Sign in to follow this  
Followers 0
misu tdi

Schema Sau Cum Circula Agentul De Racire (antigel), Intr-un Motor Alh.

17 posts in this topic

Schema sau cum circula agentul de racire (antigel), intr-un motor ALH, ma intereseaza pt ca vreau sa montez o rezistenta de incalzire externa a antigelului pe timp de iarna, ca sa minimalizez uzurile care se produc la pornirile la rece.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - Radiator

2 - Oil cooler

3 - Coolant pump and thermostat

4 - Cylinder block

5 - Expansion tank

6 - Intake pipe

7 - Heater unit heat exchanger

8 - Coolant pipe

9 - Gearbox oil cooler

On vehicles with automatic gearbox

10 - Top coolant hose

11 - Bottom coolant hose

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA. Multumesc, ma interesa pt ca vreau sa gasesc locul unde sa inseriez un incalzitor cu rezistenta electrica, pt a incalzi putin antigelu` iarna ca sa minimalizez uzurile datorita porniri motorului la temp scazute.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau sa cumperi un sistem profi Webasto de preincalzire:

http://www.webasto.ro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
DA. Multumesc, ma interesa pt ca vreau sa gasesc locul unde sa inseriez un incalzitor cu rezistenta electrica, pt a incalzi putin antigelu` iarna ca sa minimalizez uzurile datorita porniri motorului la temp scazute.

Cauta pe cineva cu motor AGR sau AHF (poate mai sunt si altele) si vezi acolo unde/cum sunt montate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O varianta ar fi: sa cupleze ambele trepte de preincalzire (toate trei bujiile) si sa modifici timpul cat sant alimentate, eventual inca trei bujii de la alta masina, dar incarci alternatorul foarte mult si o sa ai alte probleme...

Sau ar fi varianta cu rezistenta electrica in baia de ulei (iar baia s-o izolezi putin termic), iar la pornire uleiul caldut cred ca ar ajuta cel mai bine :(

Eu fac cel putin 20-30 porniri pe zi, la rece iarna si merg distante scurte...m-am tot gandit si eu ca ar fi bine de facut ceva...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa pun o rezistenta electrica, la 220v, inseriata pe undeva in circuitul de racire si cu un timer, sa pornesc motorul gata incalzit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca ai posibilitatea sa folosesti 220v... deja poti face multe lucruri faine...

ok cu rezistenta, dar trebuie ceva si pt recircularea antigelului... de ex: - o pompa de recirculare pe 12v de putere mica, inseriata cu circuitul antigelului " se folosesc la centralele pe lemn (protectie cand pica curentul)"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Schema sau cum circula agentul de racire (antigel), intr-un motor ALH, ma intereseaza pt ca vreau sa montez o rezistenta de incalzire externa a antigelului pe timp de iarna, ca sa minimalizez uzurile care se produc la pornirile la rece.

ALH are 3 bujii incandescente de incalzire a antigelului, nu sunt de ajuns?

Sa inteleg ca vrei sa ai motorul deja cald cand pornesti? Atunci trebuie sa intercalezi si o pompa de recirculare ca la motoarele de 2,5 l.

Edited by al bundy
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, eu as vrea sa alimentez cele 3 bujii( mersi de idee @al bundy) cind motorul e oprit, de la un redresor cu timer, + o pompa de recircuitare a apei ca in momentul cind dau cheie, motorul sa fie cit de cit caldut. Oare merge asa cum vreau sa fac eu?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt sigur ca ar merge, trebuie ca redresorul sa fie cat mai baban, o bujie consuma vreo 10A, deci 30A la o tensiune de 12V. Nu stiu unde ar trebui sa intercalezi pompa de recirculare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm...la o intrebare de genul asta am raspuns pe un alt forum (poate ca tot tie) dind ca exemplu "fierbatorul electric" aflat pe radiatorul unei masini de generatie veche si banuiesc ca respectiva masina nu avea timere, pompe si alte accesorii.

Rezistentele alea au si un releu pe circuit si eu parca nu m-as baga in instalatia electrica a masinii.

Fierbatorul ala de care povesteam l-as amplasa intr-unul din furtunele care intra in radiator, de preferat in cel de jos; probabil ca din acel furtun va trebui sa tai o bucata iar in locul ei sa pui o teava prinsa bine cu coliere.

In teava asta va trebui sa prinzi rezistenta respectiva (destul de complicat, ai nevoie de suduri perfecte, materiale rezistente la sudura, etc.) iar intr-o pozitie diametral opusa pe circuitul de racire sa inserezi un termocontact care sa lucreze undeva pe la 50 60 grade (cind lichidul de racire are temperatura asta cred ca poate porni usor si la -30 grade).

momentan, eu asa vad lucrarea asta (daca mai imi vin idei, le scriu :) ).

succes

LE: ideile au si venit: studiaza un incalzitor de apa pentru acvarii :P

Edited by DragosR
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca amplasez un fierbator in furtunul de jos al radiatorului o sa se incalzeasca apa doar acolo si atit. Circuitul nu si-l poate face din cauza termostatului care e inseriat cu circuitul mare de racire al apei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

citeste despre principiile termodinamice, difuzie termica, sistem calorimetric, transfer de caldura sau propagarea caldurii

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva unde sunt acele 3 bujii pt incalzirea antigelului la motor 1,4 TDI AMF. Eu le simt iarna cand pornesc din 15 in 15 sec toate 3 dar nu stiu unde sunt si cum se schimba. Va multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel putin la mine, se nueste CGP instalat de fabrica, si se afla la iesirea din spatele motorului(amplasat longitudinal) da un ochi aci, dar cel putin mie nu-mi incarca imaginele

http://vwforum.ro/topic/64866-diy-instalare-cgpcoolant-glow-plugs-pe-passat-b55-cu-ptcpositive-temperature-coefficient-%26-8211%3B-z35-din-fabrica/

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.