MikeRG

T3 - 1.6 D probleme si piese

810 postări în acest subiect de discuţie

Dragilor,

Incerc sa ajut pe un bun prieten care are masina de mai sus:

- far stanga spart - cred ca merge ala de golf 2, sunt in cautari;

- sare din vitezele 1 si 3, uneori si 3; cand tin mana pe maneta si opun rezistenta ramane in viteza; cauze posibile (pana la cutie) - bucse timonerie; tampoane cutie? - daca da, cat costa si de unde cel mai convenabil?

- maner culisanta dreapta rupt; m-ar interesa unul intreg, pe negru, pe care sa mut incuietoarea actuala;

- indicator temperatura apa are comportament aleatoriu; clipoceste iar daca opresc motorul si mai dau de doua trei ori contact, dispare - problema nu e reala; sa fie sonda busita? ceva contacte imperfecte?

- vitezometru nefunctional - cum are cablul? ca la broasca sau pe cutie? daca e cablul, cat costa si de unde cel mai convenabil?

- manete macarale geamuri - vad ca sunt similare cu cele de broscuta post 73/golf 1/2 - lipseste una; asta o dibuiesc eu

cam atat pentru azi :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

1) Daca e numai sticla sparta si oglinda e buna iti recomand sa schimbi numai sticla

2) Sare numai cand o lasi in frana de motor sau pur si simplu in mers ?

Ca inceput verifica la cutia de viteze mecanismul de actionare a cutiei (timoneria) ca atunci cand bagi in 1 sau 3 sa fie intrata bine in viteza. Faza cu timoneria si cu suportul cutiei de viteza sunt foarte putin probabil sa fie cauza saritului din viteze. Daca e cu probleme cutia atunci cred ca o solutie potrivita ar fi inlocuirea ei cu una din dezmembrari.

3) Gasesti pe la dezmembrari

4) Probabil e ceva pe partea electronica la fire/contacte

5) Cablul de la vitezometru este legat pe roata stanga-fata si in cazul tau ori este rupt ori lipseste capacul de la piulita de la butucul rotii care tine fix cablul. Daca e rupt cred ca cea mai buna solutie e inlocuirea lui cu unul nou.

6) Vad ca aici te descurci :))

Modificat de liviu_petrasc
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

sare pur si simplu in mers, bag repetat in viteza si isi revine, un pic, apoi iar sare, ceva de genul: plecat de pe loc cu a 1-a turat si trecut direct in a 3-a ca a doua nu vrea sa intre etc.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

In cazul acesta nu se merita sa repari cutia de viteze din mai multe motive (manomera + costul pieselor depasesc pretul unei cutii SH, plus ca exista riscul ca reparatia sa nu reuseasca) si iti recomand sa-ti schimbi cutia cu alta SH, obligatoriu de diesel, cu 4 sau 5 trepte (eu as opta pentru cea cu 5 trepte ca cea in 4 trepte nu prea fuge).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

este in 5, cel putin asa scrie si se simte la maciulie :blink:

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Daca ai nevoie de cutie de diesel cu 5 trepte,timonerie si schimbator cu tot ce are pe dedesupt la schimbator ma poti contacta.Bafta

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

2) Probleme cu sincroanele din cutie, decat s-o repari mai bine iei una SH. Vorbeste cu Golfistul poate te poate ajuta cu o cutie si cu restul de accesorii care se pot potrivi la masina ta.

4) Daca ai indicator cu ac pentru temperatura si acela indica bine, inseamna ca sonda de apa montata pe motor este in regula. Ledul din bord indica nivelul apei din vas. Daca ai nivelul bun e posibil sa fie sonda din vasul de expansiune, stricata, oxidata, mufa de la vas sa fie si ea oxidata si sa iti apara anomalii. In cazul meu din cauza unui surub care s-a slabit la racitorul de ulei, mi-a intrat ulei in circuitul de racire si a ajuns in vasul de expansiune. De aici si anomalii din cauza uleiului care se depusese pe sonda de nivel. Am curatat vasul cum am putut si problema a disparut.

Modificat de _APoLLo_
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@ apollo - aha, deci acul indica o treaba iar beculetul alta treaba, mersi de pont;

ref. inlocuire cutie, tre' sa mai uit mai intai sub ea si sa vad daca omul are si banu' sa o inlocuiasca; totusi pana la inlocuire ma gandesc daca n-ar fi si o problema de ambreiaj (rulment sau placa) sau chiar cablu; la broscute e fff importanta bucla pe care o face cablul prin tubul Bowden pentru a intra / sta in viteze; bucla se regleaza.

ref. GOLFISTUL, sa inteleg ca cutiile de G2 diesel merg pe T3? sau dezmembreaza / are pe stoc si piese de bus? oricum din umilele mele cunostinte, cutiile ar trebui sa aiba rapoarte diferite date fiind caracteristicile diferite ale celor doua vehicule (greutate, CX, viteza maxima constructiva etc)

@ gabyneagu - fa-mi o oferta de pret pe PM pt cutie si restul

Modificat de MikeRG
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu merg cutiile de viteza de la Golf la Transportere,motoarele si cutiile la Golf sunt transversale,la T3 sunt longitudinale.

T3 are ambreiaj hidraulic,nu cu cablu,deci probabil nu este din el,ai fi avut probleme cu toate treptele de viteza.

Poate fi eventual din timonerie...

Cutie de viteze cu 5 trepte 220 euro,maneta de viteza +timonerie 40 euro

Bafta la cautare,eventual consultat un mecanic ,ceva.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa cum spui deoarece motoarele de Golf Mk2 se potrivesc pe Transporter 3 cu mici adaptari (schimbare suporti motor, baia si joja de ulei) iar cutiile nu se potrivesc sub nici o forma de pe Golf Mk2 pe Transporter 3.

Modificat de liviu_petrasc
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dl LIVIU,eu am scris ca ,cutiile de viteza de la Golf 2 nu merg la T# transportere,nu am scris de motoare decit ca sunt transversale la GOLF 2.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze daca v-am jignit dar eu cand am citit postul dumneavoastra am inteles ca, datorita faptului ca "motoarele si cutiile la Golf sunt transversale" acestea nu se pot monta pe VW T3 (ceea ce este perfect adevarat in cazul cutiilor de viteza pe cand motoarele se pot monta) si prin postul meu am vrut sa elimin aceasta confuzie pe care ar fi putut s-o faca un cititor mai neexperimentat.

Daca considerati ca prin postul meu considerati ca v-am jignit imi cer scuze inca o data si daca doriti o sa rog un moderator sa stearga postul meu la care ati facut referinta.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dl LIVIU,nu m-am simtit jignit cu absolut nimic.Eu am vrut doar sa suliniez ca a-ti inteles gresit postul meu.Deci nu avem nici cea mai mica problema,asa ca oricind un sfat ,o parere sunt binevenite.Daca ne putem ajuta,informa e.t.c ,totul va fi spre binele celor ce acceseaza acest forum.

Sa auzim numai de bine.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

4) primul lucru trebuie sa verifici daca ai sonda de nivel in borcanul de expansiune

a) ledul de langa acul de temperatura apei incepe sa clipeasca atunci cand temperatura apei depaseste o anumita valoare (sa zicem 110 grade). Pentru asta, pe blocul motor este o sonda rezistiva care la 20 grade are 1000 ohmi si l a 100 grade 75 ohmi. De la sonda pleaca un fir catre panoul de sigurante si apoi spre bord.

b) daca ai si sonda de nivel in vasul de expansiune, atunci ledul incpe sa clipeasca daca scade nivelul apei in borcan. Pentru asta in panoul cu sigurante este un modul cu forma de releu pe care scrie 42 sau 43.

verificare (toate testele se fac cu motorul pornit sau macar cu contactul pus in reprize cat mai scurte):

- identificarea sondei de temparatura a apei - pe blocul motor este o sonda cu un papuc electric tata (papuc electric clasic). Daca scoti firul si il pui la masa, acul de temperatura apei se deplaseaza spre maxim (in dreapta) si ledul clipeste. Daca ledul clipea deja inainte sa scoti papucul de pe sonda, se va stinge atata timp cat firul ramane in aer.

- verificarea sondei de temperatura - scoti papucul si masori: la 20 grade trebuie sa indice 1000 ohmi, la 60 grade - 250 ohmi, iar la 100 grade aprox 75

- verificarea sondei de nivel - se scoate sonda din borcan si se verifica sa nu fie oxidati cei doi electrozi. se verifica daca fiecare dintre ei e conectat la cate un pin de la mufa (care are 2 pini)

- verificarea releului "42" - daca ledul incepe sa clipeasca cand apa e rece, se scoate releul din soclu si daca ledul se opreste din clipit -> se inlocuiste releul

mai multe detalii aici

dupa simptomele descrise de tine, se pare ca apa se incalzeste un pic prea tare si sistemul isi face datoria. De aia dupa ce se raceste un pic, nu mai clipeste. Eu as verifica termostatul si radiatorul, termocupla si ventilatorul de pe radiator sa isi faca treaba. Si fireste, sa fie apa in instalatie cel putin pana la semnul de minim.

bafta

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

HELP!!!!!!!!!!!!

Sare din vit. a doua

t3 1.6 td din 1988

2. Pe l
Modificat de aryes13
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Buna!

Te rog sa ma ajuti!

Am cumparat un T3 Caravelle (din 1900)cu motor tip Jp 1600 td.

cat ulei intra in motor ,ce tip;

cum se aeriseste instalatia de racire?

m-am saturat de mecanicii din Galati

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut ILARION59!

In legatura cu cantitatea de ulei: eu stiu ca intra cam 4,5 l. Eu iti recomand sa bagi 15W40 si nu 10w40. 10w40 se consuma mai repede pentru ca e mai putin vascos. Dupa ce torni cam 4 litri sa pui cate putin, sa verifici joja si sa pui pana cand ajunge la punctul de sus de pe joja. Pot intra si 5 l, baga atat cat ii trebuie. Masina trebuie sa stea cat se poate de dreapta, asta ca sa poti verifica cu cat mai mare precizie cat ulei ai bagat. Ar fi bine sa schimbi si filtrul de ulei.

In legatura cu aerisirea instalatiei, eu am reusit s-o fac in felul urmator: am gasit o panta cat mai abrupta si am urcat cu spatele pe panta, astfel incat sa stea cu fata in jos. Am dat jos grila mare a radiatorului, acum avand acces la radiator. In coltul stanga sus al radiatorului se gaseste un surub pe care-l desfaci cu o cheie de 13. L-am desfacut si cu motorul pornit am lasat sa iasa tot aerul din radiator si l-am strans atunci cand a inceput sa iasa doar lichid de racire. Am completat in vasul principal de expansiune si cam atat.

Spor la treaba!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

Am gasit un T3 pe benzina! Este din 1985 ,benzina.Crezi ca merita cumpatat pentru piese?

Butonul p_quote.gif sau p_mq_add.gif - (citatul) ajuta cand se doreste citarea unui pasaj din alt post.

Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, in caz contrar este inutil si interzis de regulament.

Foloseste te rog butoanele t_reply.gif sau t_qr.gif!

aryes13

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Depinde la ce pret l-ai gasit. Merita, daca e pretul bun, pentru ca majoritatea pieselor se potrivesc. Eventual ai putea sa vinzi motorul unuia care are pe benzina, cu toate ca sunt destul de rare. Asta e parerea mea, nu trebuie neaparat sa te iei dupa mine.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere ILARION!

Acum am eu o intrebare catre oricine a avut asemenea problema si a rezolvat-o: cu ce pot sa ung chederele pe timpul sezonului rece? Iarna trecuta m-a cam facut cu nervii pentru ca se lipeau de caroserie si se dezlipeau de usi, din cauza umezelii care ingheta.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

este la mgazine de piese auto. chiar si in magazine gen praktiker/metro/hypermarketuri o solutie speciala de chedere. Am vazut ca este si in flacon cu burete foarte usor de aplicat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere ILARION!

Acum am eu o intrebare catre oricine a avut asemenea problema si a rezolvat-o: cu ce pot sa ung chederele pe timpul sezonului rece? Iarna trecuta m-a cam facut cu nervii pentru ca se lipeau de caroserie si se dezlipeau de usi, din cauza umezelii care ingheta.

Buna!

In magazinele Metro gasesti la auto WD 40 .Il folosesc de 10 ani .Pacat ca nu mai au instructiunile originale!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa le dai foarte simplu cu antigel si are acelasi efect. :blah:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

21. Forumul are definita o sectiune speciala dedicata anunturilor de vanzare, cumparare, prestari servicii. Postarea unui anunt de acest gen in orice alta arie se considera abatere si se sanctioneaza cu warning.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara si ma bucur ca in sfirsit am intrat si eu in randurile posesorilor de transportere.Sincer sa fiu nu prea stiam unde sa postez .Masina am luat-o astazi e din 1981 doka acuma nu stiu daca e t2 sau t3,pe carte scrie transporter 245 din 1981.Are probleme la tinichigerie (de altfel normal pentru varsta ei)motor de 1,6 d cutie in 4 si cam atat.Probleme girla.In primul rind nu merge ventilatorul de caldura si nu stiu cum sa ajung la el.Am vazut ca vasul pentrru lichidul de frina e sub ceasurile din brd dar nu am vazut sa fie vreun senzor de nivel.In instalatia electrica s-a intervenit serios si n-am intervenit eu ....deci munca girla.Masina i-mi place chiar daca e intr-o stare nu prea buna si deocamdata nu ma deranjeaza ca nu fuge.Se aude un chiriit cand bag in viteza a 2-afrinele sunt foarte grele (are servo sau unde vad daca are sau nu si cred ca deja sunt destule pentru primul post.Daca puteti ajutati-ma si pe mine cu ceva sfaturi.Multumesc.

P.S.in certificat scrie ca e automobil mixt.Intra la autoutilitara sau autoturism?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Text publicitar

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Broscarul amator