Jump to content

Termostat electronic


sp0nsoru
 Share

Postare recomandată

  • Replies 353
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    50

  • Helloween

    38

  • Moog

    29

  • andrei_221

    25

Sub stergatoare.

Acum, daca ma uit in semnatura ta, imi aduc aminte ca am mai avut si eu un caz asemanator, toat la A3 si cu acelasi motor si solutia a fost schimbarea ECU-lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare sa se fi dus asa deodata doar ca am scos apa din motor si mufa de la termostat? :) ciudat, o sa verific maine daca am + cand pun contactul pe pinul 1 de la mufa .. si sa incerc si cu becul sa vad daca se aprinde cand ar trebui sa deschida termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi ceva, toate probele le-am facut cu apa in instalatie, nu antigel. ar influenta faptul ca apa fierbe la 100 de grade, si antigelul pe la vreo 120 in conditiile-n care termostatul deschide la 105? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit pdf-ul de mai sus ?

Initial termostatul actioneaza simplu fara partea electrica...asta e pe verificatelea...

Pana la urma tu de la ce te-ai luat? Nu se mentine temperatura la 102-105 ? Atat ar trebui sa ai la relanti...

Fierbe motorul , care e treaba ?

In toata ecuatia asta e si senzorul de temp de pe motor si mai e unul pe radiator dupa care se ia ECU sa comande ventilatoarele...

In sarcina intra ECU in functiune si baga tensiune pe rezistenta din pasta, o incalzeste mai tare, si termostatul deschide si mai mult pt a scadea temp la 95...

Degeaba cauti la relanti tensiune pe acolo ca nu gasesti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy zice ca e comandat numai electric. tu zici ca e mecano-electric .. pana la urma cum e ca nu mai inteleg nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stii engleza citeste macar primele 10 pagini din pdf-ul de mai sus...

 

Un pasaj macar:

The expansion-element thermostat in the coolant  distributor housing is permanently immersed in coolant.
The wax thermo-couple regulates the temperature unheated - as before - but is rated for a different temperature.

The coolant temperature causes the wax to liquefy and expand, producing a lifting movement of the lifting pin.
This normally happens without the application of a flow in accordance with the new coolant temperature profile of 110oC at the engine block outlet.

A heating resistor is integrated in the wax thermocouple. When energised, the heating resistor heats the wax thermo-couple additionally and the stroke – i.e. adjustment – is performed not only as a factor of the coolant temperature, but as specified by the map stored in the engine control unit.

 

Chiar asa de greu este ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functionarea si temperaturile le găsești in gr 130-132 parcă...

Înainte de alimenta la baterie pune-l in apa clocotita cum spune si in pdful de mai sus si vezi daca se mișcă...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum sa va zic cum a inceput totul ~ masina nu mai dadea deloc caldura si am desfacut furtunele de la radiatorul de caldura, am bagat apa cu presiune pe retur care era uscat pana s-a desfundat.. am montat la loc furtunele si am scos si termostatul care parea ca nu etanseaza bine pe la o-ring. l-am montat la loc , am pus APA in instalatie , am pornit masina si am constatat ca nu mai deschide termostatul, apa ajungand sa fiarba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog, am 2 termostate, ambele le-am baga in apa clocotita care fierbea, niciunul nu a deschis, ambele le-am conectat la 12v si amandoua au deschis. in pdf-ul de mai sus nu zice sa-l pui in apa fierbinte ca sa deschida, ci sa-l tii in apa cand il alimentezi la 12v pt verificare ca sa nu se decalibreze . In concluzie ii dau dreptate lui Al Bundy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functionarea si temperaturile le găsești in gr 130-132 parcă...

Înainte de alimenta la baterie pune-l in apa clocotita cum spune si in pdful de mai sus si vezi daca se mișcă...

Cel electric se alimenteaza direct la 12 V si trebuie sa deschida vreo 7mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai descoperit ceva, am scos senzorul G62, am intrat in meniul climatronicului pe pozitia 51 - temperatura lichidului de racire , am incalzit senzorul cu bricheta , in bord acul a ajuns la 120grade si au pornit ventilatoarele iar pe meniul cimatronicului arata 75grade si nu urca mai sus. asta sa fie cauza pentru care nu deschide?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze ,  nu era pozitia 51, ci trebuia 49 ...  senzorul e bun, in schimb nu da curent la termostat, am masurat firele pana la ecu si au continuitate 


sa ma orientez la alt ecu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin .. In bord apa sta la 90 si un pic, pe climatronic afiseaza 100 de grade si apa incepe sa fiarba, am masurat firele care duc la termostat si nu primesc curent. alte sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi ceva, toate probele le-am facut cu apa in instalatie, nu antigel. ar influenta faptul ca apa fierbe la 100 de grade, si antigelul pe la vreo 120 in conditiile-n care termostatul deschide la 105? 

 

   Daca este strans capacul la vasul de expansiune, adica instalatia este presurizata, apa va fierbe la peste 100 de grade, poate chiar aproape de 120. (asa cum pe un munte inalt fierbe la 70 de grade). 

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci orienteaza-te catre alt ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM REZOLVAT... problema? : supapa vas expansiune. nu permitea sa se presurizeze instalatia si implicit fierbea la 100 grade. acum deschide termostatul la 106 grade si mentine temperatura dar nu e actionat electric ci mecanic de la temp apei. in timp ce a deschis am pus aparatul de masura si nu venea curent in schimb el deschidea, pornesc ventilatoarele , totul ok. ciudat ca e foarte fierbinte motorul la aceasta temperatura , da' zicea un coleg in alt post ca-s facute sa reziste si la 115 grade. multumesc tuturor pentru sfaturi, m-am chinuit o saptamana si am schimbat mute altele cu toate ca nu trebuia,da' nu imi pare rau ca-s noi si nu o sa le mai am grija, sper :) . deci, verificati intai supapa sa nu piarda presiune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 102-108 (nu sant calibrate super) deschide clasic in regimuri uzuale... numai in sarcina mare scade sub... asta iar e pe verificatelea, pe vremea cand faceam loguri in mers la ragalie...

Ventilatoarele sant comandate functie de senzorul temp de pe radiator...

In mod normal stai linistit ca rezista nu-i bai...sa nu ramai fara apa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial l-am pus in apa care fierbea si nu a deschis, de asta ma gandeam ca e comandat doar electric, da` apa fierbe la 100 de grade pe gand el e conceput sa deschida undeva pe la 105 , puteam sa il fierb eu ca nu deschidea nici maine.. l-am pus pe masina, am schimbat supapa din capac, s-a format presiune pe instalatie , a ajuns la 107 grade si am auzit ventilatoarele cum au pornit ,semn ca a inceput apa sa circule prin radiator.  Am schimbat 3 termostate si 2 sonde de temperatura, am schimbat si vasul de expansiune si mi-am petrecut ultimele 6 zile de dimineata pana seara sub capota .... am consumat si vreo 16 litri de benzina cu probele.


two in one: how a map-controlled
thermostat works
In standard operation, a map-controlled thermostat functions
in the same manner as a conventional thermostat
—just at a higher engine temperature. Coolant fl ows
around the wax of the thermal expansion element. As the
temperature rises, the expansion material increases in
size and thus moves a piston, which in turn increases the
fl ow volume of the coolant. If the temperature drops, a
spring pushes the piston back to its starting position and
thereby reduces the fl ow rate of the coolant or closes the
coolant circuit altogether.
 
 
Aici am vazut pe pagina producatorului ca de fapt e cum zici tu.. Multumesc inca o data tuturor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul din greseli invata...ideal din greselile/experienta altora :)

Ai vrut sa fie a ta...asta e...

In pdf-ul postat de mine care e de pe la VW explica cu lux de amanunte cum le-a crapat capu sa faca avionul asta de termostat...al tau e mai mic/ieftin la mine e varianta initiala de bloc termostatic, de vreo 400-500RON ...ca vine gata echipat cu de toate/termostat + senzor...se gaseste si separat dar astepti, si nu pe producator bun/original...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sa zic ca am dat 150 pe termostat Behr care e echiparea originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu tot cam atat am dat, insa nu e original. scrie Behr pe el in schimb nu are siglele audi si vw

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Termostat electronic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!