Jump to content


Photo

Senzor G28


  • Please log in to reply
166 replies to this topic

#1 cornelus

cornelus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw passat
  • Model:1.9 tdi 2003
  • Motorizarea:131cp , 4Motion

Posted 22.02.2007 @ 18:27

Salutare oameni buni !

Mica mea problema incepe asa :
Dimineata pe racoare passatul din semnatura porneste la a2a cheie data .
Am pus Vag-com si iata ce a iesit :

VAG-COM Version: Beta 402.3-US

Control Module Part Number: 038 906 019 GQ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1524
Software Coding: 00003
Work Shop Code: WSC 05314
Additional Info: WVWZZZ3BZ3E021232 VWZ7Z0B5450866
1 Fault Found:
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent

daca ma puteti ajuta sa gasesc pe masina acest senzor v-as ramine dator .
eventual o poza cu pozitia , un pret daca trebuie sa-l cumpar sau ce am de facut ?
Cu respect si multumiri !
Motor AVF

Edited by cornelus, 22.02.2007 @ 18:30.


#2 calin_bm

calin_bm
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat Variant 2002
  • Motorizarea:1,9 TDI 136CP

Posted 22.02.2007 @ 19:17

poate te ajuta: http://vwforum.ro/in...hl=engine speed

#3 cornelus

cornelus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw passat
  • Model:1.9 tdi 2003
  • Motorizarea:131cp , 4Motion

Posted 22.02.2007 @ 21:17

Am citit atent dar nu vad decit ca problema este de la firele senzorului Hall , probabil g28 .
Topicul lui SHAREL nu m-ai merge.
Ok , doresc sa localizez acest senzor si probabil de acolo ma descurc .
Mie nu mi-sa oprit motorul , el a pornit dimineata putin mai greu , prima impresie a fost ca a tras aer nu a mai avut motorina si dupa prima cheie scurta totusi a pornit.
Localizarea senzorului m-ar ajuta .

#4 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 22.02.2007 @ 23:58

.....
Topicul lui SHAREL nu m-ai merge.
Ok , doresc sa localizez acest senzor si probabil de acolo ma descurc .
Mie nu mi-sa oprit motorul...


Hai sa scriem totusi corect romaneste, chiar daca e pe forum: "mai" si "mi s-a".

Din cate stiu eu senzorul Hall e G40, nu G28. G28 e senzor de turatie. Tu ai o problema de contact la el dupa parerea mea, insa nu stiu unde e la masina ta :)

#5 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 23.02.2007 @ 08:58

Pozitia exacta pe blocul motor nu o stiu; ce stiu, este ca (pe scurt) informatia este citita de pe arborele cotit. Nu ar trebui sa fie prea greu sa-l descoperi. :Driver:

#6 cornelus

cornelus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw passat
  • Model:1.9 tdi 2003
  • Motorizarea:131cp , 4Motion

Posted 23.02.2007 @ 18:05

ok baieti , multumesc !
miine probabil am sa-l caut . daca il stie cineva pozitia lui mai astept .

#7 alex_pescaru

alex_pescaru
  • Oraş:Pătărlagele
  • Maşina:
  • Model:
  • Motorizarea:

Posted 25.02.2007 @ 20:24

Nu mai cautati senzorul la axa cu came, deoarece acolo este senzorul G40.
Senzorul G28 este pe blocul motor, la imbinarea dintre motor si cutie. Cu alte cuvinte la capatul arborelui cotit, inainte de placa de presiune, este o coroana 60-2-2, adica 56 dinti cu doua spatii situate la 180 grade unde lipsesc cate 2 dinti in fiecare spatiu. Senzorul G40 citeste aceasta coroana. Apoi este placa de presiune, ambreiajul si cutia de viteze.
Deci te uiti pe blocul motor, la imbinarea cu cutia si nu poti sa-l ratezi.
Verifica conexiunile lui.

#8 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 25.02.2007 @ 20:33

io cred ca senzorul se afla sub pinionul de la axa cu came ,sub capacul de la distributie.acolo zic io cai cititorul

Acela este camshaft position sender (G163/G40, parca,sau senzorul HALL) si se gaseste la motoarele pe benzina (si nu numai). Informatia furnizata de acesta, impreuna cu cea a lui G28 (engine speed sender) determina momentul injectiei si momentul scanteii. La diesel...doar mom. injectiei.

Cum am spus, nu stiu exact pozitia lui G28, adica, spre ce capat al arborelui cotit este pozitionat. Oricum, tind sa cred (90%) ca se afla pe blocul motor (cum am spus) in spre cutie.

Mai exact pt. @cornelus - pe blocul motor in zona volantului.


:) Hai ca mi-a luat-o @Alex pescaru inainte :)

Edited by xxleeus, 11.03.2007 @ 18:49.


#9 Ion CIUCA

Ion CIUCA
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:VW
  • Model:PASSAT
  • Motorizarea:1,9 TDI 131CP

Posted 26.02.2007 @ 07:05

Senzorul G28 este un senzor magnetic, nu are in el decat o bobina. Se afla chiar sub filtrul de ulei. Este prins cu un singur surub. Nu cred ca trebuie sa-l schimbi obligatoriu. Intai incearca sa-l curati de pilitura de fier. Mai ales daca semnalul este implauzibil. Ca si simptome, cand este murdar motorul porneste grau dupa ce sta o perioada(se depune pilitura de fier pe miez). Daca este defect motorul nu porneste deloc.

Am uitat, poti sa incerci sa cureti si contactii mufei. Se afla in spatele vasului de expansiune. Acolo sunt 2 mufe. Cea din dreapta cred.

#10 cornelus

cornelus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw passat
  • Model:1.9 tdi 2003
  • Motorizarea:131cp , 4Motion

Posted 26.02.2007 @ 20:13

Mii de multumiri tuturor !

Zilele astea nu a mai facut figuri , miine pun laptopul sa vad ce mai zice , m-am lamurit in mare unde sa-l caut .
De pornit , pornea dar aveam impresia ca a tras aer am dat 2-3 automaturi si a luat-o . Acum vad ca porneste bine , dar m-ai verific .

Inca o data multumiri .

#11 cornelus

cornelus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw passat
  • Model:1.9 tdi 2003
  • Motorizarea:131cp , 4Motion

Posted 27.02.2007 @ 21:22

Nu am avut inca timp sa-l caut , daca tot nu a mai facut figuri il las pina saptamina viitoare asa.

xxleeus - Anunt negresit si premiantul !!!! :rolleyes:

#12 cornelus

cornelus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw passat
  • Model:1.9 tdi 2003
  • Motorizarea:131cp , 4Motion

Posted 03.03.2007 @ 17:02

Uitati cum sta problema :
Nu am gasit inca senzorul cu pricina , dar am vorbit telefonic cu un tip ce a lucrat la Porshe si are service particular .
Omu zicea sa nu mai caut senzorul ca este undeva pe volant dar nu se strica decit foarte rar, acest senzor este cel care spune ca ai o defectiune pe circuitul de alimentare si care da defectul pe Vag-com . Spunea ca poate fi pompa de alimentare sau filtru de motorina . I-am spus ca am filtru nou nout , m-a pus sa caut acolo problema si am gasit ( cred ) ca supapa unisens ce vine pe filtru nu etansa bine si tragea aer fals . Am schimbat cele doua inele de cauciuc si vad ca nu mai face probleme si nici pe vag nu mai da defectul .
Multumesc tuturor inclusiv profesorului de Romana .

#13 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 03.03.2007 @ 19:29

Nu-ti face iluzii prea mari cu privire la eroarea de care vorbeai la inceput- legata de G28. Ea nu are legatura cu "remedierea" pe care tocmai ai efectuat-o.

Referitor la explicatia omului de la Porsche, cred ca nu ai inteles foarte bine...senzorul G28, nu se afla pe volant!! El se afla/gaseste montat pe blocul motor sau pe cutie. Este adevarat ca citeste o informatie din acea zona, mai exact de la un disc (care difera constructiv de la un tip de motor la altul) montat pe volant sau pe arborele cotit.

#14 dpolo

dpolo
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Polo 2002
  • Motorizarea:1,9TDI-PD ATD

Posted 03.03.2007 @ 20:41

@Cornelus da-mi un Pm cu adresa de e-mail si iti trimit ceva documentatie despre sensorul G28 si pozitionarea lui,dar @alex pescaru a avut dreptate si e "engine speed sensor"

Edited by dpolo, 03.03.2007 @ 20:44.


#15 cornelus

cornelus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw passat
  • Model:1.9 tdi 2003
  • Motorizarea:131cp , 4Motion

Posted 04.03.2007 @ 14:51

l.u.v - Ai ghicit ! despre el este vorba .

dpolo - MERITA berea . A dat poza . Multumesc pe aceasta cale .

Sper sa ajung la intilnire sa dau la toata lumea bere , toti o meritati ( mai putin prof. de Romana )

Mii de multumiri .

Edited by cornelus, 04.03.2007 @ 14:58.


#16 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 04.03.2007 @ 16:08

Hai sa scriem totusi corect romaneste, chiar daca e pe forum: "mai" si "mi s-a".

Din cate stiu eu senzorul Hall e G40, nu G28. G28 e senzor de turatie. Tu ai o problema de contact la el dupa parerea mea, insa nu stiu unde e la masina ta :P


Daca nu ai fi fost orbit de observatia de limba romana ai fi vazut ca am fost primul care ti-am atras atentia ca nu e vorba de senzorul Hall! La masina ta nu stiam EXACT unde e pus ca ti-as fi zis. Am zis ca ai problema de contact/mizerie/etc pentru ca nu se prea strica. Deci nu m-am bagat doar in seamna sa iti fac observatie de limba romana. Era mai mult scris acolo, daca aveai chef sa citesti sau nu era si este problema ta.

NU simti nevoia sa imi multumesti mie, insa se pare ca nu ai avut pentru ce sa le multumesti nici fostilor tai profesori de lb. romana.

#17 l.u.v

l.u.v
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A6
  • Motorizarea:2.5 TDI QUATTRO

Posted 05.03.2007 @ 23:20

Domnu' Stealth,iti faci prieteni peste tot dupa cum vad.. :D
Esti plin de sarm,:D
Cornelus,lasa-l,altfel nu mai scapi..
Pentru mine a facut o pasiune..poate-i plac gagii,ma gindesc :D
Revenind la lucruri importante:Cornelus,Tanase are si parti bune si rele,ca oricare.
Luigi Vicol

#18 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 06.03.2007 @ 03:33

:))

Domnu' Stealth,iti faci prieteni peste tot dupa cum vad.. :D
Esti plin de sarm,:))

Am prieteni adevarati destui fii tu linistit, de toate nationalitatile...nu intru pe forum sa imi fac prieteni. Nu vad de ce s-a atacat Cornelus asa pentru ca l-am corectat, chiar mi se pare de bun simt sa scriem corect romaneste pe forum. Iar daca s-a atacat, nu imi e cu nimic nici mai prieten si nici mai neprieten ca inainte. Observatia pe care am facut-o chiar nu am facut-o ca sa fac pe desteptul, ar fi STUPID sa ne batem in piept ca stim scrie romaneste corect... si nu am fost exagerat sa corectez greseli de neatentie. Am considerat ca era o scapare gramaticala.

Pentru mine a facut o pasiune..poate-i plac gagii,ma gindesc :)


Pastreaza-ti te rog nesimtirea pentru familia si anturajul tau. Ca vad ca nu duci lipsa de ea. In alte imprejurari, daca eram fata in fata si ai fi facut astfel de comentarii la adresa mea ai fi riscat sa te pocnesc in barba sa iti mai scada din ingamfare. In alta ordine de idei invata si tu limba romana inainte sa te exprimi, este corect: gagiii si gandesc. Timpul nu poti sa il dai inapoi sa inveti ceea ce nu ai invatat in clasele primare, asa ca incearca macar sa fii mai retinut. Iti raspund pentru ca nu sunt genul care sa fiu insultat si sa stau cu mainle in san.
Ar fi bine sa te obisnuiesti cu ideea ca stii mult mai putin decat crezi iar ceea ce stii de multe ori e gresit, dar gura mare o ai sa-ti sustii ideile.

Edited by I_am_Stealth, 06.03.2007 @ 03:37.


#19 DJ50BLU

DJ50BLU
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 5.5 2003
  • Motorizarea:1.9 TDi 130CP

Posted 29.05.2007 @ 12:40

Salut
Am si eu aceeasi problema. Deosebirea este ca nu se intampla doar dimineata, pe racoare. Din contra, de cand s-a facut mai cald se intampla mai des.
Problema a aparut acum 2-3 luni. Eroare de pe VAG-COM este aceeasi ca cea din primul post.
Daca la inceput se intampla destul de rar, o data la 2-3 saptamani, in ultima vreme a inceput sa faca mult mai des, cam o data la 2-3 zile.
Sambata am schimbat distributia + filtre, etc. Tipul care a facut toate astea s-a uitat un pic si la senzor. La rugamintea mea s-a uitat si la circuitul de alimentare si a inlocuit cele 2 inele de cauciuc de la supapa unisens. Unul dintre ele parea a fi rupt....
Toate bune si frumoase, am sperat ca am scapat de eroarea aia sacaitoare. Pana in dimineata asta...

Intrebarea mea este: este nevoie sa schimb senzorul? sau sa caut buba prin alta parte?

#20 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 30.05.2007 @ 06:04

Eroare de pe VAG-COM este aceeasi ca cea din primul post.

Tipul care a facut toate astea s-a uitat un pic si la senzor.
Intrebarea mea este: este nevoie sa schimb senzorul? sau sa caut buba prin alta parte?

Tipul putea sa se uite mult si bine la senzor; nu are ce sa vada doar uitandu-se la el.
Probabil, cere inlocuire. Cel mai usor ar fi sa-l intrebi pe cornelus cum a rezolvat el problema. (cred ca tot inlocuire; el a uitat sa spuna rezolvarea :beerchug: )




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users