Thheo

anvelope runflat fara monitorizare pierdere presiune

26 postări în acest subiect de discuţie

Salut,

Am obtinut fara sa vreau ( adica m-am trezit cu ele montate ) un set de 4 Dunlop wintersport M3

225/50 R17 runflat .. eu cerusem normale, dar asa au venit, mi-au fost date la acelasi pret

discutat (620ron/buc. cu echilibrarea inclusa in pret).

Acum vad ca si pe ele si pe un site unde m-am uitat scrie citez:

"sunt eficiente doar la masinile echipate cu un sistem functional de controlare a presiunii aerului"

Eu neavand aceasta optiune (era super costisitoare la A6) ma intreb ce dezavantaje reale am?

Este vorba despre faptul ca ma voi prinde cu greu cand n-am presiune de fapt in roti? si risc

sa le stric utilizandu-le in "flat mode"?

Oare va fi greu sa imi dau seama daca masina trage din cauza

de presiune scazuta avand servotronic?

Daca imi propun sa verific mai des presiunea la roti scap de probleme? In oras ma gandesc

sa verific saptamanal, iar cand plec afara iarna verific la fiecare 200km ( ca max. 250km poti

merge cu ele flat, desi doar la 80km/h ).

Anyway, daca cineva are experienta cu astea runflat please share..

Pot sa imi pun optiunea asta de monitorizare a presiunii si ulterior? ( din cate am inteles

la A6 nu se bazeaza pe senzorii de ABS .. nu stiu detalii ).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca iti trebuie jante speciale pentru RF. Va rog sa ma corectati daca nu e cazul, stiu insa ca in catalogul de comenzi de la Audi au coduri diferite.

Ce risti? Risti sa trebuiasca sa ii faci presiunea destul de des, altfel nu prea iti dai seama neaparat ca-s dezumflate. Si pe autostrada nu cred ca o sa-ti placa efectul.

Retrofit pe TPM nu stiu daca se poate, poti afla insa detalii despre functionarea sistemului de aici:

http://www.axdn24.dsl.pipex.com/technical/...aining_pdf4.pdf pag 34-35. In germana. Pot ajuta la traducere daca ai probleme in a descoperi diversele piese.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pentru run flat trebuie jante speciale.

pe janta RF poti pune cauciuc normal

pe janta normala nu poti pune RF

de pe bmw.com: The wheel rims of run-flat tyres have special design that ensures the tyre will not detach from the rim, even on tight bends.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

De pe cauciucuridirect.ro:

"Cauciucurile de tip Run Flat nu trebuie sa fie montate pe o janta speciala dar sunt eficiente doar la masinile echipate cu un sistem functional de controlare a presiunii aerului."

Am mai gasit pe forum pe cineva cu un golf care a avut asa ceva si nu a mentionat de jante speciale..

Am gasit despre Dunlop ROF:

http://www.kamortires.com/pages.php?page=4〈=en

Singura problema ar fi warningul persistent ( desi spune ca poti folosi jante normale ):

Dunlop RunOnFlat (DSST) tyres should only be mounted on cars that are designed for run flat tyres and equipped with a fully operating tyre pressure warning

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Anyway, linistindu-ma acum ca nu sunt probleme sa montez acest Dunlop pe jante normale, revin la problema cu TPMS.

Am gasit chestia asta pe net, vi se pare interesanta?:

http://www.autopartsfair.com/audi-exterior...tem-646945.html

Oare merita?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Poate echipamentul asta e mai eficient. Eu am pe Golf TPMS, dar este atit de ineficient, incit il ignor complet. Am avut o pana odata si eu mi-am dat seama inaintea sistemului ca am pana. Apoi s-a trezit si el sa aprinda beculetul pe bord.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai senzori care masoara presiunea sau ai cel din ABS care masoara numarul de rotatii si vede daca sunt diferente intre roti? Pentru ca ala are toleranta grosolana

si practic "vede" doar cand e presiunea scazuta rau..

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Habar nu am Teo. :blah:

Oricum fara sa am vreun argument solid, parerea mea este ca nu ai de ce sa ai probleme. In definitiv, nu e cu nimic mai prejos, decit un cauciuc normal pus pe o janta normala.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Imi fac probleme sa nu merg cu ea pe modul run-on-flat si sa o distrug.. pentru ca e cam scumpa.

Pana la urma imi cumpar manometru si imi fac "procedura" sa imi verific preisunea la roti

in fiecare dimineata si in fiecare seara :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Salut,

Eu neavand aceasta optiune (era super costisitoare la A6) ma intreb ce dezavantaje reale am?

Salut - sunt doar 3 dezavantaje, in special la cauciucurile tale:

1. Talonul e f.f. rigid (special ca sa reziste la flat) si in special din cauza talonului mic va fi un pic cam dura suspensia (parerea mea)

2. Cum spuneai, daca mergi ca disperatul cu viteza si pe pana, cauciucul se duce.

3. Neavand janta cu margine pt RF, exista riscul s-o dejantezi daca mergi tare pe pana...

Cele 2 de mai jos mi se par mai mult teoretice. Cred ca iti vei da seama singur cand mergi pe pana.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

avantajele sunt mult mai multe decat dezavantajele. din punctul meu de vedere balanta este in favoarea lor

iti recomand ca dupa ce le pui pe masina, sa desumflii total unul din ele pentru a iti face o idee cum arata. dupa putina vreme o sa ai ochiul format deja si o sa recunosti imediat o pana.

de ex la mini, martorul din bord se aprinde cand presiunea scade in jur de 1.

Modificat de mmneg
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dar oare ce se intampla daca faci pana sa zicem la 180 km/h si nu-ti dai seama? Ca rf-urile permit rularea pe pana cu o viteza maxima de 80 km/h.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

ce se intampla si pe o janta normala: se dezumfla rapid si ies de pe janta.

N-ai cum sa nu remarci :D

Dupa ce incetinesti, daca ai bafta, atunci nu s-a distrus prea tare cauciucul poti continua la viteza scazuta.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca sunt rft-uri tot trage masina intr-o parte cand se desumfla

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am pus anvelope ROF(runonflat) si de iarna '18 si de vara '20, nici nu concep masina fara ele, mai ales ca nu am roata de rezerva.

Nu am sistem de monitorizare presiune in pneuri.Mai le verific la citeva zile/saptamini, ma uit la ele si apas tare cu piciorul, oricum se vede daca au pierdut mai mult aer.O data la citeva luni fac si presiunea.

Referitor la jante nu exista jante speciale pentru anvelopa ROF, probabil ca o marca 'no name' sau 'replica' nu respecta normele sau standardele unei jante cu omologare TUV de ex(norme UE). si atunci exista acel comunicat dat probabil de producatorii de anvelope pentru a putea fi acoperiti.Dar un producator de jante care are omologare face jante si prim echipament si after market compatibile si cu anvelope de tip ROF.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Zilele astea mi-am pus rotile de iarna.Desi pe masina nu aratau desumflate si nici la testul "apasarea cu piciorul" nu am sesizat ceva, le-am facut o verificare si aratau unele 2,4 altele 2,2 in loc de 2,8 cum trebuia sa fie si cum le-am lasat acum un an.Deci cam asta ar fi principala problema, ca poti rula cu ele putin desumflate fara sa iti dai seama si sa le uzezi mai repede.Dar avind in vedere ca sint de iarna eu zic ca o sa te tina cel putin 3 ierni chiar daca mergi pe datele de mai sus, uzura o sa fie insesizabila.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu e numai o problema de uzura ci si una de siguranta. Rulatul cu anvelope dezumflate, mai ales la o barja grea ca a ta nu e o idee grozava. Dinamica masinii in viraje se schimba suficient de tare. Eu zic sa te mai gandesti.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat si asta, dar simti cind masina se comporta altfel si nici nu am de gind sa fac slalom cu anvelopele de iarna.Probabil ca pierderea asta de aer s-a datorat diferentelor de temperatura, oricum le tin sub observatie.

Problema asta o intimpina si orice posesor de anvelope normale care nu are monitorizare presiune in pneuri, poate sa piarda ceva aer si sa mearga cu ele asa...tot trebuie sa puna aparatul pe ele.

Modificat de VVV
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat ce se intampla la viteza mare, deoarece ma gandeam ca fiind runflat, nu simti ca s-a dezumflat cauciucul la fel ca la unul normal. Si poate, daca nu iti dai seama, iei o curba cu viteza prea mare, iese cauciucul de pe janta si ajungi prin boscheti. Sa inteleg ca producatorii au pus senzori de presiune doar pt a nu distruge cauciucul?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si asta e adevarat.Mai trebuie sa ne documentam, eu unul nu cred ca sare anvelopa, nici nu am auzit cazuri si nici vre-un articol in privinta asta nu am citit.Ba mai mult cred ca daca faci pana in mers esti protejat mai mult in curba cu o anvelopa runflat decit cu una normala.

Eu am avut o experinta cu o anvelopa 215/45 desumflata pina la 1bar si nu am simtit ca am pana(era pe fata).Si am mers cu viteze peste 100km/h.Abia cind am incetinit mi-am dat seama ca e ceva in neregula cu masina, anvelopa era distrusa in prop. de 70%.

E bine sa mai aflam pareri/experiente si de la altii.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

revin cu niste informatii:

- jantele de runflat sunt diferite:

http://www.axdn24.dsl.pipex.com/technical/...aining_pdf4.pdf

pagina 35.

Aparent forma este diferita tocmai pentru ca pneul sa nu iasa in viraje daca e dezumflat.

Deci treaba voastra cu jante normale :Driver:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

S-ar parea ca au existat mai multe variante. Dunlop specifica clar pe siteul propriu ca se folosesc jante normale pentru cauciucurile lor

care nu se numesc runflat ci RunOnFlat

la fel si Nokian..

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
revin cu niste informatii:

- jantele de runflat sunt diferite:

http://www.axdn24.dsl.pipex.com/technical/...aining_pdf4.pdf

pagina 35.

Aparent forma este diferita tocmai pentru ca pneul sa nu iasa in viraje daca e dezumflat.

Deci treaba voastra cu jante normale :)

Eu as cataloga jante normale, cele 'no name' si replica care sint fabricate in primul rind pentru a obtine un pret foarte mic.

Toti producatorii de jante cu omolagari TUV-KBA respecta normale in vigoare.

Mai exact am intrebat pe cei de la OZ si au zis ca toate jantele lor au acel HUMP(profilul canal) si anume H2 si EH2+ pentru a sustine anvelopele de tip ROF.La fel au spus si cei de la ATP.

Din tabelul de mai jos se vede ca acest HUMP este de mai multe feluri, in functie de dimensiunea anvelopei ce urmeaza a se monta pe janta respectiva.

post-15613-1229599646_thumb.png

post-15613-1229600650_thumb.jpg

Modificat de VVV
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut pe bmw runflat din fabrica pe 16 dar le-am schimbat imediat cu unele normale din cauza duritatii suspensiei.Pot sa spun ca cele de 16 runflat sunt mult mai rigide decat ce am acum pe 18 normale.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

:(

@Tzucul- chiar asa de dure sa fie, poate e mai mult psihic

Pentru jantele de vara mi-am luat 2 anvelope 225/45/17 de tip ROF Bridgestone Potenza, de cateva zile tot caut ceva bun si am mai gasit 2 la fel, dar dupa ce am citit ce a scris colegul de mai sus sunt in dubii daca sa caut sa le dau si pe alea care abia le-am luat sau sa le pun pe masina ca si asa mi se pare a naibii de rigida suspensia stock a Golf 5-ului, si sa imi caut anvelope normale.

Voi ce parere aveti despre folosirea acestor anvelope merita sau nu, sunt sau nu mai dure decat anvelopele normale?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.