Sign in to follow this  
Followers 0
manatee

Golf 6 - Iluminare ceasuri bord

90 posts in this topic

Pe un G6 trendline fara extra-optiuni se petrece un fenomen ciudat.

Masina are datorita DRL -ului ceasurile de bord tot timpul aprinse , dar cand intriu intr-un pasaj intunecat sau se insereaza afara acestea isi pierd usor din intensitate.In momentul cand se face bezna acestea deja se sting total si raman aprinse doar acele.

Mentionez ca masina nu are nici un senzor de ploaie sau lumina.

Nu inteleg de unde stiu luminile ceasurilor de bord sa isi scada intensitatea in raport cu lumina exterioara si care este logica acestuia???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai este perfect normal, daca raman la aceiasi intensitate(maxima) pot devenii deranjante cand este intuneric in masina. Aceasta "optiune" este si la Volvo de exemplu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deranjant gasesc faptul ca se sting.Raman doar acele si nu mai inteleg nimic din bord in intuneric.As fi gasit normal sa se intample invers.Tu esti 100% ca aceasta functie pentru asta foloseste?

Eu am mai intrebat aici pe forum si prin prieteni care au lucrat la PORSCHE si nu au mai intalnit aceasta "functie".

Cine stie atunci unde este acest SENZOR.

Eu nu am nici un senzor de lumini sau ploaie repet

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca te inseli ca se sting gradual cifrele ramanand doar acele aprinse, ci tot timpul sunt aprinse doar acele. Am remarcat lucrul asta la un amic cu G6 facand comparatie cu astra mea care are aprinse si cifrele indiferent de lumina de afara sau faruri.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si pozitia butonului (rotita) de reglaj a intensitatii iluminarii ceasurilor de bord (afllata pe bord in stanga volanului). S-ar putea sa fie la minim.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

subscriu la cele spuse de @spb... acele sunt mereu aprinse indiferent de pozitia swichului de la lumini( spun asta pentru ca eu imi tin masina in garaj si de fiecare data cand plec la munca pana se ridica usa sa ies este intuneric complet)

in momentul in care imi aprind pozitiile, se aprind si ceasurile in bord, si cifrele si restul.

cifrele din ceasuri nu sunt tot timpul aprinse, ci doar cand am pozitiile sau farurile pornite; aprinse tot timpul este displyul de la BC si acele ceasurilor

fenomenul pe care il descrii tu se intampla atunci cand nu ai pozitiile sau farurile aprinse implicit nici numerele din ceasuri, ele disparand datorita lipsei luminii cand intrii in pasaj... cat despre intensitatea lor e normal sa scada atat timp cat intensitatea luminii scade intrand in intuneric

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P :lol: Asta frumos spus ca am vedenii!!!???

Astazi o sa incerc sa fac poze cand sunt in pasaj la UNIRII si cand ies.

Sa zicem ca lumina scade usor din din intensitate cand intriu in pasaj si am eu vedenii , dar cand incepe sa vada lumina de la iesire (nu ies din pasaj) de ce incep ceasurile de bord sa devina vizibile(sa aprinda lumina alba)

Din contra datorita luminii puternice nu ar trebuii sa mai vezi nimic din bord (ca orice lumina orbitoare din fata)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca este normal, te forteaza sa iti aprinzi luminile de drum. Asa face si la mine, cand e noapte nu se lumineaza ceasurile daca nu aprind farurile.

Edited by adi76
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK! Cred...?

Pe ce masina iti face asa?

Deci nu sunt eu nebun......

Tu ai senzori de lumina pe masina?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu G6. Am observat ca intr-adevar acele sunt aprinse intotdeauna, indiferent de faruri sau pozitii. Este posibil ca ceea ce ai afirmat cu privire la reducerea luminozitatii cand intri in pasaj, si invers la iesire sa se datoreze efectului reflectorizant pe care il au numerele din bord. E normal ca atunci cand iesi din pasaj si apare prima raza de lumina sa apara o reflexie astfel marindu-se luminozitatea. La nici un caz nu este vorba de un detector de lumina/intuneric.

Interesant ar fi daca acele raman aprinse in conditiile in care as dezactiva lumina de zi. La G6 exista lumini de zi care sunt aprinse chiar daca farurile si pozitiile sunt stinse (pozitia 0), trebuie sa incerc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si seara ... ??? Aprinzi plafoneiera o stingi si ceasurile de bord sunt inca luminate ( intr-un fading ptr. 2-3 sec pana cand se sting de tot ).

Oricum azi fac 1000 de poze sa ma conving

Oricum "ceasurile reflectorizante" parca ar fi cele mai plauzibile pana acum.Totusi nu inteleg de ce nu ar sta aprise ceasurile de bord tot timpul si trebuie sa le faca reflectorizante!?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat sa fac poze in pasaj si unicul lucru care l-am surprins a fost "moartea cu ochii".

Ma las pagubas cu pasajul o sa incerc sa fac noaptea cu plafoniera .

Pana atunci o sa multumesc cu tehnicitati

Edited by Asigurator
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am incercat sa fac poze in pasaj si unicul lucru care l-am surprins a fost "moartea cu ochii".

Ma las pagubas cu pasajul o sa incerc sa fac noaptea cu plafoniera .

Pana atunci o sa multumesc cu tehnicitati

Stai linistit si nu te impacienta. Masina dispune de senzori de lumina. Incearca sa dai rotita pe AUTO inainte sa intri intr-un tunel. Ai sa observi ca luminile se aprind o secunda mai tarziu, dupa ce intri in intuneric. Ceasurile se intuneca fortandu-te sa aprinzi farurile. In acel moment intensitatea redevine cea normala. E un truc destul de misto, gandit pentru siguranta ta. Si eu am patit la fel, dar am presupus de la inceput ca asta e cauza.

Ai grija cum te sinucizi aiurea. :)

Sper sa nu fi scris prostii. Poti sa incerci sa iti bagi capul sub o patura ceva si sa acoperi tot bordul (NU IN MERS), cu motorul pornit, cand e lumina afara. Vezi ce fac ceasurile, daca se inchid sau nu. Si anunta-ne si pe noi ca poate unii (ca mine) traiesc cu impresia gresita. :P

Sa te bucuri de masina

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici este si problema!

Ceasurile se comporta exact cum ai spus tu doar ca nu am AUTO pe comutatorul de lumini.

Fac poze astazi.

Ziua cu motorul oprit (ceasuri stinse)

Ziua cu motorul pornit si comutatorul de lumini pe 0 (ceasurile stau aprinse)

Noaptea cu motorul pornit si comutatorul de lumini pe 0 (ceasurile stinse - ace aprinse)

De unde stie masina ca este intuneric afara daca nu am senzor de lumina?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata...

Am pus si poze.

Cu motorul oprit,cu motorul pornit in lumina si in intuneric.Toate foto au fost facute cu comutatorul de lumini pe 0 .

De ce la lumina sunt aprinse si in intuneric stinse ceasurile de bord.Daca nu exista senzor de lumina de unde stiu luminile sa preia comanda???

post-10025-1243022830_thumb.jpg

post-10025-1243022837_thumb.jpg

post-10025-1243022843_thumb.jpg

post-10025-1243022849_thumb.jpg

Edited by Asigurator
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar interesant :offtopic:, nu stiu daca si la mine se intampla la fel sau nu, pana acuma nu am sesizat (eu ma deplasez tot timpul cu faza scurta) . Am sa testez (incerc chiar seara asta), si revin cu rezultate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact asa si la mine. Am zis, cred ca e asa pentru a te forta pe timp de noapte sa aprinzi faza de drum, nu luminile automate de timp de zi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care se streseaza pe tema asta, exista un senzor de lumina in bord si din cauza lui aveti fenomenul. Si la audi a4 tot asa e, si la unele borduri mai vechi vdo am vazut acel senzor. De ce face treaba asta, probabil cum zicea HNS si ADI76.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

subscriu si eu, se intampla fenomenul si pe un a3, nu are absolut nici o legatura cu switchul de lumini, de pozitie sau de faza scurta, switch AUTO sau cu vreun senzor de lumina/ploaie din exteriorul masinii.mai mult, chiar nu are nici o legatura cu vreo setare a farurilor. avand comutatorul pe 0,acele sunt mereu aprinse, iar atunci cand aprind plafoniera de exemplu, ceasurile se aprind, iar cand sting plafoniera, se sting treptat si ceasurile, acele ramanand aprinse. este un senzor in bord, o sa observi ca daca acoperi o parte a ceasurilor din bord cu palma, si tii plafoniera aprinsa, ceasurile o sa se stinga..si nu sunt reflectorizante, doamne fereste :P

e o smecherie sa nu fie deranjante ceasurile in intuneric..daca le vrei aprinse mereu, pur si simplu dai pe pozitii, nu este un defect si nu trebuie sa te deranjeze, e destul de logic. :rolleyes:

Edited by paul_e88
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha...

Si oare acest senzor se poate folosit si in alte scopuri?

Edited by Asigurator
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzor de lumina interior?ma indoiesc..cred ca stiu la ce te gandesti, faruri care sa se aprinda automat, gen comanda AUTO pe modelele mai dotate,dar nu te va ajuta senzorul de interior..

Edited by paul_e88
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca explicatia e urmatoarea : intr-adevar exista un senzor de lumina care, chiar daca nu ai functia auto ce comanda aprinderea automata a luminilor (optional inclus in pachetul de lumini), actioneaza asupra iluminarii ceasurilor de bord. Sunt doua moduri de iluminare, modul de zi in care intensitatea iluminarii este maxima pentru a asigura o vizibilitate mai buna, intensitate ce ramane constanta neputand fi reglata (practic ceasurile sunt iluminate permanent ziua) si modul de noapte in care intensitatea iluminarii ceasurilor este la un nivel mai redus, nivel ce poate fi si reglat dupa dorinta, cu ajutorul butonului despre care spuneam. Iluminarea ceasurilor in modul de noapte este conditionata de aprinderea luminilor (pozitie, faza scurta). Daca ai functia auto (cum este cazul la mine) si comutatorul pe aceasta pozitie, farurile se aprind automat si, la intrarea intr-un tunel (pasaj) spre exemplu, se observa modificarea intensitatii iluminarii, prin trecerea de la modul zi la modul noapte, respectiv de la luminile de zi la faza scurta.

Daca nu ai comutatorul pe auto, sau nu ai aceasta optiune, atunci cand treci de la lumina zilei la intuneric esti obligat sa aprinzi luminile de pozitie sau faza scurta, daca vrei ca ceasurile de bord sa fie iluminate la randul lor. Este o masura de siguranta, care te atentioneaza sa nu uiti sa aprinzi luminile. Lucru nemtesc ! :banghead:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca s-a lamurit acest aspect cu functia de iluminare.

Nu am fost nebun cu senzorul de lumina

Totusi nu inteleg de ce nu poate fi folosit si pentru alte functii .Este un senzor de lumina.

A mai fost discutata aceasta tema si s-a ajuns la aceasta concluzie sau ...?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei bine si eu am TL si se comporta altfel.Sau poate chiar asa ar trebui. Adica la mine cu pozitia/faza scurta oprita acele raman iluminate la maxim (si sint foarte vizibile si pe timp de zi) , iar gradatiile in Km sint "mild" ca sa spun. Iar can intru in pasaj la mine se intensifica luminozitatea gradatiilor. Mentionez ca nu am (cel putin cred :) ) senzori e lumina , dar am proiectoare cu Cornering(asa a venit standard ) . Deci la mine daca interioul masinii este bine iluminat(limina naturala de afara) nu se aprind prea tare gradatiile, dar daca este mai intuneric se aprind automat. Cred ca asa este corect. O sa fac si un film sa vedeti .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica invers?La intuneric se aprind ceasurile de bord?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.