Jump to content

Restaurare T3


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Cu mare bucurie ma alatur comunitatii de Transporters. In ultima perioada, cred ca am inebunit pe toti cunoscutii mei cu obsesia mea pentru Transporter si iata ca intr-un final am reusit sa cumpar unul. E vorba de un T3 1.6D, 8+1, 4 trepte din 1988. Desi cablul de kilometraj e rupt am inteles ca motorul de pe masina are aprox 200.000 Km. Pe bord apare 60.000 Km. Motorul a fost schimbat de mai multe ori, acum are unul de Golf cod JP. Valoarea tranzactiei este de 1000 euro. Masina are o serie de probleme tehnice si estetice, cele mai grave fiind:

- tehnic: caraie la schimbarea vitezelor (posibil problema la ambreiaj hidraulic, placa de presiune, disc sau cutie)

- estetic: putina rugina, chit care incepe sa se desprinda, interior neingrijit

Motorul merge foarte bine, l-am adus de la Lugoj la Timisoara si masina in ansamblu se comporta bine pe drum.

Voi reveni cu detalii si cereri de sfaturi cu siguranta. Pana una alta, daca are cineva ceva manual de reparatii, orice documentatie, rog sa puna un link. Mersi.

post-1559-1239523862_thumb.jpg

post-1559-1239523881_thumb.jpg

post-1559-1239523887_thumb.jpg

post-1559-1239523894_thumb.jpg

post-1559-1239523902_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inatamplator am dat peste cartea de service nemteasca si peste carnetelul fostului proprietar in care am gasit:

Data Km Operatie

24.12.1995 160000 Cumparata masina din Germania si adusa in Romania

14.09.1997 196559 Schimbat ulei

17.11.1997 214749 Schimbat bateria

xx.xx.xxxx 220892 Schimbat filtru de motorina

02.02.1998 229774 Schimbat ulei si filtru de ulei

11.03.1998 238474 Schimbat cutia de viteze (1000 DM), ulei, filtru, filtru aer

15.03.1998 239868 Schimbat ulei cutia de viteze, filtru de motorina

25.07.1998 268711 Schimbat telescoape fata, intinzator curea, pivot drapta

20.06.1998 260711 Schimbat ulei, filtru ulei, filtru de motorina

09.08.1998 270207 Schimbat filtru de ulei

01.10.1998 281780 Schimbat ulei, filtru ulei, filtru de motorina

28.12.1998 297000 Schimbat bucse dreapta, rulment fata stanga

06.01.1999 297500 Bucsat electromotor, schimbat perii si rulment cap vilbrochen

26.01.1999 299300 Schimbat filtru de ulei si motorina

24.03.1999 307127 Schimbat filtru aer

18.04.1999 313130 Schimbat ulei la cutia de viteze

25.04.1999 315130 Schimbat ulei si filtru de ulei

05.05.1999 315892 Test motor: 1-25, 2-25, 3-21.5, 4-25. Schimbat bara, stabilizatoare, pivot drapta,

25.06.1999 328501 Schimbat ulei si filtru de ulei

03.07.1999 329520 Schimbat curea distributie si curea alternator

25.08.1999 344001 Schimbat ulei, fitru motorina, filtru aer

21.10.1999 354610 Schimbat ulei, filtru ulei, o bujie

06.01.2000 365600 Schimbat motor la 90.000Km, curea distributie, ulei si filtru ulei

05.02.2000 370000 Schimbat ulei cutie de viteze

09.04.2000 379491 Schimbat ulei motor, filtru ulei, filtru motorina

08.06.2000 396544 Schimbat ulei si filtru ulei

01.09.2000 410000 Schimbat ulei si filtru ulei

01.11.2000 425000 Schimbat filtru motorina, pivot dreapta, bucse, telescop fata,

18.01.2001 443006 Schimbat ulei si filtru de ulei

01.03.2001 420000 Schimbat curea distributie rulment intinzator curea

01.03.2001 420000 Schimbat filtru motorina si aer

12.04.2001 455500 Schimbat cutia de viteze (406 DM)

02.05.2001 468000 Schimbat periile la electromotor

09.05.2001 470000 Schimbat ulei si filtru ulei Valvoline

25.06.2001 482240 Schimbat ulei cutie si filtru motorina

19.07.2001 487362 Schimbat ulei si filtru de ulei

18.09.2001 498875 Schimbat filtru motorina

13.10.2001 503438 Schimbat ulei si filtru de ulei Aral

20.02.2002 522750 Schimbat ulei si filtru de ulei Valvoline, filtru motorina, bucse stanga si pivot

19.04.2002 534651 Schimbat curea distributie

04.07.2002 542066 Schimbat ulei si filtru de ulei Valvoline, filtru aer (vechi)

19.02.2003 573400 Segmentat motor.

28.03.2003 574664 Schimbat ulei si filtru motorina

15.08.2003 589025 Schimbat ulei si filtru, ulei cutie viteza, rulment alternator

04.09.2003 590025 curea alternator, pompa apa, releu bujii nou, saxofon nou

15.02.2004 604350 Schimbat 2 bujii, masurat compresie 1, 2, 3, 4 - 14

12.05.2004 606854 Schimbat ulei si filtru de ulei, filtru motorina, bucse pivoti superiori, inferiori, cap bara, bieleta stanga

15.06.2004 611015 Reglat unghi de fuga, schimbat cap bara bieleta dreapta

22.04.2005 628124 Schimbat ulei si filtru de ulei

01.05.2006 631298 Schimbat ulei si filtru ulei, filtru motorina

10.07.2006 634149 Schimbat curea distriutie, bieleta directie si pivot stanga

14.03.2008 650703 Schimbat filtru motorina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ai noroc de ea arata super! Am si eu un vis legat de restaurarea unui t2 sau t3 asa ca imi dau seama ce mandru esti de aceasta masina. Intentionezi sa o transformi in camper?

eu zic sa nu te stresezi in legatura cu problemele tehnice.. sunt piese in dezmembrari , si am citit useri care au cunostinte in domeniu si te pot ajuta sa faci conversia la un motor 1.9tdi.

cat despre starea exterioara a caroseriei nu cred sa fie probleme.. e totusi o masina de 20 de ani. NU se vede sparta de rugina si haionul si usile se vad ca se inchid la linie.

Sa ai noroc de ea si sa ne tii la curent cu lucrarile pe care le faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Din ce am vazut in poze ai montate in bord ceasuri de Dacie 1310 de ulei si apa si as vrea sa te rog sa pui pe forum niste poze cu amplasarea sondelor (de apa si ulei) la motor ca vreau si eu sa-mi montez asa ceva pe Jokeru' meu si nu prea stiu unde sa pun sondele.

Manual de reparatii complet pentru T3 nu se gaseste pe net (cel putin nu am gasit eu :) ) dar se gasesc destule articole cu reparatii cam pentru orice pentru masina asta :) .

De exemplu uite aici un site foarte fain pentru T3; dezavantajul e ca este in germana dar te descurci cu google translate-ul.

Succes la restaurare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru urari

1. Profit de aceasta ocazie pentru a face publica lista cu piese care le caut pentru T3 1.6D '98:

- manere usa culisanta (interior + exterior)

- cheder capac motor din portbagaj

- borcan expansiune accesibil pe la usita din spate

- carlig remorcare

- flaps cauciuc pentru bara spate stanga

- burdufuri planetare (o sa le caut noi)

- burdufuri bara directie (la fel noi)

- aerisitor pompa hidraulica ambreiaj spate

- fata de usa pentru usa de la portbagaj

- faruri patrate + masca (ansamblul fata complet)

- cutie 5+1 + timonerie completa

- saboti de frana spate

- 2 cauciucuri 185R14C6PR

2. Cateva intrebari:

- unde gasesc T2, T3 dezmembrate in zona Timisoara? Ma refer la oameni normali, nu la hienele de la Schrot.

- cum se prinde carligul de remorcare? complet sub bara sau pe sub bara, de lonjeroane?

- toba de esapament e prinsa de caroserie sau de motor? La mine acum e prinsa de caroserie si cu racord flexibil (spart - bineinteles)

3. Si ca sa fie un ghiveci complet, iata cateva imagini cu sonfele de apa si ulei, asa cum le-am gasit la mine pe masina. Fostul proprietar sustine ca functionau bine, dar acum sunt rupte firele undeva sub masina.

numa bine

post-1559-1239963787_thumb.jpg

post-1559-1239963794_thumb.jpg

post-1559-1239963800_thumb.jpg

post-1559-1239963807_thumb.jpg

post-1559-1239963814_thumb.jpg

post-1559-1239963820_thumb.jpg

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa traiti si bine ai venit!!!

Sa incepem cu raspunsuri.

Suportii carligului trec prin fusta spate a masinii si intra in lonjeroane unde se prind in suruburi. Carligul devine astfel suport pentru bara, care se aplica peste.

Toba se prinde de motor, in trei puncte, langa turbo o data, apoi in spatele motorului (langa cureaua de distributie) cu un suport si 2 tampoane cauciuc si din nou in spate de baia de ulei (dreapta motorului), iarasi suport si tampon cauciuc.

Am eu un carlig de remorca; Da-mi de veste daca il vrei. Dar sa vedem cum facem sa il primesti. Cand vii pe la Bucuresti, nu ma ocoli...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Am eu un carlig de remorca; Da-mi de veste daca il vrei.

Va aduc aminte ca acesta NU este un topic publicitar.

Postarea unor asemenea anunturi va aduce dupa sine sanctionarea cu warning, conform regulamentului.

Va multumesc pentru intelegere! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SamuraiJerk

Mersi pentru poze!

Referitor la intrebarile tale:

a) Si pe mine ma intereseaza niste aparatori de noroi spate originale ca cele din poza si daca gasesti sau stii pe undeva asa ceva te rog anunta-ma.

aparatori_noroi.jpg

b) Carligul se prinde in lonjeroanele spate ale masinii cu 3 suruburi pe fiecare lonjeron si carligul este "suport" pentru bara are se aplica peste.

c) Completez cu poze la ce a zis colegul bussurgery

suport_turbo.jpg suport_sub_curea.jpg suport_baie_ulei.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt pe cale sa duc la fier vechi o usa de portbagaj. Daca trebuie cuiva, fac o trimitere catre aria vanzari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
SamuraiJerk

imi dau seama ca e o intrebare silly dar,

pe unde se completeaza cu lichid pentru spalatul parbrizului? :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Busonul de umplere al rezervorului pentru lichidul de spalat parbrizul este localizat sub covorul de cauciuc, intre stalpul de sustinere al usii soferului si pedala de ambreiaj.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu teas sfatui sa cauti un motor 1.6 td intercooler de 80 de caluti

merg excelent alea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa schimbi motorul i-a in considerare si un 1.9 td.Sunt fiabile si economice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

pe unde pot verifica si completa ulei in cutia de viteze? pe la surubul marcat in poza?

care este procedura de completare?

post-1559-1250968778_thumb.jpg

post-1559-1250968792_thumb.jpg

post-1559-1250968880_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3. Si ca sa fie un ghiveci complet, iata cateva imagini cu sonfele de apa si ulei, asa cum le-am gasit la mine pe masina. Fostul proprietar sustine ca functionau bine, dar acum sunt rupte firele undeva sub masina.

am ajuns sa ma citez pe mine insumi :icon_cool:

Istoric:

pe bus am ceasuri de temperatura apa si presiune ulei de dacia, iar pe motor am sondele aferente, se pot vedea in pozele din posturile anterioare. Cand am luat masina, ceasurile nu indicau nimic.

Operatiuni:

- am verificat si reparat firele si papucii de la capete. cu toate acestea, ceasurile nu au functionat

- am masurat ambele sonde rezistive si dadeau valori acceptabile, de ordinul sutelor de ohmi

- am masurat ceasurile intre borna de plus si cea de minus de pe ceas si am gasit circuit deschis la amandoua

- intr-un final m-am pus si am desfacut cele doua ceasuri (la sacrificiu), chiar daca nu au fost construite pentru a fi intretinute

Analiza:

Ce se poate vedea si din imagini, inauntru gasim doua bobine, la interior: una fixa pe un cadru de plastic cu margini, si la exterior una care se poate misca un pic, invelita partial cu un carton subtire si intepenita cu o pana de plastic alb care se aplica intre cele doua bobine. La ceasul de apa, pana cazuse demult de la locul ei si "bantuia" prin carcasa ceasului. La cel de ulei, era doar slabita. Datorita acestui lucru, la ambele ceasuri, bobinele de pe exterior se puteau misca la vibratii, astfel incat cele doua fire care ieseau din bobine s-au rupt in timp.

Actiune:

Am reusit sa lipesc firele la loc, am infipt penele sanatos, am "capsat" ceasurile si acum functioneaza.

Concluzie:

Mai ales la ceasuri de genul asta (romanesti): nu le ciocaniti cu degetul sau alte obiecte. Socurile mecanice fac sa se slabeasca penele respective si atunci bobinele exterioare se pot misca in voie. Ce-i drept, am gasit urme de clei care probabil acum 15 ani tinea piesele alea impreuna, dar acum s-a faramitat foarte usor.

Imagini:

post-1559-1251061252_thumb.jpg

post-1559-1251061258_thumb.jpg

post-1559-1251061266_thumb.jpg

post-1559-1251061272_thumb.jpg

post-1559-1251061280_thumb.jpg

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe unde pot verifica si completa ulei in cutia de viteze? pe la surubul marcat in poza?

care este procedura de completare?

Sper ca nu e prea tarziu cu lamuririle pe aici, da' am fost plecat o perioada si n-am avut acces la net...

Nu pe acolo se verifica nivelul uleiului in cutia de viteze. Busonul de umplere/verificare a nivelului uleiului este localizat in partea dreapta a "levierului"(la terminatia timoneriei la cutie) de pe cutia de viteze care schimba vitezele (sper ca ai inteles ce vreau sa zic). Ti-am atasat si 2 poze cu busoanele de umplere si golire.

Procedura de completare e simpla: prima data se desface busonul de umplere (cu masina pe loc drept) cu un imbus de 17 (ai grija se desface destul de nasol; e mai simplu sa desfaci timoneria de pe cutie si apoi sa incerci sa slabesti surubul), apoi se completeaza cu ulei pana la nivelul gaurii de la surubul de umplere si la final se strange surubul de umplere.

Si eu mi-am pus ceasuri de Dacie dupa modelul tau si acum stiu exact cat e temperatura, nu ca la prostia aia de indicator din fabrica; eu in locul tau decat sa fi desfacut si reparat ceasurile alea (apropo, nu s-a rupt inelul ala cromat care tine geamul la ceasuri?) ma duceam la REMAT si pe 5 - 10 lei luam un set de ceasuri complet.

post-8269-1251131875_thumb.jpg

post-8269-1251131883_thumb.jpg

post-8269-1251132590_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de indicatii pentru uleiul din cutie

legat de ceasuri, nu s-a rupt nimic la ele, le-am "capsat" la loc fara probleme, ba chiar pe unul dintre ele l-am desfacut de 2 ori, ca am uitat sa pun la loc suruburile exterioare de fixare. La mine, inelul care tine geamul e vopsit in negru la amandoua ceasurile.

o sa imi iau ceasuri noi, pe alea vechi m-o pocnit intr-o duminica seara sa le desfac, mai mult ca sa ma asigur ca ceasurile sunt problema. Ma astept chiar sa le fi decalibrat nitel desfacandule, asa ca nu ma mai pot baza 100% pe ele, chiar daca informatia afisatapare reala:

- ceasul de ulei sare la 6 bari cu uleiul rece la relanti si apoi scade pe la 3 - 4 bari cand se incalzeste un pic motorul. La 85 grade, am putin peste 2 bari. Presiunea variaza si cu turatia motorului.

- ceasul de la apa indica intre 80 si 85 de grade dupa aprox 10 - 15 min de functionare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa se comporta si la mine ceasul de ulei; la apa cred ca merge bine, urca mai greu acul la temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am completat azi cu ulei in cutie

intradevar, surubur de umplere (si in acelasi timp de nivel) este amplasat cam nepotrivit, in spatele conexiunii cu timoneria

totusi, chiar si fara imbus de 17, am reusit sa-l desfac intepenind 3 piulite pe un surub de 10 cu hexagon de 17.

a intrat cam jumatate de litru de ulei, ocazie cu care am remarcat ca uleiul existent e cam uzat si intrentionez sa-l shimb tot

cat ulei intra pana la nivel intr-o cutie cu 4 trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu 4,5 litri, sae 80 :icon_thumright:

Da cam atat intra indiferent de cutie (4 sau 5 trepte); pe calculator la magazinele de piese auto dau alte valori (3 sau 4 litri, depinde de cutie) dar nu corespund cu realitatea.

Problema asta s-a mai discutat pe aici si aici.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna Ziua

ma alatur acestei comnitati

Aseara m-am pricopsit cu un T3 din 82 .

L-am adus de la Tg.Jiu .Scartaie cand calc frana si o ia mai greu la pornire si mai pierde ulei pe undeva asa mi a zis fostul proprietar in rest mi-a placut cum merge.

Poate cineva sa-mi spuna unde sa merg cu el la un control ? (Bucuresti)

A era sa uit Precizare ( sunt praf de abia stiu sa dau la cheie si sa ma uit daca sunt umflate rotile ,deci nu pot da detalii tehnice insa am sa ma straduiesc

multumesc si astept sfaturi

(scz daca nu am vazut eventuale topic-uri de acest gen nu am avut timp o sa citesc tot )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut posesori T3

De o luna am luat un T3 din 1984 1.6 D, patru viteze, motor tip jk schimbat in 2007, 8+1 omlogat autoturism.

Mi-am satisfacut o dambla, am luat-o pentru iesiri la munte si la mare, vreau s-o amenajez pentru dormit in ea.

Am de muncit si de cheltuit ceva bani pe piese, pentru a nu avea probleme cand plec cu ea.

Motorul este cam zgomotos, dar ce sa fac, este tehnologie veche, bine ca merge.

post-9858-0-11228600-1321989521_thumb.jppost-9858-0-62523100-1321989637_thumb.jp

Modificat de claudiumarin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!