Jump to content

Problema pompa tandem ?


82bog
 Share

Postare recomandată

Salutare. La masina din semnatura se aude un scartait ciudat(este exact sunetul celebru de pe sosele al masinilor care au o curea pe duca-sper ca m-am exprimat corect :icon_thumright: ) . Scartaitul apare doar intre 1700-2200 rpm numai cand motorul e rece si e prezent atat in mers cat si la relanti daca o accelerez, dar pentru scurt timp( maxim 1 minut). Mecanicul mi-a zis ca ar fi pompa de inalte. Mi-a si aratat-o , din pacate nu am facut o poza, dar e situata undeva in dreapta sus a capacului care acopera motorul. S-a confruntat cineva cu asa ceva? Masina merge OK, dar nu as vrea sa mi faca vreo figura cand nu ma astept. Mecanicul a zis ca daca vreau sa dispara "chitaitul" sa o schimb...ce sa zic e in jur de 10-12 milioane :wub:

Modificat de 82bog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am patit si eu la fel la golful meu. Am rezolvat-o simplu, am schimbat intizatorul de la cureaua de agregate (parca asa ii zice-e cureaua ce antreneaza alternatorul si pompa de servo..etc).

La mine aparea zgomotul cand roteam de volan, datorita sarcinii suplimentare de la pompa de servo si dura tot cateva secunde, maxim un minut.

Verifica de asemenea starea curelii respective. In caz ca trebuie sa schimbi intinzatorul, acesta costa undeva pana in 2 mil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ce spui tu, dar la mine sigur nu e intinzatorul si nici cureaua de agregate pe care tocmai am schimbat-o. ...mai sap ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

82bog - nu pui mai bine o poza cu impricinata "pompa de inalte"(? )...sa ne lamurim si noi despre ce este vorba, asta pana sa mai mergi la respectivul mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e vorba de pompa tandem, cea din dreapta catre filtru de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa pozitia descrisa, despre ea pare a fi vorba dar, cineva greseste...ori mecanicul, ori 82bog daca ne uitam la titlul topic-ului. Chiar si asa, exprimarea este gresita...nu exista pompa de "inalte", mai cu seama in cazul PD-urilor, unde pompa respectiva nu este de inalta presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat o poza de pe net cu motorul si am insemnat-o in zona unde ar fi pompa respectiva sau ce mama ei o fi. eu am scris pompa de inalte doar pentru ca asa mi-a spus la service; daca e corect altfel, rog un moderator sa inlocuiasca titlul. multumesc

post-15419-1236793181_thumb.jpg

daca din poza nu reiese ce este maine pe zi pozez exact ce tzacane acolo. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a spus si max4ever...ea este, pompa tandem. Ai constat, ai auzit tu cu urechea ta, ca zgomotul sa vina de la ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Aceasta e pompa de Tandem...si langa ea se afla pompa de vacuum...si sunt antrenate de axul cu came...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da. 100% . este exact acel sunet ascutit al curelelor care sunt pe duca, cum spuneam si in primul post. si sunt convins ca de acolo vine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Daca te tine...poti arunca o privire la ea...e prinsa in 2-3 suruburi...dar vezi...ca s-ar putea sa fie pusa la punct...cu axul cu came...sa nu ii modifici pozitia(am spus asta pt ca acolo unde se prinde pompa se verifica si punctul axului cu came).

zj78fk.gif

Poate ar trebui mutat acest topic aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=51240

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mira-m-as sa scartaie pompa tandem.

Ea inglobeaza pompa de vacuum si pompa de inalta presiune pentru injectoare. Iar de unsa... e unsa destul. Incearca sa dai jos atat cureaua de transmisie cat si cea de clima. Si tureaza asa motorul.

Pompa aia e in jur de 10-11 milioane. Deci cam scumpa distractie sa cumperi alta doar asa pe ghicite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, e clar ca nu poate porni masina fara cureaua de transmisie. :nono: Scirtiitul poate proveni de la curaeua de accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu gresesc daca postez aici, dar n-am gasit alt topic (de fapt am gasit la passat, dar e mai potrivit aici). La masina mea dupa ce am curatat EGR, galerie admisie, etc. nu a mai curs pic de ulei pana ieri cand am observat in partea dreapta a motorului sub pompa de vacuum ca se prelinge putin ulei. Banuiesc ca este garnitura dintre pompa si chiulasa. Exista vre-un risc daca incerc sa o desfac? Citisem mai sus ca la motoarele PD ar fi corelata cu distributia(pompa tandem...), dar la mine nu e cred ca este cazul. Va rog sa ma corectati daca gresesc. Si inca ceva. Stutul care iese din pompa si in care se infige furtunul care duce la servo se misca in corpul pompei. Sper sa il pot repara. Astept sugestii. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi mi-am luat inima in dinti si fara sa mai astept sugestii m-am apucat sa demontez pompa de vacuum. Am desfacut cele 3 suruburi cu cheie de 13, am scos fisele de la cele 3 bujii de incalzire a lichidului de racire (pt. a putea scoate pompa), am desfacut furtunul care vine de la servofrana si gata. De asemenea am mai desfacut trei suruburi torx de 30 si unul de 20 cu care era prinsa lamela de la supapa din interior. Pompa era curata la interior, dar am spalat-o totusi. La montare am pus garniturile cu silicon rosu (operatie pe care sincer nu o recomand deoarece orice cantitate cat de mica care iese in interior este agatata de clapeta care antreneaza aerul sau poate obtura orificiu de ungere al axului de antrenare al clapetei), neavand unele noi. In ceea ce priveste stutul in care se infige furtunul (are incorporata o supapa), nu trage aer chiar daca are acel mic joc. Sper sa nu mai piarda ulei si sa nu fi facut vreo boacana cu siliconul. :blah_: Atasez si cateva imagini.

post-35420-1237033816_thumb.jpg

post-35420-1237033828_thumb.jpg

post-35420-1237033836_thumb.jpg

post-35420-1237033844_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, e clar ca nu poate porni masina fara cureaua de transmisie. :Driver: Scirtiitul poate proveni de la curaeua de accesorii.

Cureaua de transmisie = cureaua de accesorii. In caz ca nu stiai. :blah: Iar motorul merge bine mersi si fara ea.

A nu se confunda cu cureaua de distributie. :frigbaitata:

Deci sfatul meu era bun. Nu vad alta cale mai simpla de a verifica sursa scartaitului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Rezolvat. Era intinzatorul de la cureaua de agregate !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

In imaginea atasata, in zona indicata de sageata e un stut ce se misca putin. Pare ca se misca nu cauciucul furtunului, ci partea metalica pe care intra furtunul si care intra/iese din pompa tandem/vacuum.

Oare sa imi fac griji? nu curge nimic, doar ff putina funingine (cred) parca am vazut odata mai sub el.

post-17144-1275037915_thumb.jpg

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linistit si la a mea se misca stutul acela in care intra furtunul de vacum.la multe vw chestia aia se misca.daca merge servo frina ca lumea nu iti fa griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut Iulian(masina poporului),

Cat ma costa inlocuirea switch-ului portiera sofer, Golf 4?

Merci.

PS: stiu ca am postat gresit dar in pagina dedicata nu pot posta si nici nu pot sa-ti trimit mesaj privat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo, de pompa tandem. Eu am schimbat aceasta pompa, la masina mea. Intradevar, noua este destul de scumpa, intre 9 si 12 milioane, dar eu am luat-o de la shrot, acum 2 ani, 100 de euro, si functioneaza si in ziua de azi perfect.

Si, subiectul principal - simptomele, atunci cand nu lucreaza pompa tandem :

1- masina se tureaza normal, intra turbo, dar se simte ca puterea este foarte scazuta, simti ca masina nu trage deloc.

2-pedala de frana, nu tot timpul, ci cand si cand - se intareste in mers, adica se simte foarte rigidida, si este greu de apasat.

Cam astea sunt simptomele, nu sunt mecanic, nu am cunostiinte in domeniu, spun doar ce am trait pe pielea mea si cum s-a rezolvat, pentru ca daca cineva mai banuieste ca ar fi pompa tandem, sa poata avea si certitudine ca ea este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

daca ai probleme cu pompa de tandem, poti avea consum marit?

un prieten are consum marit la 1.9 TDI, tot AXR. Nu are profil pe acest forum. injectoare OK, distributie pusa la punct. consumul marit atat la ralanti / in stationare cat si la rulare. poate avea legatura cu aceasta pompa?

Modificat de GOLF_GOLF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Nu.

Ideea cu injectoare OK - poate sa fie falsa, chiar daca sunt compensatii mici... poate sa insemne ca au o uzura egala...

In rest, sunt multi factori care ii pot influenta consumul - senzori, electrovalve, etc.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

sal am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva vad ca este vorba de pompa tandem..precizez ca intro zi la rece nu imi mai pornea masina...dupa lungi incercari am reusit sa o pornesc dar cand a pornit motoru tremura foarte urat iar cand incercam so turez facea ca un tractor....dupa aprox 5 min de stat la relanti masina sia revenit datorita ca sa incalzit...daca o opream si o reporneam iara pornea perfect dar daca o lasam 20 min sa se raceasca aceeasi problema pornea foarte greu...am puso pe tester si a trebuit sa schimb cablu de la injectoare ce le alimenteaza cu curent si injectoru 1..leam cumparat,leam schimbat si aceeasi problema am reusit so pornesc foarte greu cu shprei de pornire...doar asa o puteam porni...dupa 2 zile motoru a murit in timp ce mergeam cu ea..am reusit cu greu so pornesc sa ajung acasa iar cand o porneam se tura foarte greu,am ajuns acasa cu greu si am puso iar pe tester eoarea era la toate cele 4 injectoare..in rest nimik...a sters eoarea sa vada daca mai apare iar aceea eroare na mai aparut..da tot nam reusit so pornesc si pe tester nu arata nici un fel de problema la motor..mi sa spus ca ar fi de la pompa tandem...daca ma poate ajuta cineva in aceasta problema va rog mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!