Jump to content

Lumini Slabe Pe Audi A6 2006


silkworm
 Share

Postare recomandată

Salut baieti

Am o problema cu luminile masinii... par niste lumanari in comparatie cu luminile altor masini.

Am avut un Ford Mondeo din 2005 caruia puteam sa-i reprosez orice numai pe partea de lumini nu... faza scurta, cu becuri cu halogen, era mai puternica decat faza lunga de la acest A6 din 2006 cu bi-xenon pe faza lunga.

De asemenea am avut un Audi A6 din 2002... avea xenon pe scurta din fabrica si halogen pe lunga... i-am pus xenon si pe lunga si lumina atat de bine ca ziceai ca are reflectoare.

Dar cu A6 din 2006, care are bi-xenon din fabrica, e alta treaba... practic e un singur bec atat pe lunga cat si pe scurta, e D2S nu H4, deci are o singura faza, si proiectarea luminii in apropiere sau in departare se face din niste oglinzi din cate am inteles, care sunt orientate in functie de pozitia switch-ului de faza lunga/scurta. De aici si lumina slaba.

Am incercat sa inlatur acest neajuns prin mai multe metode... am schimbat becurile... apoi am lustruit farurile cu o solutie speciala de polishing... nici o sansa.

Unii zic ca ar fi murdare lupele dar nu prea cred pt. ca problema am vazut-o la mai multe masini, inclusiv la un A4 mai nou cu acelasi sistem bi-xenon.

Ar mai fi urmatoarele solutii:

a) sa inlocuiesc becul de daylight cu un H7 de exemplu si sa pun xenon pe el, dar sunt doua dezavantaje: 1) trebuie sa fac o adaptare la mufa - ceea ce inseamna "mizerie", si 2) o sa am eroare de bec ars pe computerul de bord;

b) sa inlocuiesc becul de daylight cu un H4 (cu doua filamente) astfel incat sa-si pastreze functionalitatea de daylight si sa aiba functionalitate suplimentara de bec pe lunga, dar ramane dezavantajul cu adaptarea mufei;

c) sa schimb farul cu unul de A8. Am vazut A8 in reprezentanta care are un bec cu halogen suplimentar, montat oblic in oglinda farului, chiar langa lupa. Probabil asta e ca sa ajute la lumina de drum. Desi farul se potriveste ca aspect si dimensiuni la exterior (si probabil ca s-ar potrivi si ca montaj in exterior), ramane o alta problema... compatibilitatea motorasului de auto-leveling cu calculatorul de bord.

Voi ce solutii ati gasi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Am vazut A8 in reprezentanta care are un bec cu halogen suplimentar, montat oblic in oglinda farului, chiar langa lupa. Probabil asta e ca sa ajute la lumina de drum.

A8-ul nu avea faruri adaptive?

Modificat de last
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutii practic nu prea sunt. Exact aceeasi problema am intampinat si eu la a6 2005. Nu te mai chinui sa mai schimbi becurile deoarece nu are nici un efect. Si mi-e greu sa cred ca farurile de la a8 sunt identice cu cele de la a6. Esti sigur de asta?

PS Cele mai bune faruri pe care le-am vazut vreodata sunt pe Octavia 2. Ma refer la cele cu xenon. Impecabile.

Modificat de coexist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bune decat cele de pe A5 ???

Pt mine cele de pe noul A4 mi se par ca sunt cele mai bune, desi nu am vazut nici o oct 2 si nici A5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, mie mi se pare ca cele de pe octavia 2 sunt mai bune chiar decat cele de pe generatia noua de audi. Cele de pe octavia lumineaza incredibil de bine si in lateral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare ?

La service ati fost sa va reglati farurile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Am vazut A8 in reprezentanta care are un bec cu halogen suplimentar, montat oblic in oglinda farului, chiar langa lupa. Probabil asta e ca sa ajute la lumina de drum...
Dupa cum sugereaza si last, aproape sigur acel A8 avea faruri adaptive si halogenul respectiv era folosit pentru "corner light" (se aprinde la virarea intr-o anumita directie pentru a mari zona luminoasa intr-o curba)

Sa inteleg din expunerea problemei facuta de tine ca te deranjeaza luminozitatea scazuta a farurilor doar la faza lunga? Ai specificat la punctul b) mai sus, ca o varianta ar fi sa pui H4 care sa pastreze functia de "daytime running lights" (asa e corect nu "daylight") si sa ai si supliment la faza lunga (de asta am presupus ca doar la faza lunga iti pare slaba lumina, solutia indicata de tine neavand efect la faza scurta). Atentie, variantele a) si b) propuse de tine nu presupun doar schimbarea unor socluri (legaturi) ci trebuie sa fie permise si de sistemul de comanda al farurilor si asta nu stiu daca se poate. Daca "furi" curent de la becul principal ca sa alimentezi cel de-al 2-lea filament de la H4, calculatorul o sa depisteze un consum marit anormal. Nu stiu cum reactioneaza in aceste situatii. Ti-as recomanda totusi sa nu modifici nimic. Nu compara luminile de la A6 xenon/bi-xenon cu cele de la Ford Mondeo cu halogen, care nu are far cu lupa (din ce stiu). Un far cu lupa lumineaza altfel decat unul cu oglinda normala. Ai putea incerca ce spune gicu (sa mergi la un atelier/service specializat unde sa se regleze corespunzator farurile) si eventual sa incerci o curatare a lupei. La mine la A4 am desfacut farul si am scos din interior ansamblul cu bec si lupa respectiva. Cu ocazia asta am si curatat lupa cum trebuie, nu este foarte greu. Mai poti de asemenea incerca schimbarea becurilor xenon cu unele de temperatura mai mica. Se stie ca becurile ce lumineaza spre galben ofera o mai buna vizibilitate decat cele cu lumina alba. Cu cat este temperatura de culoare mai mare, cu atat "arata mai bine" si lumineaza mai prost (daca se face comparatie la becuri si balasturi de aceeasi putere si pe acelasi tip de far, evident). De asta becurile OEM sunt de obicei de 4300 Kelvin si nu 6000 sau 8000 ca cele aftermarket. O temperatura curpinsa intre 4300 si 5000 grade Kelvin ar fi cea mai potrivita din ce am vazut si dupa parerea multora, atat din punct de vedere al aspectului cat si al luminozitatii. In rest, totul depinde de geometria farului si reglajul acestuia.

La farurile bi-xenon de generatie mai noua (dupa 2005), exista asa cum spui un singur bec iar trecerea de la faza lunga/scurta se face prin deplasarea (caderea) unei clapete din interiorul farului, situata exact in spatele lupei. Aceasta clapeta comandata de o bobina cu magnet, reduce fascicolul luminos la mersul cu faza scurta si coboara pentru a permite becului sa lumineze cu toata puterea la faza lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa faci nici o curatare. Asa sunt farurile. Cam chioare. Si nici nu are legatura cu reglarea lor. Va spun sincer ca am schimbat vreo 4 seturi de becuri ( toate de 4300k) si am reglat farurile astfel incat sa lumineze perfect. Nici un rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti dreptate, becul acela era pt. corner light.

Eu merg numai la Nurvil Rm. Valcea, deci toate operatiunile le fac acolo, inclusiv reglarea farurilor (oricum daca nu ma insel, verificarea farurilor se face si la reviziile obisnuite, nu?)

Cum a mai spus si altcineva, nu e de-acolo, farurile sunt reglate bine.

Lumina ma deranjeaza atat pe faza scurta, cat si pe faza lunga, dar eu vreau sa rezolv problema pt. faza lunga, pe scurta ma intereseaza mai putin.

Are cineva idee de unde pot sa iau niste faruri "de tuning" pt. A6 4F? Poate asa mi se va rezolva cumva problema (prin faruri "de tuning" inteleg faruri facute de alti producatori, am vazut de ex. pt. un A6 din 2002 faruri cu angel eyes).

In alta ordine de idei, nu inteleg cum de un bec cu halogen e mai bun decat unul cu xenon, altfel nu ar mai fi atat de cautata aceasta dotare.

Iar daylight nu e gresit deloc. Pot sa spun faruri pt. "daylight" (adica pe lumina zilei - traducere ad literam) sau pt. "daytime" (adica in timpul zilei). Daytime running lights scrie in meniul de la MMI, dar practic DRL vine de la daytime running light, daytime running lamp sau daylight running lamp, dupa preferinte :hainoroc:

Modificat de silkworm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu...nu ma intelege gresit (scuze poate m-am exprimat eu prost). Nu am spus ca halogenele sunt mai bune ca Xenonul. Am spus doar sa nu compari halogenul de la Ford, montat in far fara lupa (si care disperseaza altfel lumina), cu farul Xenon cu lupa de la A6. Daca iei strict intensitatea luminoasa, clar Xenonul este mai puternic. Geometria farului/oglinzii, poate face insa ca lumina aruncata pe sosea sa fie mai proasta. In plus, halogenul are lumina mai galbena si se vede mai bine pe asfalt. De multe ori ma uitam ce puternic se vede luminat asfaltul la o masina cu halogen, comparativ cu Xenonul meu...totusi, este si o iluzie optica. Vizibilitatea este totusi mai buna per total.

Se pare totusi ca Audi nu a reusit foarte bine partea asta cu farurile si nu numai la A6. Am facut multe comparatii si nu iesea foarte bine (cel putin la faza scurta). Am comparat intre mine si Leon (FR si Cupra) si ambele Leon luminau mai bine la faza scurta (pe lunga aveam avantajul Xenonului montat suplimentar)

In cazul asta, cred ca singura solutie iti ramane schimbarea farului cu unul diferit. Totusi, ma indoiesc ca vei gasi. La A4 B6, farul bi-xenon este facut NUMAI de Valeo. Nu exista copii sau facut de producatori. Cred ca, din pacate si la A6 modelul tau este la fel.

Ai mai avea o varianta...dar sa faci o proba inainte. Schimba becurile Xenon si balasturile cu un set aftermarket de Xenon de 55W. Balasturile aftermarket se pot desface si "inghesui" in spatiul in care intra balastul OEM (stiu pe cineva care a facut asta la o masina la care s-a ars balastul original). Plusul de lumina de la Xenon de 35W la cel de 55W este semnificativ. Se poate ca asa sa observi o imbunatatire si nici costurile nu sunt asa mari.

Off Topic: Referitor la DRL si definitia acestuia, se accepta cam toate variantele spuse de tine. Doar ca prima (Daytime Running Lights) este cea oficiala. Si suna si mai prost Daylight Running Lights..."light" ala se repeta in prea multe cuvinte si in plus Daytime = pe timp de zi iar Daylight = lumina zilei. Cum suna mai bine? "lumini pentru circulat pe timp de zi" sau "lumini de circulat pe lumina zilei"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un coleg de forum te-ar contrazice cu privire la plusul de lumina de la 35W la 55W. Poate pentru ca vinde kituri xenon (de 35W :P), cine stie...

La A6-le vechi aveam xenon simplu, dar exista si partea cu clapeta... adica in momentul in care dadeam lunga, becurile de scurta luminau la o distanta mai mare si se aprindeau si halogenele de lunga. Stiu asta pt. ca atunci cand am montat kitul de xenon pe lunga, am observat acest lucru la faza scurta, ca si cand ar fi fost bi-xenon. Daca ar exista si pt. A6 4F faruri cu halogen numai pe lunga, as renunta la xenonul OEM de pe lunga si as pune xenon after-market.

PS: nu era vorba de daylight running lights ci de daylight running lamps, adica nu lumini de circulat pe lumina zilei ci becuri pt. lumina zilei.

Modificat de silkworm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Nici eu nu sunt multumit de lumina farurilor de pe Audi A6-2005.

Diferentza dintre faza scurta si cea lunga este foarte mica

Am avut un A6 24 Avant din 2001 iar lumina farurilor era incomparabila!

Faza lunga era ....chiar lung!!!! :offtopic:

Mentionez ca nu aveam nici o modificare facuta!

Ce am putea face sa o inbunatatim ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Nu stiu, dar eu am comparat lumina cu cea a unui A4 din 2005, care aparent are acelasi tip de faruri.

Nici la A4 nu era spectaculoasa, dar era mult mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nemtii au reusit sa monteze faruri de rs6 pe un audi din 2006.

Am facut rost de schema electrica. Avantajul acestor faruri este ca au proiector integrat in far. Asa ca un mester dibaci poate sa puna inca un xenon care sa mearga impreuna cu bixenonul masinii. Eu am sa incerc sa le montez. Bine mai intai trebuie sa le gasesc un cumparator farurilor mele.(bixenon adaptiv).

Costul farurilor RS6 - 690 eur bucata. Mai trebuie un computer de Bordnetz - in jur de 200 eur.]

Nu stiu, dar eu am comparat lumina cu cea a unui A4 din 2005, care aparent are acelasi tip de faruri.

Nici la A4 nu era spectaculoasa, dar era mult mai buna.

post-900-1223702080_thumb.jpg

post-900-1223702206_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai scrisesem ca mi-a mai zis un amic exact acelasi lucru, dupa care m-am uitat la numarul de inmatriculare si mi-am dat seama ca... tu esti ala :icon_thumright:

Daca le montezi, sa ni le arati si noua, ca poate ne punem si noi! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai degraba m-as orienta pe achizitia de faruri de la facelift care au ledurile integrate, insa nu au proiectoarele built-in si imi raman

cele de jos active. Eu personal nu am probleme cu lumina facuta de xenon cu adaptive, mi se pare ca lumineaza semnificativ mai bine

decat xenonul care il am pe Superb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) :( Pai cu farurile de RS6 ai proiectoare si sus si jos. Mai mult ele pot fi aranjate sa mearga indepedent. Farurile de facelift nu pot sa spun 100% dar e posibil sa nu se potriveasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna,

la fel ca si voi sunt f nemultumit de cum vede faza scurta. Am iluminare cu halogene pe lupa.

Acum ma gandeam cum sa o imbunatatesc: sa pun Vision Plus, X-treme Power, Night Guide de la Phillips?

sau dau 120 de ron de geaba pe niste becuri cu halogen?

Daca ii pun xenon aftermarket se imbunatateste ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Avand faruri cu lupa pune un kit xenon aftermarket de 55w.

Se va schimba treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata baietii, am renuntat la orice idee de halogen. Am montat frumos niste HID-uri de 35 W, 4300K, o frumusete.

Pana acum parca as fi mers doar cu pozitiile si acum am aprins faza scurta.

Ce sa mai vorbim, foarte multumit. Merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare dragi colegi...problema farurilor am inteles ca e "hiba" a audi-urilor cel putin la modelul c5 si 4f. Eu am din fabrica sistem de iluminare xenon cu lupa Hella. Dupa mai multe topic-uri citite si sfaturi de la cativa prieteni care sunt montatori de xenoane, am reusit sa dau de capat acestei probleme, cel putin in cazul meu.

Am sa va dau si eu cateva informatii despre rezolvarea acestei probleme:

1. schimbati becul o data la maxim 2 ani(depinde de marca becului:original sau alti producatori aftermarket-pot fi aproape la fel de buni ca si cei originali)

2. schimbarea balasturilor , puteti incerca balasturi de 55W cu becuri de 35W(tensiunea din balasturi incepe sa scada odata cu trecerea timpului- ca si orice piesa are o uzura in timp, la fel in functie de producator va fi si rezistenta in timp-eu am pus aftermarket si sunt super ok, vom vedea cata "viata " vor avea)

3. curatarea prin polish a sticlei farului

4. curatarea lupei pe interior cat si a oglinzii din interiorul farului(oglinda in timp se matuieste, rezolvarea ar fi nichelarea lor intr-o baie de nichel--operatiunea asta nu stiu ce efect are in timp, cat vor rezista pana la urmatoarea maturie)

In cazul meu prima operatiune a fost polishul, nu a dat roade, am schimbat becurile cu altele noi. Dupa schimbarea becurilor din pacate nu am realizat nici o schimbare. Am dat jos farul, am desfacut capacul din spate si supriza:lupa si oglinda nu prezentau urme de matuire. In proportie de 80% era hotarat sa imi fac comanda de faruri noi, insa am mai facut o incercare: am schimbat balasturile. Cele de pe masina erau cele originale Hella , deci de vreo 8 ani...le-am schimbat cu unele de 35w aftermarket si deja se vedea o schimbare pozitiva dar parca tot nu era cum trebuie. La sfatul unui prieten am schimbat balasturile de 35w cu unele de 55w, rezultatul fiind cel dorit, adica intr-un final am si eu faruri la masina. Repet atat becurile cat si balasturile sunt aftermarket si sunt ok, acuma fiecare de finantele care le are. La becuri recomand lumina cat mai apropiata de cea a halogenului, adica 4300k si maxim 6000k.

Sper ca v-am putut fi de ajutor cu povestea mea si sa va rezolvati si voi, cei care aveti problema farurilor. :icon_thumright:

See ya...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
silviu.redinciuc

Am si eu o problema, stie cineva unde as putea gasi un kit de reparatii pentru niste faruri de A6 2002/2003. Am un set de faruri fara sistemele de prindere(cele doua urechi de sus si stalpul de jos). Au 3 suruburi mari si late si nu am de ce sa le prind. As incerca sa le schimb ca ale mele sunt matuite rau, iar alea sun aproape noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!