Jump to content


Photo

twetere


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 giculanu

giculanu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina: volkswagen
  • Model: golf4 variant 2003
  • Motorizarea:1.9tdi101 cp

Posted 26.01.2009 @ 14:02

va salut am si eu o intrebaream montat boxe pe usile din spate si am descoperit ca am si twetere dar cel care lea montat a zis ca fara mufe nu stie sa le lege pote cineva care stapineste acest domeniu sa imi spuna simie cum sa le leg multumesc anticipat

#2 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF / PASSAT
  • Motorizarea:TDI 1xx CP

Posted 26.01.2009 @ 14:09

ai folosit si tu un pic functia search?
cauta un montator profesionist daca asta la care ai fost nu stie decit cu mufe
tweeterele se monteaza in paralel respectind polaritatea; degaeba o sa ii spui astuia ca nu o sa stie ce e aia polaritate ;)

#3 fuscobal

fuscobal

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf GTI, Polo GTI
  • Motorizarea:2 TFSI, 1.4 TSI

Posted 30.01.2009 @ 11:02

Tweeterele se leaga + la + si - la - ca niste frati ce sunt !

#4 giculanu

giculanu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina: volkswagen
  • Model: golf4 variant 2003
  • Motorizarea:1.9tdi101 cp

Posted 01.02.2009 @ 14:20

Tweeterele se leaga + la + si - la - ca niste frati ce sunt !

asta banuiam si eu dar pe twetere nu am vazut care este plusul si care este minusul in mufa cineva care stie sau a mai legat sa ma lumineze

#5 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF / PASSAT
  • Motorizarea:TDI 1xx CP

Posted 01.02.2009 @ 14:39

dupa codul culorilor, rosu e plus iar negru minus. :)

#6 puricele

puricele

    Nick anterior: dem3ntor

  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf4 variant 2006
  • Motorizarea:1.9TDI 101cp

Posted 02.02.2009 @ 09:26

la twetere nu prea conteaza care e + si care -, se aude la fel.
Doar la bass este problema daca nu le "fazezi" ca nu mai ai bass :beer:

Multumesc!

#7 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF / PASSAT
  • Motorizarea:TDI 1xx CP

Posted 02.02.2009 @ 09:36

si cu acel electrolitic inseriat cu tweeterul ce faci?

#8 puricele

puricele

    Nick anterior: dem3ntor

  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf4 variant 2006
  • Motorizarea:1.9TDI 101cp

Posted 03.02.2009 @ 11:25

de obicei acel condensator este nepolarizat :( dar, chiar de ar fi polarizat nu se simte nici o diferenta.
oricum, cele piezo nici nu prea mai au nevoie de C inseriat, doar la cele electrodinamice este nevoie.

Edited by puricele, 03.02.2009 @ 11:30.


#9 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF / PASSAT
  • Motorizarea:TDI 1xx CP

Posted 03.02.2009 @ 11:49

OMUL are tweetere originale, iar astea au electrolitici inseriati.
restul discutiei despre difuri piezo sau mai stiu eu ce, e divagatie de la subiect :(

#10 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 03.02.2009 @ 12:45

Oameni buni, chiar nu conteaza polarizarea condensatorului aici. Doar discutam de curent alternativ. Rolul acelui condensator e de a separa frecventele. Mai exact, de a nu permite frecventele joase sa treaca in tweeter. In rest... vorba puricelui: daca nu afli care-i plusul, chiar nu conteaza. Fiind original, eventual te uiti care papuc e mai gros, de obicei ala e +.

#11 Inginerul

Inginerul
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV Variant 2006
  • Motorizarea:1,9 TDI 74 kw

Posted 21.02.2009 @ 11:25

Eu am facut un montaj de felul urmator si urmeaza sa le montez azi daca am unde. Cum au spus si colegii, nu are importanta cum le legi, mai important este sa faca bine contact, desi din cate imi aduc aminte este indicat pe boxe care este plus si care e minus. Sunt 4 papuci in mufa boxei, extremele sunt alimentarea boxei, si mijlocul sunt alimentarea twiterelor, daca mai era nevoie de explicatia asta.
Posted Image

#12 giculanu

giculanu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina: volkswagen
  • Model: golf4 variant 2003
  • Motorizarea:1.9tdi101 cp

Posted 21.02.2009 @ 15:32

multumesc pt lamuriri si pt poza atat dumneavoastra cit si celorlalti

#13 Inginerul

Inginerul
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV Variant 2006
  • Motorizarea:1,9 TDI 74 kw

Posted 21.02.2009 @ 17:39

Mai am niste poze cu montajul de azi. Daca ai (mi-am permis sa te tutuiesc :D ) nelamuriri, am id-ul de msg si nr. de telefon trecute la profil.
Imi aduceam aminte bine ca este indicat pe mufa difuzorului + si -, deci nu poti da gres. A fost un montaj foarte dificil, a curs si sange, se vede in penultima poza ;)
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Edited by Inginerul, 21.02.2009 @ 17:41.


#14 CristyD

CristyD
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW Golf 1.4
  • Model:BCA 2003
  • Motorizarea:1.4 16V 75 CP

Posted 24.02.2009 @ 22:39

Pentru curiosi poti afla plusul si minusul uni difuzor alimentandul la o baterie de 1,5V . Cand se observa camembrana difuzorului se deplaseaza in fata atunci plusul baterie corespunde cu plusul difuzorului.
Intr-un spatiu inchis cum e cel din masina e diferenta foarte mare intre difuzoare fazate si cele nefazate atat pe acelasi canal cat si pe canale simetrice (stereo sau quadro).
Daca inaltele nu sunt fazate (stanga cu dreapta , fata cu spate) se pierde efectul de spatialitate.
Daca joasele nu sunt fazate atunci perceptia bass-ului e redusa foarte mult, efectiv undele se scad intre ele.

Astea ma face sa concluzionez ca nu doar puterea "sculelor" conteaza dar si folosirea ei eficienta.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users