Jump to content


Photo

Golf 1.4 16v


  • Please log in to reply
6017 replies to this topic

#1 catalinb

catalinb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 8E AVF 2004
  • Motorizarea:1.9TDi 131CP

Posted 28.01.2005 @ 12:25

Am cautat in prealabil un topic cu motorul de 1.4 si nu am gasit nimic, asa ca incep, ca un novice, cu intrebari mai !!!! (Am luat 1.4 pentru ca nu prea ma puteam "controla" la peste 150cp)...Ce inseamna AHW, care e parerea voastra despre motorul asta, si, totusi, merita sa-i fac chiptunning?

#2 alexrosiu

alexrosiu

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BMW
  • Model:E92 335i M-Sport
  • Motorizarea:3.0 twin-turbo

Posted 28.01.2005 @ 12:44

AHW este un motor construit incepand cu octombrie 1997 si are urmatoarele caracteristici:

4 cilindri / 16 supape
Cilindree: 1390 cmc
Putere: 55 kW (75 cp) la 5000 rpm
Cuplu max: 128 Nm la 3300 rpm
Ordinea aprinderii: 1 - 3 - 4 - 2
Sistem injectie: Marelli

Problema "merita chiptuning" depinde de mai multe variabile. In primul rand este bine ca masina sa aiba cat mai putini kilometri la bord. De asemenea, nu cred ca in urma tuningului diferenta va fi foarte mare, motorul fiind aspirat. Cred ca vei obtine o putere undeva intr 80 si 90 cp.

#3 lautrec

lautrec
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Seat
  • Model:toledo stylance 2008
  • Motorizarea:1,9 TDI 105 CP

Posted 28.01.2005 @ 13:14

e un motor f sprinten cu 2 in masina si cam lenes cu 4 grasi. diferenta intre cele 2 situatii e mult mai evidenta decat la cel de 1.6. deci pt cei ce fac drumuri lungi cu masina incarcata e prea mic. pt cei ce umbla mai mult singuri sau cel mult cu o autostopista e excelent.

#4 Vlad MHL

Vlad MHL

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 28.01.2005 @ 13:25

Daca ti-ai ales un motor mic, presupun ca la o evantuala marire a puterii nu te astepti sa fie de peste 10-20 de cai. Acestia, in cel mai bun caz, iti poti obtine printr-un cip sanatos, evacuare, filtru sport si numai cu benzina OMV super 100. Daca vrei mai mult de atat, treci la un stage 2: intercooler marit, injectoare cu flux marit, axe cu came, ambreiaj usurat. Dar asta doar daca vrei sa dublezi valoarea masinii. Costa foarte mult. :)

#5 catalinb

catalinb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 8E AVF 2004
  • Motorizarea:1.9TDi 131CP

Posted 28.01.2005 @ 13:32

masina are 74.000 km, si este intr-o stare foarte buna(neasteptat de buna).
Cei 8-10 CP pe care i-as cistiga printr-un chip se simt, are rost....Iar ceea ce am observat este ca pe la 3000-3300 RPM ajunge pe la capat, parca acolo s-ar afla cuplul maxim.Ciudat!.Si apropos de benzina, eu am pus in ea Agip 100, sa trec pe OMV 100?





Parerea ta conteaza!

#6 catalinb

catalinb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 8E AVF 2004
  • Motorizarea:1.9TDi 131CP

Posted 28.01.2005 @ 13:42

Daca ti-ai ales un motor mic, presupun ca la o evantuala marire a puterii nu te astepti sa fie de peste 10-20 de cai. Acestia, in cel mai bun caz, iti poti obtine printr-un cip sanatos, evacuare, filtru sport si numai cu benzina OMV super 100. Daca vrei mai mult de atat, treci la un stage 2: intercooler marit, injectoare cu flux marit, axe cu came, ambreiaj usurat. Dar asta doar daca vrei sa dublezi valoarea masinii. Costa foarte mult. :)

<{POST_SNAPBACK}>



Corect, cred ca mai usor este sa o schimb (peste un timp) cu ceva mai puternic.....
Oricum ce m-a atras la ea a fost si felul cum arata si este intretinuta....iar faptul ca la 74000 km nu bate/scirtiie/!@# inseamna foarte mult( am venit de pe Megane II scurt cu motor de 1.6 in care se auzea ca in filmul ala "povestiri din cripta"!!)

#7 d_andrei

d_andrei
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf VI Variant
  • Motorizarea:1.2 TSI DSG

Posted 28.01.2005 @ 14:20

....Iar ceea ce am observat este ca pe la 3000-3300 RPM ajunge pe la capat, parca acolo s-ar afla cuplul maxim.



Ce vrei sa spui cu " ajunge la capat" ?!?!

Am acelasi motor ca si tine, si sunt curios despre ceea ce spui tu.
La mine nu pot sa zic ca se intampla ceva deosebit intre 3000 si 3300, doar ca incepe motorul sa toarca din ce in ce mai frumos! B)

#8 catalinb

catalinb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 8E AVF 2004
  • Motorizarea:1.9TDi 131CP

Posted 30.01.2005 @ 16:30

Ce vrei sa spui cu " ajunge la capat" ?!?!

Am acelasi motor ca si tine, si sunt curios despre ceea ce spui tu.
La mine nu pot sa zic ca se intampla ceva deosebit intre 3000 si 3300, doar ca incepe motorul sa toarca din ce in ce mai frumos!  B)

<{POST_SNAPBACK}>




Parca peste 3300 nu mai are de unde.....pina atunci totul parind OK!

#9 catalinb

catalinb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 8E AVF 2004
  • Motorizarea:1.9TDi 131CP

Posted 30.01.2005 @ 16:36

help!!!
un service ...... pentru un geam electric stricat??????

#10 d_andrei

d_andrei
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf VI Variant
  • Motorizarea:1.2 TSI DSG

Posted 31.01.2005 @ 21:58

E chiar curios ce zici tu ... cum ca nu ar mai putea pe la 3300...
In postul initial ziceai ca nu te poti controla la peste 150 cp.Nu cumva esti obisnuit cu ... o herghelie de cai putere ... iar acest 1.4 16v nu-ti ofera prea mult ?? Si totusi, acum ca stiu si eu ce poate acest motoras de 1.4 tot nu mi-e prea clar ce ti se intampla ti in jur de 3300 rpm? nu ti se pare cuplul deajuns(de altfel pe la viteza aia ai cuplu maxim)? sau sprintul nu mai e la fel de puternic ? sau dupa 3300 urca greu acul spre viteze de rotatie mai mari ?... Incerc si eu sa ajut, nu caut nod in papura, dar chiar ar fi pacat sa existe o hiba reala la motor si sa nu fie descoperita.

Din ce localitate esti ?

Edited by d_andrei, 31.01.2005 @ 22:21.


#11 Vlad MHL

Vlad MHL

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 31.01.2005 @ 23:48

@catalinB Pierderea de putere dupa 3300 rotatii poate fi datorata unei greseli in schimbarea si reglarea curelei de distributie. Problema de la geam, macaraua in cele mai multe cazuri, se rezolva cam la orice service, depinde ce vrei sa ii faci, sa o schimbi sau sa faci o reparatie romaneasca.

#12 catalinb

catalinb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 8E AVF 2004
  • Motorizarea:1.9TDi 131CP

Posted 01.02.2005 @ 00:28

@catalinB Pierderea de putere dupa 3300 rotatii poate fi datorata unei greseli in schimbarea si reglarea curelei de distributie. Problema de la geam, macaraua in cele mai multe cazuri, se rezolva cam la orice service, depinde ce vrei sa ii faci, sa o schimbi sau sa faci o reparatie romaneasca.

<{POST_SNAPBACK}>



Multumesc, acum am citit si eu ce au scris ceilalti si am gasit un Kit de reparatie la porshe....intrebam de un service bun la modul ca am avut obiceiul sa aleg service-ul dupa marca masinii.....si credeam ca e pe forum cineva de la vreun service de vw, care a mai facut asta....ca de novici sunt satul.....oricum e super cind iti sare cineva in ajutor la nevoie, oricare e ea
Multumesc

inca ceva, buba cu pierderea de putere(reglajul prost al curelei) se vede pe vreun test?

Edited by catalinb, 01.02.2005 @ 00:36.


#13 catalinb

catalinb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 8E AVF 2004
  • Motorizarea:1.9TDi 131CP

Posted 01.02.2005 @ 00:32

E chiar curios ce zici tu ... cum ca nu ar mai putea pe la 3300...
In postul initial ziceai ca nu te poti controla la peste 150 cp.Nu cumva esti obisnuit cu ... o herghelie de cai putere ... iar acest 1.4 16v nu-ti ofera prea mult ?? Si totusi, acum ca stiu si eu ce poate acest motoras de 1.4 tot nu mi-e prea clar ce ti se intampla ti in jur de 3300 rpm? nu ti se pare cuplul deajuns(de altfel pe la viteza aia ai cuplu maxim)? sau sprintul nu mai e la fel de puternic ? sau dupa 3300 urca greu acul spre viteze de rotatie mai mari ?... Incerc si eu sa ajut, nu caut nod in papura, dar chiar ar fi pacat sa existe o hiba reala la motor si sa nu fie descoperita.

Din ce localitate esti ?

<{POST_SNAPBACK}>


sunt din Bucuresti, iar chestia asta poate sa fie cum spui tu dintr-o obisnuinta mai veche dar eu cred totusi ca este prea scurta cursa intr-un mediu normal de folosinta la un 16v....cind urc peste 3300 parca nu mai are de unde da-mi dea....e adevarat ca motorul e mic dar asta era si intrebarea mea....cuplu maxim la 3300 sau la 5000 RPM......

Edited by catalinb, 01.02.2005 @ 00:43.


#14 catalinb

catalinb
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 8E AVF 2004
  • Motorizarea:1.9TDi 131CP

Posted 01.02.2005 @ 00:40

sa fiu mai exact, scimbarea treptelor de viteza, pentru un mediu normal de folosinta, intre 3000 -3300, sau peste.....

#15 d_andrei

d_andrei
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf VI Variant
  • Motorizarea:1.2 TSI DSG

Posted 01.02.2005 @ 08:49

Cuplul maxim de 131Nm este la 3200~3300 (asa zice in manualul meu ptr AHW). Deci e in zona in care la tine nu-ti mai da :)...

Cat despre schimbarea vitezelor, depinde ce inseamna normal :)

Personal, normal e maxim 60 km/h prin oras, caz in care folosesc pana in viteza a 3-a si schimb la minim 2500rpm. Insa recunosc ca fac deseori treceri intre "normal" si "mai sportiv" caz in care schimb vitezele si de la 4000rpm in sus.

Este intr-adevar un motor de turatie, dar poate fi tinut bine in frau (ca pentru oras ma refer) si pana in 3300 rpm, fara a sa mergi subturat.

Ca o ultima "notita": cand am luat masina, fostul proprietar mi-a spus ca dupa 2000 rpm pot sa trec in orice viteza ca nu se "pierde cu firea". Dupa ce am ajuns sa imi cunosc potentialul motorului, un minim de 2500 ptr vit. 1 & 2 si macar 3500 ptr 3 & 4 zic eu ca sunt suficiente ptr un mers "frumos"...
Totusi, depinde de stilul de condus, depinde de momente...dar in general, in oras,eu nu merg cu mai mult de 4000 rpm.

Edited by d_andrei, 01.02.2005 @ 08:53.


#16 EPoX

EPoX
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:1.4 16v 75CP+

Posted 27.05.2007 @ 17:24

ce viteza maxima ai atins cu acest motorash ???

#17 bamse

bamse

    Membru Senior

  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Audi A3 8P
  • Model:Ambition 2oo6
  • Motorizarea:2.o tfsi ~DSG~

Posted 27.05.2007 @ 17:30

190 si un pic. Am mers eu cu 2 sau 3 masini cu motorul asta si asta a fost maxim cat am putut sa ii dau. Probabil mai lua dar ai nevoie de drum muuuuuult. :)

Edited by bamsemad, 27.05.2007 @ 17:30.


#18 Rust-eze

Rust-eze

    Nick anterior: Decodat

  • Oraş:Buzău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:GOLF MK4 2002
  • Motorizarea: 750 CP

Posted 27.05.2007 @ 19:33

Eu cred ca depinde si de motor, adica cat a fost de alergat. Al meu se comporta excelent, creste destul de repede in ture, ma refer la acest motor nu ne comparam cu alte herghelii.

#19 TIBI_84

TIBI_84

    Nick anterior: tibi22

  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:SEAT
  • Model:LEON 1P 2006
  • Motorizarea:2.0TDI 140CP

Posted 28.05.2007 @ 10:08

va salut.recent am condus si eu un mk4 cu motor de 1.4,masina unui prieten.avea 90.000km ,dar mie nu mi s-a parut sprintena(cei drept o comparam cu masina din semnatura).consider ca are un motor prea mic pt caroseria ei.
P.S. nu vreau sa supar pe nici un proprietar de golf cu acest motor

#20 john_doe252

john_doe252
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Golf IV 2002
  • Motorizarea:1.4 16v - 75cp

Posted 27.05.2007 @ 17:13

:tibi22

nici nu e foarte sprintena... la aproximativ 1250 km caroseria... 75 caluti sunt putini.... insa pt. oras e suficient.. mai ales in bucuresti unde si o bicileta e suficienta :wub:
pe afara eu am mers cu 160km/ora la aprox 5000rpm deci se duce cam in 170-180 maxim (sofer + bagaj echivalent cam cu 3 persoane).. viteza maxima constructiva e 171km/h

eu sunt multumit de masinuta.. .cel putin temporar...

:catalinb
legat de turatie... la mine e mai lenesa pana in 2500rpm apoi creste in turatie destul de repede... pana in 5000.... cuplul la mine (motor BCA) este la 3300rpm si chiar se simte....


cei cu diesel probabil nu sunt obisnuiti sa o tureze tare... benzinarele sunt motoare de turatie.... daca o tii peste 3000rpm simti puterea chiar si la 75cp...

Edited by john_doe252, 27.05.2007 @ 17:18.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users