Jump to content

Schimbare semering ax came


Wizard84
 Share

Postare recomandată

Salut baieti,

De ceva vreme imi curge ulei pe la semeringul axului cu came (cel marcat in poza la pozitia 15), si vreau sa il schimb singur, cunosc toata teoria despre alinierea/sincronizarea distributiei si am tot ce imi trebuie pentru a face treaba, dar am cateva nelamuriri:

1. Pentru a scoate roata dintata de la axul cu came, este nevoie sa scot cureaua de tot? Se poate doar sa slabesc cureaua si sa o dau jos doar de pe roata axului cu came?

2. Daca scot roata dintata a axului cu came am acces la acel semering si pot sa il inlocuiesc? Este nevoie sa scot si axul cu came pentru inlocuirea semeringului?

3. Surubul de la pozitia nr 5 se scoate greu, exista posibilitatea sa fie intepenit? A gasit cineva vreun surub d'ala blocat acolo? Este obligatorie inlocuirea surubului cu altul nou? 80Nm inseamba strans cu putere, da?

Sper sa mai fie cineva care sa fi inlocuit acel semering si sa ma ajute si pe mine!

Multumesc anticipat!

post-14665-1237284159_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat de curand acel semering, toata operatiunea a durat cam 10 min, a trebuit dat jos doar roata dintata, eventual de pus distributia la punct daca nu ai avut grija sa o prinzi cumva, nu trebuie inlocuit nici o piulita sau surub, se pune doar un smac din ala pt a preveni desfiletarea

Modificat de fkt_cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult fkt_cristian m-ai incurajat ;)

Poti sa imi zici te rog ce marime are acel semering? Din cate am mai citit este vorba de 47x32x10, am dreptate?

Cand zici "smac" la ce te referi ca nu inteleg, te referi la fire de canepa? sau banda d'aia alba de se pune la etansari?

Inca o data mersi mult, chiar nu eram sigur daca sa ma apuc de treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wizar...cand ai scris ca cunosti toata teoria schimbarii simeringului la ce te-ai referit ? Din ce scrii se pare ca n-ai inteles mai nimic .

Referitor la surubul 5, surubul cu pricina nu este intepenit ci este strans cu 80 Nm sau 8 Kgf ( kg forta ) si pe langa asta este lipit si cu

o solutie speciala pentru suruburi contra desurubarii. Pentru a schimba simeringul nu trebuie sa scoti axul cu came, dar cum se scria mai sus

atentie mare la punerea la punct a distributiei. Cand vei strange surubul 5, ar fi bine sa-l strangi cu o cheie dinamometrica , daca nu

exista riscul ori sa nu-l strangi suficient ( si se va desuruba in timp ) ori sa-l rupi in ax . De asemenea ar fi bine sa pui cateva picaturi

din acel "lipici" dar daca este corect strans nu am intalnit sa fie probleme.

Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum vad, nu te pricepi foarte bine la mecanica. Nu mi-o lua in nume de rau dar lucrari ca acestea care implica si distributia nu sunt atat de simple, pentru 50 lei cat te-ar costa o astfel de lucrare, mai bine du-te la un meserias( daca, din greseala, iti sare distributia de la punct, doar si cu un dinte ni te vad prea bine)

P.S. cand lucrezi la distributie e bine ca masina sa fie pe liber(trasa frana de mana)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul pentru semering este b 030 103 085 A si marimea 47x32x10

Modificat de fkt_cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi frumos, in weekend ma apuc de treaba. fac si poze poate va ajuta si pe altii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vrut sa schimb acel semering pentru ca imi curgea ulei in coltul motorului si credeam ca se prelinge de sus (ca in poza asta: http://vwforum.ro/index.php?act=at...t&id=122863 ), dar nu este de acolo, este garnitura de chiulasa... ooff.. alta cheltuiala. Stie cineva cat costa in service schimbatul garniturii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai incearca sa o strangi, daca s-a umblat vreodata la motor, cu o cheie dinamometrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbat garnitura chiulasa , 200 lei ,azi a-m fost la un servis, iar garnitura intre 65 si 130 depinde de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de ieftin, eu la un opel mi-a cerut 350 lei pentru schimbat axa cu came. cred ca ma mut la cluj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am schimbat garnitura de chiulasa, m-a costat manopera 350ron si garnitura 110ron. O gramada de bani, dar mi-am rezolvat problema, iar daca va curge ulei prin coltul asta: http://vwforum.ro/index.php?act=at...t&id=122863 este de la garnitura de chiulasa! nu de la semeringul axului cu came!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat semeringul de la axul cu came pt ca aveam pierderi, dar se pare ca nu am rezolvat problema in totalitate, tot mai lacrimeaza ulei pe acolo, s-a uitat si un mecanic si mia zis ca am un pic de uzura pe ax in locul in care face contactul cu semeringul (partea cu arc), acum va intreb pe voi ce e de facut in situatia asta. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
azi am schimbat garnitura de chiulasa, m-a costat manopera 350ron si garnitura 110ron. O gramada de bani, dar mi-am rezolvat problema, iar daca va curge ulei prin coltul asta: http://vwforum.ro/index.php?act=at...t&id=122863 este de la garnitura de chiulasa! nu de la semeringul axului cu came!

salut!

Si eu cred ca trebuie sa'mi schimb semeringul de la axul cu came...si cel care mai este acolo unde e distributia...,dar cred ca o sa merg la un service...si cu o treaba o sa'mi schimb si distributia...ca sa nu mai am treaba...

Eu vad ulei pe cureaua de distributie...si ma gandesc ca e de la semeringul axul cu came...

Asa era si la tine...ca nu prea am inteles din poza pusa de tine...???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

se pare ca am ajuns si eu la aschimbarea semeringului. imi consuma ulei ... insa nu vedeam pe unde . am dat carcasa distributiei jos , si cei dupa ia e grav. numai ulei scurs. pana in josul motorului . ca in poza . am modificato eu putin ... sa fie sigur semeringu ? acel semering este in afara rotii dintate ? sau de la ia spre motor ? mersi mult . cred ca trebue sal schimb neaparat . un pret la el care a cumparat ? .. motorul este un 1.4 AEX

post-60828-1281079685_thumb.jpg

Modificat de sonnic53
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar ieri am cumparat unul ca sa il schimb si eu iar pretul lui este de 15lei. Acuma depinde de magazin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca uleiul curge doar prin partea unde e distributia, cam cel mai sigur e de la acel simering.

Acel simering e pe unde iese axul din motor, deci dupa acea rola dintata pe care e cureaua de distributie, nu are ce sa caute in afara...

E destul de complicat, trebuie luata jos distributia, si acea rola, dupa acea rola mai este si cealalta jumatate de carcasa(carcasa care e pe distributie). Eu am avut noroc ca mi-am schimbat si distributia si le-am facut toate odata.

Modificat de sochaux_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sochaux nu stiu cum e la tine la diesel dar la mine e foarte simplu se da distributia jos, se da roata dintata si cu surubelnitza scoti semeringu si il pui pe cel nou intr-un minut nu ai ce face la schimbul semeringului :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce usor pare sa fie la voi :wub: am ajuns si eu la acel semering ... insa nu am reusit sal scot. adica ce fel trebue scos ? sal invart invers acelor de ceas ? sau bag surubelnita pe langa el sil trag afara? voi cum ati facut ? la mine nu a mers in nici un fel ... simi era sa nu stric altceva pe acolo ? .... garnitura de sus de la capacul motorului cat costa ? daca ati luat careva de curand . ,mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit sal schimb . acum sa vad daca mai curge ceva prin partea aia . mersi ovidiu pentru tel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai pentru ce. uite chiar zilele asta am vrut sa dau comanda si eu de acea garnitura si costa in jur de 50 de lei dar astept acuma sa vad cum se prezinta cu semeringu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum l-ai scos pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cum lam scos ? am bagat o surubelnita dreapta si ascutita pe langa el . si am tras tare . si a iesit. insa lam bagat pe asta nou .si vad ca deja tot se prelinge cate o leaca pe la el :| .... ce mama lui sai fac ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil sa se fi "tocit" si din ax.. dar foarte putin probabil..cel mai bine ar fi sa gasesti un micrometru sa masori ajul cu came sa vezi ce grosime are, si un subler e bun dar nu asa de precis.. si sa iti cumperi un simering care sa indeplineasca "conditiile" adica cotele , interioare ,exterioare...

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreb daca surubelnita bagata pe langa nu a lasat urme? Adica nu a lasat gauri? Poate pe acolo se prelinge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!