Jump to content

Vibratii la franare


merlin__wizard
 Share

Postare recomandată

  • 8 months later...

E posibil ca vibratii in volan sa apara si de la puntea spate?

Intreb pentru ca am schimbat placute + discuri pe fata, schimbat lichid de frana, echilibrat roti, verificat presiune si dupa 1000 de km de "pauza" a vibratiilor, acestea au revenit. Cauciucurile de vara sunt in anul 3 de exploatare si au maxim 40k de km, folosite asa cum trebuie, cu preponderenta in exterior (95%).

 

Nu stiu la ce as mai putea interveni la puntea fata, de unde trag concluzia ca e puntea spate de vina. E posibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puntea în sine?

 

Altfel da, probleme la discurile spate pot da vibrații în volan și în mers.

 

De asemenea în timp datorită stilului, nu atât greșit, cât impus de trafic mai mult, apar depuneri pe discuri, care pot da vibrații.

 

Încearcă să le cureți cu procedura asta

 

La mine s-au curățat după drumul la Reșița. E povestea în topicul mașina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am un prieten care a schimbat la 65.000 km discurile de frana, apoi la 73.000 km pt ca incepuse sa-i vibreze volanul/masina. Primul set de discuri a ajuns la producator (TRW) care le-a refuzat garantia probabil pt ca nu au fost montate la Porsche sau alt dealer mare.

Acum la 87.000 km intampina aceleasi probleme de trepidatii atat in volan cat si in masina. Acestea apar doar la franare de la o viteza mai mare de 70km/h

Nu cred ca e de la jante pentru ca a patit asta atat cu cele de aliaj, cat si cele de tabla (iarna)

Discurile au fost de fiecare data TRW.

De adaugat ca dupa schimbarea discurilor vibratiile au incetat numai ca sa reapara dupa cateva mii de km.

Idei? Solutii?

Fix fix aceleasi probleme am si eu. In ultimele 4 luni am schimbat 2 seturi de discuri fata si acum si pe cele spate. Cu tot cu placute, evident.

Am echilibrat rotile, schimbat cauciucuri, schimbat bucse fata facut unghi de fuga.

Si tot vibreaza la franare. Mai ales in intervalul 90-60. Doar ca acum franeaza numai la apasari mai puternice ale pedalei. De la naiba poate fi ?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspund tot eu.

Am fost azi la service si concluzia e halucinanta: Discuri ovalizate. Din nou!

 

Posibila cauza ar fi placutele, aparent mult prea dure pentru discuri. Desi si placutele si discurile sunt TRW.

 

Mi-au pus alte discuri pe garantie, ATE si placute originale eco. Am fost taxat pentru placute dar macar am scapat. Daca reapare insa nu stiu ce mai e de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificati si daca pistonul culiseaza in etrier. Se intepeneste uneori din cauza oxidului de aluminiu (alumina) si incinge discurile.

de asemenea, verificati si jocul in rulment.

Modificat de gheorghita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceiasi problema o aveam si eu sper. Acum vreo 3 ani am schimbat discurile originale cu unele brembo pentru ca erau uzate. Toate bune si frumoase pana cand ma intorceam o data de la munca si la Ploiesti la Bricostore se formase un fel de minilac si am vazut ca a iesit abur din roata dreapta. Am mai mers asa zicand ca poate isi revine si nu o sa mai vibreze. De vibrat, vibra atat la franare( nu conta ca e brusca sa mai incet, parca daca apasam mai tare pedala de frana nu mai vibra asa rau) cat si la accelarari mai puternice. Odata cu trecearea la jantele de iarna adica de la 17 la 15 a inceput sa vibreze foarte tare si m-am decis sa le schimb. Am pus discuri Ate si placute Ferodo Premier. Inca nu am apucat sa merg cu ea ca sunt inca la munca, dar sper din tot sufletul sa nu mai vibreze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, am mers 900 de km si iar vibreaza. Incredibil!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica da ca etrierul culiseaza pe calaret.De obicei burdufurile se ingauresc si intra apa acolo.Scoate tijele curata-le si greseazale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut problema vibratiilor am avut-o si eu candam schimbat jantele cu unele de 17.Vibratiile au disparut dupa ce am schimbat discurile de frana pe fata care erau ovalizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu masina aprox. 700km. Mai am niste vibratii fine exact la 120km/h. Am echilibrat si rotile,dar parca tot am vibratii. Ma gandesc ca poate mi se pare mie ca m-am obisnuit asa fiindca de multe ori cand franez am senzatia ca o sa vibreze. Am facut si procedura de beding. Arata frumos, sunt lucioase. Sper sa tina asa pana o scot la pensie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. La masina din semnatura am problema de mai jos:

Pe spate, la franarea la rece se aude un harsait ca si cum placutele ar fi duse. La cald nu se mai aude. Placutele nici nu au ajuns la jumatate. Am observat ca se aude din ce in ce mai pronuntat harsaitul.

Aveti vreo idee?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare tuturor,

 

In primul rand, LA MULTI ANI! si bine v-am gasit! (este prima mea postare). Am un Golf IV 1.4 16V din 2001 cumparata acum cateva luni si am o problema care ma apasa din ce in ce mai mult.

Am o vibratie puternica sub masina care apare in momentul in care franez fara sa apas ambreiajul (atunci cand subturez motorul). Am ridicato pe rampa si cei din service au vazut o placa de aluminiu (cred) despre care mi-au spus ca are rolul de a izola caldura emisa de esapament, de conductele de combustibil. Aceasta placa nu era bine prinsa si au stranso. Problema insa nu a disparut si chiar nu stiu ce ar putea fi. Cel mai rau face in marsarier. Trebuie sa o turez tare ca sa nu se auda vibratia cu pricina.

Ma puteti ajuta cu ceva idei? S-a lovit cineva de o problema asemanatoare?

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare ,

 

Chiar acum vin de la service si ca dupa orice vizita la service nu mai stii ce sa mai crezi :) Golf 5  1.9 TDI 105 cai 6 trepte , vibratii destul de mari la viteze mai mari de 120 km/h si doar pe franare , in rest nimic altceva . 

Discuri + placute : schimbate acum 30 000 de km , intredevar am ales o varianta low cost la discuri , ATE 100 de Ron bucata 

Jante + caucicuri : Cauciucuri noi cumparate acum 2 luni , jantele sunt lovite , dar totusi tipul care le-a echilibrat a zis ca e ok...

E imposibil sa iti dai seama daca e un disc ovalizat ? ( am fost la 2 mecanici si ambii au zis ca sunt discuri dar fara se uite.. si daca se uite la ele nu isi dau seama daca sunt ovalizate ... ) Stiti pe cineva "mai priceput" ?

Pana la urma o sa imi schimb bucsele ( nu aratau deloc bine ) + o sa imi echilibrez iar rotile si o sa vad dupa ..

Intre timp mecanicul unde am lasat-o mi-a zis si ca tampoanele de la motor ( am inteles ca sunt 3 ) sunt rupte , e posibil sa fie de la ele ? 

Multumesc de timp si ajutor!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masori cu un ceas comparator deviatia  discului iar apoi la butuc si vezi care este vinovatul,eventual verifica si capetele de bara la directie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 7/13/2016 at 1:51 PM, somoso said:

Salutare ,

 

Chiar acum vin de la service si ca dupa orice vizita la service nu mai stii ce sa mai crezi :) Golf 5  1.9 TDI 105 cai 6 trepte , vibratii destul de mari la viteze mai mari de 120 km/h si doar pe franare , in rest nimic altceva . 

Discuri + placute : schimbate acum 30 000 de km , intredevar am ales o varianta low cost la discuri , ATE 100 de Ron bucata 

Jante + caucicuri : Cauciucuri noi cumparate acum 2 luni , jantele sunt lovite , dar totusi tipul care le-a echilibrat a zis ca e ok...

E imposibil sa iti dai seama daca e un disc ovalizat ? ( am fost la 2 mecanici si ambii au zis ca sunt discuri dar fara se uite.. si daca se uite la ele nu isi dau seama daca sunt ovalizate ... ) Stiti pe cineva "mai priceput" ?

Pana la urma o sa imi schimb bucsele ( nu aratau deloc bine ) + o sa imi echilibrez iar rotile si o sa vad dupa ..

Intre timp mecanicul unde am lasat-o mi-a zis si ca tampoanele de la motor ( am inteles ca sunt 3 ) sunt rupte , e posibil sa fie de la ele ? 

Multumesc de timp si ajutor!!

Salutare,

Am aceeasi masina si cu fix aceleasi probleme- ai descoperit de unde era problema ?

Mentionez ca la mine au aparut vibratiile dupa  ce am schimbat discurile OEM cu unele ATE + placute ATE, la aproximativ 500 KM ( un drum pana la mare pe autostrada, mers cu viteza legala si fara frane violente) , 

Am masurat si discurile cu comparatorul , au eviatii de 0,02 mm cele de pe fata, iar cele de pe spate unul are 0,02 mm, iar celalalt are 0,03 mm.

Un mecanic mi-a spus sa schimb bucsele de bascula ( cele mari din spate deoarece sunt imbatranite) - masina nu bate la gauri/denivelari....

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 19.10.2016 at 3:13 PM, schumitza said:

Salutare,

Am aceeasi masina si cu fix aceleasi probleme- ai descoperit de unde era problema ?

Mentionez ca la mine au aparut vibratiile dupa  ce am schimbat discurile OEM cu unele ATE + placute ATE, la aproximativ 500 KM ( un drum pana la mare pe autostrada, mers cu viteza legala si fara frane violente) , 

Am masurat si discurile cu comparatorul , au eviatii de 0,02 mm cele de pe fata, iar cele de pe spate unul are 0,02 mm, iar celalalt are 0,03 mm.

Un mecanic mi-a spus sa schimb bucsele de bascula ( cele mari din spate deoarece sunt imbatranite) - masina nu bate la gauri/denivelari....

Multumesc

Salutare , eu am schimbat bucsele dar totul a fost la fel... am schimbat discuri si placute si problema s-a rezolvat ..Eu am luat tot de la ATE sper sa ma tina.. codurile sunt : 

Discuri fata cod : 24.0122-0210.1

Placute  fata cod : 13.0460-7117.2

Succes!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In cele din urma problema a fost rezovata : am fost la strungar si mi-a indreptat discurile ,erau ovalizate,nu foarte mult dar erau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

O problema ce tine de zona crepusculara.

Vibratii la frânare din cauza unui disc de frana spate deformat (cu abatere de la planeitate), in cateva saptamani a ucis si rulmentul.

Schimbat rulmentul, schimbate ambele discuri axa spate plus placutele de frana, rezultatul: Aceeasi vibratie la franare. Ambele discuri au planeitate in parametri.

Suportul etrierului pistonul si etrierul functioneaza normal, fara joc la ghidaje, fara blocaje.

Ce as putea sa suspectez?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La montaj s-a avut in vedere curatarea suprafetei de asezare a discului pe flansa rulmentului?

Verificarea bataii axiale (ce zici tu: planeitate) cum a fost facuta ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatare dupa manual, vaselina cu cupru etc. In plus, s-a montat ansamblul rulment nou.

Cu ceasul comparator.

 

Modificat de Makron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Update:

Inainte de a suspecta deformarea discurilor de frana (foarte putin probabila) va recomand sa verificati planeitatea, bataia frontala a flansei butucului rotii. Totul pleaca de la rulment. Chiar daca rulmentul nu are joc sau zgomote de rulare este posibil sa aibă abateri frontale care evident vor fi preluate de planul discului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am schimbat si eu discul pe spate, partea stanga, care erau foarte vechi si pline de rugina, mai mult din cauza deformarii, pentru ca am avut pistonul etrierului blocat, dupa doi ani de la etrier blocat rulmentul spate a inceput sa scoata sunete de rasnita (schimbat si el mai in urma). Am masurat discul cu ceas comparator, in total 0.08mm abaterea (0.05 la stanga  si 0.03 la dreapta lui 0). Pe rulment abaterea era de jumatate de diviziune din 0.01mm deci sa zicem 0.005mm. Dupa montarea discului original OE cod 5Q0615601F care se gaseste in kitul JZW698601AA (a fost mai ieftin fata de 2x5Q0615601F, atentie kitul JZW698601AA vine cu placute de frana piesa economica, atat doar, eu nu le folosesc pe acestea, am pus placute 1K0698451J) pentru golf 5 plus, pr 1kd, ci 38, abaterea totala a discului este de 0.04mm (0.03 la stanga ai 0.01 la dreapta punctului de 0). Discul de frana pe spate pentru sistemul de franare CI38, pr 1kd, se poate schimba fara a da jos suportul etrierului (cele 2 suruburi lungi in 12 colturi care se strang la 90Nm+90grade). Mai am un disc de inlocuit si pe cealalta parte.

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!