Sign in to follow this  
Followers 0
CoolName

Apa pe teava de esapament !

38 posts in this topic

Am o problema si poate ma ajutati voi.In momentul in care accelerez curge apa pe teava de esapament.Shtie cineva ,ceva?

Respect!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai aerul conditionat pornit, este normal sa curga apa prin esapament. In rest, nu am auzit de alta cauza.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi condensul, care apare in mod frecvent, si a doua, garnitura de chiulasa (sau cum i-a zice :D ) arsa. In al doilea caz iti poate baga apa din racire pe evacuare (am patit eu), si nu iti poti da seama decat la motor rece, pt ca dupa ce se incalzeste motorul apa iese sub forma de aburi. Oricum, trebuie sa-ti scada apa din sistemul de racire daca ai aceasta problema. Eu in ultima faza bagam 1l apa/100 km. Daca nu iti scade antigelul, nu ai de ce sa-ti faci probleme.

Daca ai antigel, gusta apa care iese pe esapament: daca e dulce, ai incurcat-o: garnitura de kiulasa dusa. Daca e apa, atunci provine din condens.

Parerea mea de pianist, care este.

:flower:

hapropo, care e legatura intre A/C si apa din toba??? Din cate stiu eu, apa provenita din condensul rezultat de functionarea climatizarii este elimita printr-o "picuratoare", nicidecum nu ajunge in evacuare :wtf:

Edited by SHARANEL
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, draga Sharanel, acolo ajunge apa aia, pe teava de esapament! Nu stiu ce picuratoare cunosti tu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea vad cum ar ajunge apa pe toba :D dar nu ma pot pronunta. Am sa ma documentez.

Totusi, presupunand ca apa ajunge pe toba, cum ajunge ea sa iasa din toba cand accelerezi??? :flower:

Prin "picuratoare" inteleg orificiile special concepute prin care ajunge apa pe asfalt, sub radiator.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlad really doar daca nu se scurge apa care face condens de la A/C pe tzeava ( pe dinafara ) altfel nu are cum sa ajunga pe la tobe acea "apa".

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. condensul de la A/C se scurge printr-un orificiu de scurgere care ajunge undeva sub compartimentul motor. NU ajunge in toba

2. cel putin la benzina iese condens prin toba in mod normal (condens provenit de la gazele de evacuare care trec prin catalizator - cred ca tine si de reactiile de neutralizare din kat). Cunosc o multime de masini pe benzina care elimina in mod curent apa prin evacuare si stiu ca este un proces normal (vorbim aici de cantitati de ordinul picaturilor, nu un jet de apa, evident :flower: )

La diesel habar n-am cum sta treaba, dar aici oricum e vb de benzina

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei, cand motorul este rece, apare fenomenul de "picurare" a apei din toba. Benzina/Motorina, prin ardere (cu Oxigen evident), produce CO2, CO, SO, SO2 si H2O. Acest H2O (has doi zero :flower: ) iese din camera de ardere sub forma de vapori si se va condensa prin tobe (peretii sunt mai reci). Acest condens este mai pronuntat cand motorul este rece (galeria de evacuare este mai rece). La diesel este cam la fel, numai ca temperatura si presiunea sunt ceva mai mari la evacuare si apa nu prea mai apuca sa faca condens decat atunci cand motorul este rece rece.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa care iese din toba este sigur de la condens, exact cum a explicat si Horgarban mai devreme.

@VladMhl : condensul de la AC picura undeva sub masina sub puntea fata. Nu are nici un fel de legatura cu toba!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curgea ieri foarte tare.Se poate sa fi dat intr-o balta si sa fi intrat apa pe toba?

A curs mult prea multa, nu picura!!

Alte idei?

Respect!!

Edited by CoolName
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

accelereaz-o si vezi daca curge mai rau

acopera teava de esapament cu o hartie exact la evacuare pentru cateva secunde ,las-o sa se usuce sa vezi daca e apa sau nu

la uscare daca hartia ramine semitransparenta=ulei

hartia e doar putin in valuri si nu e transparenta=apa

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stupid me! :huh:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt cateva cauze, dar nu trebuie sa-ti faci probleme. Motorul tau nu poate scoate apa in loc de gaze. Ori de la ploile astea ti-a intrat apa in toba printr-o balta ceva, ori s-au jucat niste pustanei si ti-au umplut toba cu apa. Nu este exclus. Ori s-a strans condens mult si acum ai observat, cu toate ca este cam multa dupa cum zici tu. Si daca nu te-ai convins uita-te la Cielo, are una dintre cele mai "apoase" evacuari.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de la spalatorie se poate. Cauze sunt destule. Cel mai probabil e condensul. La mine la Dacie s-a gaurit toba si a inceput sa curga ca la izvor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai filtrul de aer? Uita-te sa vezi daca e jilav. Pe vreme umeda, vechiul meu Opel scuipa apa pe teava. Dupa multe investigatii am gasit 2 cauze:

condens in toba finala (s-a rezolvat cu o gaura de 4mm in punctul cel mai de jos al tobei)

filtrul de aer lipsa (cand l-am pus se umezea dar nu mai scotea apa pe esapament)

Dupa cele 2 interventii, n-am mai avut apa niciodata pe teava

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ai filtrul de aer? Uita-te sa vezi daca e jilav. Pe vreme umeda, vechiul meu Opel scuipa apa pe teava. Dupa multe investigatii am gasit 2 cauze:

condens in toba finala (s-a rezolvat cu o gaura de 4mm in punctul cel mai de jos al tobei)

filtrul de aer lipsa (cand l-am pus se umezea dar nu mai scotea apa pe esapament)

Dupa cele 2 interventii, n-am mai avut apa niciodata pe teava

<{POST_SNAPBACK}>

vechiul tau Opel avea catalizator?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A avut pana l-am inlocuit cu unul "romanesc" (teava)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Audi80/1990 aveam catalizator+sonda (1,8 injectie multipunct, cod motor JN) si totusi antigelul la motor rece iesea pe toba. Cand se incalzea, scotea sub forma de aburi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

prin ardere, orice carburant(benzina, motorina, alcool, gpl) produce caldura, apa, CO2, etc...Amestecul de gaze fierbinti se raceste pana la iesirea din teava si apa(aflata sub forma de abur=gaz) condenseaza.In functie de diferenta de temperatura, condenseaza o cantitatemai mica sau mai mare din acel abur....o parte se elimina, o parte ramane in tobe. Apa ramasa in tobe va fi eliminata prin efectul de piston al gazelor arse( si atunci se vede cum iese pe teava) sau prin evaporare. Aproape intotdeauna, datorita geometriei tobelor, mai ramane cate un pic in interior, ceea ce duce la ruginirea fierului. evident, exista un plus de apa rezultat si din aspiratia de aer umed (nu e foarte semnificativ) ; in conditii de oxigen suficient, o molecula de octan din benzina produce 18 molecule de apa...

circuitul fizic al aerului conditionat este total separat de motor. Vaporii de apa din aerul din habitaclu condenseaza pe lamele schimbatorului de caldura si se elimina gravitational, printr-un furtun. Acea apa este strict din aerul din habitaclu. Procesul este identic cu al unui dispozitiv casnic.

singura legatura ce poate fi facuta intre cele doua este ca se consuma mai multa benzina(motorina) la mersul cu ac pornit, deci o cantitate de apa mai mare pe unitatea de timp se produce in procesul de ardere din motor

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mai Hogarban ca nu e chiar asa de apoasa evacuarea de la Cielo,doar iarna ce picura mai pronuntat,in rest e uscata.Ma rog cel putin la al meu din '98 :angry: .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu aceasta problema, se intampla doar uneori, dar in seara asta am observat ca e mai accentuata ca niciodata. Pur si simplu curgea ca si de la robinet. Am luat o coala de hartie si am pus-o la evacuare, s-a umplut imediat, am lasat-o sa se usuce, si hartia a devenit putin incretita, dar a nu si-a schimbat culoarea si nici nu a devenit semitransparenta. Am pus si pe deget lichid de la evacuare, nu are miros, si nici uleios nu se simte. Se pare ca ar fi apa, dar totusi sunt putin nedumerit de ce chiar atat de multa?! De ce chiar asa mult condens, ca si cum ar curge la robinet in momentul in care accelerez?

Am verificat lichidul de racire, cand motorul era rece, si este la nivel.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema si eu. Apa e sigur , nu miroase, nu are culoare, dar e cam multa.Cand accelerez ,cel putin, picura mult.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut la multe BENZINARE ca dimineata cand e rece sa picure si uneori chiar mai mult apa din toba de esapament,inclusiv al meu.Deci tind sa cred ca este ceva normal.

Edited by Colescu Sebastian
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am acceasi problema,e o chestie normala mai ales acum cand este frigulet afara.Eatat de curata apa care iese din toba mea incat tind sa cred ca nici ceea mai buna apa plate de pe piata nu e atat de cristalina :lol: Tocmai zilele trecute ma atentionat un prieten;BAAAA..VEZI K ITI CURGE CEVA CA AI LASAT DIRA DE 2 MERTI IN URMA TA.. :blah_:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.