Jump to content

Motorul parca e de tractor


abitul
 Share

Postare recomandată

Offtopic. Eu unul urasc zgomotul "barbatesc" de diesel rece, parca imi pacane in creier, cand sunt -10 grade prefer sa merg pe jos sau daca am nevoie de masina dau muzica tare... :huh:

Ontopic. Am inteles, ma gandeam ca poate fi de la frigul asta si senzorul de la ulei sa dea rateuri. Intrebarea acum e ce sa fac eu? Sa-l resetez ca si cum as fi schimbat uleiul? Totusi el interpreteaza calitatea uleiului? Daca este asa, atunci poate n-ar fi solutia cea mai buna sa-l ignor. [tot mi-e frica ca are legatura uleiul cu pacanitul respectiv al motorului, fiindu-mi frica sa nu fie uleiul naspa]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    61

  • clpos

    23

  • abitul

    14

  • msanyix

    9

Eu zic sa-l resetezi si vezi daca se mai aprinde in urmatoarele luni. Insa tine cont de asta la urmatorul schimb.

Daca ar fi reala problema, noi toti astia care am schimbat uleiul recent, ar trebui sa ne facem probleme ca a obosit din cauza iernii. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am recitit topicul asta de plictiseala...si am vazut ca intreba cineva depre un motor pe benzina,ca ii face zgomot ca de diesel.Daca e cineva interesat,motorul 1.8 vag turbo sau nu are un intinzator(tensionator)hidraulic care are si rolul de a modifica deschiderea valvelor de admisie. In momentul cand acesta se uzeaza,sau se face economie cu uleiul, incepe sa bata,asemanator cu un motor diesel la minim.In cele mai multe cazuri se rezolva cu motor flush si apoi filtru original si ulei bun(cel mai bun e Castrol edge sport 0 w 40,merge si mobil 1 0 w 40,dar sa aiba specifica 503.01),cel putin eu asa am facut,pe un a6 1.8 AJL.

Motorul diesel in schimb,din experienta personala e foarte sensibil la tipul de ulei folosit,cele mai bune rezultate se obtin cu uleiurile 0 w 30,reduc foarte mult zgomotul,sau se pot folosi aditivi, sau uleiuri aditivate gen Bardhal,Royal Purple,Liqui Molly...recomand primul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar la PD e problema cu uleiul, ca trebuie sa respecte specificatiile VW. norma 505.01 sau 506.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:offtopic: Cat costa un motor nou si de unde? de ex. motorul din semnatura ( AWX cu 5 trepte). pentru ca citesc pe aici si ma sperii, daca tot e de bagat bani in motor mai bine ma stradui si bag unul nou; nu am gasit pe nicaieri pe net/. agreeati ideea asta?

Modificat de JR.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor! De ceva timp am si eu probleme cu motorul, in sensul ca se aud tacanelile alea descrise de multi dintre voi in mesajele anterioare. Daca scot capacul ala de la filtrul de aer, se aud si mai clar, ca niste bubuituri. Nu conteaza ca motorul e cald sau rece, se aude oricum. Atat la relanti, cat mai ales la turatii de peste 2500.

Initial nu am vrut sa bag in seama sunetele, pt ca masina porneste si merge perfect! OK, vibreaza motorul, insa nu tremura toata masina cum ziceau unii pe forum. Insa am auzit ca pot aparea probleme destul de grave si am hotarat sa merg la service.

Acolo dupa o investigatie ad-hoc (adica ascultarea acelui sunet), amandoi mecanicii au zis ca-s siguri 99% ca e de la axul cu came. Pareau ca stiu ce vorbesc, insa pt convingerea mea au mai chemat 2 colegi care au confirmat, fara sa discute intre ei in prealabil. Nu am bani acum sa ma ocup de ea, insa vreau sa-mi fac o idee la ce sa ma astept. Asadar, am urmatoarele intrebari:

1. Ce marca imi recomandati pt ax? Am gasit de la AE cu 739 ron, de la Ruville cu 792 ron si de la Febi cu 1280 ron. Pe original nici nu vreau sa ma gandesc cat costa...

2. Tinand cont ca se va umbla la motor, ce alte componente/accesorii ar mai merita (sau e musai sa fie) schimbate? Baietii de la service ziceau ceva de niste garnituri.. As dori un raspuns complet de la cineva care stie. Eu recunosc ca nu prea le am cu motoarele si nu stiu care unde vine (tacheti, cuzineti, etc.)

3. Dupa cum stiti se va umbla la distributie, care a fost schimbata acum 10.000 Km. Astia de la service ziceau sa-mi cumpar alta curea, ca ei nu garanteaza lucrarea altora, ca daca apar pe urma probleme... La service-ul unde am pus distributia nu m-as mai duce, ca-s niste tepari si aia de numa. Intrebarea este: e normal sa nu-mi dea garantie pe distributie tinand cont ca e ca noua si am acte pe ea? Stiu ca o curea nu e atata, dar totusi, se aduna cam mult si cand ma gandesc ca mai duce atatia km, parca nu-mi vine s-o schimb!

4. Stiti vreun service / mecanic ok in Timisoara la care sa pot sa merg fara frica ca ma va fura sau imi va umbla aiurea prin motor? Pana acum am avut experiente foarte neplacute cu cei de la Service Blue, Eurotim, Pit Stop si more or less si cu cei de la Ciclop. Chiar nu stiu in cine sa ma mai incred, ca toti parca vor numai sa te fure/pacaleasca in tara asta. Da, stiu, era bine sa-mi fac eu tot la motor si pe urma stateam linistit, insa din pacate nu am nici conditiile si nici cunostintele necesare.

Multumesc pt raspunsuri si scuze ca m-am intins atat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit de la AE cu 739 ron, de la Ruville cu 792 ron si de la Febi cu 1280 ron. Pe original nici nu vreau sa ma gandesc cat costa...

3. Dupa cum stiti se va umbla la distributie, care a fost schimbata acum 10.000 Km. Astia de la service ziceau sa-mi cumpar alta curea, ca ei nu garanteaza lucrarea altora, ca daca apar pe urma probleme...

EU zici sa te interesezi si pe original cat costa, cea mai buna piesa e cea originala.

Cred ca nu ar fi rau sa schimbi cureaua, pana la urma o detensionezi iar o tensionezi, pentru 2 mil nu are rost sa nu o schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat si capacul jos de la motor si am vazut in sfarsit care e problema: axul cu came, exact cum mi-au zis acei mecanici! Cel putin 2 came sunt deteriorate, una din ele (cea mai apropiata de parbriz cum ar veni) e varza (dupa cum se poate vedea si in poza atasata). Restul sunt doar putin latite spre capat (au marginile taioase si putin aplatizate). Nu se vede prea bine daca nu desfaci mai mult, insa pt mine a fost suficient! Probabil ca si tachetii sunt varza, tinand cont de cum arata camele.. ce nu inteleg eu este cum mama naibii este posibil asa ceva la o masina din 2005, ingrijita, cu sub 200.000 Km! Si sa-mi mai zica cineva ca VW sunt masini bune si ca motoarele diesel sunt the best si tin si 1.000.000 Km! Tin pe naiba! Daca schimbi tot in ele normal ca tin!

Mi se pare foarte ciudat ca o cama sa se pileasca in halul ala! Si ce este mai nasol e ca nu-mi pot imagina cauza de baza! Practic sunt 2 posibilitati: ori piesa in sine e de proasta calitate si ce vad eu acuma e uzura normala (acumulata in 200k Km), ori ceva a determinat asta si atunci apare intrebarea CE anume? Nu de alta, dar n-as vrea sa pun ax nou si sa patesc la fel cu el. Eu unul chiar nu ma pot impaca cu gandul ca aia e uzura normala!

Astept pareri...

post-35752-0-27945300-1300821162_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca raspunsul consta in uleiul prost, falsificat, sau neconform specificatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Germania a avut ceva longlife, deci sunt sigur ca era ok si norma si calitatea.

In Romania i-am bagat numai Castrol Edge 5W40, care corespunde ca si norma si e pt PD-uri. Cunoscutii imi ziceau ca e super ok acest ulei, insa un mecanic mi-a zis ca e bun numai la motoarele noi, la a mea nefiind indicat, ca vezi doamne e mai mult decat imi trebuie (ca si calitate) si nu e neaparat ok lucrul asta... Sincer n-am prea inteles explicatia asta. Adica din moment ce norma marcata pe el e ok si VW il recomanda? Nu scrie niciunde pe el ca e numai pt motoare noi (dupa anul xxxx de ex).

Uleiul l-am schimbat la 10.000 Km prima data si apoi la 12.000. Culoarea nu era foarte naspa, sa zici ca am tras de el de numa (se vedea si pe filtrul de aer ca le-am schimbat mai repede, ca nu era imbacsit deloc!). Uleiul tind sa cred ca nu e contrafacut sau ceva, ca-l iau din Timisoara de la un magazin mare si are eticheta in germana, nu in romana cum am vazut pe altele.

Oricum, mie mi s-a cam acrit de masinile astea nemtesti.. sau de masini in general! Adica iau cel mai scump ulei, fac intretinere ca lumea si la timp, si pe urma tre' sa schimb juma' de motor. Mi se pare jenant pt VW! Adica inteleg ca toate switch-urile sunt de kko si te lasa in primii ani, dar ma asteptam ca macar chestiile mecanice si mai ales metalice sa tina.

In fine, scuze de off topic, sunt putin suparat. Ideea e ca masina o voi face ca lumea si o voi vinde. Nu vreau s-o vand asa, ca la cum suna n-o ia nimeni si nu pot sa-mi bat joc de oameni, dar nici nu vreau s-o fac de mantuiala, desi n-o sa-mi mai scot banii never ever.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de aflat motivul real. Putem doar sa presupunem.

Sincer, eu am renuntat demult la uleiurile din Romania. Uleiurile ce se vand aici (dealtfel nu numai ele) cred ca sunt cele mai ordinare replici, fabricate in cele mai ciudate locatii din lume.

Cat despre norma, uleiul normal PD este 505.01 (aka 5W40) sau LL 506.01/504.00/507.00 (5W30). Orice alte comentarii din partea mecanicilor, sunt idei PUR personale.

Nu exclud nici probleme de fabricatie, dar... mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am facut in sfarsit motorul! Revin deci cu poze si impresii:

- practic am avut 2 came polizate destul de rau, si alte 2 doar zgariate cumva

- 2 tacheti au fost praf

Am inlocuit axul cu came si tachetii. Rezultatul? Motorul suna "ca la inceput" iar masina merge mult mai bine! Cred ca nici cand am cumparat-o nu tragea asa! Nu mai scoate gram de fum si gazele nu mai miros (inainte s-o repar incepuse sa scoata fum si gazele miroseau foarte tare, insa n-am bagat chestia asta in seama crezand ca e de la frig; abia dupa ce a inceput sa scoata zgomotele alea ciudate m-am gandit ca o fi o legatura intre ele).

Vedeti mai jos pozele si va minunati... cativa mecanici mi-au zis ca sigur am nimerit o piesa mai proasta, insa parca tot nu-mi vine sa cred ca a fost defect din fabrica axul.. Ce e ciudat e ca nu scrie nicaieri producatorul pe ax! Pe cel nou scria.. e doar un cod stantat.. si nici ala nu e codul la care ma asteptam (038 109 101 R).

Aveti idee ce-as putea face cu axul vechi? Banuiesc ca nu se mai poate reconditiona.. l-as trimite plocon la VW, sa se spele cu el pe cap! Nici la fier vechi nu cred ca are rost sa-l duc..

post-35752-0-83588900-1302553249_thumb.j

post-35752-0-55540800-1302553257_thumb.j

post-35752-0-61983300-1302553265_thumb.j

post-35752-0-76265600-1302553271_thumb.j

post-35752-0-64232200-1302553280_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mirosul are legatura cu catalizatorul, nu si cu deschiderea supapelor nu , si motorul merge mai bine pentru ca se deschid si inchid supapele cum trebuie.

Naspa intamplarea asta cu axul, eu am vreo 300de mii si am schimbat tachetii hidraulici si axul era ok, eu cred ca nu vine destul ulei acolo, caci axul este facut din o dinguta bucata, nu se poate ca una sa fie muci si cealata ok

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, am mai auzit chestia cu uleiul si mi se pare logica explicatia, insa ma intreb de ce nu ar ajunge suficient ulei acolo? Chiar, uleiul asta cum "se plimba" prin motor? Eu cand am desfacut capacul culbutori sa vad axul era ceva ulei pe acolo, insa nu acoperea tot axul (practic nu a curs nimic cand am ridicat capacul ala). Ar fi trebuit sa fie mai mult? Banuiesc ca atunci cand e motorul pornit uleiul se misca pe acolo si unge tot.. De verificat eu il verific constant si mereu a fost pe semnul de pe joja, inspre maxim. Pana acum in 20.000km nu am completat decat o data si atunci foarte putin, deci nu se pune problema (cel putin de cand am eu masina) sa fi mers fara ulei, sau cu un nivel scazut..

Se poate sa fie infundat ceva acolo? Banuiesc ca daca chiar apare vreo mizerie ceva (desi n-ar prea avea de unde)totul e gandit a.i. sa ajunga in filtru, nu sa infunde ceva pe acolo.

Mi-e teama sa nu patesc si din nou chestia.. cred ca o sa ajung sa-mi desfac motorul lunar ca sa vad starea axului :(

Modificat de raulitto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ca totul incepe de la tacheti. Si nu neaparat din cauza uleiului, cat din calitatea lor slaba.

Daca ar fi de la ulei, ar cadea toti deodata.

Mai departe... e destul sa se sfarame putin cimentarea camelor si gata distractia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform celor de pe tdiclub(cred ca unii dintre voi citesc acel forum),problema axei cu came ar fi din cauza folosirii uleiului LL 5w 30 care are o vascozitate prea mica la 100C;acolo se recomanda folosirea unui 5w 40.

5w 30 are vascozitatea aprox 11,5 la 100C

5w 40 are vascozitatea aprox 14 la 100C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin are dreptate in ceea ce priveste uleiul. Am pus de la magazin (oarecare - de piese auto) ulei si motorul si-a schimbat mersul - e mai zgomotos, nu merge ca inainte. Pana la momentul nefericit al schimbarii uleiului cu cel de la magazin am luat doar de la reprezentanta (trei schimburi anterioare) si am fost foarte multumit. Oricum, ideea e ca am sesizat clar schimbarea, iar tipul de ulei e exact acelasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
stefan_palici

Salut baieti am desfacut si eu un motor de passat azi . "1.9 tdi 2003 b5) eu sunt mecanicul.. omul a sesizat un zgomot gen spargator de asfalt.. ca un rateu permanent. banuiam ca e o supapa indoita , pt ca dadea pe admisie in tim ce si tragea.

lucru care e dubios. , dar si pe la suflanta .. dadea rateu instantaneu cu bataia din motor.

initial am zis ca e o valva ceva car enu incide bine.de la turbo" insa am dat jos capacul culbutori. si am sesizat ca nu toti tacheti sunt la fel . ,Tachetul 1 piston 1 (evacuare) era spart. iar supapa nu mai deschidea , se explica evacuarea pe admisie.

eu am pus niste poze care include si un film dar e filmat cu telefonul . sper sa va ajute pe viitori patitori.

sa numai dati vina pe volant sau turbo inainte sa verificati daca tacheti sunt ok . info in film.

va pup

filmarea pe: http://www.youtube.com/user/antonniostef?feature=mhum#p/a/u/0/BFnTzb1A-Po

sper ca nu am suparat adminii

post-64929-0-30320300-1304534487_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Dupa galeria de admisie pare ca e AVB-ul;cati km are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Sunt motoare mai vechi dar principiul de baza al tachetilor este acelasi.

Ia sa vedeti ce zice nenea asta, despre sunetele motoarelor care suna a trctoare.

My link

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!