Jump to content

Alternative la benzina si motorina


Michael
 Share

Postare recomandată

Recent, pretul barilului de petrol a atins pe pietele internationale maximul istoric de 58 de dolari. Cunoscuta institutie financiara Goldman-Sachs facea previziuni extrem de sumbre, afirmand ca pretul barilului de petrol ar putea ajunge la 105 dolari.

COTIDIANUL din 6 aprilie 2005 publica un articol pe aceasta tema, intitulat "Motorina sintetica reduce dominatia petrolului". In articol se arata ca "bio-combustibilii isi intaresc pozitia pe piata. Producatorii de masini intimpina cu entuziasm noua alternativa la petrol si motorina, promovind vehicule speciale care functioneaza cu noul tip de combustibil (...). Cresterile recente ale preturilor la petrol, situatia tensionanta din Orientul Mijlociu, dar si problemele ridicate de organizatiile internationale de mediu, in ceea ce priveste schimbarile dramatice de clima, constituie in prezent contextul optim pentru dezvoltarea combustibililor extrasi din plante (bio-combustibili).

DaimlerChrysler este ultima companie care si-a anuntat lansarea pe piata a unor vehicule special adaptate pentru motorina sintetica. Impreuna cu Volkswagen, compania colaboreaza cu Choren Industries pentru a dezvolta motorina sintetica SunDiesel, produsa din rumegus sau alte culturi de plante. Inca din 1970, Brazilia a investit in exploatarea trestiei de zahar pentru producerea de etanol, alcool folosit la combustibilii flexibili, iar rezultatul a fost ca, in prezent, 40% dintre autovehiculele vindute folosesc combustibilii flexibili. In Coreea de Sud si Japonia este cunoscut E85, un tip de combustibil care contine doar 15% petrol. In Europa, eforturile de a dezvolta alternative la combustibilul fosil au fost scazute. Directiva UE din 2003 a bio-combustibililor a stabilit, insa, ca pina in 2010, cel putin 5,75% din combustibilul pentru autovehicule sa fie derivat din surse regenerabile. In Germania s-au stabilit strategii pentru producerea anuala a 200.000 de tone de culturi pentru producerea motorinei sintetice, pina in 2008.

Spre deosebire de combustibilul fosil, bio-combustibilul este derivat din surse regenerabile si nu contribuie la cresterea efectului de sera. Testele au aratat ca vehiculele pe baza de bio-combustibil emit cu 90% mai putin dioxid de carbon sau alte gaze poluante. De asemenea, emisia de gudron este mult mai redusa aducind astfel si automobilele vechi la standardele impuse de UE. Costurile de productie ale motorinei sintetice sint de trei ori mai mari."

Avand in vedere contextul mentionat, care credeti ca va fi alternativa viabila care va lua loc motorinei si benzinei in viitorul mai mult sau mai putin indepartat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca vom inlocui peste ceva ani (10, poate mai mult) combustibilii actuali cu celule cu hidrogen/oxigen, masinile functionand astfel cu electricitate. Nu polueaza, singurul produs rezultat fiind apa, si se pare ca au un potential foarte ridicat. Dar numai viitorul ne va arata cum vor evolua lucrurile, nu ?

Mai multe despre celulele de combustie aici: http://www.howstuffworks.com/fuel-cell.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Germania, de ex, exista Bio-diesel. Pretul este usor mai mic. dar are cateva restrictii de utilizare. Nu se poate utiliza la temperaturi sub -10 grade Celsius. Deocamdata. Poate pesta cativa ani va inlocui motorina definitiv.

Despre costuri: intr-adevar, costurile de productie sunt mai mari, multa mai mari, dar materia prima costa foarte putin, pe cand la motorina obtinuta din petrol, materia prima este f scumpa, transportul costa si problema majora este ca pretul va creste. De aici iese avantajul motorinel bio.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea problema este ca deocamdata pana cand pretul petrolului nu va ajunge la un prag cu adevarat insuportabil nu exista interes in promovarea combustibililor alternativi ..

Combustibil actual = cost efectiv petrol (mic) + taxe (mari)

Ulei de rapita :banghead: = cost productie mare + taxe (ar trebui sa fie mai mici) deci s-ar pierde o sursa mare de venituri

Si eu cred ca lupta se va da intre electric si biodiesel . Sa vedem formula 1 cu motoare electrice turate la maxim este inca ceva incredibil ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW a prezentat recent studii de motorizari cu gaz natural pentru Touran si Caddy. Aceste vehicule sunt intr-un stadiu avansat de dezvoltare si arata competenta VW in tehnologii de propulsie alternative. Ambele studii sunt adaptate pentru un concept de motor cvasi-monovalent. Aceasta inseamna ca motorul este optimizat pentru functionare cu gaz natural, dar poate functiona cu benzina daca cea mai apropiata statie de gaz natural este prea departe. Caddy este echipat cu un rezervor de gaz ce depoziteaza 28 kg, care ofera o autonomie de 450 km. Touran acopera circa 300 km cu rezervorul sau de 20 kg de gaz natural.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta combustibilul viitorului va fi apa. Parerea mea. :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta combustibilul viitorului va fi apa. Parerea mea.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este de fapt o preluare a unui articol publicat intr-un tabloid de circulatie nationala cu cateva zile in urma. Si se refera la un motor alimentat atat cu apa cat si cu benzina. Eu unul sunt cam reticent fata de articolele publicate in respectivul tabloid, unde, de exemplu, pe prima pagina puteai gasi, alaturat, poza cu Papa Ioan Paul al II-lea, dar si cu fata care prezinta rubrica meteo doar in chilotei (daca ii are si pe aia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta combustibilul viitorului va fi apa. Parerea mea.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit undeva ca motorul deja exista....In 2000 am vazut in Germania un experiment al celor de la BMW .

Se zice insa ca patentul ar fi fost cumparat de Shell pentru 100 ani.

Nu imi aduc aminte unde am citit.

Dar ca si chimist de meserie stiu ca e greu sa disociezi apa in H2 si O2.

Reactia in schimb merge traznet.....chiar exploziv.

E greu dar nu imposibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit undeva ca motorul deja exista....In 2000 am vazut in Germania un experiment al celor de la BMW .

Se zice insa ca patentul ar fi fost cumparat de Shell pentru 100 ani.

Nu imi aduc aminte unde am citit.

Dar ca si chimist de meserie stiu ca e greu sa disociezi apa in H2 si O2.

Reactia in schimb merge traznet.....chiar exploziv.

E greu dar nu imposibil.

<{POST_SNAPBACK}>

Energia cheltuita pentru a disocia molecula de apa in atomii constituenti este mai mare decit energia produsa de un presupus motor ce ar functiona cu apa!

Cu ce tip de energie se disociaza apa? Electrica ... produsa din combustibili fosili?

Cititi cu atentie ce se posteaza pe linkul

http://www.avangarda.bn.ro/pages/cafe/cafe.php?art=20

si mai ales pe:

http://www.petrol.home.ro

Este inspaimintator!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit aproape jumatate din cele scrise pe petrol.home.ro intr-adevar am stat o zi pe ganduri .. dar m-am gandit dupa ca totusi previziunile de acolo sunt pesimiste si sunt facute la nivelul actual de dezvoltare . Sincer nu cred ca tot ce a facut omenirea in ultimii 100-150 de ani se va duce de rapa cand un print arab va spune "nu mai avem petrol" si ne vom intoarce inapoi in evul mediu !

Sunt optimist :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul in care energia consumata pentru extractia unui baril de petrol, din motive de adincime de extractie sau calitate proasta a titeiului, va depasi energia produsa .... evul mediu ne paste!

Nu se pune problema ca nu vom mai avea petrol si gaze naturale. Costurile de extractie vor fi astronomice si sursa de energie va deveni sursa de consum.

Se stia acest lucru inca din anii 70. Nu s-a facut nimic pentru a se gasi o alternativa viabila la petrol.

Soare, apa, carbune, vint, uraniu, toate aceste alternative la un loc nu fac nici macar 40% din necesarul actual pentru 6.5 miliarde guri de hranit.

Previziunile sunt sumbre, primele semne au aparut, barilul tinde spre 100$ si se pare ca va ajunge la acest pret in maxim doi ani. Peste acest pret vorbim de sursa de cost si nu de sursa de energie.

Industria aviatica va disparea impreuna cu industria producatoare de automobile. Ne vom limita la mersul pe bicicleta sau scuter ca mijloc de locomotie de lux.

Nu se mai poate vorbi despre crestere economica, globalizare, prosperitate. Deja suntem pe panta declinului.

Dolarul este singura moneda de tranzactionare a petrolului. O sa cada liber impreuna cu economia si cercetarea SUA

Nu ne ramine decit sa ne rugam...

Poate se descopera ceva pe ultima suta de metri...

Oare?

Sa privim si partea plina a paharului. S-a rezolvat problema incalzirii globale, nu mai este petrol, nu se mai produc noxe poluante!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Industria aviatica va disparea impreuna cu industria producatoare de automobile. Ne vom limita la mersul pe bicicleta sau scuter ca mijloc de locomotie de lux.

Mersul pe bicicleta este sanatos si ecologic. Populatia va fi mai sanatoasa iar mediul mai nepoluat. De-abia astept sa ma mut la tara si sa ma apuc de gradinarit si crescut animale :) Si asa o luam de la inceput cu economia de schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va recomand sa cititi cu atentie ce scrie pe http://www.petrol.home.ro

Nu este de glumit. Nu sunt o persoana pesimista. De citeva nopti nu mai dorm bine.

Vedeti referintele si link-urile din acel site.

Si inca ceva. Productivitatea agronomiei/zootehniei ectuale este exclusiv datorata ingrasamintelor pe baza de petrol.

Hainele de pe noi au foarte mult petrol in componenta.

Materialele plastice...

Nu poti cuprinde cu gindul toate aplicatiile actuale bazate pe derivate ale petrolului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de glumit. Nu sunt o persoana pesimista.
Eu incerc sa fiu optimist... glumind putin. Istoria producatorului auto ceh Skoda incepe in 1895, cu productia de... biciclete. Ce ne anunta acum (in aprilie 2005) compania Skoda pe site-ul ei oficial: lansarea unei noi game de biciclete Skoda! Skoda stie de ce! Si ca sa vedeti ca nu e 100% gluma, accesati urmatorul link:

http://www.skoda-auto.com/global/company/p...A-CE51EC274D9F}

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Acum am citit prima data acest topic. Nu e prima data cand aud lucrurile acestea ( btw: am citit www.petrol.home.ro ) ... Ceea ce ma surprinde (si sper ca e un fel de gluma) este parerea lui ender despre aceste lucruri. Nu stiu foarte multe despre el exceptand ca e de meserie fizician (imi cer scuze daca gresesc) si ca e un profesionist in tot ce intreprinde (iar sper sa nu gresesc - dar nu cred sa gresesc).

Pentru a doua oara in acest post al meu afirm ca sper ca este o gluma ce scrie aici referitor la un astfel presupus colaps energetic.

De multe ori in istorie omul, desi cel mai inteligent animal (?), a facut gafe si prostii, si-a contrazis eticheta de inteligent insa nu il vad in situatia de a merge iarasi pe cai, magari, si in cel mai fericit caz o semicursiera de 1200g (cam atat sunt unele biciclete sport).

Exista o sumedenie de surse alternative. BioDiesel-ul nu este un vis este o realitate. Exista soare, exista vulcani, exista valuri, exista vant, exista chiar si niste uraniu/plutoniu/alte_elemente_radioactive.

Chiar punem problema petrol sau cal? Ma rog... si bicicleta..

Pai eu deja ma duc la "First Bike" si imi iau un Mountain Bike cu frane pe disc fata/spate si suspensie heavy-duty. (Apropos: Am mers pe o bicla de 3500$ la Predeal... daca ma credeti avea si un soi de ABS..)

Sper ca nu am jignit pe nimeni, daca cumva s-a intamplat imi cer scuze in avans. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

nu e chiar asa de rau.

rezervele mondiale de petrol sunt estimate la 12000 miliarde de barili. consumul zilnic actual este 80mil de barili ( din care, onor, USA are o cota de 25%)... deci petrolul va ajunge cel putin 50 de ani de acum inainte chiar admitand o crestere de 10-15% anuala. o alta chestie este ca rezervele cunoscute pot fi extinse - Siberia are un potential necunoscut, Alaska are rezerve imense si doar de curand Congresul USA a aprobat inceperea exploatrilor in rezervatia artica de acolo.

ca e timpul ca lumea sa considere alternative mai economice e altceva... dar desi mersul cu bicicleta este cel mai eficient energetic mijloc de transport nu cred ca suntem in pericol sa ne intoarcem acolo.

Unde e petrolul lumii (rezerve estimate):

Arabia Saudita 263 miliarde de barili

Iran 131 miliarde de barili

Irak 115 miliarde de barili

Emiratele Arabe 98 miliarde

Kuwait 96 miliarde

Venezuela 78 miliarde

....

USA 22 miliarde

Rusia si fostele republici sovietice din Asia Centrala nu e clar ce rezerve au dar se crede ca aprox. 300 miliarde de barili, problema e ca multe din aceste rezerve nu sunt disponibile pentru exploatare din cauza lipsei de infrastructura.

...IRELEVANT...

Modificat de Vlad MHL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

apa ca si combustibil e o aberatie... poate doar daca hidrogenul obtinut fuzioneaza in heliu :P

unde gresesc majoritatea "pesimistilor" in ale petrolului este in lansarea senzatiei ca petrolul s-ar termina brusc... in realitate el nu se va termina NICIODATA, pentru ca odata cu diminuarea rezervelor va creste pretul si odata cu cresterea pretului va scadea consumul

si atunci vor aparea solutiile alternative rentabile...

eu pariez pe motorul hibrid petrol-electric... care e deja in productie de serie la pretenii japonezi!

Modificat de pinkzone911
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca uleiul de rapita la motoarele pe motorina nu ajuta prea mult in nici un fel.Consumul este mai mare,iar diluat cu motorina permite functionarea motorului si scade emisiile de fum,dar si scade si performantele.Uleiul de bucatarie costa putin,dar consumul este mai mare,limitand economia la 6 pana la 19%,in functie de cantitatea de ulei amestecat cu motorina,care trebuie sa coboare sub 30% pe masura ce temperatura creste.

Riscurile sunt foarte mari avand in vedere ca este (teoretic) ilegala folosirea acestui combustibil,se pierde garantia,iar unii mecanici au semnalat daune costisitoare pentru alimentarea motoarelor mai vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca uleiul de rapita la motoarele pe motorina nu ajuta prea mult in nici un fel.Consumul este mai mare,iar diluat cu motorina permite functionarea motorului si scade emisiile de fum,dar si scade si performantele.Uleiul de bucatarie costa putin,dar consumul este mai mare,limitand economia la 6 pana la 19%,in functie de cantitatea de ulei amestecat cu motorina,care trebuie sa coboare sub 30% pe masura ce temperatura creste. 

  Riscurile sunt foarte mari avand in vedere ca este (teoretic) ilegala folosirea acestui combustibil,se pierde garantia,iar unii mecanici au semnalat daune costisitoare pentru alimentarea motoarelor mai vechi.

Biodiesel-ul care se face SI din rapitza dar si din soia sau fasole sau ulei de bucatarie uzat si PROCESAT este o alternativa insa nu momentan. Probabil ca nefiind suficiente plantatii pretul este inca mare insa daca ar fi suficiente ar putea scadea suficient cat sa contrabalanseze mica crestere litrica de consum.

Ca un fapt divers exista si la Cluj o plantatie de rapitza pentru Biodiesel.

In state biodiesel-ul a prins binishor si cred ca acolo se va lansa prima data mai puternic desi ar fi cam paradoxal daca ne gandim.

Nu este interzis de producatori, trebuie doar sa obtii acordul lor, atata vreme cat si Porsche Romania aduce la comanda kit de modificare a instalatiei de alimentare pentru TDI-uri (si SDI-uri :P )

Completarea motorinei cu ulei de bucatarie este insa ceva de care nu am auzit in viata mea. Nu stiu cat de adevarata / posibila este ideea asta dar in mod cert e ceva cu totul nemaiauzit pentru mine.

M-ar mira sa fie mai expuse la avarii la echipamentul de injectie motoarele diesel mai vechi cand de obicei ele sunt mai robuste INCLUSIV pe partea de injectie. Cred ca cele mai moderne cu tolerante stranse la piesele lubricate cu carburantul tranzitant ar fi mai expuse dar oricum nu este asta o problema atata vreme cat si Mercedes recomanda Biodiesel-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei:oricum deocamdata biodiesel-ul este mult prea la inceput.Mai trebuie vreo cativa ani buni de experimentare a performantelor si consumului!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei:oricum deocamdata biodiesel-ul este mult prea la inceput.Mai trebuie vreo  cativa ani buni de experimentare a performantelor si consumului!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Oricum eu cred ca are viitor. Hidrogenul e departe iar hibridele inca sufera (in ciuda unora cu parere extermiste) de boala acumulatorilor... indiferent ca sunt Otto sau Diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!