andREI

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?

Ce tip de ulei folositi?   1,251 members have voted

  1. 1. Ce tip de ulei folositi?

    • 0W40
      82
    • 5W40
      888
    • 10W40
      205
    • 15W40
      30
    • 20W50
      7
    • 5W30
      105

Please sign in or register to vote in this poll.

1,020 posts in this topic

Am vazut diverse discutii referitoare la uleiuri si m-am gandit ca e cazul sa discutam si chestia asta aici.

Ce vroiam eu sa chestionez este vascozitatea uleiului folosit. Eu stiu din alte surse ca cel mai bine pentru turbina este sa pui un motor sintetic. M-am orientat la OMV syn com diesel 5W40. E sintetic, e pentru diesel (B4 indicele de calitate), are vascozitate acceptata si e destul de ieftin (am dat in iarna asta 1.4 Mlei pe 5 litri).

Acum vine partea interesanta cu consumul de ulei.

Cf. manualului consumul de ulei este acea cantitate de ulei care ajunge in camera de ardere si este arsa. Se face o clara distinctie intre aceasta cantitate de ulei si cea pierduta prin neetanseitati (a se citi picurat, curs etc.)

Eu as decela consumul/pierderile de ulei pe urmatoarele puncte:

1) CCV

Sigur, la noi care din pacate avem si aceeasta admirabila inventie numita CCV e clar ca pierdem si pe acolo ulei. Gazele de carter care sunt directionate spre galeria de admisie vin cu vapori de ulei (multi? nu stiu... dar totusi sunt ceva vapori de ulei) si mai departe acesti vapori de ulei sunt introdusi odata cu aerul luat prin filtru in camera de ardere si arsi.

2) Imperfectiunea etanseitatii de la piston. Aici nu ar trebui sa fie mare pierdere pentru ca un motor TDI care nu e prea uzat are o etanseitate excelenta. Totusi AICI intervine legatura cu vascozitatea uleiului si tipul lui (sintetic, semi sau mineral)

3) Pierderi prin neetanseitati externe - semeringuri cu pierderi, garnituri la baia de ulei, busoane neetanse (de umplere si/sau golire) s.a.m.d. - traseul uleiului e totusi complex si sunt multe puncte unde ar putea fi probleme.

In general un consum prin ardere prea mare de ulei se va vedea printr-o culoare usor albastruie a esapamentului iar o pierdere maricica de ulei prin neetanseitati se va vede sub forma de pete de ulei sub masina (mai precis sub motor) in locul unde parcati cel mai des.

Revenind la vascozitatea uleiurilor, ca de aici plecaram, sunt curios care va sunt si consumurile de ulei. Eu am vazut pe aria de golf niste consumuri aiurea rau la niste golf-uri ale unor membrii. De aceea vroiam sa vad cum sta treaba si la motorosale noastre.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

io am folosit aral 5w40 pana acum. e un ulei semisintetic.

de consumat: 0,5 l la 10000 km

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

5W-40 pana pana acum (16.000 Km Aral Tronic 431 - VW Norm 505.01) de 800 Km (de la revizia de 15k Km am Castrol 505.01 5W-40).

Consum ulei : 0 Km - 7.500 Km :850 ml. /// 7.500 Km - 16.000 Km :200 ml.

-1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hodoronc tronc si eu cu broasca mea veche!!! :colors: Lukoil 15W40 Mineral, unul dintre cele mai putin "botezate" uleiuri de pe piata romaneasca, si, se pare, cel mai competitiv pret-calitate! :12: Daca pana si Castrol sau Aral au inregistrat, nu contrafaceri, ci alterari ale calitatii..."botezandu-se" :shock: copios la ambalare en-detail si ajungand la un grad inacceptabil de dilutie, deh ca pentru Europa de Eest!!! :-(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc Aral High Tronic 5W-40.

Ultima data am mers 10.000KM si a consumat cam 700ml. Neconcludent, pentru ca mai scapa un pic de ulei pe la un semering.... :scratch:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu folosesc Aral High Tronic 5W-40.

Ultima data am mers 10.000KM si a consumat cam 700ml. Neconcludent, pentru ca mai scapa un pic de ulei pe la un semering.... :scratch:

Scapa pe la semering(uri) deja?! Pai zici ca e din 2001... Sau poate la al meu au tot fost schimbate semering-urile? Hm..... dar nu... e din 2001 in posesia mea si nu scapa nicaieri semnificativ. Scapa circa 10 ml la 5000 km pe la capacul de chiulasa. Nu la garnitura ci la unul din cele 3 suruburi superioare de fixare. Dar mi se ... de el.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am votat si eu 5W40 Aral Tronic.

@andrei> 1.400k lei te costa si Aral asa ca nu stiu ce afacere ai facut cu ulei OMV. Oricum sunt bune ambele.

@MikeRG> intrearea era pentru TDisiti :scratch: cred eu. ar fi fost bun rezultatul sa vedem ce prefera posesorul de diesel "sa-i curga prin vene". Fara suparare :12:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castrol RS Racing 10-w60....folosesc eu....o fi bun ? :scratch: ....in sensul ca la mine in specificatii scrie maxim w50 [motorul 1.9 dti]

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzatia mea este ca folosesti un ulei putin cam vascos (risc de presiune mult prea mare la ulei). Daca o mai si "calci" inainte sa ajunga uleiul la temperatura de regim, risti sa-ti scape ulei pe langa lagarele turbinei (NU BUN !!)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooopppsss...asta e, n-am ce face ca de abia l-am bagat ...o sa rabd vreo 10.000 km.

Oricum ca veni vorba de "calcat" eu pana acum am avut numai masini pe benzina...dar ocazional am condus si dieseluri. Intrebarea care ma bantuie pe mine de ceva timp este urmatoarea (desi poate parea stupida pentru unii):

Cum se conduce un diesel de generatie mai noua (ma refer la tdi-uri si banuiesc ca si dti-ul meu e cam acelasi lucru) ??? Care este stilul de condus care il "incanta" cel mai mult pe motor .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bineinteles ca aici ar trebui sa raspunda in primul rand Andi si poate Alinica etc. Dar vazand ca nu au apucat inca, raspund eu:

Un diesel de ultima generatie ar trebui condus cu mare placere !!! :-) :scratch:

Daca te referi la schimbatul treptelor eu cel putin la penultima generatie (pompa rotativa) pot sa iti spun ca ideal e sa schimbi in urmatoarea treapta la 2500 si cam pe la 1500 in inferioara in conditii de mers normal ... stiu si eu... daca vrei sa o calci mai bine... schimba la 3500 dar nu mai mult de 4000 ca nu obtii nimic in plus ... chiar pierzi teren.

Ar mai fi de spus ca pentru a evita depunere de funingine pe admisia de aer (da, o parte din esapament se recircula prin admisia de aer in scopuri ecologice) sa nu o tii la turatii mici si nici sa nu schimbi sub 1900 rpm.

Regimul constant (cand mergi cu viteza constanta) sa nu puna acul turometrului sub 1600 (aprox.)

Ideea e ca in general motoarele cu turbina trebuie sa le tii peste o anumita turatie deoarece turbina trebuie sa se invarta cat de cat. Altfel in lipsa participarii suficiente a turbinei, aceasta va avea ungere redusa si etansare proasta (da, are nevoie sa se invarta binishor ca sa aiba etansare la ax acolo).

Grija pentru turatie in general are doua tinte: turbina si admisia.

CONCLUZIE: Mai bine tureaza-l mai mult decat trebuie decat sa il turezi mai putin. Nu se uzeaza din turat. E un diesel. (Ma rog, si aici exista limite dar mai sus si greu accesibile ca la un Otto).

In rest, astept completarile celorlalti.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, interesant...eu pana acum schimbam la regim normal de mers pe la 2000 - 2100 maxim.

Da oricum mie mi se pare cam mult de exemplu sa schimb din 1 in 2 la 2500 rpm :scratch:

La mine cuplul maxim il are la 1750 rpm ...oare exista vreo legatura intre turatia la care atinge cuplu maxim si si turatia la care e indicat sa schimbi viteza ?

P.S. Oricum cred ca am cam deviat umpic de la problema cu ce ulei se foloseste...poate ar fi fost frumos ca asta sa fie un alt topic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are legatura directa turatia de cuplu maxim cu turatia la care schimbi viteza, in schimb teoria spune ca turatia de cuplu maxim este turatia la care "randamentul" motorului este maxim respectiv consumul optim il ai in treapta maxima de viteza la turatia de cuplu maxim.

La motoarele supraalimentate exista riscul "capotarii" turbinei in momentul in care apesi acceleratia la maxim la turatii mici ale motorului (exact ca la un avion cu care incerci sa urci brusc avnd o viteza mica de zbor). Din constructie turbinele sunt protejate la acest fenomen dar oricum acest lucru este facut in defavoarea randamentului la turatii mici. De aici si ceea ce a scris andrei mai sus despre subturarea motorului.

In schimb cand motorul este rece (respectiv uleiul este vascos) daca cresti turatia creste si presiunea uleiului mult mai mult decat la temperatura de regim si exista riscul ruperii peliculei de ulei din jurul axului turbinei.

Nu stiu exact care este curba de cuplu la motorul tau in schimb la TDI-ul meu PD 130 Cp, cuplul cade foarte brusc dupa 4250 rpm (masurat de mine) deci nu are absolut nici un sens sa incerci sa urci turatia peste aceasta valoare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca puterea maxima(adica 100cp) o atinge la 4000 rpm ma gandesc ca asta cam ar fi turatia de care nu are nici un sens sa trec.

Asadar din cate inteleg eu din ce ati scris aici pentru un tdi...mai rau ii faci daca mergi subturat decat daca mergi cu el umpic mai turat ! (ma rog cu exceptia primilor km cand motorul este rece) ...am inteles bine ? :bounce:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact !!

Cand mergi cu el "subturat" si oarecum la sarcina partiala, sistemul de recirculare gaze iti intoarce in galerie o multime de gaze de esapament care numai bine nu fac.

Nu stiu exact cum este sistemul la Dci dar la TDI-uri, fumul de esapament si cu uleiul din CCV naclaiesc galeriile si uneori si vanele turbinei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul de la CCV se intilneste cu gazele de ardere in valva EGR care este fix atasata la galeria de admisie. Deci nu are cum sa "naclaiasca" fumul turbina si tractul de admisie pina-n valva EGR.

Fumul de ardere poate cel mult sa blocheze vanele in cazul in care se merge in marea majoritate a cazurilor subturat.

Recomandare: motor rece, schimbi la nu mai mult de 2500 rpm, motor cald (dupa prima linie de la indicatorul de temperatura), schimbi la nu mai putin de 3000rpm

Schimbatul vitezei in treapta superioara la 2500rmp, cu motorul rece, nu intrerupe bujiile incandescente.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar restul admisiei este afectat si implicit si alimentarea cu aer a motorului este afectata in detrimentul consumului, acceleratiei, vitezei maxime, intr-un cuvant, al performaneti motorului.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....

Eu am avut asa:

0 - 10.000km - ce-or fi pus bajetzii in fabrica - consum cca 300 - 400ml

10.000 - 20.000km - Castrol 0W40 - superulei luat d-afara, consum neglijabil (sub 200ml)

20.000 - 30.000km - Aral 0W40

Bog

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intereseaza in cazul unei Skode Octavia 1.9 TDI (109 CP)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astept un sfat de la voi :

Uleiul pe care il folosesc este CASTROL SLX 60,000KM!!! - LONGLIFE 0W30 SPECIAL VW 503 00 506 00 .

Costa in jur de 600-700 k litru .

In dorinta mea de a pune ce e mai bun in 'frumusica' mea , am optat pt el fiind sfatuit si de un mecanic pe care il cunosc destul de bine (zic eu :x ).

Ce a-si dori sa stiu : a fost exces de zel sau un sfat bine intemeiat ?

Precizez ca fac destul de des drumuri lungi ( cam odata pe saptamina pina la Iasi si inapoi ) si in timpul saptaminii prin oras (Bucuresti) .

:21:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

506.00 este uleiul recomandat de porducator in cazul in care ai motor cu interval de service variabil (506.01 pt. motoare PD 506.00 pt motoare pompa distribuitoare). Numai acest tip este recomandat pt service variabil (nu neaparat Castrol) pt a nu induce in eroare senzorii ce dicteaza intervalul variabil de service

In cazul in care decizi sa renunti la service-ul de la dealeri si folosesti in continuare ulei vw506.00, indicat este sa reprogramezi intervalul de service corespunzator specificatiilor producatorului.

In cazul in care intervalul de service se retrogradeaza la 10.000-15000km este risipa de bani sa pui ulei vw506.00. In acest din urma caz poti pune ceva ce respecta vw505.00, de exemplu Aral 5w40 HIGH TRONIC

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca pt intervalul de 15.000 km e risipa de bani nu ?

Oricum deocamdata nu pot sa renunt la service-ul dealerilor deoarece mai e vreun an si ceva in garantie :scratch: :bounce:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un diesel (chiar daca nu e TDI) si binenteles ca si eu vreau sa-i dau ce e mai bun din cat i-mi pot permite. Normal ca vascozitatea SAE e bine sa o respecti pe cea data de producator. Alegerea mai depinde si de clasificarea API. Pentru benzina e ok SL, cred ca e si ultima aparuta si se gaseste relativ lejer peste tot. In schimb la diesel, majoritatea uleiurilor de pe piata din Ro au specificatia CF. Sunt bune... dar... peste CF mai sunt CF-4,CG-4, CH-4 si acuma CI-4.

Eu vara folosesc CAT DEO SAE15W40 API CH-4, CG-4, CF-4, CF-2, CF. Acuma ca vine frigul as trece pe SAE 5W40 si am gasit pe net o oferta la www.autonet.ro un ulei care suna bine, Exxon Mobil... Mobil Delvac 1 5W-40 API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4 CF/SL/SJ ACEA E5/E4/E3

cum am mai spus si aici http://www.autoshow.ro/forum/viewthread.ph...?tid=120&page=6

Nu stiti careva pretul la uleiul asta ca in Cluj nu este reprezentanta? este mai mult de 15 euro litru?

Voi la TDI, ulei cu ce specificatii folositi?Va multumiti cu CF?

Referitor la ce spune ZUZg7... uleiul ala este top pentru benzina... pentru diesel cred ca s-ar putea si mai bine pentru ca este doar CF, sau gresesc?

Si cel putin la mine in cartea tehnica, la diesel, uleiurile xxW30 au limita superioara de temperatura la +30 grade C, deci vara asta a cam depasit... in rest W40 si W50

CI-4 include norme privitoare la poluare, special pentru motoarele cu EGR, deci s-ar putea ca folosind uleiuri cu specificatia CI-4 sa nu mai apara problemele imbacsirii valvei EGR.

http://www.econcheck.com/techbull.asp

La pret pentru Mobil Delvac am primit raspuns, este 7.5euro/litru +TVA la ambalaj de 4 litri si 6.8 la ambalaj de 20litri

:censur: :alien: :salut:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai as vrea sa zic ceva usor alaturi (dar tot despre ulei).

Noi, cei cu TD(I)-uri si altii tot cu motoare diesel cu turbina si chiar si cei pe benzina cu turbina, ganditi-va ca NU DOAR MOTOARELE SUNT UNSE CU ULEI CI SI INCA O PIESA IMPORTANTA!

Ghiciti care.

TURBINA!

Stiti care sunt cele mai frecvente cauze ale defectarii acestui dispozitiv de aproximativ 1000$ ?! Ungerea defectuoasa, cocsarea etc. In general probleme de ungere (ma rog, si socurile termice ale unor oameni care nu stiu sa lase sa se raceasca care in final duce la cocsarea locala si restrictia ungerii, nu mai e unsa ca lumea, axul se f_te si gata.)

Eu tin neaparat la sintetic pentru turbina.

Nu imi e teama pentru motor. Ala e construit ca pentru un tanc. Zic eu.

Acum m-am razgandit de la intervalul de 12.000 km pe care vroiam sa il pastrez pentru schimbul uleiului si m-am hotarat pentru 10.000 km pentru ca am dese drumuri scurte prin prafosul de Bucuresti s.a.m.d.

Voi pe la cat schimbati uleiul, cei care NU SUNT IN GARANTIE cu TD-uri (inclusiv TDI etc.) ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu il schimb la 7500 si pun aral 5w40.

asa scrie si in manual daca mergi cu motorina normala.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.