Jump to content

Probleme Frana Golf 5


GtSport
 Share

Postare recomandată

Tsicostmealot

Salut băieți, am și eu o problema cu frână golfului 5 1.4 tsi 122cp, mai exact când apăs frână tine preț de 2 3 secunde după care pedala se duce în podea unde frână tine iar dacă fac pedala frână tine sus unde ar trebuii sa tina, discurile sunt ok, plăcuțele ok, lichidul la nivel, nu am găsit nici o scurgere și cred ca am găsit problema ca fiin la furtunul care iese din pompa de servo și întra în motor mai exact unde întra în motor era umed de lichid de frână cred eu, o fi suficient sa schimb doar furtunul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Nu știu dacă s-a scris despre asta, din câte am căutat nu am găsit exact după ce am pățit eu.

 

Toate bune și frumoase cu frâna până acum 2 zile când la 110km/h la o frână relativ bruscă, a început să mă-mpingă pedala de frână mai tare decât puteam eu s-o împing pe ea cu piciorul :) Problema persista la apăsări mai tari pe pedală, însă își revenea după câteva secunde. Am zis că mă pot baza pe frânări ușoare (+ frână de motor) cât mă târăsc până acasă.

 

A fost clar însă că am probleme grave cu pierderea de vacuum și am zis întâi să verific dacă nu este vreun furtun scos/crăpat. NU am găsit nimic în neregulă, iar acel ”ștuț” cu probleme de la pompa tandem este lipit cu poxipol și stă fest chiar și acum, nu are pic de joc.

 

Lăsându-mă păgubaș cu talentele de pseudo-mecanic, am fugit către service și pe drum efectiv mi-a ”plesnit” pedala de frână piciorul și a rămas tare ca piatra, indiferent de stilul de frânare. Practic, fără servo. Cât te țin gambele, atâta frânează. (mi-am amintit de frânele de Dacie).

 

Din câte s-a uitat mecanicul (+ simptomele povestite de mine) a ajuns la diagnosticul de schimb al tulumbei de servofrână. Ok, am sperat să fie maxim 400-500 de lei, ÎNSĂ codul piesei de pe mașina mea corespunde unei singure piese noi, la aprox 1600 RON.

 

M-ar putea ajuta cineva, vă rog, cu o căutare a acestei tulumbe la un preț mai..de muritori? Codul este 1k1 614 105 AQ.

Sincer, riscul cu piese de la dezmembrări ar fi cel mai rău scenariu pentru mine. Mereu am fost ghinionist la astfel de ”loterii” și încerc să le evit pe cât posibil..

Mașina este un Golf V 1.9 TDI cod motor BXF, din 2008.

 

Totodată, dacă și anume consideră cineva că problema ar putea fi din altă parte, chiar VĂ ROG să vă tastați părerile. Menționez că nu am simțit nicio pierdere de putere, consumul este la fel de bun. Performanțele motorului nu s-au schimbat cu nimic. Păcat doar că nu-i pot opri (când doresc) caii din alergat :)

 

Vă mulțumesc anticipat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă mă poate ajuta vă rog cineva, că efectiv NU ȘTIU ce să mai fac. Rămân fără răbdare și bani.

 

Am schimbat următoarele: tulumbă (din dezmembrări), pompă frână (nouă), pompă tandem (dezmembrări).

 

A verificat mecanicul și acea valvă unisens, a zis că e ok. Furtunele sunt ok. Aerisire făcută clasic și la pompa abs prin vcds. 

 

Rezultatul: EXACT ca înainte. Am servofrână cât timp accelerez (se creează suficient vacuum). În momentul în care apăs pedala de frână, se aude un fâsâit și pedala devine rigidă (practic, rămân fără servo). Dacă îi dau drumul și accelerez/turez un pic motorul, se face iar vacuum și tot așa. Un perpetuum mobile de ghinioane.

 

După atâția bani pe piese și manopere mi se spune că am avut ghinion și cu tulumba asta din dezmembrări, e spartă și asta și pierde vacuum.

 

Când opresc motorul, pedala de frână devine rigidă imediat.

 

PĂRERI, vă rog?? Nu știu de unde naiba să mai iau o tulumbă cu acest cod (1K1614105AQ). 

 

Poate verifica cineva dacă există o altă piesă compatibilă și NOUĂ la un preț decent? Eu abia am găsit nouă cu acest cod prin altă țară..la 200€. Pe alte site-uri am găsit tulumbă nouă la ~400 RON de la ATE, însă la coduri OE nu văd să fie codul tulumbei de pe mașina mea..

 

Chiar nu știu ce să mai fac, stau cu mașina paralizată pe lângă service fiindcă nu vreau să risc cu astfel de frâne. Mecanicul îmi spune să merg mai cu atenție. D-apăi dacă îmi frânează unul brusc din față mă duc în el sanie. Să nu mai zic de (FEREASCĂ!) vreun pieton care se aruncă pe trecere..

 

Sper din suflet să îmi răspundă cineva, eu chiar nu știu ce să mai fac, ce să mai cred..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

membrana la servo sparta si pierzi vacuumul instant, alta tulumba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cum am scris și înainte, eu și loteria pieselor din dezmembrări suntem suflete pereche..

 

Mai risc cu altă tulumbă..o să tot plătesc manopera până face cât o tulumbă nouă (300 lei/schimb) 🙄

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra pe situl https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

Platesti 7euro+TVA iti descarci manualele, in special Brake_systems, si schimb-o singur, iti mai cumperi niste chei dinamometrice si tot pe acolo ajungi cu banii ( sculele iti raman pentru viitor ).

Vad ca de la  1K1614105AQ a ajuns la 1K1614106A, vezi  ce spun si alti colegi despre 1K1614105AQ

Daca nu te incumeti nici sa nu te apuci, nu incurajez umblatul la frane, e periculos, trebuie sa faci aerisire la sistemul de franare.

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric nu voi face astfel de operații la un sistem esențial precum cel de frânare pentru a economisi niște bani.

 

Asta este, am avut ghinion și sper ca următoarea tulumbă să fie ok.

 

Mulțumesc mult pentru sfaturi/păreri. Azi o iau din loc cu și anume căutatul de tulumbe :)

 

Revin cu update.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, revin cu update:

 

Până la urmă a 3-a tulumbă din dezmembrări a fost cu noroc și acum totul este ok.

 

Țin să menționez câteva aspecte pentru cei care vor avea aceleași probleme ca și mine, să țină cont de:

 

1. La demontarea tulumbei din pedala de frână există un plastic alb + un cuzinet metalic (rotund) în care intră "bila" de pe tija tulumbei. În 90% din cazuri acel plastic se rupe și unul costă între între 50-70 lei (da, pentru un plastic. Pe Aliexpress un plastic de genul e 2$, dar cine naiba s-ar gândi în avans pentru așa ceva?

Dacă sunteți la fel de "norocoși" ca și mine, puteți avea șansa să se rupă și acel cuzinet metalic (~25 lei și acela).

 

Codurile acestor 2 piese sunt:

1J0721169 - plasticul alb

1H0721179 - cuzinetul metalic

 

2. Dacă schimbați și pompa de frână, RUGAȚI-VĂ MECANICUL să se uite de 10 ori ce piesă comandă, luându-se (vizual) după cea montată pe mașina dvs, NU doar după codul de pe ea.

 

În cazul meu, pompa de frână comandată avea tija care intră în tulumbă mai lungă, astfel mașina avea mereu stopurile aprinse (problemă foarte comună pe forum-urile străine în care se blama switch-ul de stopuri frână care este atașat de pompa de frână, dar NU el e vinovatul și cumpărați unul nou degeaba!) și era mereu înfrânată (evident).

 

În prima poză este pompa identic VIZUAL (și după cod) ca și cea originală de pe mașina mea, în a 2-a este cea comandată (DOAR) după codul de pe pompa originală.

 

3. NU recomand loteria pieselor din dezmembrări decât în cazuri extreme în care piesa este foarte scumpă față de cât ar trebui/merită. Eu abia din a 3-a încercare am nimerit-o :)

 

Repet, aceste piese/probleme sunt descrise doar de pe mașina mea (G5 1.9 tdi, cod motor BXF). Sper să ajute alți viitori pățiți (sper să nu fiți prea mulți la număr, nu e un sentiment prea plăcut să rămâi fără servofrână..)

 

Toate bune, vă mulțumesc tuturor pentru ajutor/sfaturi/păreri.

 

 

Screenshot_20211203-190943_Brave.jpg

Screenshot_20211203-191646_Brave.jpg

Modificat de Bachus20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-am zis ca membrana e de vina....alea in dezmebrari zac acolo si sunt coapte, membrana e de cauciuc, daca a mai si curs lichid de frana din pompa in ea, e buna de aruncat....cu asa ceva nu te joci cum ai zis si tu, eu as fi pus noua, dar ma rog, poate ai noroc si te tine mult si bine, bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate este mult prea scumpă și chiar nu dispuneam de acei bani (1600 ron doar tulumba).

Totodată, depind de mașină zilnic, deci trebuia să rezolv problema cât de repede posibil.

Total de acord cu piesele noi, dar în acest caz chiar nu am avut alte posibilități..

 

Mulțumesc din nou, sper să țină..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
nastase ionut

Bună ziua am și eu o problema dacă ma puteți ajuta careva .

Am schimbat un etrier pe spate stânga deoarece pierdea lichid de frana și un pistonas nu mai culisa (rămânea blocat) , am luat etrier funcțional (luat din dezmembrări) , l am montat apoi când puneam frână pedala se ducea pana în podea la maxim și frâna nu prea ținea, am zis sa aerisim fiecare etrier sa nu fie aer pe instalație, am început sa aerisim fiecare etrier făcându-l pedala ( puteți sa îmi spune ți dacă nu am aerisit corect) , apoi frâna tinea cât de cât, am ieșit cu ea pe drum și când pun frână în mers pedala se duce la maxim în podea și tine foarte greu doar dacă ii fac pedala de mai multe ori tine , aveți idee ce ar mai putea fii sau dacă nu am aerisit cum trebuie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Postez și eu aici sa ma laud cu frânele mele. Am schimbat săptămână trecuta discurile și plăcuțele pe fata (am pus Ate). Toate bune și frumoase, frana tine bine, dar după vreo 30 de km a început sa suiere la frânare ușoare roata din dreapta, plus ca am observat ca se încălzește mai tare decât cea din stânga. Am revenit la mecanic, dat iar jos, I a făcut niște curse etrierului și a zis ca nu vede nimic în neregulă. Cu setul vechi de discuri,plăcute nu aveam problema asta. Ce ar putea fi? Am 120km de la schimb. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu au vina noile piese

cu piesele vechi, etrierul culisa in alta pozitie de lucru. 

demonteaza si curata/greseaza  culisele...pe ambele parti - zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspuns!

Urma sa cumpăr un chit reparații etrier, dar am observat ca nu se mai încălzește în mers, dacă nu franez discul e rece, iar suieratul a dispărut la frânare. Totuși când folosesc frana , discul din dreapta e mai cald ca cel din stânga,  însă asta e alta discuție, măcar între frâne are timp sa se răcească, plus ca ma aștept sa se așeze și mai bine placutele pe disc,  am de la schimb 230.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

Ma dau de ceasul mortii cu aerisitul franelor la Golf 5.
Am avut o problema la etrierul stanga spate in sensul ca a ramas roata infranata si m-am decis sa fac reparatia in regie proprie.  L-am dat jos, am pus pe el kit de reparatie, toate garniturile si pistonul. Avand o scula de vacuum(cuplata la un compresor care poate face 8bari) pentru aerisire frane pe care am folosit-o pentru prima data azi, m-am decis ca ar fi bine sa schimb tot lichidul pentru ca atunci cand am demontat etrierul, lichidul de frane parca era ulei de motor nu alta, ultimul schimb fiind la reprezentanta in 2017.  


    Am procedat asa: am aspirat o cantitate de lichid din vas, am facut nivelul cu lichid nou si am inceput cu ambreiajul. Culmea, am descoperit niplul destrans si urme de lichid pe carcasa ambreiajului. Asociez asta cu problema pe care o am la pedala de ambreiaj in sensul ca 20% din cursa, pedala merge ca si in gol si tinde sa nu revina inapoi sus iar daca ii fac 3 apasari si las pedala sa revina brusc, pedala "prinde" din prima si nu mai are zona ai moarta. Asta pana la 2 -3 apasari si apoi iar e bleaga. Dar ambreiajul merge ok. 
Bun, sa revin. 


Aerisesc la ambreiaj pana vine lichid curat si inchid. N-am testat pedala pentru ca m-am dus la roata spate stanga ca tot era pe cric masina. Completez lichid in vas, pun ala de vacuum dar  nu-mi trage lichid din instalatie, orice as face. Vin doar putin lichid si mult aer.  Daca dau drumul la niplu, curge lichid incet, fara aer . Guma aia de la furtunul de vacuum se conecteaza bine pe niplu. Sa nu fie bun ala de vacuum sau ce fac gresit? Adica, in 10 minute de " aspirat" abia daca se clinteste din loc lichidul in vasul masinii
Faza e ca am pedala de frana. 9 pedale cu motorul pornit si nu s-a intarit pedala.  N-am scos inca masina pe drum sa vad cum tin franele. 
 

 

Modificat de Qipper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti trage aer pe langa filetul de la aerisitor cand il desfaci, nu as recomanda metoda asta cu vaccum pentru aerisirea franelor/schimbatul lichidului de frana. Ori aplici presiune in vas, ori metoda clasica cu pedala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-mi iau o unealta cu presiune in vas, am facut o proba de drum si am pedala cam elastica, deci sigur am aer in intalatie.  Dar am descoperit ceva contrar a ceea ce spun multi in mediul online si anume ordinea de aerisire ca  fiind spate-dreapta, spate-stanga, fata-dreapta, fata-stanga. In documentatia tehnica, pentru masina din semnatura, ii fix pe dos( atasez poza): fata-stanga, fata-dreapta si apoi spate -dreapta.  Oricum, nu inteleg care ii logica in a aerisi prima data roata cea mai indepartata de vasul de lichid. 

Screenshot 2023-11-19 230206.png

Modificat de Qipper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Auto VW Golf 5, 1.6 mpi, an 2007

Am inlocuit etrieri spate stanga/dreapta-piese noi. Cu toate acestea, levierul etrierului dreapta spate care este actionat de cablul franei de mana ramane blocat la aproximativ 1 cm fata de piedică, atunci cand frana de mana nu este actionata. Se simte ca butucul rotii se incalzeste putin. Cu masina ridicata pe cric roata de invarte, dar se simte ca opune rezistenta.

Verificat cabluri de frana - service-ul se jura ca e bun.

Efectuat test de franare - rezultat foarte bun eficienta si echilibrare.

Discurile si placutele sunt schimbate in urma cu 6-8 luni.

Ce variante as mai putea luata in calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua la toti!

Ce sa ma fac cu masina din semnatura ca nu-i pot aerisi franele ca lumea? Am pus pe ea dispozitiv cu presiune pozitiva pentru a schimba lichidu si nici o bula de aer nu mai iese, doar lichid curat pe fiecare etrier.  N-am pedala de frana ca lumea, doar la a doua apasare. Dupa ce am reconditionat etrierul dupa cum am povestit aici si m-am ales cu aer blocat pe undeva, de data asta am zis ca fac bleeding la pompa Abs ca poate, poate se rezolva. Nici vorba. Urmez procedura de la basic settings pe ABS, tin apasat pedala, se activeaza ABS-ul, dau drumu la aerisitoare, dau next dar nu porneste pompa, sa dea ea afara lichid. Ci ma pune sa fac treaba cu 10 pedale de frana cu aerisitoarele inchise. Asa imi arata la mine in VCDS. Vazusem la altii pe net ca au functie speciala de bleeding acolo. Sa nu stie calculatorul sa faca asa ceva? Am urmarit sa vad daca instalatia pierde presiune si totul este ok. 


 

Screenshot 2023-12-01 164202.png

Screenshot 2023-12-01 164147.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!