Sign in to follow this  
Followers 0
misu tdi

Spalare catalizator cu soda caustica.

42 posts in this topic

Am citit pe undeva, ca se poate spala catalizatorul cu o solutie de soda caustica, apoi trebuie spalat f f bine cu multa apa. Omul facuse aceasta lucrare la un benzinar, euro 4. Zice ca rezultatul a fost simtit imediat, motorul tragea mai bine.

Am observat la masina mea ca am ceva gauri in evacuare, zona dupa catalizator. Ma gindesc ca, odata cu demontarea evacuarii, pt sudura, sa si spal catalizatorul, poate o fii imbicsit cu funingine, cox. Ce parere aveti, dauneaza spalarea cu soda caustica, in vre-un fel, acelei plase ceramice din catalizator ?

Exista ceva sprayuri dedicate, pt catalizator ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am studiat problema, aşa la modul abstract, şi nu cred că soda caustică este cea mai bună soluţie. Este plin net-ul de discutii pe tema asta, dar un punct de vedere documentat găseşti

Edited by uglyjamal
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ms de link...........

Se pare ca solutia de acid citric e buna la spalat de catalizatoare. O sa incerc si eu, cand dau jos evacuarea.

Totusi ar fi binevenita parerea unui chimist, sau , cineva care se pricepe la chimie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:Driver: Din cate stiu eu platina nu e atacata doar de apa regala : acid azotic si clorhidric 1:3.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmmmmmmm, interesanta discutia, am sa ma interesez si eu de problema ca al meu catalizator are cam 8 ani si peste 200 de mii de km... :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai zice nimeni nimic, trebuie cat de curind, saptamina viitoare sa dau jos evacuarea si as vrea sa spal cu aceasta ocazie si catalizatorul, deci, e ok, sa il spal cu solutie de acid citric ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta pe net combinatii de cuvinte, "clean", "cat", "diesel engine" , "citric acide" etc şi documenteaza-te

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa incepi cu inceputul:

Vrei sa cureti catalizatorul cu solutie de acid citric, da? Pai atunci te documentezi si vezi ce contine catalizatorul, din ce materiale sunt facute, si cum reactioneaza aceste materiale la acidul citric.

Nu te apuca inainte de a fi sigur ca nu strici.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu catalizatorul e facut din ceramica, ceva mai special si suflata cu platina, parca. Daca stiti altele, rog scrieti aici.

@uglyjamal, ms de mail, acum am documentatie, nu gluma.

Edited by misu tdi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sunt suflate cu platina, atunci trebuie verificata afirmatia colegului marius, legat de apa regala.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Interesant topicul.Si eu la masina din semnatura as vrea sa ii curat catalizatorul calumea.Are 130.000km si motorul mi-a mancat ulei la greu(200g/250km)am luat-o la mana a2a,imbarligaturi dar nu vreau sa fiu offtopic.Eu am incercat alta chestie:am incalzit umpic masina sa ajunga la 90 grade C,pe urma am parcat-o umpic ridicat de spate si apoi am bagat un furtun cu apa in tobe.Am lasat sa intre bine apa...pana in catalizator pana cand apa a dat pe afara.Am pus un lighian sub tobe,si apoi am turat masina de vreo cateva ori pe la vreo 35000-4200rot/min.Nu va spun ce fum(pana la etaju 1 :icon_thumright: ) si ce apa neagra s-a adunat in lighian.Operatia asta am repetat-o de vreo 4-5x,ultima oara se vedea clar,ca apa cu tot cu funingine din lighean este mult mai curata.Acum nu stiu exact,daca i-am facut vreau rau sau nu,dar mi s-a parut ca masina tragea mai bine.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carceacristian- nu sunt specialist in asa ceva, dar in opinia mea nu prea cred ca ce ai facut tu este bine, si imi vine un singur motiv bine intemeiat pentru afirmatia mea. Catalizatorul functioneaza la temperaturi foarte inalte din cate stiu eu peste 1000 grade iar tu cei ai facut introducand apa in catalizator tot ce ai facut tu a fost sa-i scurtezi dramatic viata. Iti dai seama ce soc termic a suferit elementul ceramic? Una e cand demontezi catalizatorul de pe masina si-l cureti cu o solutie speciala, si alta e sa bagi apa in el. Inafara de faptul ca s-a dus un pic de funingine, alt cefa nu ai facut. Asta e parerea mea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sint de parere ca trebuia dat jos si curatat macar cu o solutie de spalat masina, apoi cu multa apa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sookie, tu ai ideea cam cate sunt 1000 de grade? Think again.

cat despre carceacristian, nici nu stiu cum a putut sa-ti treca prin cap asa ceva.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am idee, si din proprie experienta pot sa-ti spun ca am incins un catalizator de era rosu rosu, la 1535 grade se topeste fierul :ceuameni:

Poate am exagerat ca sunt peste 1000 grade, repet nu sunt expert in asa ceva, dar in jur de 600-700 in regim de functionare normal sigur sunt.

Edited by Sookie
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noroc baieti.

Catalizatoru si asa era varza,cred ca are ulei la greu in el,funingine.Cand am bagat apa-n tobe,tobele erau caldute,nici decum la gradele de care ziceti voi.In alta ordine de idei,acu am scos masina din service(i-am refacut motoru) si ma gandesc ori sa tai catalizatoru,ori sa il spal bine(cineva mi-a zis ca din cauza lui,daca ar fi imbacsit,mi-ar ascutzii supapele de evacuare).Insa nu vreau sa fiu prea mult offtopic...va tin la curent cu el,dar parca nu m-as mai incumeta sa il spal ca nu stiu ce rezultate ar da.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca solutia lui e splarea cu acid citric, in concentratie de 5%. Eu asa am sa fac.

@carceacristian, am auzit si eu ceva, cum ca un cat` infundat ar ajuta f mult la uzura prematura a supapelor de evacuare, deci, cred ca e ceva adevar in chestia asta.

Eu ma gandesc sa il spal si sa il dau jos, pina la urmatoarea revizie, abia peste 2 ani.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

misu tdi ai efectuat operatia? sa simtit ceva? as vrea sa curat si eu catalizatorul ,cred cai imfundat , el sau toba finala dar tinind cont ca in el ajung gazele prima data logic ar fi sa se imfunde el primul ,am obs acum citeva luni cind mia scapat evacuarea de la imbinarea dintre catalizator si finala acilo unde are acel manson metalic la mijlocul masinii,ca masina sa comportat mult mai bine pina am ajuns la mecanic in sensul ca tragea mult mai bine nu mai avea intirzieri la turatii mici

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti,

Operatia de spalare catalizator am facut-o eu.Prima data am luat 6 bucati de hellas(1leu buc).Am scos catalizatatoru impreuna cu racordu flexibil si apoi am pozitionat catalizatoru(ca in poza),pentru al face sa nu se miste si am introduc apa calduta,pana a dat pe afara +2 sticle de hellas.Nimic,nici un rezultat,eu cel putin,n-am vazut ca acidu citric curata funinginea si ca ramane super curat.La a2a clatire,iarasi am introdus apa si cu 4 sticle de hellas dar cu detergent,dar a iesit ceva mizerie.A3a spalare am facut-o cu dergent si cu apa calda.Intr-un final am inceput sa bag lancea de la vap dupa cum arata sageata din poza(mentionez ca lancea atingea sita vapului si a intrat lejer pe evacuare,in ordinea inversa,NU cum sufla motoru gazele)si am dat cu vapu ore in sir.Operatia asta am facut-o cre`ca de vreo 50x,dar vreau sa va zic ca a iesit negreala la greu,si nici pana in ultimu moment nu a incetat sa iasa.

Ce e interesant e ca din catalizator mi-au iesit niste bucatele mic mici,cat un led,chiar mai mic,de negreala asa,care puteam sa le faram intre degete si niste firicele de vreo 2cm,de cupru(cred)....si astea au iesit pana am zis ca nu il mi clatesc,pur si simplu ma plictisisem.Inainte sa il pun pe masina,l-am gaurit putin cu ceva,am introdus in sens invers un fier subtirel(eram curios sa vad ce are in el,voi sa nu faceti la fel) si cand am pornit motoru am facut o tura a inceput sa fluiere pe la 2000 rot min cand bagam talpa in el,ziceai ca am BOV ;) si la SDI:).

Ce am observat CLAR,e ca :

-m-am riscat si am bagat botu in teava(nu radeti :D )aia inainte sa spal catalizatoru si se vedea cand suflam cu gura,ca sufla mai greu

-dupa ce l-am spalat iarasi am suflat in teava,si suflam mai usor.

Nu stiu daca am facut bine sau rau,dar asa l-am putut curata,si anume cu vapul,detergentii prea putin m-au ajutat..hellas-u a fost 0.

Eu mi-am refacut motorul la masina,si nu am putut sa ii dau in gura sa vad daca trage mai bine sau nu,insa am pus mainile pe langa evacuare,si parca mi s-a parut ca totusi sufla mai tare masina,nu stiu,mai imprastiat asa,dar asta nu va pot spune sigur,poate doar mi s-a parut...

post-9811-1241523492_thumb.jpg

Edited by carceacristian
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca nu imi vine sa cred, ca acidul citric nu a avut efect. Am citit zeci de pagini in care se descria folosirea acestuia pt curatirea catalizatoarelor, cu rezultate foarte bune. Dar, se poate sa fie numai "abureala".

Inca nu am avut timp sa il curat, am de lucru mult, pe alte masini. Golfuletul meu, poate sa mai astepte. Cand fac operatiunea, descriu aici.

Dar, dupa cele descrise mai sus, mai ca ma duce mintea sa folosesc si o solutie de soda caustica, poate asta face treaba, sau il curata de tot :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ma gindeam sa il tai si sa scot cartusul ala ceramic din el si sa il curat separat ,sa il las vreo saptamina sau cel putin o zi doua la inmuiat intro solutie citrica ,cred ca merge bine si otetul,intre timp sa sudez carcasa la loc dupa ce o curat si pe ea pentru a putea folosi masina asa am sa vad si cum se comporta masina fara catalizator in ceea ce priveste consumul:blink: ,decit helas care nu stiu ce procent de acid citric are in el mai bine luai 2-3 kg de lami cred ca faceau treaba mai buna,

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai de gand să scoţi chestia aia ceramică, gandeşte-te bine dacă poţi să

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu te cred ca ai citit ogramada de pagini....dar crede-ma ca n-am nici un interes sa mint.Crezi ca mie nu imi convenea sa ii dau cu putin hellas cu putina apa si apoi sa vad catalizatoru+evacuarea curate ca lacrima si sa numai ma chinui 3h incotinuu cu vapu sa tot curat cu el?.Prima data am pus apa rece in catalizatator aprox. 10l de apa +50ml hellas.Rezultatul a fost spre nul nu a iesit cine stie ce murdarie.Pe urma am pus bagat lancea de la vap in evacuare si a iesit un jeg...negru negru.Apoi m-am gandit zic ma...hellasu asta e prea diluat.Am luat frumos un vas am incalzit 10l de apa,si apoi am pus in el 4 sticulte de hellas(250ml/sticluta),am agitat bine apa,sa se amestece cu hellasu si am turnat in evacuare,pana a ajuns la catalizator si a dat afara apa.L-am lasat vreo 30-40min asa...apoi am clatit.rezultatul a fost aproape nul,in comparatie cu ce faceam cu vapul cand bagam lancea in evacuare(iesea un apa,muradara de ziceai ca era tus negru de imprimanta,NU exagerez).

Acum nu stiu ce sa zic,daca i-am facut bine sau rau cu lancea,dar CERT,esti ca sigur l-am curatat cat s-a putut de bine(ma gandesc sa nu`i fi afectat perfoamntele).Dar...logic vorbind,v-am spus ca am incercat sa intep umpic sitele alea(cu un fier subtire) si s-au intepat destul de greu am opus ceva forta.Acum stau si ma gandesc ca vapul ala nu i-a facut rau(da-o naibii presiunea lui nu cred ca e asa de mare sa buleasca niste site,am un Karcher amarat 3.9 parca,hooby)

Acum fiecare face ce vrea....cum vrea,dar va zic sincer,daca nu bagam vapu in el era cam egala cam cu 0 spalarea.

dukk ,sa stii ca m-am gandit si la lamai,dar m-am gandit pe moment ca hellasul e mai bun.Faza cu catalizatoru...sa il tai si sa il scot de acolo m-am gandit si eu,dar am zis ca deh...sudorii astia din ziua de azi lasa de dorit,si am zis mai bine lasa + catalizatoru poate nu o sa mai vina la locasu lui.

Va salut baieti

Edited by carceacristian
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai pus 1 litru de solutie care o fi avand si el cateva % concentratie, la 10 litri de apă, e clar că efectul nu putea fi decat apa de ploaie. Am avut răbdarea să citesc tot patentul ăla din State cu metode pentru spălare, plus alte documente ce tratează problema. Şi peste tot spuneau de concentraţie şi despre jetul de soluţie şi nu ştiu c

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

uglyjamal intradevar am pus 1l de hellas la 10l de apa cam asa sa zic.Acu nu stiu ce concentratie de acid citric avea dar,am zis sa incerc.Cu otet n-am incercat si nici prin cap nu mi-a trecut.Vap numesc cel din poza,exact dinasta am Karcher 2.38m(Nu vreau sa fac reclama,n-am nici un interes).s-a cunoscut putina diferenta la debitu de apa,dupa ce l-am curatat(era mai mare).Una dintre lanciile alea le-am bagat unde arata sageata din poza cu postul trecut.

post-9811-1241634409_thumb.jpg

Edited by carceacristian
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.