Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

eu vreau sa stiu, te rog, cum iti recuperezi TVA-ul (adica prin ce metoda) si cat te-au costat taxele (pt. masina) in de - ca tot aud de 150-250 euro (pt. ce ai platit) - nu e una pt. toate? si taxele incepand din de (pe drum) pana la inmatricularea din ro (exceptand vama - care difera de la masina la masina). Asta ca sa-mi fac si eu un cost aproximativ.

<{POST_SNAPBACK}>

in cazul meu am platit tot tva-ul acolo, i-am trimis prin posta declaratia de export si astept banii cam intr-o sapt intr-un cont. asta ins. ca am incredere in neamt :beerchug: oricum nu prea ma stresez ca stiu ca la ei e obligatoriu sa returneze tva-ul si erau f. seriosi (un fel de reprezentanta, am mai zis). se mai poate si cu o garantie de vreo 500 eur dar mai mult la autohaus-uri mai mici, nu te baza pe asta. Strict pe cazul meu, pretul cu tva a fost 8500 + 250 actele facute de ei. Vezi si cu cazarea ca actele dureaza pana a 2-a zi. Eu am gasit cu 36 eur/noapte.

taxele pt masina sunt actele, au am ales sa le face ei in schimbul al 250 eur. daca iei dintr-un oras mai mic si eventual te descurci in germana, poti sa le faci tu, te costa vreo 180 eur. Concret, costa numerele de Zoll (min 15 zile pt export in Ro, am vazut ca se poate si 30 zile, numerele alea rosii/portocalii si certificatul ala temporar verde pe numele tau. in prealabil se radiaza masina), asigurarea (cartea verde). Nu pot sa detaliez mai mult ca nu le-am facut eu dar sigur te duce la 200-250 eur.

taxe de drum sunt doar in austria si ungaria (imediat cum intri cauti vignette/matrica, sunt aprox cate 7.5 eur cele mai mici valabile 4 si 10 zile deci 15 euro in total). taxa de garantare pe care o platesti la vama sa-ti faca declaratia de export mai e vreo 800 mii ( eventual 20 eur spaga daca intri prin nadlac, io am intrat pe la bors si n-am dat nimic, riscul e sa iti puna termenul de plata a vamii mic ( 3 zile fata de 8 care e maxim dar nu prea cred ca-s asa magari). taxa de omologare in tara (de fapt toate chestiile de la RAR, constatare, inreg. DB, omologare, ITP) au fost cam 3 mil, de tradus actele inca vreo 1.5 mil ( in cazul meu, am tradus mai multe, trebuia sa fie cam 1 mil ), dosar pt inmatriculare (TMT, RCA, taxa numar, taxe mai mici sau mai mari) inca vreo 3.5 mil. In total, in tara, fara vama, inca ~200 eur.

costurile drumului depind cu ce mergi, cam 150 Eur pana acolo, vreo 100-150 pana o gasesti daca nu mergi la sigur, motorina e cam 1.1 eur/litru, poti sa faci calculele. pe mine m-a costat cam 500 eur drumul.

Ca sa faci o estimare, eu cred ca ar trebui sa iei pretul de acolo cu tot cu tva si sa mai pui 1000-1500 eur functie de cat de optimist esti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vigneta ungaria - 1.460 Ft. (ultima data n-am avut forinti si am dat 8 EUR cred)

vigneta austria - 7,60 euro cumparata din austria sau 2000 forinti cumparata din ungaria

indiferent de tara benzina este mai scumpa cu cativa centi (10 aprox) pe autostrada decat in afara ei. cea mai ieftina este pe langa centrele comerciale.

pretul difera mult intre benzinarii si tari - cel mai ieftin am luat in Austria 1,06 (bine, cu exceptia Lichtenstein sau San Marino ori, din auzite, Andora - in astea e mai ieftin decat in Ro) si cel mai scump in Belgia 1,38 - benzina de 98 (dar dupa cum spuneam, gasesti si cu 1,24).

preturile sunt cu titlu informativ si oricum la drum nu ai chef sa cauti unde e mai ieftin pt o diferenta de 3-5 EURO.

ce e util de stiut pt Belgia. daca faci numerele provizorii si autorizatia de circulatie pana in data de 15 a lunii sunt valabile pana la sfarsitul lunii. daca le faci dupa data de 15 sunt valabile pana la sfarsitul lunii urmatoare. pretul este acelasi.

completare la problema cu spaga - daca dai cei 20 de EUR dupa cum zice si Hercule (suma este atat de incetatenita incat ar putea fi publicata in monitorul oficial - valabil si la Bors nu numai la Nadlac) actele se rezolva in 30 - 40 minute maxim. daca nu o dai risti sa astepti sa se stranga mai multe dosare la comisionar, sa le duca toate deodata, vamesii se misca cu incetinitorul etc si in final stai 4 ore pt acelasi lucru.

Modificat de lautrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

dintre cei care si-au adus singur masinile, din germania mai ales, o lista de intrebari:

1. merita efortul sau mai bine se apelez la samsarii specializati (stiu, stiu ca s-a mai discutat dar ma intereseaza parerile personale a celor care s-au dus singuri);

2. o lista cu autohausuri serioase si cat mai bine "aprovizionate" (am gasit pe aici de exemplu recomandat de cineva www.autohus.de, pare ok, e super mare dar e cam departe, undeva dupa Bremen, poate ceva mai pe linga Austria...???)

3. lista documentelor care trebuie intocmite in Germania in momentul cumpararii (am gasit majoritatea chiar in acest topic, dar sunt toate, se pot prezenta intr-o enumeratie succinta, multumesc), oricum am sa apelez la o firma care sa imi faca toate actele deoarece am vazut ca nu e scump, dar ca sa fiu sigur...

4. ce este cu garantia ca eu nu prea am inteles (rusinica mie), ex.: gasesc o masina care costa fara TVA 8000 de euro, platesc banii astia, neamtul nu imi factureaza TVA pentru ca plec cu ea afara din UE dar ce fac ii mai dau 1000 de euro garantie? asta e procedura?

pentru o mai buna intelegere: peste 2 saptamani vreau sa plec in Germania sa caut un Golf 4, pina in 8000 de euro (adik banii care sa ii platesc acolo), cazarea sa va facela motel Formula 1...deci as vrea sa stiu la ce sa ma astept...

Daca sunt link-uri de studiat si nu le-am gasit la astept cu placere...sper sa nu stresez pe nimeni dar e prima data cand as face chestia asta si am oarece emotii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu mi-am adus-o singur, da' sa vad cu ce te pot ajuta.

Nu este vorba de garantie. Garantia si recuperarea tva-ului sunt 2 lucruri diferite. Unele autohaus-uri dau garantie pt masina, dar e valabila doar in .de (si de-obicei costa ceva in plus), deci garantia pica... recuperarea tva-ului e ceva gen iesi din tara, primesti o hartie care atesta c-ai scos masina din tara dupa care te intorci la dealer sa-ti iei banii inapoi (cred ca se poate face si prin transfer bancar, nu trebuie' neaparat sa te intorci). Parerea mea ca nu merita efortul sa te duci singur dupa ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma refeream la garantia pentru masina. este vorba de garantia ca scoti masina din UE, pentru momentul cand o factureaza fara TVA, adica pentru export...aici nu am inteles despre ce este vorba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te pot ajuta cu actele exacte pentru ca stiu doar in mare ce trebuie sa se intample... am vorbit cu cativa alti care si le-au adus singuri si CLAR merita sa dai 300E ca sa nu te mai doar capul. Plus, ai multe ocazii sa faci vreo prostie p-acolo cu actele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mi-am adus masina singur din Germania. Eu nu m-am dus special pentru masina. Eram in Germania cu alte treburi si am decis sa imi iau si masina cu ocazia acelui drum. In schimb eram cu un prieten care mai adusese masini si mi-a fost mult mai usor.

In primul rand ar fi util sa ne spui daca vrei sa cumperi masina pe pers fizica sau pers juridica. Eu am luat masina pe firma si mi-a trebuit stampila firmei in Germania, la handler, iar la frontiera romana au mai trebuit certificatul de inmatriculare, parca si statutul firmei (dar nu garantez). Tu sa ai actele la tine si vreo 2 copii xerox la la fiecare act, ca te apuca nervii sa cauti un xerox pe acolo, daca nu are handlerul.

Parerea mea este sa te hotarasti la o zona din Germania si pe urma sa cauti pe net, eventual http://www.mobile.de masini in acea zona. Ca sa le localizezi foloseste cu incredere http://www.map24.com . Cauta masini de la handleri. De la pers fizice este mult mai greu sa recuperezi TVA-ul. Dupa ce gasesti niste masini suna la handleri si verifica valabilitatea masinii si poti sa le ceri sa ti-o rezerve o zi. De obicei o rezerva, dar frumos ar fi sa ii suni daca te-ai razgandit. Dupa ca cumperi masina, un aspect important este sa insisti sa faca el actele + numerele masinii. Numerele mai costa cam 100 euro, dar de obicei ar trebui sa le plateasca handlerul, e ca un fel de tragere de pret din partea ta. Dupa ce cazi la intelegere la pret, ii spui: "ok, dar faci tu numerele". Eu m-am tocmit la garantie si i-am lasat 300 euro. Asta mai depinde daca ai ceva cunostinte pe la handleri. Daca iti da voie handlerul poti sa faci un test masinii intr-un service ( http://www.adac.de ) Asta e un fel de ACR la ei, care se ocupa si cu dignosticari, service, etc.

Dupa ce ai cumparat masina, la granita de iesire din Ungaria trebuie sa dai hartia care o vei inapoia handlerului sa puna stampila pe ea. La intrare in Romania, trebuie sa mergi la un comisionar vamal care iti va face toate hartiile intr-un timp scurt contra unei sume de vreo 40-50 euro. Evantual iti va spune si cui si cat sa dai vreo atentie ca sa rezolvi problemele prin vama mai repede.

Cam asta este ce imi mai aduc eu aminte. Daca mai ai intrebari posteaza pe forum si o sa incerc sa iti raspund.

Din ce stiu eu, in nord, zona Hamburg, masinile sunt mai ieftine.

Concluzie: mai bine trimiti pe un cunoscator sa iti aduca masina, in special daca ai vreun cunoscut. Eventual mergi si tu cu el sa iti vezi masina si sa iti dai cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina o cumpar pe persoana fizica, de plecat vom pleca 2 cu o masina,deci vom avea mobilitate, si sper sa ne intoarcem cu doua....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am fost in Germania dupa masina.. Am adus-o cu un prieten din Bremen.

1. Da, clar ! Merita 100% sa te duci dupa masina. E o experienta si e fun !

2. Citez din ce-am scris mai in urma : "Eu am cautat Golf IV sau Bora pe www.mobile.de si www.autoscout24.de si intradevar ceea ce am gasit mai bun si mai ieftin era prin nord. Pana la urma Golf-ul meu l-am luat din Bremen (gasit pe autoscout24.de).

- cred ca un Golf cu km pana in 130.000 poate fi bun. Insa ar trebui sa cauti unul cu carte de service si sa ii verifici intervalele si interventiile de service la ei "acasa". E mare lucru sa afli trecutul masinii.. Cauta ca autohaus-ul sa fie nemtesc. (Prin nord sunt mai mult nemti ... )

- eu am recuperat garantia in cateva zile (cam 5 parca) foarte usor. In primul rand .. TVA-ul care l-ar fi platit neamtul la mine era de 1700.. eu i-am lasat doar 1000 garantie .. si dupa ce am ajuns cu masina in RO i-am trimis Europeische Gemeinschaft (declaratia vamala de export - stampilata la iesirea din HU) prin UPS (costa 1 mil si ceva .. si ajunge in 24 ore maxim) si am vorbit cu neamtul .. i-am dat un cont si in 2 zile am avut banii. -> Fairplay. Altfel poti sa te duci inca odata in .de dupa bani :)"

3. Citez din nou din ce am scris mai demult pe aici :

"Iti trebuie asa : factura, brief, asigurare+numere de zoll rosii pe minim 15 (funfzehn tage si nu funfzig cum am zis eu .. :D ) zile, certificat EUR1, declaratie vamala de export - Europaische Gemeinschaft (parca asa ii zice) si .. iti mai trebuie o hartie de la VW (ceva .. Zulassung .. nu mai stiu exact denumirea .. daca stie cineva .. help ) care tre' sa ti-o dea neamtu' (sau ce natie e ala) de la autohaus .. Mare grija sa nu uiti de unu din actele astea ca vii degeaba cu masina incoace. Si Important : sa iti dea chitanta pentru banii (garantia) pe care o lasi acolo .. ca apoi cand recuperezi banii sa il ai cu ceva la mana, in caz ca e mai neserios. Oricum daca face nazuri la faza asta .. intri mai tare in el si se da pe brazda.

Cam asta ar fi in mare .. sper sa nu fi uitat ceva .. "

4. Garantia pe care o lasi reprezinta TVA-ul lor practic. Ei daca vand o masina pt export (afara din UE) nu mai platesc TVA. Daca o vand tot pt. Germania sau oriunde in UE sunt obligati sa plateasca TVA care ar fi banii pe care ii lasi tu la ei. Tu cand ai iesit din Ungaria si intri in RO cu masina pe declaratia vamala de export unguru' iti pune o stampila. Actul asta astfel stampilat trebuie sa-l trimiti la neamt ca sa iti iei banii inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. clar merita. esti impacat sufleteste ca ai ales-o singur si ca nu e manevra vreunui samsar.

2. nu e regula dar cu cat e mai in est pretul e mai mare. daca sunt super oferte e suspect.... probabil au fost lovite.

3. sunc cele zise de Flatbone cu completarea ca declaratia vamala ce urmeaza sa fie stampilata de unguri e musai sa aiba si stampila vamii din orasul din care cumperi masina.

4. el ca se achite de obligatiile fata de stat la fiecare masina vanduta trebuie sa dea TVA-l sau dovada ca masina a iesit din UE. garantia e suma care o lasi ca sa aiba el siguranta ca-i vei trimite aceasta dovada - declaratia vamala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la punctul 3, daca apelez la o firma specializata de acolo banuiesc ca se ocupa ei de tot, inclusiv de stampila respectiva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ar fi normal si cam asa fac toti. Eu am avut insa ghinionul ca cei de la autohaus-ul de unde am luat masina sa nu mai fi vandut pt export :lol: si nu aveau idee ce este certif. EUR1 de care aveam nevoie neaparat. A trebuit sa alerg eu pt. el, stampile etc. Daca nu ma ajuta o cunostinta din Germania (din alt oras decat cel de unde am laut masina) cu telefoane date pe la vami .. nu reuseam sa o rezolv (cel putin nu asa repede cum am reusit). Daca stii germana bine sau cat de cat .. cred ca te descurci sa intrebi cum ajungi pe la vama .. ce stampile iti trebuie etc. Mai bine insa ca ei sa iti faca toate actele. E bine sa intrebi pe fiecare despre acte sa fii sigur ca stiu si ei care sunt actele care iti trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flatbone,de unde din Bremen mai exact?? tot in Bremen ma duc si eu si am gasit cam la 50 de km la Bockel un autohaus maricel (vezi www.autohus.de) dar nu ar strica sa vad si altele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la punctul 3, daca apelez la o firma specializata de acolo banuiesc ca se ocupa ei de tot, inclusiv de stampila respectiva...

<{POST_SNAPBACK}>

da. daca proprietarul care de la care cumperi masina nu vrea/nu stie sa se ocupe de acte atunci sigur are in buzunar cartea de vizita a unui comisionar specializat de prin apropiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flatbone,de unde din Bremen mai exact?? tot in Bremen ma duc si eu si am gasit cam la 50 de km la Bockel un autohaus maricel (vezi www.autohus.de) dar nu ar strica sa vad si altele....

<{POST_SNAPBACK}>

Asta e autohausul de unde am luat eu masina. Au Golf-uri in general noi (dupa 2002) si cam toate cu Klimatronic. Acuma cred ca stiu cum e cu actele :huh: Eu le-am trimis prin fax dupa ce mi-am luat certificatul EUR1 o copie sa vada si ei cum arata :).

Sunt de treaba oricum si nu cred ca sunt tapari. Take a look.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, sa vedem daca am inteles bine (si poate punem si bazele unui manual..."cum sa-ti iei masina sh de la nemti"... :banghead: ); actele care trebuie intocmite in mometul achizitionarii unei masini:

1. factura de vanzare cumparare (sta daca iei de la un autohaus, de la persoana fizice banuiesc ca este un document de genul celor care se fac si pe la noi);

2.brief (Flatbone, poate detaliezi...);

3.asigurare, adica carte verde ca sa ajungi cu masina in tara;

4.numerel de circulatie germane provizorii (minim 15 zile);

5.certificat EUR1 (asta ce reprezinta?), banuiesc ca nu are legatura cu Euro3 ca ala de regula e scris pe cartea de indentitate a autovehicolului;

6.declaratia vamala de export, care trebuie stampilara la vama ungara (si potrivit altor surse trebuie stampilata si la vama orasului de unde se cumpara masina, astept confirmarile) si pe baza careia se recupereaza garantia de la vanzatorul german (apropo, cand o trimit inapoi la vanzator trebuie in original sau se pot folosi si metode gen fax, e-mail...???);

7.o hartie de la VW (din nouFlatbone, poate detaliezi...);

8. suplimentar, chitanta pe banii lasati garantie...

9. iari suplimentar dar important, in momentul cand intri in tara trebuie sa apelez la comisonarul vamal roman pentru intocmirea actelor, sau pot sa le fac la vama din localitatea de domiciliu??? (exemplu: eu sunt din Iasi, cand ma intorc din Germania cu masina trebuie sa fac ceva in vama Bors sau pot sa vin direct acasa urmand ca a doua zi sa merg la comisionar sa intocmesc actele???)

...cam atat, daca imi mai vin idei, reiau topicul...

multumiri inca odata tuturor celor care au dezvoltat acest subicet... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si

10. inca un amanunt important, am inteles ca datele prorietarului trebuie sa coincida, adica pe cartea de identitate a autovehicolului si pe certificatul EUR1 tre sa fie acelasi proprietar (astept confirmare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva precizari la ce a postat silver:

Pct 4: Eu am avut doar 7 zile numere provizorii de Germania si mi-au ajuns. Nu cred ca e neaparat necesar 15 zile. S-ar putea sa coste mai mult. Prima zi cum ajungi in Iasi te duci la vama (sa platesti vama) si la RAR la identificare / autentificare si pe urma la Politie pt nr rosii.

Pct 5: Certificatul EUR 1 este un act emis de VW care atesta ca masina a fost produsa intr-o fabrica din UE. Asta are legatura directa cu vama care o vei plati in Romania (mai exact la vama din Iasi in termen de 7 zile de la intrarea masinii in tara). Daca masina nu are EUR 1, vei plati o vama considerabil mai mare. Deci EUR 1 este absolut necesar. Obtinerea acestui act se obtine in urmatorul mod: se trimite un fax la un sediu VW cu seria masinii, iar acel reprezentant trimit inapoi un fax cu certificatul de EUR 1. De obicei handlerii se ocupa de aceasta problema si in cele mai multe cazuri deja au certificatul de EUR1. Normele de poluare le vei regasi pe brief (un cod de pe brief reprezinta EURO 3, EURO 4) dar nu mai stiu exact care e combinatia.

Pct 6: Cred ca trebuie ca declaratia sa fie semnata prin orasul de unde cumperi masina. De obicei merge handlerul sau un omulet de acolo cu tine sa faca numere si sa semneze toate actele la primarie si la vama. Insista in acest sens ca sa economisesti timp.

Pct 7: Actul de care vorbesti am impresia ca se numeste Liverandum si iti trebuie sa il lasi la vama la unguri, parca.

Pct 8: Obligatoriu trebuie sa iei chitanta pe banii lasati garantie. Poti sa negociezi si la banii lasati garantie, sa lasi cat mai putin.

Pct 9: La intrare in Bors, Nadlag, obligatoriu trebuie sa faci si acolo niste acte. Poti sa obtezi sa le faci printr-un comisionar vamal sau singur (dar nu recomand a doua varianta).

Daca te intereseaza cat sunt taxele vamale si accizele vezi linkul asta: http://www.gpi.ro/inc/taxevama.php . Nu garantez ca accizele sunt la zi.

Alte ponturi:

-am auzit ca poti sa verifici cartea de service la serviceul unde s-au facut reviziile ca sa descoperi ca nu au fost falsificate datele din carte;

-sa nu uiti sa iti cumperi viniete la intrare in Austria si in Ungaria (in prima benzinarie care iti iese in cale). La intrare in Ungaria sa ai mare grija in parcarea de dupa vama (de unde cumperi vinieta), ca sunt multi tigani, hoti, combinatori etc. Sa fii cu ochii in 4 si sa nu lasi nimic valoros in masina (la vedere). Trebuie sa schimbi forintzi ca sa cumperi vinieta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si

10. inca un amanunt important, am inteles ca datele prorietarului trebuie sa coincida, adica pe cartea de identitate a autovehicolului si pe certificatul EUR1 tre sa fie acelasi proprietar (astept confirmare).

<{POST_SNAPBACK}>

Pe certificatul de EUR1 scrie doar seria masinii si tara de provenienta. Nu scrie detalii despre proprietari.

@silver: Am copii xerox la aproape toate actele care mi le-a dat handlerul (EUR1, declaratie vamala, etc). Contacteaza-ma pe private daca vrei mai multe informatii despre acte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. brieful e CIV-ul masinii, arata cam ca cel de la noi numai ca e pe verde. cand faci actele acolo masina se radiaza de acolo. vezi ca e scrisa chiar la inceput norma de poluare, pt diesel parca minim 44 - Euro3.

4. numerele provizorii la mine au zis cei de acolo ca pt romania trebuie minim 14 zile. astea vin si cu talonul ala temporar (o carticica tot verde in care esti trecut TU proprietar)

5. intra-adevar EUR1 atesta ca masina e fabricata in UE ( tot verde :blink: ) si platesti vama 1.5-4.5 eur pentru motor sub 2l, depinde exact de capacitate si tip combustibil. altfel platesti 30% ( de ex. pt masinile facute in japonia ). nu are treaba cu proprietarul. Asta iti trebuie doar la Iasi si ramane acolo in vama ( cred ca e langa gara Nicolina :D )

6. declaratia vamala de export o iei de la vama de acolo cu stampila de Zoll si o stampilezi la iesirea din UE. imediat dupa ce treci de vama ungara pe stanga e o cosmelie. iti trebuie si o copie sa ramana acolo. Autohausurile mai serioase nu cred ca accepta chestia cu garantia, platesti tot si recuperezi Mwst dupa.

7. nu cred ca ai nevoie de asa ceva. eu n-am avut. de la VW ai cei de acolo o hartie pe baza careia completeaza certif. EUR1. cel putin asa cred.

9. la vama bors ai de facut 2 lucruri:

- sa iei o stampila pe hartia de export (vezi 6)

- la punctul de frontiera romanesc te vad cu numere de zoll si iti zic ei ce sa faci: sunt firmele lor (ex medina) care iti redacteaza declaratia vamala in romaneste si merg ei la comisionar sa-ti ia o stampila. ai maxim 8 zile sa platesti vama si te trimit la domiciliu - vama din iasi. stiu ca se poarta o spaga de 20 eur. eu n-am platit-o si nu am avut probleme. dar era aglomerat cand am fost eu si m-a bagat acolo cu altele. m-a costat vreo 800 mii.

@istef eu am platit in euro vignetta/matrica in ungaria, poate mi-au luat 1/2 eur la curs dar nu cred ca mai conteaza :huh:

@silver just in case daca pot sa te ajut cu ceva da-mi pm si iti dau nr de tel sa ma suni in caz ca ai nevoie de lamuriri... in masura in care pot ca si eu am fost o singura data dar recent :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca se fac mici confuzii, cum ca vama ar fi mai mica daca ai EUR 1 decat daca n-ai.

Precizare: daca ai certificat EUR 1 vama e ZERO. adica nu exista vama pt masinile fabricate in UE. daca masina nu e de provenienta europeana vama e 30%. cu acest certificat nu platesti nici o vama si se platesc doar accizele si TVA-ul.

in Ungaria vigneta pt 4 zile costa 1460 forinti. si eu am platit o data in euro (cred ca 8 euro) e ceva nesemnificativ mai scump. merita sa ai forinti la tine dar nu si sa pierzi mult timp pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

right. taxe vamale pentru EUR1 nu sunt. in cazul asta taxele includ tva 19% + accize (de obicei 1-4%) din valoarea vama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa caut actele cu care am venit din .de .. poate le mai gasesc si postez niste poze sa vedeti despre ce vorbesc. Pot spune ca pentru numere e de preferat sa fie pe 15 (diferenta de pret e mica.. cateva zeci de E) ca sa ai timp pentru formalitatile de aici .. sa poti sa mai alergi cu masina si pe aici, nu sa o lasi pe dreapta. Gandeste-te ca trebuie sa ajungi cu masina la RAR pentru inspectie si nu cred ca e mai convenabil la sufa ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...ok Flatbone ar fi de mare ajutor...sambata pe 17 se invarte roate spre Germania si orice sfat sau sugestie imi sunt de mare ajutor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu uiti sa ne pui in tema cum a fost, daca se poate chiar in detaliu deoarece in octombrie imi vine randul :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!