Jump to content


Photo

Apa pe teava de esapament !


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 CoolName

CoolName
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:Seat Leon 1.4 MPI

Posted 25.05.2005 @ 22:11

Am o problema si poate ma ajutati voi.In momentul in care accelerez curge apa pe teava de esapament.Shtie cineva ,ceva?


Respect!!

#2 Vlad MHL

Vlad MHL

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 25.05.2005 @ 22:27

Daca ai aerul conditionat pornit, este normal sa curga apa prin esapament. In rest, nu am auzit de alta cauza.

#3 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 25.05.2005 @ 22:58

Ar mai fi condensul, care apare in mod frecvent, si a doua, garnitura de chiulasa (sau cum i-a zice :D ) arsa. In al doilea caz iti poate baga apa din racire pe evacuare (am patit eu), si nu iti poti da seama decat la motor rece, pt ca dupa ce se incalzeste motorul apa iese sub forma de aburi. Oricum, trebuie sa-ti scada apa din sistemul de racire daca ai aceasta problema. Eu in ultima faza bagam 1l apa/100 km. Daca nu iti scade antigelul, nu ai de ce sa-ti faci probleme.

Daca ai antigel, gusta apa care iese pe esapament: daca e dulce, ai incurcat-o: garnitura de kiulasa dusa. Daca e apa, atunci provine din condens.

Parerea mea de pianist, care este.

:flower:

hapropo, care e legatura intre A/C si apa din toba??? Din cate stiu eu, apa provenita din condensul rezultat de functionarea climatizarii este elimita printr-o "picuratoare", nicidecum nu ajunge in evacuare :wtf:

Edited by SHARANEL, 25.05.2005 @ 23:33.


#4 Vlad MHL

Vlad MHL

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 25.05.2005 @ 23:44

Eh, draga Sharanel, acolo ajunge apa aia, pe teava de esapament! Nu stiu ce picuratoare cunosti tu.

#5 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 25.05.2005 @ 23:58

Nu prea vad cum ar ajunge apa pe toba :D dar nu ma pot pronunta. Am sa ma documentez.

Totusi, presupunand ca apa ajunge pe toba, cum ajunge ea sa iasa din toba cand accelerezi??? :flower:

Prin "picuratoare" inteleg orificiile special concepute prin care ajunge apa pe asfalt, sub radiator.

#6 Thheo

Thheo

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Superb 2010
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 26.05.2005 @ 06:04

Vlad really doar daca nu se scurge apa care face condens de la A/C pe tzeava ( pe dinafara ) altfel nu are cum sa ajunga pe la tobe acea "apa".

#7 s_c

s_c

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B6 2002
  • Motorizarea:1.8T

Posted 26.05.2005 @ 08:55

1. condensul de la A/C se scurge printr-un orificiu de scurgere care ajunge undeva sub compartimentul motor. NU ajunge in toba

2. cel putin la benzina iese condens prin toba in mod normal (condens provenit de la gazele de evacuare care trec prin catalizator - cred ca tine si de reactiile de neutralizare din kat). Cunosc o multime de masini pe benzina care elimina in mod curent apa prin evacuare si stiu ca este un proces normal (vorbim aici de cantitati de ordinul picaturilor, nu un jet de apa, evident :flower: )

La diesel habar n-am cum sta treaba, dar aici oricum e vb de benzina

#8 horgarban

horgarban

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Combi, 6Y - 2003
  • Motorizarea:1,9 SDI - ASY

Posted 26.05.2005 @ 09:50

De obicei, cand motorul este rece, apare fenomenul de "picurare" a apei din toba. Benzina/Motorina, prin ardere (cu Oxigen evident), produce CO2, CO, SO, SO2 si H2O. Acest H2O (has doi zero :flower: ) iese din camera de ardere sub forma de vapori si se va condensa prin tobe (peretii sunt mai reci). Acest condens este mai pronuntat cand motorul este rece (galeria de evacuare este mai rece). La diesel este cam la fel, numai ca temperatura si presiunea sunt ceva mai mari la evacuare si apa nu prea mai apuca sa faca condens decat atunci cand motorul este rece rece.

#9 redeagle

redeagle
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B8 2009
  • Motorizarea:2.0 TFSI 180 CP

Posted 26.05.2005 @ 10:20

Apa care iese din toba este sigur de la condens, exact cum a explicat si Horgarban mai devreme.
@VladMhl : condensul de la AC picura undeva sub masina sub puntea fata. Nu are nici un fel de legatura cu toba!!!

#10 CoolName

CoolName
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:Seat Leon 1.4 MPI

Posted 26.05.2005 @ 12:56

Curgea ieri foarte tare.Se poate sa fi dat intr-o balta si sa fi intrat apa pe toba?
A curs mult prea multa, nu picura!!



Alte idei?

Respect!!

Edited by CoolName, 26.05.2005 @ 12:57.


#11 crash

crash
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:passat b5.5
  • Motorizarea:2.5 tdi bdg

Posted 26.05.2005 @ 14:05

accelereaz-o si vezi daca curge mai rau
acopera teava de esapament cu o hartie exact la evacuare pentru cateva secunde ,las-o sa se usuce sa vezi daca e apa sau nu

la uscare daca hartia ramine semitransparenta=ulei
hartia e doar putin in valuri si nu e transparenta=apa

#12 Vlad MHL

Vlad MHL

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:-
  • Model:-
  • Motorizarea:-

Posted 26.05.2005 @ 14:11

Stupid me! :huh:

#13 CoolName

CoolName
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:Seat Leon 1.4 MPI

Posted 26.05.2005 @ 17:47

E apa !!

#14 horgarban

horgarban

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Combi, 6Y - 2003
  • Motorizarea:1,9 SDI - ASY

Posted 27.05.2005 @ 09:52

Sunt cateva cauze, dar nu trebuie sa-ti faci probleme. Motorul tau nu poate scoate apa in loc de gaze. Ori de la ploile astea ti-a intrat apa in toba printr-o balta ceva, ori s-au jucat niste pustanei si ti-au umplut toba cu apa. Nu este exclus. Ori s-a strans condens mult si acum ai observat, cu toate ca este cam multa dupa cum zici tu. Si daca nu te-ai convins uita-te la Cielo, are una dintre cele mai "apoase" evacuari.

#15 marius1970

marius1970
  • Oraş:Ineu
  • Model:Audi A6 AKN 2.5 tdi 2000 150 CP navi full el.

Posted 27.05.2005 @ 10:26

Si de la spalatorie se poate. Cauze sunt destule. Cel mai probabil e condensul. La mine la Dacie s-a gaurit toba si a inceput sa curga ca la izvor.

#16 Muffi

Muffi
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf Variant 2000
  • Motorizarea:1.9TDI ALH

Posted 27.05.2005 @ 10:52

Ai filtrul de aer? Uita-te sa vezi daca e jilav. Pe vreme umeda, vechiul meu Opel scuipa apa pe teava. Dupa multe investigatii am gasit 2 cauze:
condens in toba finala (s-a rezolvat cu o gaura de 4mm in punctul cel mai de jos al tobei)
filtrul de aer lipsa (cand l-am pus se umezea dar nu mai scotea apa pe esapament)
Dupa cele 2 interventii, n-am mai avut apa niciodata pe teava

#17 s_c

s_c

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B6 2002
  • Motorizarea:1.8T

Posted 27.05.2005 @ 10:55

Ai filtrul de aer? Uita-te sa vezi daca e jilav. Pe vreme umeda, vechiul meu Opel scuipa apa pe teava. Dupa multe investigatii am gasit 2 cauze:
condens in toba finala (s-a rezolvat cu o gaura de 4mm in punctul cel mai de jos al tobei)
filtrul de aer lipsa (cand l-am pus se umezea dar nu mai scotea apa pe esapament)
Dupa cele 2 interventii, n-am mai avut apa niciodata pe teava

<{POST_SNAPBACK}>


vechiul tau Opel avea catalizator?

#18 Muffi

Muffi
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf Variant 2000
  • Motorizarea:1.9TDI ALH

Posted 27.05.2005 @ 11:56

A avut pana l-am inlocuit cu unul "romanesc" (teava)

#19 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 27.05.2005 @ 23:35

La Audi80/1990 aveam catalizator+sonda (1,8 injectie multipunct, cod motor JN) si totusi antigelul la motor rece iesea pe toba. Cand se incalzea, scotea sub forma de aburi.

#20 edi

edi
  • Oraş:Bucureşti
  • Model:golf 3, 1600, 1994, ABU

Posted 28.05.2005 @ 08:06

prin ardere, orice carburant(benzina, motorina, alcool, gpl) produce caldura, apa, CO2, etc...Amestecul de gaze fierbinti se raceste pana la iesirea din teava si apa(aflata sub forma de abur=gaz) condenseaza.In functie de diferenta de temperatura, condenseaza o cantitatemai mica sau mai mare din acel abur....o parte se elimina, o parte ramane in tobe. Apa ramasa in tobe va fi eliminata prin efectul de piston al gazelor arse( si atunci se vede cum iese pe teava) sau prin evaporare. Aproape intotdeauna, datorita geometriei tobelor, mai ramane cate un pic in interior, ceea ce duce la ruginirea fierului. evident, exista un plus de apa rezultat si din aspiratia de aer umed (nu e foarte semnificativ) ; in conditii de oxigen suficient, o molecula de octan din benzina produce 18 molecule de apa...

circuitul fizic al aerului conditionat este total separat de motor. Vaporii de apa din aerul din habitaclu condenseaza pe lamele schimbatorului de caldura si se elimina gravitational, printr-un furtun. Acea apa este strict din aerul din habitaclu. Procesul este identic cu al unui dispozitiv casnic.

singura legatura ce poate fi facuta intre cele doua este ca se consuma mai multa benzina(motorina) la mersul cu ac pornit, deci o cantitate de apa mai mare pe unitatea de timp se produce in procesul de ardere din motor




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users