Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

Salut, sunt nou pe forum aici cu toate ca-l urmaresc din umbra de vreo 2 ani :lol:

Asa, ma gandesc sa-mi iau o Octavia 2 si am niste intrebari pentru posesori sau cunoscatorii de skoda. Pana acuma am condus un passat din 96 pe benzina, dar as vrea sa cumpar un 2.0tdi in special pentru ca am auzit lucruri f. bune despre motorul asta (cuplu, consum, audi A6 ;) ), iar la benzina nu prea am la ce ma uita la skoda , 1.6fsi din cate am aflat mananca benzina de la 98 in sus, iar de fsi-ul de 150 nu ma pot apropia - acciza cam mare si consumul cred ca este imens.

Nu o sa merg mult pe an, sa zicem in jur de 15.000-20.000km maxim dar masina vreau sa o tin pe putin 7 ani.

Asa, intrebarile:

1)Am auzit pe multi ca se plang de motorul de 1.9 tdi din cauza zgomotului mai ales pe forumurile din afara gen briskoda. Motorul de 2.0 tdi care vreau sa-l iau eu este mai silentios si rafinat fata de cel de 1.9 ? Ca parerile sunt impartite. Faza e ca in timisoara nu au o Octavia 2 la 140cai si nu pot sa fac o comparatie.

Ar mai ramane sa testez un golf5 2.0 tdi sa fac o comparatie dar din ce stiu eu vw/audi au izolatie fonica mai buna la motor decat la skoda. Daca ati putea sa va dati cu parerea ar fi bine, pentru ca eu-s genul ala de om stresat cand e vorba de zgomot, mai ales ca nu am avut diesel in viata mea.

2)La diesel stiu ca-i problema mare cu incalzitul masinii iarna. Adica stiu ca la passatul meu pe benzina o lasam 2-3 minute si incepea sa intre aer cald (chiar ma laudam la multi cu asta ca se incalzea f repede).La diesel stiu ca este alt regim, dar citeam prin reviste sau pe net ca noile modele au un circuit separat de caldura(electric ? ) si caldura vine mai repede in interior ?

Aici pe forum am auzit discutandu-se ca cei care au climatronic daca folosesc compresorul imediat le vine aer cald sau asa ceva ?

Deci cei cu climatronic au aer cald mai repede decat cei cu climatic ?

Pentru ca nu stiu daca o sa-mi permit climatronicul, vreau sa-mi iau Ambiente si decat climatronic prefer sa pun cortina de airbag de exemplu.

3)Aveti idee cam cat mananca un 2.0tdi in oras comparativ cu 1.9 ? In brosura se spune ca mananca doar cu o idee mai mult, dar auzisem niste povesti de groaza de la cei cu vechiul 130tdi care ajungeau si la 12 litri in oras ? (sper ca glumeau)

4)Am citit pe net un review si spuneau ca la 2.0tdi la Octavia 2 este o problema cu accelerarea, adica ori nu ai putere aproape de loc, ori te lanseaza in viteza f. brusc, adica nu e "smooth". Tipul zicea ca la fel a vazut si la Alteea, in schimb la Golf5 sau la Audi A3 nu a avut aceasi problema. Stiti ceva de chestia asta ?

5)Nu stiu daca o sa-mi permit sa mai iau alarma sau telecomanda pt inchidere din fabrica. Daca imi pun mai tarziu alarma la dealer, o sa functioneze si pe inchiderea centralizata ? Ca sa nu mai iau telecomanda din fabrica stiind ca in vreo 3-4 luni imi pun alarma la masina.

Daca aveti raspunsul si la o intrebare din toate cele care le-am zis va rog sa postati. Scuze daca au fost discutate unele lucruri, am mai cautat pe forum, dar nu am gasit chiar totul.

thanks

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am dat eu cu 2.0 tdi in drive test si iti pot spune ca e mai zgomotos, putin la relanti si la accelerari cu pedala la fund. Dar este un zgomot putin sport, mi-a placut. Motorul e mai evoluat decat 1,9 , are 4 supape/cilindru, este euro4, 6 trepte, etc.

Dac vrei sa bati autostrazile de pe afara, sau daca locuiesti in Bucuresti si ai serviciul la Constanta, cred ca acest motor este "must to buy it". Altfel, eu cred ca sunt bani aruncati pe fereastra. In Romania, vei folosi prea rar viteza a 6-a, iar puterea suplimentara iti va aduce, pe langa cuplul impresionant si accelerari fantastice, un consum pe masura. Chiar si 1,9 tdi consuma mai multisor in oras, la trafic aglomerat.

Cat despre incalzire, eu stiu ca are un circuit separat, cu bujii care incalzesc numai lichidul de racire. Deci, daca vrei caldura iarna, dai pe caldura maxima si in cateva minute va incepe sa bage caldura. Asta nu inseamna ca s-a incalzit si motorul, dar lichidul incalzit din calorifer poate ajuta lichidul din motor sa se incalzeasca mai repede, respectiv si motorul. Eu, cam in 3-4 km am acul la 90 de grade. Cica aceasta ar fi temperatura lichidului de racire, nu a motorului, care, in momentul in care acul ajunge la 90, este de fapt la 75. Nu stiu ce fac cele cu climatronic, dar presupun ca nu dau caldura prin alta metoda.

La accelerari, nu imi amintesc ca 2 tdi sa fi fost mai lent decat 1,9 tdi. Intradevar, exista turbo-lag si apoi te impinge in scaun, iar 1,9 te impinge mai putin. Doar asta ar fi diferenta.

Cat despre alarme, eu nu prea te pot ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt nou pe forum aici cu toate ca-l urmaresc din umbra de vreo 2 ani ;)

Asa, ma gandesc sa-mi iau o Octavia 2 si am niste intrebari pentru posesori sau cunoscatorii de skoda. Pana acuma am condus un passat din 96 pe benzina, dar as vrea sa cumpar un 2.0tdi in special pentru ca am auzit lucruri f.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri.

Faza este ca de la Elegance nu prea ma atrage mare lucru, adica geamuri electrice spate nu vreau, jante aliaj nu vreau pentru ca sotia mea e incepatoare si nu vreau sa le rupa prin borduri :lol: Poate o sa-mi iau in vreo 2 ani, dar acuma ar fi pacat de ele, iar climatronic si jumbo box nu stiu, eu-s un tip mai practic si cu banii de elegance as pune cortina de airbguri si esp, restul e mai putin important dupa parerea mea...(am vazut destule accidente la tv sau in alte parti cand s-a murit din cauza loviturilor la cap dupa rasturnare/lovire ;) )

Motorul de 140 de cai l-as vrea si din considerente ca masina o sa o pastrez cel putin 7-8 ani, si nu as vrea sa-mi para rau peste 3-4 ani sa zic: "vai ce pacat ca nu e putin mai puternica" (stiu ca se poate aranja cu un chip la 105tdi dar na...)

Dar sincer din ce auzisem eu pe net, este ca motorul de 2.0 este mai silentios decat cel de 1.9, cel putin cam 75% din lumea de pe briskoda sau din reviewuri de pe net spun lucrul asta, fiind motor mai nou mi s-ar fi parut normal ca VW sa incerce sa reduca din zgomot stiind ca asta e marea problema a tdi-urilor, si stiind ca motorul asta este dieselul de top pe cam toate modelele VAG in prezent ;)

Cand ma referesisem la accelaratii nu vorbeam de turbo lag, vorbeam de reviewul asta in care zice

had the same problem with this as I did with the SEAT Altea. At low speeds on tight roads in second gear it feels almost too powerful. You get no power then too much of it all once, like a catapult"

http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/?id=132

Cu telecomanda ce intrebasem de fapt, daca eu cumpar masina fara telecomanda, adica sa o deschid din cheie, si peste 1 luna imi pun alarma la dealer, o sa pot din alarma deschide si masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa-ti inteleg logica...dar daca e o masina care v-a fi condusa (si) de o incepatoare atunci chiar nu ar trebui sa mergi pe 2.0 TDI...nu de alta, dar cuplu este debordant la 2.0 TDI si masina nu e chiar mica....dar mai bine sa nu continui... ;)

Cat despre Climatronicul bi-zonal eu zic ca e musai la cati bani se ridica investitia, e pacat sa nu beneficiezi de acest real feature de confort...unora le poate suna drept fitza insa uita-te inca odata la suma pe care o ai de achitat... :lol:

Si poate peste cativa ani...cand vei vinde masina, atunci si Loganul va avea climatronic si un eventual amator va stramba din nas cand va vedea un AC manual fie el semiautomat...

Bineinteles ce spun eu sunt simple speculatii, nici eu nu ma omor dupa geamuri electrice spate sau alte briz-briz-uri...insa motorizarile de top la nivele de echipare intermediare nu prea isi merita banii...vorbesc de piata auto din Romania.

Cat despre ESP...perfect adevarat, e un optional de dorit, la fel si airbag-urile suplimentare desi e nasol sa ajungi sa te bazezi vreodata pe ele...

Te astept cu alte intrebari interesante...

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa-ti inteleg logica...dar daca e o masina care v-a fi condusa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma enerveaza ca trebuie sa iau automat si jumbo boxul ala de 130 euro +tva

<{POST_SNAPBACK}>

Pai de asta am mersi si noi pe Elegance, initial am fi vrut sa mergem pe 1.9 TDI Ambiente + ESP + Climatronic. Insa cand am vazut ca Climatronic + Jumbo box e jumate din diferenta de pret intre Elegance si Ambiente, am zis Pas si am luat Elegance. Nu regretam nici o clipa alegerea. Simti ca masina e completa desi lista de optionale e foarte lunga.

Legat de cotiera Jumbo Box, la Octavia 1 nu o am si imi cam lipseste...cred ca in timp o sa imi iau aftersale insa si mie mi se pare scumpa chiar si la 100 E (am citit preturi de 12 milioane in reprezentanta fiind inclusa manopera de montaj... :lol: asa ca nu ma grabesc sa arunc cu banii, cum am condus pana acum, merge si mai departe...

Oricum, cumpararea unei masini noi presupune in 99.9% din cazuri acceptarea unui/unor compromisuri...deci veti cumpara ce vi se potriveste mai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, cumpararea unei masini noi presupune in 99.9%
Modificat de raz.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: iti admir talentul in domeniul artei 3D si sper sa avem parte de o reprezentare virtuala si a frumoasei Octy2 :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: iti admir talentul in domeniul artei 3D si sper sa avem parte de o reprezentare virtuala si a frumoasei Octy2 ;)

<{POST_SNAPBACK}>

thanks e-Marius :rolleyes:

Poate nu o sa crezi dar o am facuta inca de acum 1 an de zile, inca dinainte sa-mi placa asa de mult sau dinainte sa ma fixez pe ea :) Dar este mai mult mid poly (adica nici low poly de tot dar nici high poly, e facuta pt un joc care nici nu mai stiu daca a aparut sau nu). Oricum o sa am mult de lucru la ea sa o aduc la un standard realist, dar din pacate acuma nu am timp pentru proiecte personale ca trebuie sa scot banii pentru real octy :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de ceea ce spune honestjohn:

So, on to its more powerful big brother, the TDI PD 140 16v 6-speed. I had the same problem with this as I did with the SEAT Altea. At low speeds on tight roads in second gear it feels almost too powerful. You get no power then too much of it all once, like a catapult. Obviously an owner would get used to this and adapt to it. But on first acquaintance it really wasn’t very pleasant. Where the car comes into its own is that, like the Golf V TDI PD 140, it’s a stunning main road high-speed cruiser.

fenomenul descris de el este caracteristic motoarelor TDI PD VAG mai vechi, in special la 1.9 TDI 130 CP (dar si la 1.4 TDI PD 75 CP de pe Polo) - practic motorul ala avea doar doua moduri de functionare, si anume off si on. La turatii mici era off, cuplu inexistent, f. greu la demaraj daca nu erai invatat cu el, dupa care, odata trecute 2000 rpm izbucnea ca o catapulta, tragind ca un nebun, si putea sa te ia prin surprindere daca nu erai prevenit...

Acest fenomen a fost mult diminuat la noile 1.9 TDI PD 8V 105 CP si mai ales 2.0 TDI PD 16V 140 CP - acesta din urma si datorita arborelui de contra-rotatie vibreaza mult mai putin si din punct de vedere al curbei de putere si cuplu, e mai putin brutal fiind destul de liniar in dezvoltarea cuplului, fara insa a atinge caracterul "smooth" al unui Common Rail HDi, insa raminind un motor agreabil si f. dinamic (mult mai dinamic in schimb decit 2.0 HDi 136 Cp de la VAG - practic fata de 407 2.0 HDi pe care l-am condus si care avea turbo-lag destul de mare, 2.0 TDI 140 CP nu are nici un fel de turbo lag sesizabil de un sofer normal).

Putin off-topic, ma intreb totusi cit va mai putea VAG sa mearga contra curentului promovind Pompe-Duse in loc de Common Rail ? Deja pe motoarele mari unde se cere rafinament (2.7 TDI V6, 3.0 TDI V6, 4.0 TDI V8 - exceptie face 5.0 TDI V10 de la Phaeton si Touareg care e cu PD) au bagat common-rail, ma intreb cind o vor promova si la motoarele mai mici ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin off-topic, ma intreb totusi cit va mai putea VAG sa mearga contra curentului promovind Pompe-Duse in loc de Common Rail ? Deja pe motoarele mari unde se cere rafinament (2.7 TDI V6, 3.0 TDI V6, 4.0 TDI V8 - exceptie face 5.0 TDI V10 de la Phaeton si Touareg care e cu PD) au bagat common-rail, ma intreb cind o vor promova si la motoarele mai mici ?

<{POST_SNAPBACK}>

Discutia asta s-a purtat de ceva vreme, de atunci insa nu s-au schimbat datele problemei...

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=4333

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de ceea ce spune honestjohn:

fenomenul descris de el este caracteristic motoarelor TDI PD VAG mai vechi, in special la 1.9 TDI 130 CP (dar si la 1.4 TDI PD 75 CP de pe Polo) - practic motorul ala avea doar doua moduri de functionare, si anume off si on. La turatii mici era off, cuplu inexistent, f. greu la demaraj daca nu erai invatat cu el, dupa care, odata trecute 2000 rpm izbucnea ca o catapulta, tragind ca un nebun, si putea sa te ia prin surprindere daca nu erai prevenit...

Acest fenomen a fost mult diminuat la noile 1.9 TDI PD 8V 105 CP si mai ales 2.0 TDI PD 16V 140 CP - acesta din urma si datorita arborelui de contra-rotatie vibreaza mult mai putin si din punct de vedere al curbei de putere si cuplu, e mai putin brutal fiind destul de liniar in dezvoltarea cuplului, fara insa a atinge caracterul "smooth" al unui Common Rail HDi, insa raminind un motor agreabil si f. dinamic (mult mai dinamic in schimb decit 2.0 HDi 136 Cp de la VAG - practic fata de 407 2.0 HDi pe care l-am condus si care avea turbo-lag destul de mare, 2.0 TDI 140 CP nu are nici un fel de turbo lag sesizabil de un sofer normal).

<{POST_SNAPBACK}>

Exact, dar pe cine sa cred ? Tipul ala vorbea de Octavia 2 si noul tdi de 140 cai...si cica exact acelasi motor pe golf5 si audi A3 este smooth, dar la Alteea si Octavia nu e asa, te catapulteaza, vorba ta on, off ? Nu are nimeni o Octavia de 140 de cai pe forum ? Fara DSG ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de asta am mersi si noi pe Elegance, initial am fi vrut sa mergem pe 1.9 TDI Ambiente + ESP + Climatronic. Insa cand am vazut ca Climatronic + Jumbo box e jumate din diferenta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca tot sunt pe-aici :rolleyes:, stie cineva cu ce marca de cauciucuri vine Octy 2 din fabrica ? Daca da, or fi aceeasi marca si pe 16" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in UK e mai completa echiparea Elegance...nu degeaba Skoda ia in UK premii fruntase JD Power...fii sigur ca si costa pe masura optiunilor incluse... :rolleyes:

In UK exista si echiparea Sport si Laurin&Klement...

Eu zic ca Elegence e echilibrat configurata in Romania totusi daca avea 6 airbaguri in serie era mai... safe&sound.

Cat despre cauciucuri s-a mai scris in topicul "Am comandat..."... a noastra a venit cu Goodyear, a altora cu Continental...da si tu un search...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot a venit vorba de accesorii: m-ar interesa ce se poate pune *DUPA* achizitionarea masinii?

Inteleg ca:

* alarma (am intrebat la dealer - daca masina vine cu inchidere centralizata, instalarea alarmei=conectat o cutiuta la o alta cutiuta, nu fire prin masina)

* senzori parcare aftermarket (dar nu-i vezi pe casetofon... totusi 300e pe asta?? in loc de 50..)

* pachet de drumuri grele (costa cam la fel, cel putin pentru scut. Iarasi intrebat la dealer - a zis ca pachetul e fix pentru drumuri de tzara, caldaram, etc, si ca nu-l considera necesar doar pentru strada. Pe mine nu ma incanta absolut deloc suspensia mai tare si mai lunga, poate sa cumpar doar scutul metalic)

* jante aliaj...

* tapiterie de piele (sigur se pot tapitza scaunele..)

si acum partea grea:

* airbaguri?

* esp?

* tempomat (am vazut intr-un alt topic ca se poate)?

* stergator luneta?

Ma intereseaza foarte mult daca se pot pune unele dintre aceste accesorii (de preferat chiar ceva original) pentru ca ar usura achizitia masinii si le-ai pune pe masura ce ai vedea ca iti este chiar necesar.

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca discutia nu se face pe latura posibilitatii de a monta sau nu ceva ulterior, ci daca este fezabil ca pret/calitate. Tapiteria din piele nu va arata niciodata la fel cu cea OEM, deci daca iti permiti, comand-o din fabrica. Senzorii de parcare necesita fire trase prin toata masina, si n-o vad ca pe un lucru bun. De alarma nu stiu ce sa zic, e posibil sa fi aparut deja alarme compatibile CAN-BUS, dar costa o gramada, de asta sunt sigur. Airbaguri nu cred ca poate monta nimeni in RO, ESP si stergator la fel. Tempomatul se poate monta destul de usor, daca nu au modificat prea multe fata de vechea Octavia la capitolul asta.

Daca stiti ceva alarme bune (cu pager eventual) pe CAN-BUS va rog spuneti, ma intereseaza subiectul nespus de mult :rolleyes:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well...in primul rand trebuie sa stii ca orice pui la dealer aftersale te "usuca" atat prin pretul reperelor cat si prin tarifele de manopera percepute...

Pachetul de drumuri grele e cel mai elocvent exemplu...

La Octavia 1...pachetul complet costa ca optiune ~160E.

Ca dotare ulterioara scutul metalic ajungea la 9 milioane si cu montaj 11 milioane.Pachetul complet (cu inaltatoare) ajungea cum montaj la 13-14 milioane (toamna 2004).

Instalarea de 2 boxe suplimentare costa 2 milioane doar manopera..samd.

Cauta pe forum sa vezi cat te costa o cotiera aftermarket la dealer (12 milioane) comparativ cu 130E ca optiune.

Nu mai vorbesc ca pentru un tempomat (cruise control) i-au cerut unui italian 1500 E ca sa-l descurajeze pentru ca fie nu se pricepeau fie nu aveau chef sa-i monteze.

Sau o instalatie de AC manual + 2 geamuri electrice fata au fost ofertate de AVIA Motors cu 90 milioane lei anul trecut in vara...inclusiv TVA si manopera...

De preferinta instalarea "optiunilor" aftermarket e bine sa se faca dupa iesirea din garantie la firme specializate - si acestea atent selectionate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg... deci raspunsul cu aftermarket e "s-a rezolvat, nu se poate" :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, dar pe cine sa cred ? Tipul ala vorbea de Octavia 2 si noul tdi de 140 cai...si cica exact acelasi motor pe golf5 si audi A3 este smooth, dar la Alteea si Octavia nu e asa, te catapulteaza, vorba ta on, off ?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut un drive test destul de lung (20 km) cu Octavia 2 2.0 TDI 140 CP si crede-ma ca era suficient de smooth, cu totul diferita de Passat B5.5 1.9 TDI 130 CP din acest punct de vedere.

Nu am retinut daca esti din Bucuresti sau nu, daca da vezi ca la Avia Motors au Octavia 2 2.0 TDI pentru drive test, du-te si da-te cu ea si o sa iti faci propria opinie (e masina pe care am condus-o si eu).

<{POST_SNAPBACK}>

Sunt din Timisoara si din ce am discutat cu cei de la procar-skoda in februarie, nu prea au cum sa achizitioneze un 2.0 TDI pt drive test :rolleyes:

Dar daca voi spuneti ca e smooth atunci va cred, poate tipul cu reviewul a avut o masina cu probleme ? La zgomot cum ti s-a parut ? Se auzea in interior motorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

chiar nu are nimeni varianta 1.4 MPI ?????.stiu sigur ca s-au vindut citeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau vandut destule de multe Octavi 2 cu motor de 1.4 dar chiar nu merita un motor asa mic pe ditai caroseria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiu de ce se spune pe topicul asta ca Octavia 2 Ambience nu are climatronic. De pe site-ul lor din Romania, la Car Configurator / Dotari Standard, se poate vedea urmatoarea chestiune:

<<Instalatie de aer conditionat automata "Climatic">>

Inteleg ca nu este bi-zonala (acea vine standard la Elegance), insa nu cred ca e manuala ci automata, asa cum se scrie acolo.

Ma insel sau nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!