andrei0241

Schimbare placuta de frana

15 postări în acest subiect de discuţie

Deoarece placutele de frana care's acum pe masina nu mai au prea mult material (totusi nu s'a aprins senzorul in bord), am cumparat un set de placute noi si pentru ca am timp liber, as vrea sa le schimb singur. Ce'am observat dupa ce am dat roata jos a fost ca nu este acelasi sistem ca si pe spate (pe spate e cam la fel cu sistemul de la Passat, prezentat intr'un DYI pe forum), ci ca in pozele de mai jos

image012xu1.th.jpgthpix.gif image013qf1.th.jpgthpix.gif

Ma poate ajuta cineva cu niste indicatii?

In locul indicat in a doua poza cu liniile rosii se gasesc cate un surub care se desface cu imbus (de 7, din cate'am vazut eu)

In afara de acele suruburi ar mai fi nevoie sa desfac ceva?

A montat cineva placute de frana pe fata sau macar a asistat la asa ceva?

Masina pentru care ma intereseaza este un A3 8L 2001 - motor de 1.6

LE: daca reusesc sa schimb singur placutele, o sa fac si un DYI

Modificat de andrei0241
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am mai cautat pe forum si se pare ca sistemul ar fi similar cu cel de la Fabia, iar pentru acesta, aici zice asa:

"Pe fatza:

-se demonteaza etrierul cu o cheie hexagonala (inbus) de 7mm. In spatele etrierului, spre interiorul masinii, se gasesc 2 capace de cauciuc in spatele carora se afla cele doua surbururi cu cap inbus. Acestea fixeaza etrierul de pseudo-fuzeta. Se scot placile vechi."

Ar mai fi vreo completare, vreo observatie? (in afara de faptul ca trebuie sa fac rost de imbus de 7, care vad ca nu prea e de gasit in trusele obisnuite :))

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daca pistonasul nu intra usor inapoi in etrier ai nevoie de o presa sa-l introduci, dar la cate masini am schimbat nu a fost cazul.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Deci ar merge impins manual? Ar fi bine ... daca nu, gasesc eu ceva sa'l conving :angry:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum e la audi

dar la golf pe spate trebuie neaprat presa fiindca pistonasele se introduc inapoi prin rotire

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil si la A3 e la fel pe spate, insa pe mine ma interesa pe fata, deocamdata :icon_thumright:

Cum am promis, am facut si tutorialul ... tin sa'i multumesc lui aryes13 pentru indicatii

Dupa o inspectie vizuala a placutelor de frana pe fata, am vazut ca erau destul de tocite (in bord nu era aprins inca martorul, insa pe partea dreapta erau mai tocite si riscam daca asteptam pana se aprindea martorul de la roata din stanga). Asadar, am cumparat un set de placute de frana (de la Ferodo, cu 120ron). La un service unde'am intrebat, mi'au zis ca manopera e cam 50 ron si m'am hotarat sa le schimb singur, mai ales ca tot n'am ce face :Driver:

Ca si scule necesare, in afara de cele pentru demontarea rotii, ar fi:

- imbus de 7 (de obicei acesta nu prea se gaseste in trusele care sunt de vanzare peste tot, eu l'am cumparat separat - 7ron)

- presa pentru pistonasul etrierului (eu n'am avut si am facut parghie cu inelare cu cot)

- poate si o surublenita mai lata, pentru a te ajuta cand scoti etrierul

Durata de lucru este de 15-20 minute pe roata. Mie mi'a luat in total cam o ora, ca deh, prima oara te mai dau cu capu de una'alta

Dupa ce se da roata jos va ramane asa:

image012av9.th.jpgthpix.gif image013ly6.th.jpgthpix.gif

Pentru a putea scoate etrierul, este nevoie a se desface cele doua suruburi mascate de garnitura de cauciuc, care in cap are un dop de plastic ce protejeaza impotriva mizeriei

image014ea5.th.jpgthpix.gif image015zp2.th.jpgthpix.gif

Cu imbusul de 7 se desfac cele 2 suruburi (eu m'am ajutat de o inelara mai mica pentru a prelungi bratul imbusului), insa e nevoie doar un impuls si se slabesc imediat

image015zp2.th.jpgthpix.gif

Recomand ca odata slabite suruburile, sa le scoateti de tot pana la montarea finala, altfel riscati sa va incomodeze, cum am patit'o eu, si ma tot miram de ce nu intra la loc etrierul cu noile placute :P

Pentru a scoate etrierul si placutele de pe disc, va puteti ajuta de o surubelnita dreapta, impingand intre marginile placutelor si corpul etrierului. Nu aveti ce strica

image017tw2.th.jpgthpix.gif image018cw4.th.jpgthpix.gif

Se scot vechile placute din corpul etrierului (cea de pe exterior), respectiv din corpul pistonasului (cea de pe interior) si se impinge pistonasul la maxim in corpul etrierului

image019tn8.th.jpgthpix.gif

apoi se monteaza noile placute (difera sistemul de prindere in functie de interior/exterior, insa nu prea aveti cum sa le incurcati)

image021sd4.th.jpgthpix.gif image022qy2.th.jpgthpix.gif

Se pune inapoi etrierul cu placutele pe discul de frana, se monteaza la loc cele 2 suruburi (nu strangeti prea tare, nu aveti de ce), se pun la loc si capacelele de plastic si apoi roata.

Pe partea stanga mai apare in plus conectarea senzorului de uzura.

Atentie cand plecati imediat de pe loc! Chiar daca procedeul de schimbare a placutelor nu presupune deschiderea circuitului de franare, deci, dupa aprerea mea, nu necesita aerisire, primele pedale vor fi moarte (eu nu m'am gandit si m'am trezit cand vroiam sa opresc ca aveam o pedala inutila, practic :D). Dupa 5-6 curse pedala ar trebui sa se intareasca, insa in primii kilometri franele inca vor fi mai slabe, pana se aseaza placutele pe discuri.

Eu am iesit cam 4 km in afara orasului, am pus cateva frane mai lungi (fara a fi foarte bruste insa), pentru a incalzi placutele si discul si a se roda mai repede, iar la intoarcere am mers fara sa mai franez, pentru a se raci in voie. Deja cand intrasem in oras se simtea o imbunatatire a reactiei franei!

Acest tutorial ar trebui sa fie util si pentru cei cu alte masini din grupul VAG, si anume, Golf4, Octavia 1, Fabia1 ...

Sper sa fie cuiva de folos!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de tutorial ma gandesc sa le schimb si eu singur sa vad dac reusesc.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 20-30 ron cat este manopera pe fata(atat am platit eu cu cateva zile in urma}nu renteaza,sa te lupti cu masina prin parcare cu cricul,cu dat rotile pe rand jos,mai trebuie o vaselina speciala pentru bolturile de la culise,o presa de etrieri,un inbus,mai mare bataie de cap.Este o operatiune care se face la cativa ani.Pe rampa este altceva,te mai uiti sub ea,mai vezi ce jocuri mai are pe la directie,mai inspectezi esapamentul,una alta.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ce legatura are ce zici tu cu subiectul?pentru ce mai exista forumul atunci daca sunt mecanici in serviceuri?Si gratis sa fie manopera tot eu o sa execut lucrarea(oricare ar fi ea) daca ma pricep.Mai atent si mai cu grija o sa o execut cu mana mea.

Acum sa fiu ontopic este foarte bine explicat dar doresc sa aduc o adaugire si anume ca pentru a evita pedala moale este bine sa pompezi de cateva ori pe loc pana se intareste pedala si se aseaza si placutele bine.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Colegu,forumul este pentru a ne impartasii problemele de care ne lovim si care sunt rezolvate de oameni cu experienta care lucreaza zi de zi asa ceva,specialisti,nu sa facem noi pe mecanicii prin curte,pe la frane,directie,turbine ca nimeni in vest nu-si permite asa ceva mai ales la elementele de siguranta a circulatiei cum sunt franele.Dar asa suntem noi vrem sa facem de toate.Mecanicul are scule si dispozitive speciale nu face improvizatii cu parghii din surubelnite si ciocan,cu chei de flex cum am mai vazut,cuie pe la distributii...etc.Nu asa se face mecanica moderna,este stiinta,asta era pe vremea lui bunicu.

Modificat de calin.g
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru schimbarea placutelor pe spate la golf 4 trebuie neaparat presa speciala la introducerea pistonasului? Ma gandeam sa incerc in parcare cu o menghina mica.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu este aria golf 4 dar merge fara presa dar posibil sa te chinui daca apar complicatii.

Important este sa invarti nu sa apesi pistonasul la etrierul pe spate.

Modificat de SOLAR
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Personal recomand dupa ce se dau placutele vechi jos sa se curete cu spray de frana etrierul de praful existent.

Apoi, se stie ca in primii zeci de km sa se circule cu prudenta marita, odata ca franele nu sunt la fel de eficiente, a doua sa se permita rodarea lor uniform.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La A3 8L eu am folosit presa pe spate ... deoarece etrierul ca sa-l bagi inauntru trebuie invartit .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. 
Curand trebuie sa schimb placutele si discurile de frana fata si spate pe un Audi A3 2.0 TDI BKD 16v 2005. 
Din informatiile gasite o sa aleg ATE Power si placute ceramice ATE. 
In legatura cu aparatorile discurilo frana fata si spate (in cazul meu prezinta urme de coroziune şi rugină superficială, as vrea sa le curat si sa le revopsesc cu ocazia asta) se pot demonta usor la schimbarea discurilor sau sunt prinse cu rulmentul rotii? 
Multumesc.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.