relevant.... carburantul si uleiul folosit, sunt mai importante.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Florin vezi ca ti-am adresat o intrebare la topicul ce tip de probleme aveti la b6

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi, daca singura chestie care spune ca se incepe regenerarea, este faptul ca la relanti, turatia creste pana aproape de 1000, se incepe mersul timp nu stiu cate minute, la 2000-2500 de turatii sau poate chiar mai sus, depinde de masina, de unde stii cand se termian regenararea ?

Multumesc mult.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

si creste si consumul la relanti... in loc de 0.6l/h fara clima, ajunge la 0.9-1l/h.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu face nimic din cele de mai sus.. tot 0,6l/h arata si turatia tot acolo e pe ceasul turometrului. singurul lucru care il observ in regenerare e ca trage mai bine si o tine dsg-ul mai sus in ture. deci nu e regula generala :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.