Jump to content

Motoare Vw Cu Alimentare Pd Versus Motoare Vw Cu Alimentare Common Rail.


misu tdi
 Share

Postare recomandată

Ce parere aveti de ultima generatie de la VW, cele cu comon rail. Sa fie mai bune ca cele mai vechi cu alimentare pompe duse? Aici astept pareri in special de la cei care au avut de amindoua motorizarile. Costuri , fiabilitate, functionare....., deci, parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW a ales sa migreze CR oarecum fortat de imprejurari. Piata cere acum motoare cu consum redus, silentioase si cu poluare minima. Cu tehnologia PD s-au cam plafonat in privinta acestor aspecte. VW sustine ca prin introducerea motoarelor TDI CR si cu ajutorul filtrelor de particule ajung pana la norma de poluare EU5 si cu motoarele diesel.

Asteptam sa apara imrpesii de la viitori/actualii posesori de masini cu astfel de motorizare.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am detinut CR, dar am condus. Este mai silentios si mai lipsit de vibratii fata de PD. Ce nu mi-a placut deloc este ca nu mai trage asa brutal de la ~2000rpm, trebuie turat mai mult ca sa traga ca lumea, se apropie de feeling-ul unui benzinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citez:

"...la unele reprize, noul A4 2.0 TDI 143 cp ( common-rail ) sta mai slab decat cel pe care-l inlocuieste ( pumpe-duse ). Astfel, noul model accelereaza de la 60 la 100 km/h in 7.0 sec, in treapta a patra, fata de 6.7 sec in cazul generatiei precedente, iar de la 80 la 120 km/h, in treapta a cincea, in 9.9 sec, fata de 8.8 sec. Nu trebuie sa uitam ca noul A4 2.0 TDI este mai greu cu 44 kg decat modelul pe care-l inlocuieste...

aceste diferente ce pot parea nesemnificative, ne-au facut sa ne dorim un propulsor mai puternic sub capota - de exemplu 2.0 TDI 170 cp..."

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca au scrificat performantele dinamice pentru consum si poluare... si cica nu mai suna in halul ala a tractor ca TDI-urile noastre :wub:

TDI PD 140CP

Poluare: EU IV

Consum: 7.8 4.5 5.7

TDI CR 143CP

Poluare: EU V (de cand se va standardiza EU V)

Consum: 7.5 4.3 5.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tractor sau nu, daca trage cum imi place, poate suna si asa

decat o benzinara care trebuie tinuta in ture si consuma la putere similara cu 30 % mai mult, prefer asa

decat un common-rail mai lenes, prefer asa

oricum nu suntem ( noi 2 astia cu Fabia :blink: )la segmentul premium ca sa admiram ce "silentios si tacticos ia curba Audi-ul ala..." ;)

eu vreau putere bruta sa ma bage in scaun, nu sa plimb alene c....le ca sa nu-si verse suculetul

daca nu am senzatia nu dau 2 bani nici de e bmw ( sau ca sa fiu mai exact ;) in special daca e bmw :)) ) (imi vine in minte de exemplu aici un 530d - vax albina - prefer un 307 1.6 hdi in locul lui)

pe normele lor de poluare nu vreau sa va spun ce fac

cat despre incurcaturile produse de DPFuri cu motorina si la stilul nostru de circulatie......ca sa nu mai vb ca a tuna un DPF e jale

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca un 330xd sau un 335d sa vezi acolo senzatii... :blink: .

revenind la topic, si mie mi s-au parut motoarele vechi mai puternice, mai violente. Astea noi sunt cum sunt toate noi si cum se cere. Silentioase, nu atat de brutale ( sa nu uitam ca o masina brutala are un risc mai mare de cadere piese decat una mai linistita)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompele injector - Pd au un zgomot mai ridicat fata de Common Rail deoarece sunt antrenate prin intermediul unor came de aici apare si zgomotul " de tractor" deranjant pentru unii placut pentru altii. Pompa de injectie de la common rail este antrenata ori prin curea ori de o roata dintata de arborele cotit astfel agomotul este redus destul de mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scriem ca sa facem discutii?

Daca este asa, atunci la SDI de ce avem zgomot mai accentuat ca la un PD ? Si in al doilea rand excentricul de pe

axa cu came este in contact permanent cu injectorul.

Timpii de aprindere, avansul la injectie, raportul de compresie, forma capului pistonului, presiunea de injectie si

implicit sistemul de injectie, toate astea la un loc (si altele...) fac acea diferenta de zgomot perceputa dintre CR si

NPD sau PD.

La NPD presiunea este generata de pompa de injectie (la VAG rotativa) si distribuita in ordinea de aprindere la

injectoare de capul rotativ al pompei.

La PD presiunea de injectie este generata de injectoare (de acolo si denumirea de pompa-injector)si controlata

electronic.

CR sau rampa comuna implica un traseu mai mare sub presiune al motorinei (de la pompa de presiune pana la

injectoare trecand prin rampa comuna), cu o presiune de injectie un pic scazuta fata de PD.

Oricum viitorul este al CR-ului.

P.S. Scuze daca v-am plictisit cu generalitatile de mai sus. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PD versus common rail = VAG versus restul lumii ( Mercedes. BMW, Toyota, GM, Mazda, Ford...etc)

Dupa cum spunea si Fabian, conteaza si ce segmente de piata comparam.

La firma unde am lucrat inainte am avut flota de Opel ( Corsa, Astra, Vectra). Sa le luam pe rand:

1. din 7 Corsa C, 1.3 CDTI - 69 CP, a crapat pompa de inalta presiune la 4 din ele. Toate au fost schimbate pe garantie, iar una dintre ele in ultima luna;

2. in 2007 au fost cumparate inca 7 Corsa D 1.3 CDTI 75 CP - 2 dintre ele inca au pb cu pornirea si in ziua de azi.

3. Din 4 Vectra C, 2 au avut de asemenea probleme cu pornirea dimineata- nu s-a rezolvat la service nici cand au fost in garantie nici dupa. Pana la urma au fost vandute.

4. in 2007 au fost cumparate 3 Astra H 1.7 CDTI - 100 CP- pana acum nu au fost probleme la motor.

Seat-ul din semnatura este 1.9 TDI PD 100 CP, si l-am comparat cu una dintre Astra H => prefer motorul PD, dpdv al cuplului.

L-am mai comparat cu o Toyota Corola 2.0 D-4D 90 CP => la egalitate cu PD-ul meu, mi-a placut japoneza.

Am mai avut la firma un Rover 75 din 2003, cu motor de BMW de 2.0 l si 116 CP (parca)= > era cazut rau de tot, masina grea si lag cat cuprinde. In acest caz am avut tupeul sa-l compar/ testez cu corsa C.

Intre timp Rover s-a inlocuit cu Audi Allroad, Vectrele cu Skoda, Megane,Ford Modeo si Honda Acord, iar primele Corsa cu Peugeot 106.

Ocazional am mai condus si alte marci/ modele, dar daca e sa trag linie, tot PD as alege, chiar daca stau cu bidonul de ulei in portbagaj si completez 500ml intre revizii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot spune ca dci-ul are consumul foarte sensibil egal cu ceea ce scrie in manualul masinii :), ca trebuie mai turat pentru a obtine senzatia unui PD, si ca (citez taximetristii):,, sa vad io un motor dci la 600 000km macar! Nu cred ca-i fiabil, pai cum sa fie 105CP in sub 1500 cmc???" - adica sunt 105 CP, insa cat va rezista motorul?

Pentru a scadea consumul de 500ml, recomand folosirea altui tip de ulei, eventual mai gras... dau detalii daca e cazul in MP, sa nu fac reclama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Principala problema a PD si evolutiei sale PPD e pretul (sunt mai scumpe 4 sau 6 dupa caz injectoare PD de cat o pompa CR). Asta e motivul pentru care VAG renunta la PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bmf principala problema a pd-ului a fost norma de poluare, nicidecum injectoarele. Sunt mii de oameni pe acest forum cu motoare TDI PD si numar pe degete oamenii care-au trebuit sa schimbe injectoarele.

@RIon poti sa turezi DCI-ul cat vrei ca senzatia de PD tot n-o obtii :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice, cred ca bmf s-a referit la faptul ca tehnologia PD in sine este mai scumpa decat cea CR :D adica PD necesita 4 (6) pompe de inalta presiune, pe cand CR doar una singura.

De altfel, suntem cu totii de acord ca, tehnic vorbind, CR este o involutie fata de PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOL, eu am inteles ca se refera la chestii stricate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnologia PD nu permite flexibilitatea CR. La PD sunt 2 injectii, legate intre ele prin forta unui arc ce comanda deschiderea injectorului.

La CR, se pot face 6 injectii pe ciclu. Toate sunt comandate de calculator. Deoarece injectiile sunt optimizate, presiunea in cilindru e mentinuta mai constanta si implicit zgomotul e mai mic.

CR e mai evoluat. PD e o varianta cu o istorie bogata. Un CR se poate mapa astfel ca sa fct ca un PD, invers nu e posibil. Ramane insa de vazut daca motorul CR va fi la fel de robust ca si PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puteti voi sa va bociti cat vreti ca mortul de la groapa nu se mai intoarce. :) PD is kaput !

poate odata cu introducerea CR dispar si norisorii de fum de pe strazile noastre. apropo, exista filtru de particule montat pe motoare PD? exista cumva vreo legatura intre proliferarea DPF si introducerea CR ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exista DPF pe motoare cu PD de vreo 5 ani deja.

Introducerea CR intr-adevar e si din motive de poluare dar nu neaparat are legatura cu DPF-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta, din punctul meu de vedere, se renunta la PD datorita vibratiilor si zgomotului. Pur si simplu nu cred ca mai vrea cineva de la o masina diesel a anului 2008 o astfel de lipsa de "rafinament".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu pe cineva cu un Audi A4 1.9 TDI 116cp 2004 si cand pisca putin acceleratia (stationand) se misca masina/trepideaza. Proprietarul zice ca "se simte cuplul". :)

Este adevarat ca PD au cuplu mai mare decat CR ?

de exemplu: Octy mea de 110cp ASV - CR are acelasi cuplu de 240Nm ca si AXR-ul de 101cp - PD.

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unu la mana: tu nu ai CR! Inca nu cred ca s-a introdus pe skoda vreun motor CR poate pe noul superb sa fie :) Oricum pe Octi Clasic sigur nu!

Doi la mana: daca un PD are 320Nm cuplu si un CR tot 320 Nm pe hartie , atunci DA au acelasi cuplu. Numai ca felul in care-l simti este diferit. Motoarele PD din cate s-a concluzionat pe-aici sunt mai "brutale". Din cate mai aflam, reprizele sunt mai lungi la motoare CR cu aceleasi specificatii ca PD.

Modificat de Andrei_VVB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unu la mana: tu nu ai CR! Inca nu cred ca s-a introdus pe skoda vreun motor CR poate pe noul superb sa fie :) Oricum pe Octi Clasic sigur nu!

1. Nu e Classic, e Ambiente.

2. daca nu e CR si nici PD atunci ce e?

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma ... in mintea mea de necunoscator in ale octaviei am vrut sa zic Octi1. Nu cunosc pe coduri asa bine motoarele VAG. Daca tu spui ca nu-i PD atunci e un TDI fara Pompe Diuse. :) Un coleg mai bine informat te ajuta sau dai search si te informezi chiar tu! ;) Vezi ca o dam in Off-Topic!

Modificat de Andrei_VVB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca, cam piscam "off-topic", dar am un ultim lucru sa spun:

Eu stiu ca TDI sunt PD si restu, adica non-PD sunt common-rail.

Scuzati d-lor moderatori!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tdi sunt clasificate in mai multe moduri , pompa rotativa , pd si cr . Motorul pe care il ai tu asv este cu pompa de injectie rotativa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!