Jump to content

Inlocuire tambure Cu Frane Pe Disc


viktor
 Share

Postare recomandată

Crede-ma ca ABS-ul lucreaza mai bine pe puntea cu discuri decat pe tambure, deoarece ei nu sunt asa de rapizi incat sa franeze si sa se retraga la fel de repede pentru a frana 'sacadat'. De aceea la cei cu ABS si tambure, tamburii franeaza putin, astfel incat sa nu blocheze rotile.

PS: Si eu am scos siguranta de la ABS sa vad cum e. ;) Au inghetat toate rotile si la franarea in fata cat si la mersul cu spatele.

Insa discurile spate nu fac mare diferenta, deoarece ABS-ul este principal pentru rotile directoare, pentru a putea vira in timp ce franezi.

Fac diferenta MARE numai in cazul in care ai ESP. ;)

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am schibmat eu.....

pe punte sunt niste gaurele pentru prinderea etrierilor, daca va faceti griji pentru asta, sau posibil ca nici nu vati pus problema de prindere a ETRIERILOR :biggrin:,

cel mai eftin iesiti daca cumparati o punte spate cu discuri si tot ce trebuie , o gasiti pe la 200-250 euro, si va mai ramane sa cumaprti cablu de frana de mana care se intinde pana la 150 roni...

eu am facut manevra asta cand am schibmat motorul.... va mai trebuie si conductele pentru etrier, fiindca au filetul mai mare in interior decat tamburii... dar se paote, si e foarte simplu :ceuameni: ... pt info 0740 190820

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

eu am facut schimbarea si ma costat 100 de euro si pot sa zic, ca merita schimbarea e altfel franarea

piese necesare :

2 etrieri

2 suporti etrieri

placute frane noi recomand

discuri frane noi recomand

2 conducte frana de pe punte la etrieri deoarece e filetul mai mare in etrier

1 litru lichid dot 4

2 cabluri frana de mana model pentru etrier 

 

schimbarea se face super repede de la tambure la franare pe discuri dureaza cam 4 ore cu tot cu aerisirea franelor la mine atat a durat 

 

merita schimbarea se simte diferenta la franare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

nu stiu cum sa incarc cateva poze , imi spune cineva cum sa le incarc

Modificat de saymon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita conversia daca e asa de ieftin. Va spun ca, la standul de frane, modelele echipate cu tambure, mai tot timpul au dezechilibru pe puntea spate. Si asta se datoreaza faptului ca sistemul de autoreglare a distantei dintre tambur si sabot nu lucreaza eficient intotdeauna. La frana disc nu mai ai treaba cu niciun reglaj si de aceea e mai eficace.

Conform legilor fizicii, frana cu tambur are randament mai bun decat cea cu disc, problemele sunt insa cele constructive. La tambur apare fenomenul de fading dupa franari succesive, datorita proastei raciri. De aceea frana disc s-a impus.Daca o sa aveti curiozitatea, o sa constatati ca si tirurile si camioanele de generatie recenta sunt echipate acum cu frana disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am tambure pe spate si am trecut mereu revizia din prima, ba mai mult baietii scot mai multe buletine cu masina mea ca probabil le trebuie pentru...

Problema cu tamburii de Octavia este ca in timp se aduna praful rezultat din uzurile sabotilor si a tamburului, si impreuna cu condensul fac ceva probleme la prima franare de dupa un timp de stationare! Acest praf este greu de eliminat natural, poate si dintr-un viciu de constructie. Eu am curatat recent acest praf, pentru ca suspectam sabotii, nu umblasem la tambure de 6 ani si nu stiam ce se intampla! Dupa o toaleta cu simt de raspundere, curatat, suflat, spreiat, frana este beton, si am scapat si de un schimb de saboti ca mai am minim 2 mm de uzat din acesti saboti!

Ma cam doare spatele de la stat ghebosat la rotile din spate, da a meritat!

Modificat de Giurgescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

In prezent cu 400 de lei fara manepora iti iei puntea spate echipata complet decat sa o montezi! Bine acum ii schimbi si tu bucsele pe spate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare!

Tocmai am cumparat piesele necesare conversiei tambure - discuri pe puntea spate. 350 lei au costat, dar trebuie inlocuiti rulmentii, care se dezmembreaza la demontarea tamburelor, mai trebuie discuri si placute noi, ceea ce duce pretul pe la 1000 de lei in cazul meu. Eu am de gand sa merg putin mai departe, in sensul ca  voi adauga si ABS :)

Imi place mult masina si nu vreau sa scap de ea, deci... pentru 200 de lei, vanzatorul mi-a permis sa demontez tevile de frana, pompa de ABS, si toata instalatia electrica a masinii care a donat si piesele pentru conversia tambure - discuri spate. Evident, vor trebui inlocuiti si rulmentii fata, impreuna cu butucele... cu cele cu inele pentru ABS.

Astept caldura, pentru operatiuni, pana atunci... curatare piese, achizitii piese noi... si mult studiu pe schemele electrice.

In privinta rezultatelor testelor de franare, la ITP am avut, in decembrie 2016, coeficient franare punte fata 62%, cu dezechilibru de 10% stanga-dreapta, coeficient franare punte spate 53%, cu dezechilibru de 3%, in conditiile in care, am schimbat acum 3 ani saboti si tambure.

 

Modificat de Dexterino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

am facut si eu trecerea la frana pe discuri pe puntea spate cu ceva mai multa vreme in urma insa mi se cam deregleaza cu timpul si astazi cineva mi-a zis ca ar putea fi de la maneta franei de mana care e diferita la masinile cu frana pe disc. Imi poate confirma cineva daca este adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

megamotoreta

Pai de ce sa deregleze, tu mergi cu frana de mana trasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manetele sunt diferite, dar parghia de echilibrare pe care se prind cablurile este la fel... nu ar trebuie sa fie o problema. Iar la frana de mana pe disc, nu se regleaza cablurile decat la conversie... pe urma se regleaza singura frana de mana din etrieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu merg cu frana de mana trasa. nu-s chiar asa afon cand vine vorba de masini. misterul este ca dupa fiecare schimb de lichid de frana cu aparatul respectiv si frana de picior si rana de mana se comporta exemplar  (frana de picior tine mai de sus si  frana de mana prinde bien la al 3-lea dinte). dupa o vreme frana de picior prinde mai jos si parca trebuie apasat mai cu forta ca sa prinda cum trebuie iar frana de mana prinde bine pe la al 5-lea dinte. imi dau seama pentru ca am cotiera si la mai mult de 4 dinti deja trebuie sa misc de cotiera sau sa inclin mana mai mult. daca o trag numai 3 dinti aud cum scartaie punte sapte cand ma dau jos din ea (scartaie placutele pe disc nu pentru ca masina se misca putin eu parcand in panta  - initial am crezut ca scartaie de la arcuri). discuri si placute bune. Ma gandeasc ca:

1. nu se mai face autoreglarea cum trebuie desi am incercat sa ridic de cotiera si sa trag de cateva ori de frana pana sus. si poate aici sa intervina modul in care actioneaza maneta de frana de mana pt discuri

2. intrucat de curand am schimbat un cablu de frana poate celalalt ramas a devenit mai elastic daca se poate asa ceva 

3. piulita de reglaj  dintre scaune se desface singura de la trepidatii (am strans putin mai tare acum astfel incat la etrieri pargiile nu mai revin pe pintenii respectivi ci lasa o distanta de 1-2 mm ca sa vad daca revin la loc cu timpul confirmand ca e de la piulita)

astept sugestii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parghiile de la etrieri trebuie sa stea in repaos pe limitatori. Altfel nu au cursa activa sa stranga placutele pe disc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, stiu, momentan e asa ca sa vad daca se slabeste piulita. ai cumva idee care e diferenta intre cele 2 manete de frana mana? (ma gandeasc ca acea pt discuri trage mai mult de cablu la fiecare dinte.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Buna seara,

In speranta ca cineva dintre d-voastra a mai trecut prin aceiasi situatie, cu care ma confrunt doresc si ma poate ajuta cu ceva sfaturi, recomandari sau sugestii o sa va prezint problema cu care am de a face.

Am o Skoda Octavia 1, an fabricatie 2001, motor 1,6 benzina MPI.

Problema este la franele din spate care sunt pe tambur.

Mai exact, am fost la ITP unde mi s-a comunicat ca, frana pe stanga spate are 0,4 iar pe dreapta 1,4.

Pentru a rezolva problema am inlocuit prima data pe partea stanga tamburii si cilindru de frana iar pe dreapta doar tamburii.

Am fost din nou la ITP si dupa ce au verificat franele mi s-a spus ca pe partea stanga am 1,8 iar pe dreapta 1.

Nu inteleg de ce pe dreapta dupa ce am schimbat sabotii a scazut de la 1,4 la 1.

Am inlocuit si pe partea dreapta cilindrul dupa care am mers din nou la ITP si din nou surpriza: 1,6 pe stanga si 2,2 pe dreapta.

Nu inteleg de ce franele pe spate nu sunt egale in conditiile in care am inlocuit atat tamburii cat si cilindrul de frana pe ambele parti.

Are cineva ceva sugestii sau pareri? 

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu nu stii cum se numesc piesele de franare la puntea spate

tamburul de frana este capacul de metal rotund pe care freaca sabotii de franare, cele 2 semicercuri din interior.

Tamburii se verifica daca au buza pe interior, etc si se reconditioneaza la strung sau se pun noi

SAbotii se pun doar noi, cu seturil de arcuri corespunzatoare noi.  Cilindrii se inlocuiesc daca curg.

Saboti folositi cu tambure folositi - niciodata nu vei avea frana decat dupa multi km in care se vor roda suprafetele.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Destul de recent am facut si eu aceasta trecere de la frana pe tambur la frana pe disc. Situatia a fost clara pentru mine pentru ca aveam de ales intre a schimba tamburii si sabotii de franare pentru ca aveau uzura sau sa fac conversia la frane pe disc. Asa ca am cumparat 2 etrieri, portetrieri,tablele de protectie din dezmembrari. Etrieri erau intr-o stare foarte buna si aici ma refer ca nu erau blocati,cu garnituri bune si nu a fost nevoie decat sa ii vopsesc. De asemenea au fost vopsite tablele de protectie si portetrierii. Am cumparat piese noi si anume rulmentii, conductele de frana,cablurile de la frana de mana, 4 suruburi de la fixarea portetrierului,8 suruburi pentru fixarea fuzetei si 2 sigurante de la cablul franei de mana. Totodata am luat si 2L de lichid de frana pentru a schimba lichidul in tot sistemul de franare. Puteam recupera suruburile fuzetei dar erau destul de ruginite si am zis ca mai bine le pun noi. Conversia in sine a durat in jur de 6,5 ore si a fost facuta de mine. Pot spune ca dupa toata aceasta munca rezultatele au fost mai mult decat multumitoare si anume ca masina franeaza mult mai bine si nu o mai simt ca se lasa pe fata pe franare asa cum facea inainte. Daca aveti intrebari si va pot raspunde o voi face cu placere. Va las si cateva poze.

20180721_105730.jpg

20180721_115516.jpg

20180721_124324.jpg

20180721_124328.jpg

20180721_144945.jpg

20180721_145239.jpg

20180721_145245.jpg

20180721_180143.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

In martie 2017 am montat franele cu discuri, dar nu am constatat o diferenta importanta in modul de franare. Banuiesc, ca din cauza repartitorului de franare spate.

Dupa mai bine de doi ani,am terminat si cu montarea ultimei parti din puzzle, partea mecanica a instalatiei de franare: tevi si pompa ABS.Evident, repartitorul a iesit din circuit, desi inca zace pe masina, suruburile sunt oxidate. Totul a functionat corect din prima, din fericire. Acum se simt diferente semnificative, spatele franeaza mai puternic. Per total, a meritat investitia, desi, cantitatea de munca e imensa (adaugarea ABS-ului: cablarea electrica si apoi partea hidraulica). Cu ocazia asta, am inlocuit si lichidul de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Dexterino said:

spatele franeaza mai puternic.

Frânează mai puternic decât faţa sau mai puternic faţă de cele pe tambur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai puternic decat tamburii , bineinteles... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai puternic decat tamburii, desigur :)

De cand am permis, am condus multe marci, modele, dar, in afara de Dacia 1310, Oltcit, Suzuki Swift si Octavia mea, toate aveau un anumit feeling la franare, care imi placea.In sfarsit, l-am obtinut si la Octavia :) Pedala tine mai sus, cursa s-a pastrat, per total e mai sensibila. Da,suntem putini cei care s-au aventurat la asa munca, nu stiu daca merita, in general, dar pentru mine sigur. Stiu ca mai e cineva pe forum care si-a montat la Al Bundy, daca nu ma insel, ABS-ul. Totusi nu cred ca as mai lua de la capat o astfel de lucrare, am desfacut jumatate de masina...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana si Oltcit-ul avea discuri de frana fata-spate (daca tot ai amintit de Oltcit).

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ai amintit de Oltcit, inainte de el si Dacia 1100  avea 4 frine cu disc si motorul in spate ca la Porsche 911, dar suntem offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ca sa fim offtopic de tot...:cheers: Oltcitul avea etriere cu cate 2 pistonase la toate rotile (adica fiecare placuta era impinsa de pistonasul ei) , toate 4 placutele de frana fata aveau senzor de uzura (se aprindea bec in bord) si pistonasele erau de metal imbracat in teflon, deci nu rugineau niciodata. Vremuri apuse, fara ratiuni economice asa intense ca acum....    Masina mea de suflet....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!