Bestie

Martor ulei aprins

115 posts in this topic

Azi in timp ce mergeam prin oras, la o intesectie mi s-a aprins in bord martorul de ulei (cel din fotografie). Am oprit-o, am pornit-o iar... nimic. Am ajuns acasa si am zis sa o las putin sa se scurga uleiul la loc in baie si apoi sa-l verific. Dupa vreo 3 ore, uleiul era exact intre minim si maxim, iar in bord nu mi s-a mai aprins. Am mai dat o tura prin oras si a fost ok. Acum, intrebarea mea este de ce oare s-a aprins? Ce se intampla?

post-5890-1225145524_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai descoperit buba? Mai exact era mai aproape de limita maxima sau de cea minima? Daca ai forjat-o, e posibil ca sonda sa fi detectat o lipsa de ulei(in cazul in care uleiul ar fi mai aproape de limita minima).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

am si eu o problema (sper sa nu fie grava), ieri mergeam cu masina prin oras si la un moment dat s-au aprins pe bord, martorul de baterie si cel de ulei (rosu); am mers cam 500 de metri pana am gasit o parcare si am lasat masina acolo pentru ca trebuia sa ajung la servici. Am crezut ca nu mai am ulei, desi verificasem cu doua zile inainte si era ok. Intre timp am vorbit cu un mecanic care mi-a spus ca este posibil sa nu mai am ulei pentru ca l-a papat pe tot si trebuie sa pun ulei macar 2-3l; am completat cu aprox. 500 ml atat mai aveam rezerva. Uleiul a fost schimbat acum o luna (Castrol Magnatec 10 W 40 Diesel - 4.7l ) + filtre MANN , de acelasi mecanic, care s-a aratat multumit de produs.

Dupa 2-3 ore am verificat joja si uleiul era putin mai sus de maxim (cam cu un mm), am pornit masina si martorii erau tot aprinsi iar turometrul era pe zero, mort. Seara am plecat cu ea acasa (la sfatul mecanicului, care m-a asigurat ca nu e nici o problema daca are ulei, dar sa o duc zilele astea la el ca sa-mi schimbe uleiul - nu este compatibil cel actual :dry: ) cu martorii aprinsi si cu turometrul cazut la zero; masina a mers destul de ok singura remarca a fost (poate doar parere) o slabire a pedalei de acceleratie (parea moale).

Am citit si pe forum situatiile similare, dar nu am gasit nici una in care sa fie ambii martori aprinsi si turometrul pe zero.

Daca puteti sa ma ajutati cu niste sfaturi, ce ar trebui sa verific initial (contacte alternator, sonde, fire intrerupte, sigurante, etc...) pana sa ma duc cu ea la un service, deoarece nu vreau sa merg si sa-mi spuna cei de acolo schimba una schimba alta si sa fie o problema minora, sau si mai rau sa nu se rezolve nimic si sa mai platesc si o caruta de bani. Ar fi de ajutor, daca puteti sa-mi recomandati si un service cu personal serios si calificat (din Bucuresti), cu preturi decente, nu cu "meseriasi" care merg pe incercate si apoi dau vina pe tine, chiar daca ai facut cum au spus ei.

Multumesc anticipat pentru ajutor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica contactele de la firele subtiri care ies din alternator.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vwrxy Nu o forjasem. Mergeam normal

Revenind. Acum cateva zile, iar s-a aprins acel martor, iar am completat si s-a stins. Ce sa fie oare? De curs pe undeva nu am observat, desi am tinut-o si cate o sapt nemiscata, sub ea nu era pata. Cand merg nu da cu fum... ca sa zic ca l-ar trage pe turbo si ca l-ar arde... Nu stiu ce sa fac sa vad de unde e problema..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciudata problema asta cu martorul de ulei. Pot sa iti spun ca dupa o forja serioasa prin europa am ajuns la amsterdam fara pic de ulei pe joja insa martorul tot nu s-a aprins; am completat si de atunci a mers perfectpana in prezent. Vezi sa nu care cumva sa ai ceva fire intrerupte la senzorul baii de ulei cu toate ca, daca completezi si eroare dispare nu cred ca e de acolo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

in luna august cind am fost acasa am avut aceieasi probleme cu senzorul de la baia de ulei(eroare in bord de lipsa ulei,cu toate ca era la maxim)si dupa citeva zile de umblat pe la "mecanici foarte priceputi" (vroiau sa imi deschida motorul) am tras eu un pic de cablul care duce la senzorul de la baia de ulei si de atunci nu am mai avut nici o problema,deci era un contact fals in cupla de la senzor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
iar am completat si s-a stins.
Ai grija ca din ce stiu eu, stingerea respectivului martor se face si cand doar deschizi capota, fara sa completezi. La tine chiar este nevoie de completare (vezi pe josa) cand se aprinde senzorul? Ca daca uleiul e in limita normala, atunci e un contact imperfect/senzor stricat.

Ai grija sa nu pui prea mult ulei, adica tu sa completezi cand se aprinde senzorul, dar sa nu fie nevoie.

Daca chiar iti dispare uleiul si senzorul semnaleaza o lipsa reala, atunci e mai mult de investigat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la prima "completare" am verificat si era ok uleiule, era fix intre minim si maxim. acum, la a doua, nu am mai verificat. o sa o duc intr-un service sa se uite cineva avizat la ea. o sa ii pun in vedere sa trateze cu atentie senzorul... Revin cu detalii

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la service. Initial au zis ca este posibil sa fie de la sonda. Au pus ei vag-com-ul pe masina si a iesit totul ok. Dupa ce au eliminat posibilitatea asta au zis ca este posibil sa piarda pe undeva, dar le-am explicat si ca se intampla sa o las zile intregi nemiscata si daca era sa pierd, trebuia sa fie pata sub masina, ceea ce nu se intampla. O alta ipoteza ar fi ca poate imi mananca ulei, dar ..nici cu fum nu-mi da asa ca nici ipoteza asta nu pare sa stea in picioare. Ca o ultima teorie mi-au zis ca este posibil ca uleiul care il am in ea sa fie naspa. Peste 2000 de km, cand or sa se faca 10.000 de la ultimul schimb o sa o duc sa-mi faca ei revizia, sa puna ce ulei stiu ei, si sa vedem atunci. Sper ca intre timp sa nu mai mi se aprinda becul.

-1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Azi in timp ce mergeam prin oras, la o intesectie mi s-a aprins in bord martorul de ulei (cel din fotografie). Am oprit-o, am pornit-o iar... nimic. Am ajuns acasa si am zis sa o las putin sa se scurga uleiul la loc in baie si apoi sa-l verific. Dupa vreo 3 ore, uleiul era exact intre minim si maxim, iar in bord nu mi s-a mai aprins. Am mai dat o tura prin oras si a fost ok. Acum, intrebarea mea este de ce oare s-a aprins? Ce se intampla?

Salut,

si la passatul meu tdi din 99 se aprinde becul de ulei cand sunt in viteza 4-a si a 5-a la peste 2000 de turatii.Daca merg ,,batraneste" pana in 2000 de turatii nu se aprinde.In vitezele 1.2.3 nu se aprinde.Merg de vreo 2000 de km cu ea asa si merge la fel nici o schimbare la motor.CE SA FIE?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand, ai verificat uleiul?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binenteles uleiul este la max.

Edited by last
Quote inutil. Foloseste AddReply sau FastReply. Multumesc!
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista posibilitatea ca acel bec sa faca referire la presiunea uleiului, nu neaparat la nivelul sau. Nu stiu exact cum e la masina ta, insa la mine, sunt 2 iconite pt ulei. Una este pentru nivel, si cealalata este pentru presiune. E de investigat treaba, nu mai merge asa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am fost la service. Initial au zis ca este posibil sa fie de la sonda. Au pus ei vag-com-ul pe masina si a iesit totul ok. Dupa ce au eliminat posibilitatea asta au zis ca este posibil sa piarda pe undeva, dar le-am explicat si ca se intampla sa o las zile intregi nemiscata si daca era sa pierd, trebuia sa fie pata sub masina, ceea ce nu se intampla. O alta ipoteza ar fi ca poate imi mananca ulei, dar ..nici cu fum nu-mi da asa ca nici ipoteza asta nu pare sa stea in picioare. Ca o ultima teorie mi-au zis ca este posibil ca uleiul care il am in ea sa fie naspa. Peste 2000 de km, cand or sa se faca 10.000 de la ultimul schimb o sa o duc sa-mi faca ei revizia, sa puna ce ulei stiu ei, si sa vedem atunci. Sper ca intre timp sa nu mai mi se aprinda becul.

Hm, ciudat dar si eu am patit treaba asta tot prin toamna, diferenta fiind ca la mine nu se stingea deloc becul nici dupa completare.Am trimis masina cu un om de incredere la un amic de-al lui la Cardinal in Ploiesti.Masina a venit inapoi cu becul stins dar si cu un necesar de piese, cica pierde ulei pe la niste semeringuri.Fac precizare ca exact ca la Bestie masina nu dadea cu fum si nici nu lasa pete de ulei.Se pare ca pierderea se manifesta in mers daca o forjezi, cel putin asa mi-au transmis cei din service(poti merge bine merci cu ea asa dar sa verifici uleiul periodic sau dupa drumuri mai lungi).

Apropos, Bestie mai ai noutati?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare,

am si eu o problema (sper sa nu fie grava), ieri mergeam cu masina prin oras si la un moment dat s-au aprins pe bord, martorul de baterie si cel de ulei (rosu); am mers cam 500 de metri pana am gasit o parcare si am lasat masina acolo pentru ca trebuia sa ajung la servici. Am crezut ca nu mai am ulei, desi verificasem cu doua zile inainte si era ok. Intre timp am vorbit cu un mecanic care mi-a spus ca este posibil sa nu mai am ulei pentru ca l-a papat pe tot si trebuie sa pun ulei macar 2-3l; am completat cu aprox. 500 ml atat mai aveam rezerva. Uleiul a fost schimbat acum o luna (Castrol Magnatec 10 W 40 Diesel - 4.7l ) + filtre MANN , de acelasi mecanic, care s-a aratat multumit de produs.

Dupa 2-3 ore am verificat joja si uleiul era putin mai sus de maxim (cam cu un mm), am pornit masina si martorii erau tot aprinsi iar turometrul era pe zero, mort. Seara am plecat cu ea acasa (la sfatul mecanicului, care m-a asigurat ca nu e nici o problema daca are ulei, dar sa o duc zilele astea la el ca sa-mi schimbe uleiul - nu este compatibil cel actual :D ) cu martorii aprinsi si cu turometrul cazut la zero; masina a mers destul de ok singura remarca a fost (poate doar parere) o slabire a pedalei de acceleratie (parea moale).

Am citit si pe forum situatiile similare, dar nu am gasit nici una in care sa fie ambii martori aprinsi si turometrul pe zero.

Daca puteti sa ma ajutati cu niste sfaturi, ce ar trebui sa verific initial (contacte alternator, sonde, fire intrerupte, sigurante, etc...) pana sa ma duc cu ea la un service, deoarece nu vreau sa merg si sa-mi spuna cei de acolo schimba una schimba alta si sa fie o problema minora, sau si mai rau sa nu se rezolve nimic si sa mai platesc si o caruta de bani. Ar fi de ajutor, daca puteti sa-mi recomandati si un service cu personal serios si calificat (din Bucuresti), cu preturi decente, nu cu "meseriasi" care merg pe incercate si apoi dau vina pe tine, chiar daca ai facut cum au spus ei.

Multumesc anticipat pentru ajutor.

Poate confirma careva care s-a mai intalnit cu aceasta problema daca sunt de vina senzorii - sau poate alternatorul? Am un VW Polo din 1998 1.9 Disel.

Va multumesc pentru un eventual raspuns.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut un caz asemanator. Mi se aprindea becul rosu de ulei in mers. Daca incetineam foarte mult se stingea. Aparitia pot sa zic ca era aleatorie dupa parerea mea pt ca se intampla de 2-3 ori in 50 de km sau deloc fara sa conteze viteza cu care mergeam.

Am schimbat senzorul de presiune si am schimbat complet uleiul si am deja aproape 2000 km fara ca acest eveniment sa se mai repete.

senzor de presiune = 35 ron

ulei Mobil 1 - 5W40 - 4 litri

Dar asta am facut-o doar la recomandarea mecanicului care se ocupa de masina mea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poate confirma careva care s-a mai intalnit cu aceasta problema daca sunt de vina senzorii - sau poate alternatorul? Am un VW Polo din 1998 1.9 Disel.

Va multumesc pentru un eventual raspuns.

Ai grija ce faci gbt, mie mi s-a aprins becul de la ulei , cum ca n-am presiune si cand am dus-o la Midocar am aflat cu stupoare ca motorul nu isi face ungerea cum trebuie.Prin urmare trebuie sa schimb modulul de la baia de ulei, cuzinetii,pompa de ulei, turbina si multe altele.Costul pieselor este de aprox. 13.000 lei. Masina e un Passat din 2006 2.0 tdi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am un golf 3 motot 1.6 si mi se aprinde martoru la ulei si piuie dupa cati va km prin oras cand motorul este subturat adica sub 2000 sau 2200 de ture iar cand face treaba asta calc ambreaju si il accelerez si se opreste dupa care nu mai face o durata de timp!imi poate zice cineva ce poate fi?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal.ma puteti lamuri si pe mine ce s-a intamplat cu uleiul din motorul de la o jetta 1.4 tsi care a disparut,in momentul cand am verificat uleiul am ramas surprins ca nu mai este deloc,iar martorul mi s-a aprins tocmai in momentul cand nu mai era ulei .va multumesc anticipat

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

este posibil sa ai sparta baia de ulei

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit ce ati patit fiecare dintre voi si de asemenea ce sfaturi ati primit , dar in cazul meu problema sta putin diferit.mi se aprinde becul de la ulei insa nu de culoare rosie,ci de culoare portocalie , tot asa dupa ceva mers prin aglomeratia capitalei.daca o las sa se linisteasca nu se mai aprinde nimic.de la ce sa fie?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai verificat nivelul de la ulei ? poate esti la limita cu el...mai completeaza putin...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

atentionarea pt ulei de culoare galbena, avertizeaza ca te apropii de nivelul minim de ulei!

scoate joja, vezi cat ulei indica, ar trebui sa acopere zona hasurata!

daca e sub zona hasurata completeaza cate putin pana acoperi zona mai sus mentionata!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUnt mai multe cauze pentru care se aprinde acel bec in doua culori. Daca se aprinde galben este vorba de nivelul uleiului, daca este pe rosu avem de-a face cu presiunea uleiului.

Daca nivelul uleiului este bun inseamna ca mai sunt 2 posibile cazuri - fie calitatea uleiului este proasta sau in motor exista ulei nepotrivit sau, ceea ce treceti cu totii cu vederea, sunt probleme cu pompa de ulei care nu mai asigura presiunea necesara, fie ca este uzata fie ca este cumva obstructionata.

Oricum ar fi, problema cu martorul de ulei nu este una de ignorat, nu se rezolva lasand masina sa se raceasca sau accelerand sa taca. Astea doua sunt cai sigure spre dezastru.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

    • Sinu87