Jump to content

Pompa tandem cu probleme


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Multumesc pentru raspuns doctore!Evident ca cel care va face operatiunea stie foarte bine ce face!Asta-mi si place la el!Dar stii si tu foarte bine treaba asta!!:))

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am reusit sa schimb pompa. Eu am pe masina un motor AWX 2003 si am avut surpriza sa constat ca aveam o pompa cod 038 145 209 E (LUK) in timp ce in ETKA este dat, dupa VIN-ul masinii, codul 038 145 209 N, care din 2011 a devenit 038 145 209 Q. Nu-i nici un bai, este insa prima data cand nu-i codul din ETKA. Operatiunea este oarecum simpla, a mai fost descrisa in topic, am tinut numai sa pun cateva poze, folositoare zic eu, pentru cine e curios sa umble pe-acolo:

post-17581-0-30204500-1309626920_thumb.j

La mine curgea motorina pe la garnitura de la capac(este cea neagra din tabla, in ultima poza)se vede ca s-a si ingalbenit pe-acolo, a inceput cam de doi ani sa se prelinga, dar in ultimul timp pot spune ca aproape picura, era in permanenta ud sub pompa, partea din poza urmatoare, de aceea m-am si hotarat sa o schimb

post-17581-0-26349300-1309627034_thumb.j

Uite-o si pe inlocuitoare, cod 038 145 209Q, produsa de BOSCH

post-17581-0-63988400-1309627082_thumb.j

Am desfacut-o pe cea veche din curiozitate, sub capacul prins in 5 suruburi, partea pt motorina

post-17581-0-33270600-1309627176_thumb.j

Apoi se desfac si cele 3 suruburi pentru partea de vacum, la mine era plin de ulei acolo :(

post-17581-0-99872300-1309627238_thumb.j

Am spalat-o sa pot scoate celebrele garnituri care nu prea se gasesc, se vede si semeringul pe unde poate trece uleiul spre compartimentul motorinei, (se plingea cineva ca i se innegreste motorina, este uleiul ce scapa pe aici)

post-17581-0-66602200-1309627311_thumb.j

Iar astea sunt celebrele garnituri, cea negra din ceva tabla, la capacul dinspre baterie, celelalte doua din cauciuc

post-17581-0-50613200-1309627560_thumb.j

Am asamblat-o la loc dupa ce i-am pus in canalul garniturilor de cauciuc un "fir" de silicon rosu de la BISON. Sper sa gasesc macar garnitura neagra de la capac si atunci ar fi perfect functionala. Mentionez ca masina in tot acest timp,a pornit "la sfert", motorul torcea "rotund", nu am avut nici cea mai mica problema, cu exceptia celebrului stutz de la vacum, pe care am fost nevoit sa-l mai strang, ciocanind usor marginile corpului pompei care-l prind. La cea noua acesta problema nu va mai fi, pentru ca are alt sistem de prindere.

Aaa, dupa montarea celei noi, motorul a pornit la prima cheie dar, dupa cateva secunde a avut un moment cand a dat sa se opreasca, insa si-a revenit si a fost ok. Ca prima impresie, pot spune ca pedala de frana mi s-a parut mai eficace, tine parca un pic mai de sus, chiar daca si pana acum aveam frane ok. Cam atat.

@doctorul, eu nu sunt adeptul modificarilor, consider ca, daca masina ma multumeste asa cum a iesit ea din fabrica, este suficient. Cand nu mai corespunde, o schimb (cu totul) si gata. Deocamdata insa, e criza mare nene... :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect,corect.

misto arata la partea cu stutz ul de vacuum.

unpic off,modificari nu fac nici eu.nici macar cass ul gamma nu l dau jos de pe masina.:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@doctorul: Tot am umblat in zona, am desfacut furtunul ala care cedeaza din cauza pierderilor de motorina si i-am facut niste poze.

E o improvizatie dar tine la fel de bine (mai bine chiar) ca cel nou care costa 70-80 de lei. :icon_thumright:

post-17581-0-25013600-1309680713_thumb.j

Mi-am adus aminte ca am schimbat si cotul din partea stanga cum se vede in poza (cel original eram distrus), cu o bucata dint-un furtun nou de dacie (a costat cativa lei). Asa arata dupa aproape un an. L-am lasat asa deocamdata....

post-17581-0-91587400-1309680756_thumb.j

Modificat de stedi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intrebare: are cineva idee daca motoarele V6 tdi au pompa tandem? Ca si mie imi porneste greu, cu cheie lungaaaa, dar are momente cand o ia la sfert! Sau cand e motoru cald zici ca e noua. Are cineva idee?

Scuzati offtopicul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

Pampa tandem au motoarele PD, deci ar cam trebui sa aiba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce masina vorbim?

Pe Passat/Superb motoarele V6 sunt clasice, cu pompa de injectie deci fara pompa tandem. Acolo vinovata pentru pornirea greoaie de obicei e pompa de injectie.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rares are si un Audi A4 V6 (de fapt tatal lui, dar presupun ca-l mai incinge si el uneori :D), deci presupun ca despre ala e vorba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

buna dimineata.

cu glorie am constatat ca pompa tandem curge din nou pe la capac,Cosmine,ai avut dreptate!n a tinut nici cu silicon de motoare!desi scria pe el ca rezista la motorina&comp!

acum am nevoie de un sfat:

1.se cam impune pompa noua,nu?

2.originala sau pe producator?

3.preturi stiti?

4.daca are cineva un cod,mi ar fi de mare folos!

si inca ceva:am auzit ca ar merge montata pompa de motor 2,0 si ca e mult mai eficienta ca vacuum.detalii despre asta?a montat cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Cam da. Si eu am incercat tot felul interventii pe la diversi pompisti si injectoristi care n-au vrut sa bage sa schimbe nimic la ea (garnituri) pt ca "nu este de durata" au explicat si ca-mi i-au banii degeaba.

2.OEM - LUK - cod 038 145 209 A (la motorul meu AVB pt ca am vazut ca exista si cu terminatia C,N,M).

3.LUK 1400.....1500 Ron, PIERBURG 1250 Ron cu montaj (care nu este asa de simplu) si garantie in service.

De cand am schimbat-o este alta masina. Plus de putere, mers rotund fara intreruperi, pornire la sfert de cheie. Cam piperata operatia dar rezultatul a meritat toti bani.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de la capacul pompei tandem se inlocuieste cu o garnitura de clingherit si nu va mai curge ever. Doctorul, iti dau o adresa in Bucuresti unde rezolvi problema cu 20 lei. http://www.rulmenti.ro/ - Calea Plevnei nr. 164, cumperi de la ei o bucata de clingherit (au ei ceva serios, recunosc ca nu am vazut asa material serios) si te trimit ei pe str. Vespasian nr. 30 (este o strada alaturi) la un nene Chirila Remus si o sa ti-o execute pe loc. Te rog sa urmezi pasii astia. Te costa 20 lei deranjul plus deplasarea ta pana la fata locului. Important: sa ai garnitura veche la tine ca model. Daca nu, ma poti contacta pe PM, am eu una pe care o poti folosi ca model dupa care sa iti faca alta.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si a sosit pompa noua.

montajul nu e simplu,dar nici complicat,pompa are 4 suruburi!

nu cred ca voi simti ceva la masina,nu aveam pierderi de putere,si de mers mergea excelent!

ramane de vazut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce spuneti, are vreo posibilitate pompa tandem sa dea consum crescut de carburant fara ca din aceasta sa curga motorina?

intreb ca , caut provenienta consumului de 10/% si pompa urmeaza sa ma lase pentru ca daca las masina cu fata mai ridicata decat spatele nu mai pornesc.

multumescs anticipat de pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca pierde pe undeva motorina. Dar daca o pierde in ulei, vei avea nivel crescut in baie. Daca o pierde pe-afara, sigur vei avea urme serioase pe motor, scut si sub masina.

Problema ta poate fi un debitmetru defect, injectoare obosite, senzori G62 sau G81 defecti. Astea ar fi cauzele principale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mecanicul a spus ca pompa nu curge cand mi-a schimbat sonda de temperatura din spatele motorului

iar acei 2 senzori de care spuneai nu ii cunosc .

ce fac acesti senzori G??

vag-comul spune ca injectoarele sunt bune in sensul ca toate variaza intre 0.05->0.20

despre debitmetru spune ca e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor G62: http://vwforum.vwfor...__1#entry920685

Senzor G81: http://vwforum.vwfor...__fromsearch__1

In cazul de fata chiar nu conteaza valorile alea citite. Aia e corectia lor. Daca TOATE injecteaza prea mult sau prea putin, ce mai compara pentru a corecta? :)

Nu ma intreba de ce. Iti spun din experienta. Si nu sustin ca e si cazul tau, dar E O POSIBILITATE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze pt off topic dar stai, stai, stai ca m-ai bulversat total!

deci nu trebuie sa ma dau mare ca injectoarele merg brici?

cum fac sa aflu functionarea lor exacta? au aia care fac pompe de injectie ceva scula care verifica aceste injectoare?

Modificat de bh-94-ram
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai inteles corect, valorile alea reprezinta compensarea lor (sau dezechilibrul), facand o comparatie intre toate 4. Am intalnit cazuri cand motorul ori tragea prost, ori consuma mult, dar in vagcom aveau valori bune toate 4..

Singurii care cred (dar nu sunt sigur) ca ar putea verifica adevarata lor stare, cred ca ar fi cei de la Bosch, daca au standuri specializate pentru injectoare PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu am inteles nici eu pe grupu 13 ce se masoara, valoara cu care compenseaza un injector fata de altu si grupu 23 miligrame de motorina adica cantitata care este injectata de fiecare injector sau cantitata care este trimisa pe retur eu , eu cand pornesc masina am valori normale (grupu 13) -0.09 -0.35 -0,35 +0,74 si (grupu 23) 21 10 15 4 iar dupa 5 minute imi scoate fum si am valorile (grupu 13)

+2,99 -3,01 +1,6 -1,25 si (grupu 23) +25 +1 +18 -14 valorile astea din grupu 23 variaza continuu dar pe cilindru 1 si 3 raman valori mari mari asta nu stiu ce masoara grupu 23

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi am demontat si eu pompa tandem pt ai repara stutul acela care joaca si am constatat ca nu am garnitura intre chiulasa si pompa.....se poate asa ceva??? :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai garnitura. Poate a ramas lipita de chiulasa.

Ai 2 variante:

- ori e o garnitura neagra de tabla

- ori sunt 2 garnituri independente, din cauciuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar am doua ca si cele din post-ul cu nr 178,doar atat trebuia sa am?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms , m-am linistit , deja ma si interesasem de preturi, tu pe care o recomanzi cea de metal sau cele pe care le am eu acum,problema e ca nu stiu daca imi pierde motorina pe la garnituri desi era mizerie p-acolo tind sa cred ca erau de la scurgerile din EGR,dar acum cum va fi curat o sa pot sa urmaresc si treaba asta.

P.S. eu imi dadusem pompa tandem jos pt ai repara stutul de la vacuum care avea un joc destul da mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza ce varianta alegi, ambele sunt ok.

Spala bine motorul si vezi care e sursa pierderilor. De obicei nu curge intre pompa si chiulasa, ci pe la una din garniturile interne ale pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!