Jump to content

Sharan probleme motor - se incalzeste foarte greu


Marian
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Topic deschis la solicitarea colegului Cristi4net . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • speedo

    21

  • andrusel

    19

  • razvi_gyl

    15

  • Tepes Voda

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am un Sharan 1.9TDI, 116CP, 2005. L-am luat la 138.000 Km. Stare excelenta. Am facut in 10 luni cam 20.000 Km; fara nicio problama - motorina, ulei si filtre. Aveam insa mici probleme cu incalzirea motorului: nu se incalzea suficient de repede. Din diverse surse am inteles ca daca merge si clima (pe AUTO) e unul din motive. Am testat; mica imbunatatire. A cazut insa pompa de apa (turbina de plastic s-a desprins de pe ax). pana sa gasesc bubitza (pompa dusa) mi-au schimbat senzorii de temperatura si termostatul (erau bune). In final au gasit pompa si am schimbat si cureaua si rola de la alternator. A venit vremea rece (Brasov) si situatia este si mai rea. Pot sa fac 10 Km in oras, max in treapta a III-a cu, uneori, 50-70Km/ora si nu misca acul termometrului care e la 50 grade. Dupa cei 10Km (20-30 minute) pe ECON sunt - la mana - cam 20 25 grade. De ce? Ce pot face? Ma poate indruma cineva. Calde multumiri (iarna e aproape).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare cu vag-comul ai facut ?

Nu de alta, insa pe partea de circulatie de lichid de racire e plin de senzori. Sigur ai pus senzorul de temperatura modelul care trebuie ? Vezi ca daca ai climatronic ai posibilitatea de a vedea temepratura lichidului de racire in valori numerice. (vezi aici). Ventilatoarele de la radiator functioneaza mereu ?

Si daca toate astea sint in regula, mai tine cont si de alte lucruri:

- dieselul se incalzeste greu si doar in sarcina. Personal am avut momente cind am mers 10 km, s-a incalzit motorul si pe urma blocaj. Si s-a racit spre 30 de grade, fara sa-l opresc.

- masinuta ta are, teoretic, webasto ( care functioneaza de capul lui cind afara sint sub 5-6 grade Celsius). Daca ai si are si erori, cu vag-comul vei vedea. Vezi sub motor/masina daca ai o teava care iese pe linga scut, cu virful indoit. Partea stinga (cum stai la volan).

Daca faci o scanare cu vag-comul sau VAS (la service) poate pui si aici log-ul sau scrii ce erori a gasit.

ps: am mers si eu 10 km si nu mi se incalzise motorul. Eu banui ca senzorul de temperatura da rateuri. Chiar daca e nou. Nu ar fi prima data. Sau poate ceasul de pe bord s-a defectat, desi daca pica unul pica si altele, zic eu. Instrumentele de pe bord se pot verifica tot cu vag-comul. (se simuleaza cursele acelor de la minim la maxim).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare cu vag-comul ai facut ?

1. Sunt incepator. Pe forum am aflat de vag-com si incerc sa ma luminez ce-i cu el.

Nu de alta, insa pe partea de circulatie de lichid de racire e plin de senzori. Sigur ai pus senzorul de temperatura modelul care trebuie ?

2. Senzorul era OK si inainte de a merge la service si dupa (cand de fapt l-a schimbat cu unul nou)

Vezi ca daca ai climatronic ai posibilitatea de a vedea temepratura lichidului de racire in valori numerice. (vezi aici).

3. Merci mult , excelenta informatie. O sa incerc sa cunosc mai bine masina. La 14-18 ore de lucru zilnic in ultimii 2 ani ... n-am prea avut timp decat vreo 3 ore ca sa-mi repar stergatoarele blocate - hiba VW-Audi.

Ventilatoarele de la radiator functioneaza mereu ?

4. exact cum trebuie. Cel de racire in 2 trepte si celalalt - clima? - si el.

Si daca toate astea sint in regula, mai tine cont si de alte lucruri:

- dieselul se incalzeste greu si doar in sarcina. Personal am avut momente cind am mers 10 km, s-a incalzit motorul si pe urma blocaj. Si s-a racit spre 30 de grade, fara sa-l opresc.

5. S-ar parea ca cu asta trebuie sa ma consolez. Daca merg la drum lung in sarcina si cu motorul tutat totul e OK. Ce fac insa ca zilnic duc fetita la scoala si ... (webasto???)

- masinuta ta are, teoretic, webasto ( care functioneaza de capul lui cind afara sint sub 5-6 grade Celsius). Daca ai si are si erori, cu vag-comul vei vedea. Vezi sub motor/masina daca ai o teava care iese pe linga scut, cu virful indoit. Partea stinga (cum stai la volan).

6. Are webasto dar iarna trecuta am facut frig. N-am stiut. Acum, dupa ce am schimbat pompa, am aflat ca are dar nu stiu cum sa-l pornesc. Nu telecomanda, nu butoane. Trebuie sa gasesc in BV un specialist dar ... greu - daca stie cineva, please help.

Daca faci o scanare cu vag-comul sau VAS (la service) poate pui si aici log-ul sau scrii ce erori a gasit.

7. absolut.

ps: am mers si eu 10 km si nu mi se incalzise motorul. Eu banui ca senzorul de temperatura da rateuri. Chiar daca e nou. Nu ar fi prima data. Sau poate ceasul de pe bord s-a defectat, desi daca pica unul pica si altele, zic eu. Instrumentele de pe bord se pot verifica tot cu vag-comul. (se simuleaza cursele acelor de la minim la maxim).

8. Ceva neclar referitor la senzori. Eu "simt" ca nu e cald - n-am incalzire in masina. Poate senzorul/ii sa influenteze incalzirea habitaclului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- dieselul se incalzeste greu si doar in sarcina. Personal am avut momente cind am mers 10 km, s-a incalzit motorul si pe urma blocaj. Si s-a racit spre 30 de grade, fara sa-l opresc.

Suna ca naiba dar m-am gandit sa incerc sa imbrac motorul in folie de aluminiu - sa elimin racirea blocului datorita ventilatorului de clima si curentului de aer prin radiator. A comis-o careva ? Intrebare de disperat.

PS: iarta-ma ca am uitat multumirile pentru ajutor. Multe multumiri.

Te rog sa renunti la scrisul colorat.

Multumesc!

aryes23

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se incalzeste motorul s-ar putea sa fie de la webasto(se sctrica foarte repede ,cel putin la sharan) dar daca nu ai nici caldura in masina deja trebuie facute si alte investigatii.Poate nu ai termostat sau radiatorul de incalzire din masina poate e infundat complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumiri pentru ajutor. Webasto exista dar nu functioneaza. Clar ca trebuie sa fac o verificare completa. Am gasit o multime de informatii pe forum. Si niste contacte pentru testare. Revin cu stiri dupa. Cele foarte bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa nu deranjez cu o intrebare stupida: termostatul l-ai verificat? Eu am patit ceva relativ similar la fostul Polo: pe loc, turata, masina se incalzea intr-un final. Mergand insa, acul revenea spre 50 si nu mai urca decat la fel stand pe loc. Am schimbat termostatul si totul a revenit la normal, inclusiv caldura.

Verificarea e simpla: vezi daca atunci cand ii dai drumul furtunul care duce in intrarea in radiator are apa pe el sau nu. In mod normal, pana se incinge motorul, imediat dupa plecare, trebuie sa fie gol. Odata ce s-a eliberat termostatul (si pana se reinchide) trebuie sa fie plin (si cald).

Modificat de docman2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un deranj. Multzam pentru sprijin. Am schimbat termostatul cand am schimbat si pompa defecta. Chestia e ca si "vechiul" termostat era bun. Au fost verificate amandoua cand am facut schimbul. Daca merg in sarcina sau foarte turat (2500-3500) motorul se incalzeste mai repede. Azi a fost mai cald si in 6 km a fost la 60 de grade. Ceva, ceva merge dar nu cat ar trebui. Polo al sotiei (1.2 dar benzina) in 3-4 minute e fierbinte. Speedo banuieste ca webasto defect poate fi cauza. Am depistat ca are webasto (de fapt celalalt brand "E....") si e defect. Am planificat saptamana viitoare o verificare.

Revin cu info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi sper sa am dreptate dar webasto lucreaza de la 4-5 grade in jos.de aici in sus se incalzeste normal.asa stiu eu.si eu am webasto si nu merge doar de la temp asta in jos.tre sa vad la fratele meu ca si el are sharan cum se incalzeste de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si 4 grade cateva dimineti in Brasov si nimic. Am masina de 1 an si iarna trecuta nu a mers deloc. Astept diagnosticarea poate, poate, ...

Te rog ajuta-ma cu fratele tau referitor la eventualele comenzi/controale din butoanele de la climatronic. E un topic pe forum in sensul asta dar nu am dat de niciun Sharan-ist.

Merci anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kasius, ai cumva niste informatii despre celalalt "webasto" "E......"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu un manual la webasto care il avem noi pe masina,dar e in rusa,dar poate te ajuta pozele.Ti-l pot trimite pe PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog mult. Multumiri.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

M-am apucat si eu de webasto.Cam asa arata piesa: o cutie capsulata cu partea electonica,un furtun subtire pt intrare motorina , o intrare si o iesire pt antigel,bujia si un senzor.

Am pus cateva poze:

post-10065-1227788885_thumb.jpgpost-10065-1227788910_thumb.jpg

post-10065-1227788925_thumb.jpgpost-10065-1227788944_thumb.jpg

post-10065-1227788953_thumb.jpgpost-10065-1227788964_thumb.jpg

post-10065-1227788970_thumb.jpg

Piesa in cauza (bujia)costa vreo 170 lei.Va spun diseara daca merge...metoda de testare:pui un + pe ea si daca nu se inroseste aia e.

Modificat de speedo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pe langa toate astea mai are si o pompa separata de apa ,care de multe ori e problema,si se afla pe undeva pe la compartimentul motor :icon_thumright:

:)) bujia puteai sa o scoti fara sa dai jos webasto (fara sa scoti furtunurile)

Modificat de andrusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujia e in interior si partea cu surubele era deasupra asa ca nu vad cum se putea scoate fara sa dau jos de pe masina.

De pompa de apa separata nu stiu da' oricum bujia nu a reactionat cand am alimentat-o asa ca...:))

Mi-am adus aminte ca furtunele de apa erau caldute inainte sa demontez asa ca daca exista vreo pompa- functioneaza.

Modificat de speedo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar il slabesti si desfaci suruburile de la capacul lateral si o scoti de acolo(cel putin asa am scos-o eu si nu cred ca avem webasto diferit :frigbaitata: ).Furtunurile pot sa fie calde si chiar daca pompa nu merge(doamne fereste).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vrea dracia sa mearga :wub:

Nu am nici o eroare iar la AUX.HEATING zice ca nu comunica cu nu's ce controller.Adica nu-l vede ca fiind pe masina.

In schimb am mai gasit intrerupt un fir mai gros (probabil +) din mufa aia care intra in webasto.Din pacate n-am mai prins temperaturi sub 5 grade asa ca ramane pe dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este interesant ce spuneti voi aici pentru ca aceleasi lucruria(ADICA SE INCALZESTE GREU MOTORUL) le am si eu ...ia mai ziceti cate ceva .... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se vede la diagnoza webasto asta.Posibil sa nu treaca prin comp.de bord si sa fie comandat numai de senzorii de temperatura din cutiuta aia ?Stie cineva daca se pot verifica si cum ?

@Andrusel-tu pari a fi mai documentat pe tema asta,stii ceva?Da-mi si mie manualul ala in rusa te rog.

Modificat de speedo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partial s-a rezolvat in sensul ca e vazut de tester,asta dupa ce am mai descoperit si lipit cateva fire din mufa care stateau balalau.

Avea erori legate de bujie.Le-am sters si i-am dat test.A inceput sa bazaie si sa evacueze aer rece.Eu,in culmea fericirii numai ca afara erau 9 grade si parca de-al naibii nici ca s-a mai racit sa vad daca se si aprinde. :icon_cool:

Si totusi cand am ajuns acasa si am pus mana pe esapament era calduta teava.S-o fi aprins la 9 grade afara? Acul din bord s-a ridicat mai repejor decat de obicei.

Modificat de speedo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru a avea caldura in sharan obligatoriu trebuie sa va mearga webasto si pompa de recirculare electrica din compartimentul motor la care se uzeaza carbunii f des, daca nu luati multe paturi

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!